LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klachten over busmaatschappij Connexxion

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
verhoeven
Berichten: 19
Lid geworden op: 30 jul 2005 10:35

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door verhoeven »

:oops: nou ik heb een baby van een paar maanden oud. En die mag je er niet eens uithalen van de busschauffeur.
Want daarin zit die veiliger, dan wanneer je hem op schoot neemt dan moet je je eigen zo stevig houden want die bussen slingeren heel erg.
Er zijn zelf zitjes bij de nieuwe bussen dat je bij je wagen kan zitten.
En de chauffeurs zeggen zelf dat ze -als ze het voor je over hebben- helpen om de wagen in de bus te zetten.
Dus en dat is in alle beroepen zo wie hart voor de zaak heeft helpt je wel.
En dat merk je dan ook.
Maar sommige rijden al weg dat de oude mensen niet eens op zijn plek zit en dat vind ik schandalig. Dan zullen wel weer een paar op merken dan moeten ze maar niet met de bus gaan.
Eigen chauffeur in huren zeker. Want taxi vergoeding krijgen ze ook niet allemaal.

Viola45
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 feb 2005 18:19

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Viola45 »

Dat is onzin maar alles wat je geeft krijg je terug als je vriendelijk iets vraagt aan een chauffeur is die best bereidt te helpen. Ja je heb er natuurlijk altijd minder vriendelijke bij zitten. Maar dat geldt ook voor de passagiers toch. Zeggen die altijd netjes goede morgen, nou echt niet hoor. Dus het is geven en nemen maar dat geldt voor het hele leven. Viola

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Bailey »

En de chauffeurs zeggen zelf dat ze -als ze het voor je over hebben- helpen om de wagen in de bus te zetten. us en dat is in alle beroepen zo wie hart voor de zaak heeft helpt je wel.
Wat ik al schreef: een buschauffeur mag in principe niet van zijn plek afgaan. Dit omdat het geld en de kaartjes daar liggen. Als de chauffeur van zijn plek afgaat kan dat dus gejat worden. De chauffeur is echter zelf verantwoordelijk voor het geld en de kaartjes en als het gejat wordt dan moet hij zelf alles terugbetalen. En even alle spullen eraf halen kost te veel tijd, iets wat er niet is.
Maar sommige rijden al weg dat de oude mensen niet eens op zijn plek zit en dat vind ik schandalig.


Ook dat heeft met de tijden te maken. Tijden zijn erg nauw op elkaar afgestemd. Soms is de chauffeur al een paar minuten te laat en heeft hij dus geen tijd om even (soms langer als het meer mensen zijn) te wachten. Een halve minuut lijkt niet zolang, maar als je bij 10 haltes een halve minuut extra moet wachten, ben je al 5 minuten verder. Iets wat andere reizigers niet leuk vinden.

Je zou dan bij de dienstleiding moeten klagen, want die zorgen ervoor dat de tijden krap zijn. De chauffeur kan hier niks aan doen.

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door kritisch consument »

Laatst ben ik ronduit onbeschoft behandeld in de bus van Connexxion. Ik reis met een gehandicapt zoontje in een rolstoel. Vanwege de onbetrouwbaarheid van Regiotaxi :oops: :oops: nam ik laatst een keer de bus omdat we een afspraak hadden waar we echt op tijd moesten zijn. Gewoonlijk is reizen met Connexxion echt geen probleem hoor. De rolstoel kan altijd makkelijk in en uit worden gereden.

Uitgerekend dit keer werd ik echter opgehaald met een bus die eigenlijk in het museum thuis hoorde, met zo'n smalle hoge trap achterin en een leuning in het midden. De chauffeur zei "sorry hoor wijffie :roll: :roll: maar ik neem je niet mee. Wacht maar op de volgende bus. Toen ik zei dat dat niet kon omdat we dan onze afspraak misten blafte de man tegen mij en mijn zoontjes "je komt er niet in, en als je het toch probeert... ik help je echt niet want ik heb het aan mijn rug !!!" :x :x

Gelukkig hoorde de hele bus het door de luide toon waarop de chauffeur deze onvriendelijkheden tegen ons brulde. Hij zei ook nog "zoek het maar uit, moeke...". Uiteindelijk kwam er een vriendelijke sterke jonge vent uit de bus gestapt die me hielp, en zei dat hij ook niet zo vriendelijk was behandeld door deze chauffeur.

