LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keolis geeft niet thuis bij schade

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
richardvankeulen
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2011 20:36

Keolis geeft niet thuis bij schade

Ongelezen bericht door richardvankeulen »

Door bus van KEOLIS van de weg gereden doordat deze onbedoeld over een fietsstrook reed naast de weg. Hierdoor moest ik uitwijken met schade aan fiets tot gevolg en een onveilige gevoel aan overgehouden. Omdat de chauffeur niets heeft gezien geeft KEOLIS niet thuis. Is het dus niet gebeurd. Lekker makkelijk. KEOLIS maakt je eigenlijk gewoon uit voor leugenaar!

Daarbij verschuilen ze zich achter het verzekeringsbedrijf dat de schade afhandelt. Als ik daar iets mee wil moet ik me tot hun wenden. Ze duiken weg voor hun verantwoordelijkheid en laten mij met de schade en een onveilig gevoel zitten.

Ik kan nu alleen nog maar via zware instanties als geschillencommissies of de rechtbank mijn gelijk halen. Dat kun je een burger toch niet aan doen...... Ik stelde nog voor om eens een kop koffie met de directeur te komen drinken om in gesprek te komen....... maar dat was echt onmogelijk. Het gaat om 100 euro schade maar de immateriële gevolgen doen me veel meer..... vooral als je dan wordt weg gezet als leugenaar.

Zijn er andere wegen om dit eens aanhangig te maken want het moet toch niet zo zijn dat je als burger een enorm bureaucratische molen door moet om in gesprek te komen.

Lady1234
Berichten: 27109
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Keolis geeft niet thuis bij schade

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Aan uw onveilige gevoel kan ik niets doen, maar voor de schade moet u het busbedrijf aansprakelijk stellen.

richardvankeulen
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 apr 2011 20:36

Re: Keolis geeft niet thuis bij schade

Ongelezen bericht door richardvankeulen »

Beste Lady1234 dat heb ik gedaan. de chauffeur had niets gezien en was doorgereden. Daarmee is de schadeprocedure afgehandeld en kun je alleen nog maar via rechtbank je gelijk halen.

Moneyman
Berichten: 30044
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Keolis geeft niet thuis bij schade

Ongelezen bericht door Moneyman »

Tsja. Als de chauffeur niets bijzonders gezien heeft, en jij geen bewijs hebt, ben je uitgepraat. Iets niet aan kunnen tonen is iets anders dan weggezet worden als leugenaar. En dat onveilige gevoel, dat neem je ook in een gesprek niet weg.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Keolis geeft niet thuis bij schade

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ik kan ook tegen mijn minder gezellige buurman zeggen dat hij mij van de weg gereden heeft en daarmee een schadevergoeding wil hebben, maar zonder bewijs sta ik echt met lege handen.

Het enige dat u kan doen is bewijs verzamelen en daarmee de busonderneming aansprakelijk stellen. En ja, deze zullen dat doorzetten naar hun verzekeringsmaatschappij. Een kopje koffie met de directeur helpt niet, de verzekeraar zal uitbetalen als er bewezen is dat de schade is veroorzaakt door een verzekerde.

pieterenien
Berichten: 102
Lid geworden op: 08 jun 2011 14:03

Re: Keolis geeft niet thuis bij schade

Ongelezen bericht door pieterenien »

Zonder getuige(n) heeft u geen poot om op te staan. Jammer, maar helaas.

NeoDutchio
Berichten: 12320
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Keolis geeft niet thuis bij schade

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

fonsflons schreef:
12 okt 2019 11:09
Hoe vervelend ook maar draai de situatie eens om. Er wordt bij jou aangebeld dat je iemand van de weg gereden hebt en jij weet van niets. Zeg jij dan: excuses en geef maar door wat de schade is en ik betaal wel uit eigen zak?

Dan zeg je: wat vervelend, gelukkig ben ik daarvoor verzekerd bij....
Nee hoor, dan zou ik zeggen dat ik van niets weet en of de persoon in kwestie bewijzen heeft.

Veldt01
Berichten: 990
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Keolis geeft niet thuis bij schade

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Hier geldt heel simpel, wie eist bewijst. Dat is hier kennelijk niet rond te krijgen dus case closed. Zou de gemiddels vervoerder wel sieren als ze standaard een camera mee laten draaien dan is het helemaal helder (als je ziets wat ze allemaal in die busjes laten rijden dan verbaast het mij dat er niet vaker ongelukken gebeuren) echter die plicht is niet wettelijk vastgelegd dus ook daar houdt het op.

Gesloten