LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Last van typen op de laptop in de trein

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
BL2
Berichten: 4836
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door BL2 »

kokka schreef:ik vind dat gezeur, jij mag dat geen gezeur vinden.
ik reis over het algemeen alleen, en ik kan me echt niet opwinden over iemand die zachtjes wat tegen zijn reispartner zegt.
en die enkele keer dat ik dan eens in een stilte coupe terechtkom dan doe ik dat dus ook.
als mensen daar last van hebben hoor ik het wel.
Tsja, heb het nu drie keer geprobeert, maar als je je willens en wetens niet aan de simpele huisregels wilt houden dan moet je ook niet klagen als anderen je meteen aanspreken en de uitgang van de stiltecoupe wijzen als je door blijft praten. Stilte is stilte, dus niet praten. Ook niet op een nivo wat jij fluisteren noemt.......

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door kokka »

stilte is relatief.

BL2
Berichten: 4836
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door BL2 »

kokka schreef:stilte is relatief.
Ik begrijp dat je graag het laatste woord wilt hebben in deze, maar we hebben het hier niet over absolute stilte, maar over praten en onnodige geluiden (telefoon, toetsenbord, enz) in deze stiltecoupe.
De omroep zal je gewoon horen en ook de trein zal enig geluid maken.........

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door kokka »

ik moet helaas toegeven dat je gelijk hebt, iedereen zou stil moeten zijn in de stilte coupe.
helaas getuigen de vele artikelen die er over te vinden zijn dat dit dus niet het geval is.
het probleem is ook niet het praten/geluid op zich, het is de belofte van stilte die niet waargemaakt kan worden( vond dit een mooie zin in een van de artikelen)
ik zal volgende keer denken aan BL2 met een boos vingertje oke

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door GJvdZ »

PietPlectrum schreef:Wil eens weten wie zich stoort aan mensen die op hun laptop typen in de trein. Reis je 's-ochtends in een stilte coupe, want je wilt nog wat slapen, beginnen er deadline minnende of andere workaholics naast je op een toetsenbord te ratelen.
Aha, als je je werk doet ben je een workaholic.... En wat is er mis aan als mensen een deadline willen halen? Het klinkt mij alsof jij het soort werknemer bent waar op fora zoals deze steen en been over wordt geklaagd. Geeft geen **** om z'n werk en klanten, maar zeurt vooral.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door reggie2 »

GJvdZ schreef:
Aha, als je je werk doet ben je een workaholic.... En wat is er mis aan als mensen een deadline willen halen? Het klinkt mij alsof jij het soort werknemer bent waar op fora zoals deze steen en been over wordt geklaagd. Geeft geen **** om z'n werk en klanten, maar zeurt vooral.

Je punt is niet duidelijk , de persoon in kwestie wil graag stilte in een "stilte coupe" is niks mis mee.

PietPlectrum
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jan 2017 07:19

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door PietPlectrum »

Leuk al die reacties. En in principe ben ik het wel eens met jullie, overdag en op de terugweg is niet zeuren het credo.

Maar als ik de trein van 6:15 pak wil ik gewoon doorslapen. Ik bedoel das eigenlijk gewoon nog het holst van de nacht. De meeste mensen liggen dan nog een uiltje te knappen.

Maar dat gaat niet met zo'n ratelend toetsenbord achter me (eens de opmerking over workaholic etc was tendentieus).

Laat ik het eens omdraaien: ik neem mn oude Olivetti typemachine mee en ga uitgebreid typen....worden mensen ook niet vrolijk van maar toch zeg ik geen woord....
Kortom waar ligt de grens. Iemand die meetrommelt of op de vloer tikt in het rtme van zn muziek. Uberhaupt koptelefoon te hard?
Etc etc.

Probleem is natuurlijk met mensen is dat er altijd grenzen opgezocht moeten worden. Stil is volgens mij een vrij duidelijk gedefinieerd begrip en toch slagen we erin om dit op te rekken /ter discussie te stellen.

Dus ik ben niet zo'n enorme zeikerd, en voldoende zelfreflextief me dunkt, nochthans vind ik het een interessant gegeven/vraag.

Volgens de definitie van stil kunnen de ijverigen onder ons ook met oordopjes in een niet-stilte coupe gaan zitten...en de stilte definitie respecteren. Dus dat is maar van welke kant je t bekijkt.