Toen ik nog even mijn kaartje wilde tonen aan de chauffeur zei deze "je had wel mogen roepen dat je was overgestapt, dat kan mij namelijk niets schelen hoor !" En vervolgens gaf de man plankgas, zodat ik bijna languit in het gangpad lag op weg naar mijn zoon in zijn rolstoel.

Bij Stadsvervoer Nederland word ik tenminste normaal behandeld, je komt altijd goed met een kind in een rolstoel in hun bussen en de chauffeurs hebben respect voor hun klanten.

brendasimone
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 apr 2005 22:55

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door brendasimone »

Ik reis geregeld (>3x wk) met de connexxion Noord Holland Haarlem regio. En ik kan me soms doodergeren aan een aantal dingen, afgezien dat een bepaalde lijndienst vrijwel altijd 20 minuten te laat komt, okee...maar rokende chauffeurs, dat vind ik wel zo walgelijk ordinair en vies. Ja, het raampje staat op een kiertje...moet je er eens wat van zeggen, krijg je een grote bek terug.
Sommige chauffeurs houden er een hobbie aan over om keihard over de weg te denderen. En ik klaag niet vaak maar als je zowat je stoel uit wordt gelanceerd dan overdrijf ik niet. Recentelijk moesten we nog overstappen op een andere bus omdat de chauffeur zijn spiegel eraf had gereden met in hoge snelheid passeren. Ik ben relatief jong maar wat als een oudere valt en zijn/haar heup breekt?

Zo erg is het nu ook weer niet als je weet wat het beleid is, maar de ene chauffeur is superklantvriendelijk en de ander hanteert weer andere normen. 'Ja, nee mevrouw, ik kan niet meer de overstapbus halthouden, van onze bazen praten we teveel over de lijn, we mogen niet meer communiceren'...

Wat een onzin. Het is de chauffeur zijn werk om om te roepen als je hebt gevraagd hem/haar dat te doen. Roken? daar word ik echt pissig van en als een bus bijna een half uur te laat is, vind ik best dat je voor half tarief mag meerijden...

Helaas mijn functie is beperkt tot reiziger, volledig afhankelijk van OV, dus ook NS-ellende.

K. Veldhuis
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2005 01:04

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door K. Veldhuis »

Ik ben ook niet te spreken over de buschauffeurs van Connexxion.

Een tijd geleden moest ik de bus in Woerden hebben.
De buschauffeur had zijn vrouw weer eens bij zich (dat doet hij namelijk altijd) én zijn kind (een baby van een paar maanden).

De baby lag, in zijn kinderwagen, in het midden van de bus.
Ik zat naast een vrouw die een hevige hoestbui kreeg en de buschauffeur en zijn vrouw draaide zich boos om en verzochten de vrouw stil te zijn voor de baby.

Het moet toch niet gekker worden, wel?

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ach ja, we gaan allemaal 500 keer per jaar met de bus, zonder vertraging en incidenten, maar iedereen noemt even de schandalige anecdote die hij anderhalf jaar geleden heeft meegemaakt. Dat is dan weer een mooi topic vol. :roll:

Alhoewel een groot aantal buschauffeurs knuppels zijn, is het ook een enorm afstompend beroep. Er zijn zoveel idioten die met de bus gaan.

Mensen die stinken, geen Nederlands spreken, mensen die geen kaartje menen te hoeven hebben, mensen die niet willen bijbetalen, mensen die je niet kan vertellen dat ze moeten bijbetalen omdat ze in een Interliner willen stappen omdat ze geen Nederlands spreken, mensen die lelijk zijn, mensen die lid zijn van de EO enz enz. Denk ook aan mensen die te laat komen en je bus onderspugen als je niet op de rem springt om ze erin te laten. Kleine incidenten, maar wanneer je dag de hele dag er zo uit ziet, heb ik wel wat begrip voor die gasten.

Aan de andere kant kan je ook zeggen: had je maar een vak moeten leren. Maar dat is een andere discussie.

Buschauffeur, respect. Zij liever dan ik.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Bailey »

Mijn vriend is buschauffeur en sinds ik met hem omga, begrijp ik sommige dingen meer.

Zo was het hier afgelopen zondag koopzondag. De dienstregeling is gewoon hetzelfde als normaal op zondag, alleen was het nu natuurlijk wel veel drukker. Hierdoor kwam hij regelmatig te laat bij de halte. En als je al te laat bent en er ook nog mensen aan komen rennen op het moment dat de bus vertrekt, ja dan heb je nog meer vertraging.

