LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Last van typen op de laptop in de trein

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
MauHe
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 okt 2015 10:44

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door MauHe »

Dit soort vragen stellen is tegenwoordig in deze huidige "moet kunnen" maatschappij in principe al een uitnodiging om voor "zeurder" of zelfs "zeikerd" te worden uitgemaakt, zoals ook nu weer blijkt. Stiltezones gelden overigens blijkbaar ook alleen door de week, want in het weekend let niemand hierop en is het ook in de stiltezone net als in de rest van de wagons een kabaal van jewelste. Een dappere conducteur (-trice) doet nog wel eens een poging om de mensen hier op te wijzen, maar zodra ze in de volgende wagon zijn begint het net zo hard weer. Ik reed vroeger nog wel eens eerste klas en daar was het meestal écht lekker rustig, maar ik denk dat dat tegenwoordig ook al niet meer het geval is. Ben elke keer weer blij dat ik niet elke dag in zo'n ding hoef te zitten. Leve het telewerken.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ik heb het niet over werken in de trein. Ts wil slapen . . Dat doen ze maar thuis. Ik vraag mij dan af ,heeft hij thuis de radio of tv wel eens hard staan . Ik bedoel er mee te zeggen, let eerst eens op je zelf, en dan pas klagen over een ander . als het niet in je straatje past lopen ze te klagen .

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door olaf79 »

Sorry TS maar je bent een ongelooflijke zeurpiet. Een trein is niet om te slapen, tenzij je een slaaptrein hebt geboekt. Stilte houdt in dat je niet luidkeels gaat praten, of een telefoongesprek voert of de muziek hoorbaar is voor anderen. Snurken, typegeluiden, etc, dat hoort er gewoon bij. Slapen doe je thuis in je bed of je neemt een auto met chauffeur

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door Sira »

Het valt mij tegenwoordig op hoe sommige mensen maar weinig van anderen kunnen hebben.

Gelukkig leven we nu in de laptop-tijd. Stel dat het de elektrische IBM of mechanische schrijfmachine-tijd was geweest ;-))

agnesrdeboer
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 feb 2017 21:05

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door agnesrdeboer »

Zelf heb ik me tijdens mijn treinreizen ook gestoord aan typende reizigers. Je hebt namelijk typen en typen. Sommige mensen lijken inderdaad op hun toetsenbord van hun laptop of mobiel te rammen... Ze hebben zelf blijkbaar niet door dat ze zoveel lawaai maken. Ik kan me daar mateloos aan ergeren.
Maar wat is stilte? Mag je wel luid happend een appel eten of een pakje sultana opeten? Ik denk dat de grens ligt bij kortdurend lawaai of langdurend. De hele reis luid typen is over de grens wat mij betreft. En het geluid van je toetsenbord uitzetten van je telefoon kan soms ook helpen...

PietPlectrum
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jan 2017 07:19

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door PietPlectrum »

Haha, al die mensen die me een zeurpiet noemen..... ik geloof dat ik zelf al met de nodige nuance de zaken opgeschreven heb.

Maar eerlijk is eerlijk, iedereen gaat voorbij aan de definitie van stil en de neiging van mensen tot het oprekken van deze definitie.

Als je lekker wilt werken, prima. Snap ik. Zet noise canceling koptelefoon op en ga ik de niet stilte coupe zitten. Want nog erger is: met koptelefoon op te gaan zitten typen in de stilte coupe. Dus bijdragen aan het niet stil zijn van een coupe maar er eigenlijk zelf niets aan hebben omdat je toch muziek op hebt staan....

Mucha

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door gosewijn »

PIET , je gaat aan een ding voorbij . Een trein is geen slaapplaats . Dat jij gaat slapen is punt 2 ,daar hoeft een ander in dit geval, geen rekening mee te houden. En ja je bent een zeurpiet. Ik zou geld terug vragen bij de NS. :D

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd vraag ik me af hoe je kennelijk in een stiltecoupé naar binnen stapt, een plaats uitzoekt, je tas(sen) neerzet, gaat zitten, nog even in je tassen rommelt om er een boek uit te halen of wat dan ook, de koffie neer te zetten, de verpakking van de gevulde koek open te maken, etcetera. Om vervolgens, als het aankomststation in aantocht is, de tas(sen) weer in te pakken, jas dicht te ritsen, op te staan, naar het balkon wankelen waarbij je een paar keer tegen een stoel aan wordt gekwakt, etcetera. Het moet immers dood- en doodstil zijn.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door kweenie »

PietPlectrum schreef: Als je lekker wilt werken, prima. Snap ik. Zet noise canceling koptelefoon op en ga ik de niet stilte coupe zitten.
Als je lekker wilt slapen, prima. Snap ik. Zet noise canceling koptelefoon op, dan heb je ook geen last van het treinlawaai. En dan kun je zitten waar je wilt.

