LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klachten over busmaatschappij Connexxion

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
ano96
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2008 17:13

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door ano96 »

hoi,

ik reis elke dag met de bus naar school.
in die bus zitten bijna alleen maar jongeren :wink:
deze dinsdag hadden ze een paar keer op het 'stop' knopje gedrukt.
toen moest de (het is een harmonica bus) het gedeelte achter de harmonica eruit. niet iedereen ging er uit maar wel een deel.
vanochtend hadden we dezelfde bus chauffeur als dinsdag, natuurlijk drukte er weer iemand op het stop knopje. toen heeft hij de hele bus op oude tongen er uit gezet (we kwamen van sint-annaland) terwijl we naar middelharnis moesten.
daar door heb ik en een heleboel andere de het 1ste uur van school gemist.
lekker is dat een half uur in de kou staan om te wachten tot de volgende bus!! :x


hebben nog meer mensen mee gemaakt dat ze 'onrechtvaardig' de bus zijn gezet.

Hugo Stulp
Berichten: 16
Lid geworden op: 06 mei 2008 18:59

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Hugo Stulp »

Ik kan me voorstellen dat je boos bent wanneer je als onschuldige, samen met de echte raddraaiers, uit de bus wordt gezet.
Groepsstraffen ben ik tegen.
Maar, de buschauffeur wil graag rust in "zijn"bus en weet geen andere oplossing.
Misschien weet jij een oplossing en kan je die met de firma Connexxion bespreken.
Er is misschien ook een mogelijkheid om, met samen met alle andere brave busgebruikers, een vuist te maken tegen de raddraaiers.
Normaal gedragen in een bus is voor iedereen prettig en zeker voor de baas in de bus. En dat is en blijft nog altijd de chauffeur.
sterkte,
Hugo

ano96
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2008 17:13

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door ano96 »

misschien wel een idee alleen weten we niet wie het heeft gedaan :?

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Z4 »

Tja een chauffeur heeft natuurlijk ook wel meer te doen dan toevallig die ene rit waar je in zat.
Had deze man niemand eruit gezet was je vertraging misschien 15 min. geweest (met al dat onnodig stoppen onderweg) ipv een half uur van de volgende bus. (toen ging het wel goed)

Je kan natuurlijk ook je beklag aan de schoolleiding doorgeven, laat die het maar uitzoeken, dat levert volgens mij meer resultaat op?

ano96
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2008 17:13

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door ano96 »

we hebben het op school gezet, resultaat: iedereen die in de bus zat (teminste ik wel) kreeg een brief :?
-er zijn geen tussen haltes dus eigenlijk hoeft hij niet te stoppen ook.
-en er was 1 uur vertragen.

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Z4 »

Het verhaal veranderd wel steeds (was het soms collectief vervoer?)

Er zaten bijna alleen maar jongeren in deze bus zeg je...is het dan misschien een speciale schoolbus die linea lectra zijn route rijdt? en als je een half uur wacht op de volgende, hoe kom je dan aan een uur vertraging?

Wat voor een brief....het komt zo vaag over ?!?

ano96
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2008 17:13

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door ano96 »

nou toen we uit moesten stappen duurde hadden we al een kwartier vertraging want hij ging onderweg stoppen daarvoor. en toen een half uur wachten en daarna nog een kwartier met de andere bus.
het is zoiets als een school bus, maar wel gewoon openbaar maar volgensmij (weet ik niet 100% zeker) heeft de school het wel gevraagd hij sluit percies aan op de school tijden. en rijdt maar langs een paar plaatsen en dan recht streeks naar de school.(een bushalte bij de school)

oja in die brief stond dat degene die dat doen hun bus aboment word afgepakt.en als je iemand verdacht ziet dat dan wil zeggen :wink:
is het nou wat duidelijker?????? :wink:

en sorry maar wat is collectief vervoer :D

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Z4 »

Collectief = besloten vervoer.
Dus in principe niet voor iedereen toegangelijk.

M.i.z. heeft de chauffeur overigens correct gehandeld, wegens verstoring van zijn dienst....jammer dat jij en enkele andere daar ook de dupe van bent geworden.

Maarja van je schoolkameraden moet je het maar hebben :P

ano96
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 okt 2008 17:13

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door ano96 »

jaa :D

JarcodeJonge
Berichten: 4
Lid geworden op: 19 mei 2006 17:10

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door JarcodeJonge »

Ook ik reis soms met het geweldige connexxion, maar na het absurte gedrag en het niet serieus nemen van klachten reis ik liever met de trein en reis ik liever 30 minuten langer, ik zalvertellen waarom.

