LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS compenseert niet ivm corona

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Michelh1972
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:56

Re: NS compenseert niet ivm corona

Ongelezen bericht door Michelh1972 »

Bedankt gelaarsde kat , ik heb het gelezen en ja ik kan overstappen en is goedkoper zolang mijn zoon niet reist.moet hij over bv 3wkn naar school,dan betaal ik vol tarief en kost dat 10 euro p dag.dan moet ik nog 30dgn wachten voor ik het weer terug veranderd heb.de gemaakte kosten dan in die tussentijd zijn dan hoger dan het abonnement.daarnaast veel rompslomp.
Wel haal ik uit hun verhaal van rover dat ze mijn mening wel degelijk delen.ook geven ze aan dat er risico aan het omzetten naar flex zit en dat is precies waar ik bang voor ben.
Te samen met mindere inkomsten en grotere uitgaven vanwege het thuiszitten en zelf het coronavirus te hebben gehad,waardoor ik ook niet meteen heb kunnen handelen in deze,wacht ik enig positief nieuws af van rover of ns.tot dan is het jammer en weggegooit geld.
Bedankt voor de tip.

Michelh1972
Berichten: 6
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:56

Re: NS compenseert niet ivm corona

Ongelezen bericht door Michelh1972 »

Mijn kind reist tussen lelystad en almere waar een speciale school zit voor mijn zoon met authisme.

Revoked
Berichten: 1704
Lid geworden op: 28 nov 2017 00:45

Re: NS compenseert niet ivm corona

Ongelezen bericht door Revoked »

Jullie hebben wel door dat TS helemaal niet meer reageert, toch?
Dan lijkt het mij niet nodig om ook hier weer te verzanden in 20+ pagina's welles/nietes.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: NS compenseert niet ivm corona

Ongelezen bericht door witte angora »

Volgens mij, Revoked, heeft de TS inmiddels drie nieuwe berichten geschreven. ;)

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: NS compenseert niet ivm corona

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Tien minuten geleden heeft TS nog gereageerd.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: NS compenseert niet ivm corona

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Arizonakid schreef:
13 apr 2020 10:52
Het zou netjes zijn als de NS de mogelijkheid gaf tot tijdelijk stopzetten toch?
Kan me voorstellen dat veel mensen hier nu tegen aan lopen.
Die mogelijkheid heb je wanneer je het iets duurdere maandabonnement kiest. De prijs van het jaarabonnement is 10 maal de prijs van een maandabonnement. In ruil voor een stukje voordeel verlies je als klant een stukje flexibiliteit. Prima regeling, die eigenlijk voor zo'n beetje alles geldt.

Maar zoals zo vaak wordt hier door de klant voor de goedkope optie gekozen, om vervolgens de service en rechten te verwachten die bij de dure optie horen. Zo werkt het natuurlijk niet. Want rechten voor de klant en service aan de klant kosten nu eenmaal geld.

De Gelaarsde Kat
Berichten: 119
Lid geworden op: 12 apr 2020 16:19

Re: NS compenseert niet ivm corona

Ongelezen bericht door De Gelaarsde Kat »

Ivo.w schreef:
13 apr 2020 11:57
Maar zoals zo vaak wordt hier door de klant voor de goedkope optie gekozen, om vervolgens de service en rechten te verwachten die bij de dure optie horen. Zo werkt het natuurlijk niet. Want rechten voor de klant en service aan de klant kosten nu eenmaal geld.
Als ik TS goed begrepen heb, heeft hij het niet breed, en was dat dus op zich een verstandige keuze.

Helaas, niemand had een werkende glazen bol en zag deze crisis aankomen.
Het is sh!t, maar TS zal er toch mee moeten dealen, zoals wij allemaal.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: NS compenseert niet ivm corona

Ongelezen bericht door Ivo.w »

De Gelaarsde Kat schreef:
13 apr 2020 12:06
Ivo.w schreef:
13 apr 2020 11:57
Maar zoals zo vaak wordt hier door de klant voor de goedkope optie gekozen, om vervolgens de service en rechten te verwachten die bij de dure optie horen. Zo werkt het natuurlijk niet. Want rechten voor de klant en service aan de klant kosten nu eenmaal geld.
Als ik TS goed begrepen heb, heeft hij het niet breed, en was dat dus op zich een verstandige keuze.

Helaas, niemand had een werkende glazen bol en zag deze crisis aankomen.
Het is sh!t, maar TS zal er toch mee moeten dealen, zoals wij allemaal.
Uiteraard is een jaarabonnement voor een schoolgaand kind in veel gevallen een goede keuze. Maar ook zonder Corona zit je met het 'wat als'. Ook wanneer het kind langdurig ziek zou zijn (bijv een complexe botbreuk na een simpel onschuldig incidentje op het schoolplein) zorgt er voor dat het abonnement tijdelijk niet nodig is.

