LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] klachten over busmaatschappij Connexxion

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
----------------------------------------------------------------
Ik reis niet met de bus om 10 minuten stil te staan op het centrale busstation.
-----------------------------------------------------------------
De diensten zijn zodanig gemaakt dat een zeer drukke rit moet kunnen worden uitgevoerd.
Deze drukte wordt meestal alleen gehaald in de spitsen of met marktbezoek.
Daarna is er voor de chauffeur ruim de tijd om de dienst te kunnen rijden.
Om nou niet met een slakkegangetje van 25 te hoeven rijden zijn er verschillende oplossingen.

Je vertrekt een minuut of 5 te laat, rijdt normaal en komt 5 minuten te vroeg aan. (dat resulteert in de wacht tijden bij de busstations).

Je vertrekt 10 minuten te laat en rijdt als een gek en komt 10 minuten te vroeg aan.(resulteert in nog langere wacht tijden op de busstations)

Je vertrekt op tijd en wacht om de paar haltes een minuut of twee.

Het is maar hoe de pet van de chauffeur staat en of hij trek in koffie heeft.

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door hharteman »

Quote
-------------------------------------------------------------------
Tip voor Fuente: Vraag eens na bij Connexxion of in de stille uren de tijden van lijn 9 Hengelo-Enschede zo kunnen worden ingekort dat er aansluiting is met lijn 11/13 in Hengelo
--------------------------------------------------------------------

Mijn ervaringen zijn dat dienstregelingen worden bedacht op het hoofdkantoor door een stel infantiele idioten die bij god niet weten wat er speelt.

Het lagere personeel weet wel waar de behoefte aan vervoer ligt in de dagelijkse praktijk en juist deze mensen worden niet geraadpleegd over de eventuele dienstregelingen.
Zodoende komen er dienstregelingen uitrollen die beslist de plank volledig misslaan zodat mensen belangrijke aansluitingen niet kunnen halen.
Zo jaag je de passagiers weg en die komen niet zomaar terug.
Dit is een van de oorzaken dat het vervoer terug loopt.
Hele delen van nederland worden niet meer door de bus aangedaan.

grijsepostduif
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2006 00:10

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door grijsepostduif »

Ik ga in ieder geval niet meer met de bus naar mijn werk. Ik woon in een wijk waar maar 2 keer per uur bus gaat, richting het station (Hengelo) ik werk zelf in Enschede. Ik heb regelmatig diensten tot 22:00, ik kan dan makkelijk de bus van 22:16 halen, richting Hengelo, om daar over te stappen op de bus naar mijn huis (ongeveer 7 km van het station)
Wat me de laatste keer echter regelmatig gebeurt is is dat de bus van 22:26 al om 22:06 kwam, dit is de halte, die het eerste na het station is, dus de bus gaat al te vroeg weg van het station! 22:06 haal ik niet, met als gevolg dat ik een half uur moet wachten op de volgende bus. Niet zo'n probleem, maar de dienstregeling naar mijn huis was ineens gewijzigd, waardoor de laatste bus van Hengelo naar mijn huis al om 22:35 vertrok, niet gehaald, en kon dus lopen.
Ik heb toen een klacht ingediend, een nieuwe strippenkaart gekregen en de eerste de beste keer dat ik weer met de bus ging, gebeurde me hetzelfde, maar dan op de heenweg. Ik kwam vervolgens 30 minuten te laat op mijn werk, mede doordat de buschauffeuse het nodig vond om op hengelo station te gaan pauzeren (lees, buiten roken) waardoor die bus weer te LAAT vertrok.
Verder vind ik de aansluitingen bagger, op zondag rijdt hier helemaal geen bus, en op hengelo station moeten wij (als enigen, want alleen de bus uit onze wijk sluit niet aan) minimaal 15 minuten wachten op een aansluiting, omdat alle bussen 4 minuten vetrekken voor de onze binnenkomt.