Ik reis 1x per weer met de bus lijn 667 of lijn 167 van connexxion naar Ommen. Lijn 667 gaat om 16:37 voor de laatste keer (kuyerhuislaan) en vervolgens gaat lijn 167 1 keer per uur (17:03, 18:03 etc )
Nu heb ik in 5 weken tijd (ongeveer) 3 klachten ingedient.
de eerste keer was dat een bus helemaal niet kwam opdagen (lijn 667) en dat ik dus met lijn 167 moest die 30 minuten te laat was. Het geeft niet als bussen te laat zijn vind ik.. het zijn ook chauffeurs die afhankelijk zijn van het verkeer, dit heb ik bij connexxion ook aangegeven in mijn klacht maar dat bussen niet komen opdagen vind ik ver gaan.

de tweede keer was dat de bus lijn 667 gewoon doorreed terwijl wij daar met 2 personen op stonden te wachten en ook aangaven dat wij mee wilden. hij keek mij aan en hij zwaaide zelfs terug toen ik mijn hand op hield... De bus er na kwam veel te laat aan dus heb ik daar in totaal ander half uur staan wachten... in de stromende regen. Mijn afspraak die ik had staan uiteraard gemist wat mij uiteraard weer geld heeft gekost...

de derde keer was afgelopen vrijdag.
Ik stond te wachten op bus 667. Ik zag hem aankomen en ik zag al dat hij op de verkeerde baan van de weg stond (de baan het verste weg van de bushalte, de ceintuurbaan is 2 baans). Uiteraard hield ik mijn hand op maar die vervelend kerel stond op de verkeerde plek waardoor hij niet bij mij kon komen en dus maar door reed.....
Ik ben hier zo pissed over dat die busschauffeurs altijd maar makkelijk gedrag vertonen.. en denken mja dan maar niet... schande!
(kunnen ze zeggen mja maar de passagier is ook vervelend en dit en dat maar de passagier is wel de klant!!! en dankzij de klant heeft de busschauffeur elke dag brood op zijn bord....) Maar vervolgens kwam er helemaal geen eens een bus meer opdagen! en heb ik daar gestaan tot ongeveer half 7 dus 2 uur (stond er om half 5). Nu zult u denken was dan eerder met de train gegaan, maar ik moet dan nog naar het treinstation een half uur wachten tot de trein gaat en vervolgens nog van het station in Ommen naar huis lopen, kost mij ook minimaal een uur. Maar om half 7 toch maar met de bus naar het station gegaan en vervolgens met de trein naar ommen verder gegaan.
Overigens had ik nog gebelt naar de klachten lijn dat ik daar 2 uur stond te wachten, kreeg ik als antwoord, meneer er is een ongeluk gebeurt op de A28... Die hele bus komt niet eens in de buurt van de A28... En de bus die naar Raalte gaat (komt ook 1 keer in het uur voorbij) rijdt wel strak op tijd.....
Wederom mijn afspraak gemist en wederom heeft mij dat financiele kosten opgeleverd.

Van alle 3 de keren een serieuse klacht ingediend. iedere keer werd ik ook terug gebelt, alleen de laatste klacht werd ik terug gebelt door een man die mij vertelde dat er ergere dingen zijn...
ik stond perplex! Dat mensen bij connexxion die klachten afhandelen dit zomaar kunnen zeggen!
Wat een shceit maatschappij en helemaal de service is bagger....
klanten 2 uur laten staan en vervolgens zeggen meneer er zijn ergere dingen?!?!
het is maar goed dat ik er niet naast woon anders had ik de hele vervelend bende kort en klein geslagen.
en de busschauffeur zei dat ik mijn hand niet omhoog hou....
jonge er komt maar 1 bus ongeveer langs per half uur denk even na met je botte hasses...

u merkt ik ben hier zeker niet over te spreken en reis dus nooit meer met connexxion... aangezien connexxion scheit aan zijn klanten heeft zal ik zelf wel een klachten site over connexxion op zetten...

Het beleid van Connexxion met zijn waardeloze chauffeurs (er zullen ook vast goede zijn deze niet mee gerekent, uiteraard weten deze mensen zelf wel of zer het wel of niet zijn) is zwak, erg zwak!!!!

excuus voor spel en typ fouten, maar als je aan het typen bent hier over komt de woede weer naar boven

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Z4 »

Het gebeurt regelmatig als ergens een ongeval op de snelweg plaats vind (urenlange onderzoeken & puin ruimen) het verkeer gedwongen is de binnenwegen te nemen, met gevolg dat alles in de wijde omtrek vast loopt.

Bezuinigen en nogeens bezuinigen heeft er toe geleid dat busmaatschappijen werkelijk niks meer kunnen opvangen!!

Bussen die rijden dan om of zitten op de kortste route ( toevallig waar net de wachtende passgiers staan) om zo snel mogelijk volgens hun eigen (op die dag toegewezen) dienst te kunnen hervatten

Niemand kan zomaar (lukraak) afwijken van zijn dienstverdeling, dan word het pas echt een grote puinhoop, en nog meer gedupeerde passagiers.
Heel vervelend voor iedereen, en vooral degene die buiten vergeefs op een bus moeten wachten.


Maar de hoofdschuldige (politiek) hebben zo hun eigen belangen.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door tienepien »

Maar goed... een boze klant vertellen dat er ergere dingen zijn is natuurlijk wel een beetje olie op het vuur gooien :)

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Z4 »

:D maybe, maar als ik lees dat ze de heleboel kort en klein willen slaan
zou ik ook gaan denken , er zijn wel (andere) ergere dingen waar een mens zich druk over kan maken, toch?

Gesloten