PietPlectrum
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 jan 2017 07:19

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door PietPlectrum »

stil is stil, en ik ben het eens met de hierboven nuance dat kortstondig of langdurig een wereld van verschil maakt.

Het gaat mij ook niet om de mensen die zachtjes typen maar hun halve laptop molesteren.

Ik heb ook aangegeven dat het slapen in de trein alleen een van deeerste treinen is (dan ligt namelijk 70% nog even te soesen).

Als je als medemens dan niet doorziet dat, wanneer iedereen ligt te slapen, en jij op je toetsenbord aan het rammelen bent, je asociaal bezig bent (waarschijnlijk onbewust)....dan ben ik geen zeurpiet sorry. Lees dan even al mn reacties terug voordat je reageert

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door sjohie »

PietPlectrum schreef:Haha, al die mensen die me een zeurpiet noemen..... ik geloof dat ik zelf al met de nodige nuance de zaken opgeschreven heb.

Maar eerlijk is eerlijk, iedereen gaat voorbij aan de definitie van stil en de neiging van mensen tot het oprekken van deze definitie.

Als je lekker wilt werken, prima. Snap ik. Zet noise canceling koptelefoon op en ga ik de niet stilte coupe zitten. Want nog erger is: met koptelefoon op te gaan zitten typen in de stilte coupe. Dus bijdragen aan het niet stil zijn van een coupe maar er eigenlijk zelf niets aan hebben omdat je toch muziek op hebt staan....
Nuances, oftewel het welbekende grijze gebied, kan je op verschillende manieren uitleggen, en tenzij er harde dB waarden duidelijk op de muur van de coupe hangen met een gecertificeerde meter erbij, zullen dit soort discussies plaats blijven vinden. Ik vind namelijk dat mijn toetsenbord niet zoveel herrie maakt, en dat ik moet kunnen werken als ik zakelijk onderweg ben. (overigens "muis" ik meer dat ik tik, maar goed). Ook als ik met een van de eerste treinen vanuit het oooosten naar Rotterdam onderweg ben trouwens, slapen doe ik wel in bed.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door Moneyman »

PietPlectrum schreef:... hun halve laptop molesteren....
... jij op je toetsenbord aan het rammelen bent...
...je asociaal bezig bent ...
Tsja. De vraag is hoe vaak je dergelijke extreme gevallen daadwerkelijk tegenkomt, of dat het meer met je eigen focus te maken heeft. De oplossingen voor je probleem (want als jij het zo ervaart, is het dat) zijn al gegeven. Wat wil je nu nog met dit topic? Waarom rakel je dezelfde discussie weer op?

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door scontra »

PietPlectrum schreef:
Maar het is een stilte coupe, ik ben er door getriggerd en kan niet meer slapen.....
Wat is volgens jullie de mores hier? Moet ik niet zeuren?
#PietPlectrum,

Een "plectrum" is dat niet zo'n klein plastic plaatje waar heel veel herrie mee kan worden ontwikkeld ? Heel toepasselijk in deze ;-)
Welke afspraken heeft u eigenlijk met uw collega's gemaakt om geluidsoverlast op de werkplek te voorkomen zodat u ongestoord aan uw bureau verder kunt slapen, tot de tijd daar is om maar weer eens huiswaarts te gaan.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door Costnix »

@student90: Toch gek, dat ik gisteren nog in een stiltecoupé zat.

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door Moneyman »

Costnix schreef:@student90: Toch gek, dat ik gisteren nog in een stiltecoupé zat.
Even quoten waar je op reageert maakt je post een stuk relevanter. Nu is het een puzzelstukje.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door Student90 »

Costnix schreef:@student90: Toch gek, dat ik gisteren nog in een stiltecoupé zat.
Wat bedoelt u?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door Moneyman »

:wink: Inderdaad, misschien wel.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Last van typen op de laptop in de trein

Ongelezen bericht door hänschen klein »

:idea: Kijk nog eens op de aanwijzingen in de betreffende stilte-coupé of ook oordopjes niet toegestaan zijn ...

Gesloten