Fuente???????
een goed advies.............koop eerst eens een dienstregeling :idea:
dan kun ook zien dat er om 22.26 helemaal geen bus vertrekt van af het station Hengelo, maar om 22.03 die bus was dus precies en zeker op tijd bij de eerste halte na het station.22.06
En als je overweegt een dienstregeling aan te schaffen kun ook lezen dat er in de vakantie periode's andere vertrek tijden zijn en dat er ook minder bussen rijden per uur.

Zo dat moest ik ff kwijt.
:)

Fuente
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2005 12:15

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Fuente »

Fuente???????
een goed advies.............koop eerst eens een dienstregeling Idea
dan kun ook zien dat er om 22.26 helemaal geen bus vertrekt van af het station Hengelo, maar om 22.03 die bus was dus precies en zeker op tijd bij de eerste halte na het station.22.06
En als je overweegt een dienstregeling aan te schaffen kun ook lezen dat er in de vakantie periode's andere vertrek tijden zijn en dat er ook minder bussen rijden per uur.

Zo dat moest ik ff kwijt.
Smile

grijsepostduif?????
Een goed advies, lees de stukjes GOED door :idea:

In mijn stukje kun je lezen dat het om de bus vanaf station Enschede naar Hengelo gaat. Die bus hoort om 22:10 te vetrekken en om 22:16 bij de eerste halte te zijn, en niet om 22:00 te vertrekken en om 22:06 bij de halte te zijn

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door hharteman »

quote
--------------------------------------------------------
Die bus hoort om 22:10 te vetrekken en om 22:16 bij de eerste halte te zijn, en niet om 22:00 te vertrekken en om 22:06 bij de halte te zijn.
--------------------------------------------------------
Kun je een klacht over indienen.
Krijgt de chauffeur weer een strafbonnetje.

Fuente
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2005 12:15

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Fuente »

Heb een klacht ingediend hoor, en toen een strippenkaart gekregen, en ben er nog over gebeld. De eerste de beste keer dat ik de strippenkaart gebruikte, om naar m'n werk te gaan, zag ik de bus bij het lopen uit m'n straat 7 minuten te vroeg voorbij rijden..

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Jablan »

Leuke reacties :D

Ik geloof dat ik niet helder genoeg was :oops:

Mijn kritiek op Connexxion en anderen gaat over het lijnennet. Neem een stad met een stadsdienst en een station. Dan heb je altijd 1 eindpunt, het busstation, dus als je van de ene kant van de stad naar de andere kant van de stad moet, dan is het verplicht lang wachten in stilstaande bus op het busstation. En in de wijken rijdt de bus vaak maar in 1 richting, de lusroute. Tegelijk zie je dat alle lijnen vaak dezelfde frequentie hebben. Dan denk ik: maak een eindpunt voor de chauffeurs ergens in de buitenwijk, maak 1 lange doorgaande lijn die door de hele stad komt (dus van buitenwijk zuid via centrum naar noord via centrum naar oost via centrum naar zuid) en je hebt zo 50% meer passagiers plus een rustige omgeving voor de chauffeurs om de dienst te wisselen of de bus na te kijken.

Voorbeeld hoe het niet moet is lijn 1 in Enschede. Overdag een 10 minuten dienst, met 2-8 minuten stilstaan op het busstation - ook in de spits. Hierdoor heb je eigenlijk 2x een lijn 1: van het station naar de universiteit en van het station naar de universiteit. 's Avonds rijdt-ie elk half uur, maar staat de bus in 1 richting wel 17 minuten stil op het station (officieel, in werkelijkheid dus 25 minuten). Handig en aantrekkelijk :?:

Eigenlijk heb ik nooit klachten over de chauffeurs m/v - niet in de tijd dat ik elke dag met de bus ging, ook niet nu ik er zelden gebruik van maak.

En zonder gekheid: ik ben zeker voor meer subsidie voor de bus, dus lagere prijzen/meer lijnen. Ik betaal liever meer belasting voor een goed product dan weinig belasting en een slecht product (toeristische route, 's avonds niet rijden enzovoor)

kampvuur
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 apr 2006 13:29

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door kampvuur »

Ben zelf ook buschauffeur...maar kan het niemand aanraden.