Het zou makkelijker zijn als ze op dit soort dagen de dienstregeling wat aanpassen, door iets meer bussen te laten rijden.
Alhoewel een groot aantal buschauffeurs knuppels zijn, is het ook een enorm afstompend beroep. Er zijn zoveel idioten die met de bus gaan.
Inderdaad veel chauffeurs zijn ******, ook collega's van mijn vriend. Mijn vriend zegt iedereen gedag, of ze nou iets terug zeggen of niet. Er zijn genoeg chauffeurs die hun bek niet open trekken. Maar zo zijn er ook genoeg passagiers die niets zeggen. Ze leggen hun strippenkaart neer, maar zeggen geeneens waar ze naar toe moeten. Hoe moet de chauffeur dit dan weten?

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Bailey »

Overigens: als hij geen buschauffeur was geweest, had ik misschien nooit leren kennen, dus ik ben blij met die mensen :lol: :lol:

K. Veldhuis
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 nov 2005 01:04

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door K. Veldhuis »

@Captain Pervert:

Ik kan je anders nog wel een paar anecdotes vertellen hoor, zal ik even doorgaan?

Waar het om draait: ik betaal voor mijn kaartjes, dus moeten zij mij een dienst verlenen.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ja, als we juridisch gaan doen: die dienst verlenen ze toch? Ben je ooit twee kilometer voor de plaats van bestemming uit de bus gezet met "ga de rest maar lopen"?

Buschauffeurs brengen je altijd van A naar B. Daar heb je volgens je vervoersbewijs recht op. Dat het in de bus een gezellige boel moet zijn, staat nergens. Dat is een kwestie van fatsoen, niet alleen van de buschauffeur, maar ook van de passagiers. Het blijven mensen waar we over praten, mensen met emoties, een off-day, bad-hair-day, doris-day, noem maar op.

Viola45
Berichten: 11
Lid geworden op: 07 feb 2005 18:19

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Viola45 »

Captain pervert een man van mijn hart. De heer K Veldhuis ach wat moeten we met zulke type`s. Viola

patrickdegroot
Berichten: 36
Lid geworden op: 04 mei 2004 10:38

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door patrickdegroot »

quote:
Geplaatst op 29 Nov 2005 15:41 door Captain Pervert

Buschauffeurs brengen je altijd van A naar B. Daar heb je volgens je vervoersbewijs recht op. Dat het in de bus een gezellige boel moet zijn, ......



Inderdaad, het zijn buschauffeurs... moet je is voorstellen om de hele tijd dat gezeur aan te horen van u bent te laat. als jij met de auto weggaat... en je komt in de file... en je komt op je werk dan krijg je toch ook niet van iedereen te horen je bent te laat,... en dan zijn ze boos.... daar kon jij dan toch ook niks aan doen..

an'tjeee
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jan 2006 21:17

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door an'tjeee »

Bij ons gaat er een bus door de hele regio en de meeste mensen zitten er zeker een half uur in de bus! Maar er wordt nooit geklaagd over dat de bus te laat komt... alleen als hij te vroeg komt!

Omdat de bus elke half uur gaat, en de trein net aankomt nadat de bus weggereden is, zet de buschauffeur de deur open zodat wij lekker in de bus (droog en warm) kunnen gaan zitten! Terwijl de bus het meest gebruikt wordt door jongeren!

En de bus moet bij ons wel hard optrekken, anders rijdt de bus er anderhalf uur over... terwijl een uur al best wel lang is!

Verder over de buggy's en rolstoelen; ik kan best wel begrijpen dat jullie deze situaties niet nog een keer willen meemaken, maar zulke situaties komen bij ons echt nooit voor! (er zijn eigenlijk nooit buggy's in de bus en rolstoelen heb ik nog nooit gezien)

hafever
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 mar 2006 11:19

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door hafever »