Van september tot en met juni maandabonnementen nemen en voor de paar schooldagen begin juli en eind augustus losse kaartjes kopen is wat dat betreft de meest veilige optie. Mits je tijdig het abonnement stopzet voor de zomermaanden.

Maar linksom of rechtsom: er is voor een jaar een verplichting aan gegaan, de wederpartij (NS) komt haar deel van de verplichtingen nog steeds na. Dus is er helaas geen recht op restitutie van betaalde bedragen of opschorting van het abonnement. Het inkomen van de klant is daarbij strikt genomen totaal niet relevant.

Tevens is hier ook geen sprake van extra kosten voor TS. Wanneer de school nog wel open geweest zou zijn, dan had immers het abonnement ook gewoon betaald moeten worden. Het is dus niet zo dat TS nu minder te besteden heeft door het NS abonnement.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: NS compenseert niet ivm corona

Ongelezen bericht door tttlocke »

witte angora schreef:
13 apr 2020 07:06
Daar kan ik me maar deels in vinden. Achteraf claimen, wat de TS wil, kan natuurlijk niet. In zoverre draagt de NS uiteraard geen verantwoordelijkheid voor de beslissing van TS om het abonnement niet te veranderen.

Maar je kunt er wel op anticiperen. Waarom zou je betalen voor iets waar je geen gebruik van kan maken? Er is een mogelijkheid om het abonnement aan te passen, dat communiceert de NS ook. Wat is er dan mis mee als iemand daar gebruik van wil maken?
Natuurlijk kan de klant zelf maatregelen nemen. Beslissen hoe nu verder met dit abonnement, gebruikmakend van de mogelijkheden die NS biedt.
Dat is prima.
Dat is iets anders dan, op het moment dat het je niet zint, roepen dat het 'schandalig' is wat de NS doet en vinden dat de NS hierom 'aangepakt moet worden'. Die uitlatingen geven toch blijk van een andere benadering dan het slechts gebruik willen maken van de geboden mogelijkheden.

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: NS compenseert niet ivm corona

Ongelezen bericht door witte angora »

Als je mijn eerste bericht hierover in dit topic leest zie je dat we het dus eens zijn. ;)

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: NS compenseert niet ivm corona

Ongelezen bericht door tttlocke »

We zijn het best wel met elkaar eens ;)

marielleke22
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2020 10:12

Re: NS compenseert niet ivm corona

Ongelezen bericht door marielleke22 »

Even voor alle duidelijkheid:
Als je je abonnement NU omzet naar Flex, betaal je 10 euro en verder kun je zo lang de Coronacrisis duurt
0 euro per maand betalen (je zet het dan tijdelijk stop).
Dat is anders voor het Keuzedagen, Daluren en Trajectvrij abonnement. Voor zover ik begrijp kunnen mensen met Keuzedagen, een coupon krijgen voor een andere dag. En voor de overige 2 abonnementen is er geen oplossing
Bij een Dalurenabonnement, kun je het eigenlijk alleen stopzetten, daarna kun je alleen een ander abonnement kiezen, NS stopt nl met het Dalurenabonnement.
Verder wil ik nog wel even verduidelijken dat wij hier te horen krijgen dat alle treinen en bussen alleen te gebruiken zijn (tot nu toe) voor mensen met vitale beroepen. Dus er mag maar een beperkte groep van het OV gebruik maken.
Ik snap wel dat NS ook hiertoe gedwongen is, maar ik zou zelf ook wel graag mijn abonnement deels gecompenseerd zien.

Lowieze
Berichten: 6587
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: NS compenseert niet ivm corona

Ongelezen bericht door Lowieze »

@marielleke22
“Ik snap wel dat NS ook hiertoe gedwongen is, maar ik zou zelf ook wel graag mijn abonnement deels gecompenseerd zien.”

Hoeveel betaalt u nu voor uw abonnement dat u dat gecompenseerd wilt hebben?

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: NS compenseert niet ivm corona

Ongelezen bericht door witte angora »

@ Marielleke, je kunt je abonnement kosteloos omzetten naar een flexabonnement. Het basisabonnement kost niks. Zo heb ik het ook gedaan, met dien verstande dat ik al een maand of drie een flexabonnement had, ik hoefde alleen te downgraden.

Alle andere abonnementen gaan er sowieso uit, ik meen eind van het jaar of begin volgend jaar, maar dat kan intussen anders zijn. Dus overstappen naar flex moet je op termijn sowieso.

Heb je al contact opgenomen met de klantenservice? Zij kunnen je er uitstekend mee helpen, dat hebben ze bij mij ook gedaan met de overstap naar Flex, en het downgraden naar het basisabonnement.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: NS compenseert niet ivm corona

Ongelezen bericht door sjohie »

Nee TS, ik ben het niet met je eens. Ze bieden je immers een oplossing.

Gesloten