Altijd ergenissen in het verkeer, en je bent van iedereen, dus het pispaaltje en voetveeg van de maatschappij, waarvoor je dan uitstukt.

Zo dat wou ik ff kwijt...zit er alleen om geld te verdienen, het rijplezier wordt je van alle kanten afgenomen.

Ja zeggen als het nee moet zijn en andersom...maar chauffeurs weten wel beter, en die denken Fxck You! :wink:

grijsepostduif
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 apr 2006 00:10

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door grijsepostduif »

hharteman

Kun je een klacht over indienen.
Krijgt de chauffeur weer een strafbonnetje :!: :!: Is dit leed vermaak?

Nou ik kan je vertellen dat een chauffeur helemaal geen strafbonnetjes krijgen.

hafever
Berichten: 44
Lid geworden op: 22 mar 2006 11:19

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door hafever »

Iedereen die meent Connexxion aan een goed idee te kunnen
helpen ("Alles voor de reiziger'' luidt haar kreet) kan, volgens de reclame
van de maatschappij zelf in Noord Holland Noord terecht op
www.connexxion.nl/mijn mening.
Ook ''losse brieven'', zo is mijn ervaring, op dit terrein worden serieus
genomen.
Maar veelal blijft het aanmodderen.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door tienepien »

Voorbeeld hoe het niet moet is lijn 1 in Enschede. Overdag een 10 minuten dienst, met 2-8 minuten stilstaan op het busstation - ook in de spits. Hierdoor heb je eigenlijk 2x een lijn 1: van het station naar de universiteit en van het station naar de universiteit. 's Avonds rijdt-ie elk half uur, maar staat de bus in 1 richting wel 17 minuten stil op het station (officieel, in werkelijkheid dus 25 minuten). Handig en aantrekkelijk
Ik verbaas mij inderdaad over het busverkeer in twente. Sinds de nieuwe dienstregeling sluiten de bussen erg slecht aan op de treinen. Daarnaast staan de bussen inderdaad lang stil op het station. Zonde.

In Apeldoorn is het stadbusvervoer eigenlijk super. Hier rijden naar de grote wijken van de stad elk kwartier een bus en naar de kleinere wijken elk half uur. Deze bussen maken lussen van een half uur, staan 2 tot 5 minuten met zijn allen tegelijk stil op het station en rijden daarna door naar een andere wijk. Alles sluit goed aan en de bussen worden optimaal gebruikt (staan niet een kwartier niets te doen).
Daarnaast is er sinds een aantal jaar een stadbuskaartje wat een euro kost en waarmee je 2x een uur in de bus kunt zitten, binnen de stad.

kampvuur
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 apr 2006 13:29

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door kampvuur »

Denk dat met strafbonnetjes...nota's bedoeld wordt, een op- of aanmerking, gekrabbeld door de chef op een kladje en vraagt aan de chauffeur hoe iets werkelijk gegaan is.

Meestal als de chauffeur zijn verhaal of weerwoord kenbaar gemaakt heeft, verdwijnt het met dezelfde vaart in het ronde archief.

Chefs zijn meestal zelf ook chauffeurs geweest en die weten precies wat zich op de werkvloer daadwerkelijk afspeeld.
Van de 10 klachten zijn er meestal 9 onterecht, of waar een chauffeur part noch deel aan heeft.
Klachten dat een bus te laat was...worden sowieso niet in behandeling genomen. (we kunnen geen ijzer met onze handen breken!!)...hectische verkeerssituatie en omleidingen en file's technische mankementen zijn aan de orde van de dag...(geen seconde rijtijd erbij...al moet je tig kilometers omrijden)

Zelf heb ik een keer een (onterechte) klacht gehad van een opgefokte jonge dame omdat de bus niet was geweest.
Ik vertelde haar dat ze deze bus moest hebben (was +/- 5 min te laat bij haar halte i.v.m de weersomstandigheden (sneeuw) en langzaam rijdend verkeer)

Nou Nou, ze ging erop, en schreeuwde van alles en nog wat....de bus was doorgereden terwijl ze haar hand opgestoken had!!
Vroeg aan haar of ze wel op de bestemmingsfilm had gekeken...mijn collega die een paar minuten voor mij reed had geen dienst (staat erop) en gaat de bus naar de garage brengen en naar huis toch??