Niet alleen regio Utrecht e.o., ook in Noord Holland kunnen ze er wat van.
Zo stempelde een chauffeur extra strippen af bij een Marokkaanse dame
die het Nederlands toen nog nauwelijks beheerste. Ze moest alleen
laten zien dat haar reeds afgestempelde strippen nog geldig waren.
Ook was er ooit een chauffeur die op een gegeven moment in een discussie
met een reiziger (over de geldigheid van de ''ovewrstap'') betrokkene
uitschold voor ''vuile rotjood'' of woorden van die strekking.
Daarover is de busmaatschappij geschreven en men heeft betrokkene
onderhouden. De man is inmiddels wél met pensioen.
Overigens rijden er in Noord Holland dubbelgangers rond van Frans Bauer
(de chauffeur weet het!) en André Rieu. Een muzikaal geheel heb ik nog niet gehoord, maar het rijdt op de OV-taxi na. Die chauffeurs weten de
weg niet: De passagier moet het ze wijzen. Bovendien is de communicatie
met de OV-taxicentrale uiterst belabberd. :(

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door tienepien »

Ach ja, je hebt vrolijke buschauffeurs en je hebt stukken chagrijn. Ik vind het persoonlijk ontzettend onbeschoft om als buschauffeur je reizigers te begrotten met hmmmmpf. "Goedemorgen" is voor sommigen een te moeilijk woord.
Maar dat laatste geld net zo goed voor die flappies die binnen komen en met een afgewend gezicht hun abbonement voor de neus van de chauffeur langshalen.
Als iedereen gewoon eens normaal zou doen...

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Bailey »

Mijn vriend is buschauffeur en is in principe vriendelijk tegen iedereen, zegt ook altijd gedag en zo en maakt als er tijd voor is een praatje (zo heb ik hem ook leren kennen). Maar inderdaad zijn er genoeg ****** bij die niets zeggen. En ook de passagiers.

Hoe vaak ik het niet meemaak dat ze hun strippenkaart neerleggen en niet zeggen waar ze naar toe moeten. Mijn vriend stempelt dan altijd 3 strippen af. Maar dan kunnen ze opeens praten want ze hoeven maar een paar haltes verder, wat dan 2 strippen is. Ja....trek dan gewoon je bek open!!!

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door hharteman »

Jaja, de buschauffeur heeft het altijd gedaan.
Tussen de bedrijven door heb ik ook een aantal jaren bij Zuidooster gereden.
U weet wel, op alle bussen stond 20 (ZO) tegenwoordig Arriva.
Een aantal verhalen die ik hie lees komen me wel bekend voor.
Toen ik ermee begon was ik nog enthousiast en had ik het idee service te moeten verlenen.
Als er iemand met een kinderwagen stond dan hielp ik en soms bracht ik de mensen zelfs thuis (de stille avondritjes door de dorpjes).
Als ik dan te laat kwam had ik de pech dat er een controleur stond en dat resulteerde dan in een strafbon als het tegen zat.(NB: na een aantal strafbonnen moest je dan op het hoofdkantoor komen om uitleg van zaken te geven, kreeg je dan een vrije dag voor om naar limburg te reizen en ben er vaak geweest.)
Kon muren behangen met die bonnetjes.

Het is eentonig werk en als je alle lantaarnpalen en strepen op de weg geteld hebt gaat het flink vervelen en ga je de uitdagingen zoeken.
Bijvoorbeeld, kan ik met 90 op 2 mm van de vangrail rijden en dat soort dingen of zou ik deze dijk ook met 100 kunnen nemen.

De meeste mensen zijn tijdens de stille uren niet erg geneigd een praatje met je aan te knopen en als dat wel gebeurd is het meestal om hun eigen problemen aan je door te geven ( sociaal steunpunt)
Zo vertelde iemand een heel verhaal over zijn vakantie en toen ik daarna vertelde dat ik de 6e week van augustus ging drong dat niet door.

Ook presteren mensen het om altijd naar de bekende weg te vragen.
Voor op de bus staat met koeien van letters waar je heen gaat en toch vragen ze nog "ga je daarheen".
Kom je bij een halte krijg je naar hoofd "je bent te laat" en bij de volgende halte iemand "je bent te vroeg"
op een gegeven moment keek ik niet meer naar de tijd....Ik was altijd op tijd was mijn mening.
We vieren uiteindelijk allemaal op de zelfde tijd nieuwjaar.

Ik zou hier 100 verhalen kunnen schrijven over wat er allemaal gebeurd is maar dan kan ik beter een boek gaan schrijven denk ik.

Ondanks dat ik sociaal begon aan dit werk, was ik na 7 jaar dusdanig afgestompt dat ik mezelf op asociaal gedrag begon te betrappen.
Je wordt erg kort en de interesse daalde tot nul.
Het interesserde me ook allemaal niet meer en je bouwt een soort muur op.
Of iemand nu een kaartje had of niet, ik maakte me nergens meer druk over.
Als iemand een kassabonnetje als strippenkaart neerlegde stempelde ik hem vrolijk af.