(Overigens gaat dit hierboven allemaal niet op voor drukke volle treinen dat blijft natuurlijk ronduit ruk)

Mucha

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mucha schreef:De stilte coupe is ook niet bedoeld als slaapplek. Dat doe je maar thuis.
Sterker nog, volgens de letterlijke tekst van de NS is niet de stiltecoupé, maar de werk- en rustcoupé de plek om te slapen :mrgreen:
Moneyman schreef:
Stiltezone
Dit symbool geeft aan waar de stiltezones zich bevinden. In deze zone is het ook écht stil. De stoelen staan daarom zoveel mogelijk achter elkaar en niet tegenover elkaar. U vindt dit symbool in alle Intercity’s op de binnenwanden van de trein. NS heeft huisregels op de balkons gehangen zodat reizigers eerder zien dat ze in een stiltezone zitten.

Werken en rustzone
Deze zone is ingericht om rustig te reizen. Hier kan de reiziger lezen, werken, slapen of zachtjes praten. De stoelen staan daarom zoveel mogelijk achter elkaar en niet tegenover elkaar. Een deel van de werken en rustzone is ook stiltezone. U vindt dit symbool op de binnendeuren die toegang geven tot het compartiment en op de ramen van de trein.

Mucha

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

BL2
Berichten: 4836
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door BL2 »

Dan zet je je telefoon even in de wekkerstand, natuurlijk wel alleen in de trilfunctie !
Zo moeilijk kan het toch niet allemaal zijn........

Verder heb ik nergens kunnen lezen dat TS snurkt, dus dit is slechts een ongefundeerde aanname :wink:

Mucha

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

BL2
Berichten: 4836
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door BL2 »

Lol, ik zit NU in de trein en zover ik kan zien geen medereiziger. Altijd lekker stil zo overdag.....
Hup voetjes op de bank en genieten van de mooie rit door het zonnige landschap !
Laatst gewijzigd door BL2 op 22 feb 2017 00:00, 1 keer totaal gewijzigd.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door kokka »

voetjes op de bank mag niet hoor! :mrgreen:

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door witte angora »

kweenie schreef: (Net als dat de conducteur nog wel om je plaatsbewijs zal mogen vragen :wink: )
Die doet dat in de stiltecoupé in gebarentaal, wist je dat niet?

Moet er alleen niet iemand achter hem met een hete bak koffie zitten op het moment dat hij zijn elleboog naar achteren zwaait. :lol:

Inhoudelijk: ik denk toch niet dat een stiltecoupé bedoeld is om massaal met lege ogen nietszeggend uit het raam te staren, is het wel? Het is bedoeld om rustig en ongestoord datgene te doen waar je flink wat concentratie nodig hebt. Dat kan slapen zijn, en dat kan lezen zijn, en dat kan rammelen op een laptop zijn.

BL2
Berichten: 4836
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door BL2 »

kokka schreef:voetjes op de bank mag niet hoor! :mrgreen:
Altijd weer dat opgestoken vingertje, compleet met corrigerende tekst........
Maar ik moet je gelijk geven, voetjes op de bank mag niet volgens de huisregels.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:
kokka schreef:voetjes op de bank mag niet hoor! :mrgreen:
Altijd weer dat opgestoken vingertje, compleet met corrigerende tekst........
Maar ik moet je gelijk geven, voetjes op de bank mag niet volgens de huisregels.
Was die smiley niet (over)duidelijk genoeg?

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door gosewijn »

Is het bij jullie ook zo slecht weer . :D
Wat een geze.... allemaal . Dus als ik de trein instap en netjes zo als het hoort goedemorgen zeg ,loop ik het risico dat ik een knal krijg met een laptop.
Overdag, bij de baas dus, harder werken en vroeger naar bed is het probleem opgelost. Welterusten.

BL2
Berichten: 4836
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door BL2 »

Moneyman schreef:
BL2 schreef:
kokka schreef:voetjes op de bank mag niet hoor! :mrgreen:
Altijd weer dat opgestoken vingertje, compleet met corrigerende tekst........
Maar ik moet je gelijk geven, voetjes op de bank mag niet volgens de huisregels.
Was die smiley niet (over)duidelijk genoeg?
De smiley was best duidelijk, mijn opmerking was slechts een bescheiden parodie op een eerdere bijdrage van kokka in dit topic.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door kweenie »

gosewijn schreef:Overdag, bij de baas dus, harder werken en vroeger naar bed is het probleem opgelost.
Waarom zou je iedere dag een paar uur tijdens de reis moeten verdoen met niets-doen? Voor veel mensen is de trein juist een perfecte plaats om een deel van het werk te doen. Zeker als je wat verder van je werk woont, dan is het prettig als je per reis nog bv. anderhalf uur kunt werken. Zonder het 'gezeur' van collega's die van alles aan je komen vragen. En wat dan ook betekent dat je niet 8 uur bij je baas meer hoeft te zitten, maar bv maar vijf uren.

(Om nog maar te zwijgen van mensen die incidenteel voor vergaderingen e.d. naar een ander deel van het land gaan en dan ook graag de reistijd nuttig gebruiken.)

Gesloten