Ze bleef maar door mopperen van ******* en weet ik veel wat nog meer...oke , dan ga ik ook niet verder meer met het haar uitleggen.

Ja hoor een paar weken later een klacht...ik had haar laten staan, terwijl ze haar hand had opgestoken, ik legde mijn chef het uit en het werd vervolgens lachtend verscheurd.

Mensen hebben soms echt geen benul dat een chauffeur een hardwerkende mens is, die altijd op alles (vaak heel onterecht) commentaar krijgt, maar als visite kaartje van het bedrijf verwachten de klanten dat we alles maar moeten slikken ..en het toontje die ze aanslaan, wat op zijn zachts gezegd heel minachtend overkomt.

Dan kan men wel zeggen zoek je een andere baan...heb ik idd. vaak aan gedacht, nu zelfs dagelijks, het werk en het bedrijf is zonder meer goed, maar vaak wordt je dag vergald door mensen (en dat is gelukkig een hele kleine groep) die doelbewust je werkzaamheden dwarsbomen verbaal en vooral geestelijk...soms op het gluiperige af.

Wou dat ik het anders kon zeggen, maar dit is dus de tijdsgeest waarin we leven. :wink:

tbezemer
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 jul 2004 11:29

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door tbezemer »

Goh, het staat er echt, "Ik kreeg een strippenkaart". Nu bij ons krijgt een chauffeur wel een 'bonnetje' en dat gaat zelfs zo ver, dat er een strafmaatregel wordt uitgedeeld, een (on)voorwaardelijke terugzetting in salaris (dat nog eventueel aangevuld met een proeftijd van een jaar)tot aan ontslag toe.

Het AVM VM team bij ons heeft ook op de bus gezeten vroeger, maar daar is in de dagelijkse praktijk niets maar dan ook niets van te merken.

Alle klachten worden voor je voeten gegooid, terecht of (zoals meestal) onterecht, kun je die klachten geargumenteerd weerleggen, dat ben je er nog niet, want ook dan krijg je artikel 82 aan je broek en heb je een ontkennende basis houding.

95% van alle passagiers is niets mee aan de hand, maar 5% verpest alles. Toch moet je daar doorheen prikken en gewoon je werk blijven doen. Anders is dit niet vol te houden.

Natuurlijk zijn er uitwassen, maar het is meer en meer, gewoon een mentaliteitskwestie aan het worden. Iedereen klaagt maar over van alles en nog wat, niemand denkt er meer eens met iemand anders mee, voelt wat er speelt, heeft begrip voor die chauffeur die zijn best doet om het iedereen naar de zin te maken, nee, men wil van A naar B, gelijk een taxi. Ik, iki , ik en de rest kan stikken.

Maar gefeliciteerd met uw gratis strippenkaart. Als U een beetje pit hebt, stuurt U die kaart ongebruikt terug. Wij doen ons best en misschien wordt het wel tijd dat U daar eens begrip voor op gaat brengen. Er wodt in dit landje teveel geklaagd. De laagdrempeligheid van o.a. Connexxion heeft ook vele nadelen, zoals uit al uw verhalen blijkt.

Weet U nu bijvoorbeeld wat een chauffeur het liefste doet tegenwoordig, een bus pakken, de garage uitrijden en zijn werk gaan doen, niet al dat gezeik aan te hoeven horen over klachten die zonder meer worden aanvaard, als het werkelijk gebeurde, ongeacht wat ik of andere collega's daar tegen in kunnen brengen.

Denk eens na, klaag niet overal over, toon eens een keer begrip. Kom eens op tijd naar een halte en niet op de passeertijd. Wij zijn geen rijdende computers, ons werk hangt af van vele factoren.