Ondanks dat ik mensen ken die dit werk 40 jaar deden vindt ik dat je er na 5 jaar gewoon af moet.
Dat is precies lang genoeg om net niet gek te worden.
Op het laatst reed ik mijn eigen dienstregelingen en dat is ook de periode dat ik de zak kreeg.
Dat is eigenlijk het beste wat mij en de klanten van de busmaatschappij gebeurd is.

PS
Als antwoord op die mevrouw die met de kinderwagen tussen de deur heeft gezeten, kan ik zeggen dat de schooljeugd er een soort hobby van maakte om de achterdeurspiegel aan de binnenzijde te verdraaien.
Dan zie je niet meer wat er gebeurd en kijk je naar je buitenspiegel als alternatief.
Je ziet dan dat er iemand uit stapt, maar omdat de kinderwagen laag is zie je niet dat die er nog achteraan komt.
Menselijke vergissing.
Zal niet express gedaan zijn.

Fuente
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2005 12:15

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Fuente »

Ik ga in ieder geval niet meer met de bus naar mijn werk. Ik woon in een wijk waar maar 2 keer per uur bus gaat, richting het station (Hengelo) ik werk zelf in Enschede. Ik heb regelmatig diensten tot 22:00, ik kan dan makkelijk de bus van 22:16 halen, richting Hengelo, om daar over te stappen op de bus naar mijn huis (ongeveer 7 km van het station)
Wat me de laatste keer echter regelmatig gebeurt is is dat de bus van 22:26 al om 22:06 kwam, dit is de halte, die het eerste na het station is, dus de bus gaat al te vroeg weg van het station! 22:06 haal ik niet, met als gevolg dat ik een half uur moet wachten op de volgende bus. Niet zo'n probleem, maar de dienstregeling naar mijn huis was ineens gewijzigd, waardoor de laatste bus van Hengelo naar mijn huis al om 22:35 vertrok, niet gehaald, en kon dus lopen.
Ik heb toen een klacht ingediend, een nieuwe strippenkaart gekregen en de eerste de beste keer dat ik weer met de bus ging, gebeurde me hetzelfde, maar dan op de heenweg. Ik kwam vervolgens 30 minuten te laat op mijn werk, mede doordat de buschauffeuse het nodig vond om op hengelo station te gaan pauzeren (lees, buiten roken) waardoor die bus weer te LAAT vertrok.
Verder vind ik de aansluitingen bagger, op zondag rijdt hier helemaal geen bus, en op hengelo station moeten wij (als enigen, want alleen de bus uit onze wijk sluit niet aan) minimaal 15 minuten wachten op een aansluiting, omdat alle bussen 4 minuten vetrekken voor de onze binnenkomt.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Jablan »

Eerlijk is eerlijk - ik zit bijna nooit meer in de bus. Eigenlijk vanwege dezelfde ervaring die Fuente hierboven beschrijft (Hengelo). Het was ongeveer acht jaar geleden aanleiding een keer door te zetten en mijn rijbewijs te halen.

Maar de laatste keer was ik aangenaam verrast met de stadsbus in Enschede. Automatische omroep voor de haltes, een chauffeur die zijn best deed om op tijd te rijden en een redelijk normale prijs voor het kaartje bij de chauffeur.

Toch hou ik 1 groot kritiekpunt op de stadsdiensten van Connexxion (en anderen): het principe van 1 centraal eindpunt/overstappunt.
Ik reis niet met de bus om 10 minuten stil te staan op het centrale busstation, alleen om dat de bus te vroeg aankomt/te laat vertrekt, de chauffeur zijn dienst wisselt of even koffie haalt. Ook meegemaakt: bus staat zo lang stil op het busstation dat de volgende bus er alweer aankomt terwijl die van mij nog moet vertrekken.
Echt, ik neem de bus wel vaker als hij onderweg gewoon doorijdt - stilstaan doen we op de echte eindpunten.

Tip voor Fuente: Vraag eens na bij Connexxion of in de stille uren de tijden van lijn 9 Hengelo-Enschede zo kunnen worden ingekort dat er aansluiting is met lijn 11/13 in Hengelo. Want in Hengelo op tijd wegrijden betekent 12 minuten later aankomen in Enschede, dus ca. 10 minuten te vroeg.

Gesloten