Hat kan zo simpel allemaal, veel makkelijker, zeg waar je naar toe wilt, zeg gedag als je instapt, erger je niet overal aan en dan is het ook voor mij en mijn collega's, prettig werken en kom je niet met een kater thuis.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door tienepien »

Ik denk dat je verhaal op veel dienstverlenende functies van toepassing is. En dat ook hier geldt dat de vervelende minderheid het verpest voor de goedwillende meerderheid. En dat aan beide kanten vervelende figuren rondlopen.

Tsja, als mensen gewoon eens normaal met elkaar om zouden gaan....

Fuente
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 dec 2005 12:15

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Fuente »

Geplaatst op 19 Apr 2006 17:16 door tbezemer
Goh, het staat er echt, "Ik kreeg een strippenkaart". Nu bij ons krijgt een chauffeur wel een 'bonnetje' en dat gaat zelfs zo ver, dat er een strafmaatregel wordt uitgedeeld, een (on)voorwaardelijke terugzetting in salaris (dat nog eventueel aangevuld met een proeftijd van een jaar)tot aan ontslag toe.

Het AVM VM team bij ons heeft ook op de bus gezeten vroeger, maar daar is in de dagelijkse praktijk niets maar dan ook niets van te merken.

Alle klachten worden voor je voeten gegooid, terecht of (zoals meestal) onterecht, kun je die klachten geargumenteerd weerleggen, dat ben je er nog niet, want ook dan krijg je artikel 82 aan je broek en heb je een ontkennende basis houding.

95% van alle passagiers is niets mee aan de hand, maar 5% verpest alles. Toch moet je daar doorheen prikken en gewoon je werk blijven doen. Anders is dit niet vol te houden.

Natuurlijk zijn er uitwassen, maar het is meer en meer, gewoon een mentaliteitskwestie aan het worden. Iedereen klaagt maar over van alles en nog wat, niemand denkt er meer eens met iemand anders mee, voelt wat er speelt, heeft begrip voor die chauffeur die zijn best doet om het iedereen naar de zin te maken, nee, men wil van A naar B, gelijk een taxi. Ik, iki , ik en de rest kan stikken.

Maar gefeliciteerd met uw gratis strippenkaart. Als U een beetje pit hebt, stuurt U die kaart ongebruikt terug. Wij doen ons best en misschien wordt het wel tijd dat U daar eens begrip voor op gaat brengen. Er wodt in dit landje teveel geklaagd. De laagdrempeligheid van o.a. Connexxion heeft ook vele nadelen, zoals uit al uw verhalen blijkt.

Weet U nu bijvoorbeeld wat een chauffeur het liefste doet tegenwoordig, een bus pakken, de garage uitrijden en zijn werk gaan doen, niet al dat gezeik aan te hoeven horen over klachten die zonder meer worden aanvaard, als het werkelijk gebeurde, ongeacht wat ik of andere collega's daar tegen in kunnen brengen.

Denk eens na, klaag niet overal over, toon eens een keer begrip. Kom eens op tijd naar een halte en niet op de passeertijd. Wij zijn geen rijdende computers, ons werk hangt af van vele factoren.

Hat kan zo simpel allemaal, veel makkelijker, zeg waar je naar toe wilt, zeg gedag als je instapt, erger je niet overal aan en dan is het ook voor mij en mijn collega's, prettig werken en kom je niet met een kater thuis.


---------------------------------------------------------
Kom toch op zeg! Een buschauffeur hoort net als ieder ander werkend persoon gewoon zijn werk te doen! Lekker makkelijk als iedereen alles maar ok vindt, gut, laten we de hele dienstregeling aan de kant zetten joh! Arme chauffeurs! Als je je beroep te zwaar/moeilijk/vervelend vindt dan zoek je toch iets anders?
Ik verwacht inderdaad van een chauffeur dat hij er in ieder geval niet te vroeg is! Ik heb best begrip voor een paar minuutjes later, maar als ik om 22:06 bij een halte sta en de bus van 22:16 is al geweest, dan ben ik pissig ja! Waarom? Omdat ik 1) wel betaal voor het kaartje, waarmee ook de chauffeur zijn loon betaald wordt en 2) er gruwelijk van baal wanneer ik dankzij een niet stipte chauffeur naar huis kan lopen!
Ik ben een nette gebruiker van het openbaar vervoer, zeg netjes gedag bij zowel het in - als uitstappen, ik rij nooit zwart, ik ben altijd vriendelijk, maar van dit soort dingen word ik inderdaad pissig.

kampvuur
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 apr 2006 13:29

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door kampvuur »

Zoals al duidelijk mag zijn ben ik zelf ook een buschauffeur, wil dolgraag rijden en mijn werk perfect uitvoeren.
Daarvoor heb ik mijn ccv-b diploma gehaald en de nodige andere papieren en rijervaring elders opgedaan.
Zelf ben ik een persoon die er een sport van maakt zoveel mogelijk op tijd te rijden (helaas zijn de bekeuringen wel voor onze rekening!) maar toch probeer ik onbewust het onderste uit de kan te halen, maar hou de veiligheid wel hoog in het vaandel.
Het is mij ook weleens voorgekomen dat ik noodgedwongen mijn bus op een veilig plek aan de kant heb moeten zetten (helaas steeds vaker) om dat er technische storingen zijn, en je met de beste wil van de wereld gewoon niet verder kunt rijden, door alle electronica en beveiligingen. (denk b.v. aan de censors in de deuren) E-gas storingen ect., dan zijn de remmen met 10 bar geblokkerd, of je kan niet harder dan stapvoetsrijden (stationair).
Al deze mankementen zijn indirect terug te leiden door de jaarlijkse bezuinigingen die de vervoersmaatschappij oplegd krijgt door de overheid.

Daar mogen m.i.z de gebruiker idd. niet de dupe van worden, maar de overheid heeft hier totaal geen interesse in.
Alles draait om de centen en de passagiers worden hierbij (bewust) te kort gedaan.
Een bus komt gewoon niet opdagen...er is ook al geen reserve personeel meer , en er is al helemaal geen extra materieel voorhanden. (minimale busbestand) Alles moet extra bijgehuurd worden..... bussen van de eigen vervoersmaatschappij!!!
Zo als iemand al zei...maar ik betaal er toch voor?, euhh.. inderdaad je krijgt dan gewoon geen waar voor je geld, maar die schuld ligt dan echt niet bij de chauffeur, of hij vertrekt met enorme vertraging , want hij moet eerst nog op de monteur wachten (die het dus razend druk heeft), of de centrale post weet niet waar je bent, storingen in de combofoon zijn echter schering en inslag.
En dit gaat de hele dag maar door van s'morgens vroeg tot s'avonds laat. En de hoge heren (politiek en provincie) met hun vétte salaris maar beslissen over hoe het wel moet.

Bezuinigingen is hierbij het toverwoord...en de chauffeur krijgt deze lading van (terechte) kritiek over zich heengestort.
Alleen dat is in deze helaas wel de verkeerde persoon, want goed gereedschap is ook voor hem het halve werk.
Laatst gewijzigd door kampvuur op 20 apr 2006 15:13, 2 keer totaal gewijzigd.

kampvuur
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 apr 2006 13:29

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door kampvuur »

....even ter aanvulling,

Het beleid is er ook opgericht dat +/_ 5% van de ritten uitvallen, daar is het budget die de vervoersmaatschappijen ter subsidie van de overheid ontvangen op afgesteld.
Is het toevallig minder dan die 5% , dan zijn de extra kosten voor het vervoersbedrijf zelf.
De provincie ziet zelf ook in dat hun afknijpbeleid tot zulke omstandigheden leidt, daarom zijn ze van het wetteleijke vervoersplicht afgestapt, en mogen ritten dus zomaar uitvallen.

10 jaar geleden was dat nog een doodzonde, maarja toen was er nog reserve personeel en materiaal in overvloed stand-by. Materiaal heeft connexxion overigens zat, maar mag niet zomaar ingezet worden, want overal hangt een prijskaartje aan, zelfs voor de monteurs (TSN) is een aparte b.v opgericht.
Alle moet financieel verantwoord worden , tot aan gebarsten spiegel aantoe. :lol:

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door hharteman »

Resumerend ...
De chauffeur moet van beton zijn.
Elke scheldkanonade anti agressief behandelen (lijm en slijm techniek)
Een opgevoerde bus hebben om altijd op tijd te rijden.
Mag geen slechte dag hebben.
Moet voor iemand die met mooi weer in de bus stapt om een keer van Maastricht naar Groningen te zwerven een complete routebeschrijving maken inclusief overstaptijden.
Altijd vrolijk dezelfde stomme vragen beantwoorden.
Met een big smile zijn stempel (vroeger beckson) bedienen.
Ook in de laatste rit precies op tijd aan de laatste halte verschijnen (NB:komt zelden voor dus zorg als klant wat eerder te zijn als je dit weet maar 10 minuten te vroeg is niet goed te praten.)

In de psygologische test wordt een chauffeur getest op allerlei eigenschappen.
Slechts een klein gedeelte van de sollicitanten haalt de eindstreep.
Je bent er dan op geseleclecteerd om tegen alle voorkomende probematiek bestendig te zijn.
De realiteit is echter anders.
Ik ken chauffeurs die zo getergd waren door hun klanten dat ze deze de bus uitgeslagen hebben en ook wel eens met een mes achterna gezeten hebben.
Deze chauffeurs zult u niet meer tegenkomen, ze zitten in de WAO.

Het lijkt allemaal zo mooi, je ziet de chauffeurs gezamelijk uit het koffietentje komen met het krantje onder de arm en je denkt die heeft een makkelijk baantje, en inderdaad, je hebt dan fysiek geen zwaar werk echter de geestelijke belasting is hoog en daar moet je tegen kunnen.

hayda
Berichten: 5
Lid geworden op: 31 jan 2007 13:06

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door hayda »

nou, ik ben heel tevreden over t personeel van dit bedrijf
als je ingestapt ben wachten ze allemaal totdat je zit dan rijden ze door anders val je

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: klachten over busmaatschappij Connexxion

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Fuente jij en al je klanten betalen niet onze salaris. Dat kunnen jullie niet. De minister van Financiën is 100% aandeelhouder van Connexxion. Hij betaalt onze salaris via belastingen aan de gemeente en zij betalen het weer aan ons. Het geld waarmee jij het kaartje koopt is niet voor Connexxion dat is voor de gemeente. Slechts een klein deel hiervan is voor het bedrijf. Dus als je het uit een andere hoek gaat bekijken dan tuurlijk indirect wel, maar niet direct. Overigens betalen wij ook indirect onze eigen salaris.

Daarnaast ben jij alvast niet geschikt om als buschauffeur te werken. Ik heb al eens eerder uitgewerkt wat voor soort testen je krijgt. Jij zal misschien de eerste dag door komen, maar zodra je de zwaarste test krijgt zoals de persoonlijksheidstest en de psychologische test val jij al af. Waarom, omdat je simpelweg geen idee hebt over de invulling en de werksituatie van ons werk. Chauffeur ben je niet zo maar. Het is een vak. De opleiding is er dan ook naar en die zijn pittig en duur. Daarnaast krijgen wij nog diverse interne cursussen van professionele instanties.

Wij kunnen geen ijzer met handen breken. Wij denken niet alleen aan 1 rit, maar wij denken aan alle ritten op en tijdens onze dienst. Daarnaast zijn de pauzes ook erg belangrijk voor ons en die nemen wij ook op. Als wij 4 en een half uur gereden hebben en wij met een vorige rit vertraagd dat onze pauze is verkort dan nemen wij de rest van de pauze erook bij. Gevolg is dat de rit vertraagd vertrekt of vervalt. Dit mogen wij doen. Dit valt onder de 5% rituitval. Wanneer wij vertraagd zijn door bijvoorbeeld het verkeer of diverse verkeerssituaties dan houd het op. Hier kunnen wij niets aan doen. De gemeentes die weigeren vrije busbanen te maken en te zorgen dat wij bij elke kruising net als de tram door kunnen rijden. Zodoende geschiedt dit alles. Wij vangen een hoop onrust op van de klant en negen van de 10 keer wordt een klacht overdreven of is deze nooit gebeurd.

Gesloten