LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS Jongerenkaart kost geen 15 euro meer maar 52

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
riddert
Berichten: 2127
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: Prijsverhoging NS jongerenkaart van 15 naar 52 euro

Ongelezen bericht door riddert »

Dat lijkt me niet nodig, er is een helder verhaal vanuit de NS gecommuniceerd, wat geen twijfel oproept hoe te handelen.

Erthanax
Berichten: 9670
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: NS Jongerenkaart kost geen 15 euro meer maar 52

Ongelezen bericht door Erthanax »

Dit kan NS nauwelijks goed doen. Zonder tegenbeticht 52 euro incasseren ipv 15, dat is nogal een stap. Maar ineens met een ongeldige kaart zitten omdat je niet specifiek akkoord hebt gegeven, gebeurt natuurlijk ook alleen op een ongelukkig moment.
Ik zou niet weten hoe NS het beter kan doen.

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: NS Jongerenkaart kost geen 15 euro meer maar 52

Ongelezen bericht door witte angora »

Het komt er, denk ik, op neer dat je de keuze hebt om op te zeggen of het abonnement te verlengen tegen een hogere prijs. Die 52 euro, is dat op jaarbasis? Dan is het in feite een ander abonnement, ik meen de voordeelurenkaart, waarbij je op gezette tijden 40$ korting krijgt.

angel1978
Berichten: 10941
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: NS Jongerenkaart kost geen 15 euro meer maar 52

Ongelezen bericht door angel1978 »

sxsx schreef:
16 feb 2019 15:21
Ik vind deze negatieve automatische incasso optie niet in het belang van (zakgeld)kinderen van 12 jaar en ouder.
Het enige voordeel was de speciale prijs van 15 euro, dus als dat wegvalt, zie ik geen reden voor automatische incasso.
Aan de andere kant leren de kinderen nu van jong af aan, hoe de maatschappij (en met name dus NS) in elkaar zit.
Maar was de optie: 'bij geen bericht stopt de kaart opeens met werken' dan wel een goede optie geweest?
Of wat zou het tegenvoorstel dan zijn geweest?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: NS Jongerenkaart kost geen 15 euro meer maar 52

Ongelezen bericht door moederslink »

De topictitel is eigenlijk niet juist :
de prijs vd NS jongerenkaart gaat niet omhoog van € 15 naar € 52 .
Deze NS jongerenkaart vervalt, dit was een tijdelijke actie.

Het abonnement wat er voor in de plaats komt is het gewone dalvoordeeluren abonnement van €52 per jaar,
40% korting buiten de spits op elk traject.

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: NS Jongerenkaart kost geen 15 euro meer maar 52

Ongelezen bericht door BL2 »

sxsx schreef:
16 feb 2019 05:52
...
Onlangs kwam er een mailtje langs van NS, dat de jongerenkaart geen succes is, en daarom voortaan 52 euro gaat kosten....
Dit stond zo echt niet letterlijk in de ontvangen mail.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: NS Jongerenkaart kost geen 15 euro meer maar 52

Ongelezen bericht door Lady1234 »

En ging dat mailtje dan niet naar de ouders? Want ook die € 15 zullen de kinderen wel niet zelf afgesloten en betaald hebben.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: NS Jongerenkaart kost geen 15 euro meer maar 52

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou dan moeten die jongeren het dan nu maar zelf stopzetten, als ze het niet meer willen.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: NS Jongerenkaart kost geen 15 euro meer maar 52

Ongelezen bericht door moederslink »

sxsx schreef:
16 feb 2019 22:42
Een tijdelijk 15 euro abonnement voor kinderen, zonder toestemming, wijzigen in een permanent abonnement van 52 euro deugt niet.
Des te vreemder, omdat dit abonnement van juridisch handelsonbekwame kinderen, buiten de ouderlijke macht om wordt afgesloten.
Bent u het er mee eens dan hoeft niemand iets te doen en wordt er geïncasseerd. Er hoeft niets afgesloten te worden , dus kan het worden stopgezet. Het moet niet . Dat heeft uw toestemmming nodig , maar ook die € 15 zal niet zonder uw toestemming zijn gegaan, toch?
sxsx schreef:
16 feb 2019 22:55
De kinderen konden het abonnement zelf afsluiten en die 15 euro zelf betalen via hun eigen emailadres en hun eigen jongerenrekening.
Buiten de ouderlijke macht om konden deze ' juridisch handelsonbekwame kinderen ' dat abonnement van € 15 dus wel afsluiten :roll:

Het blijkt geen succes te zijn dus wordt er een ander abonnement voorgesteld.
De communicatie hierover is helder.
Laatst gewijzigd door moederslink op 17 feb 2019 01:21, 1 keer totaal gewijzigd.

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: NS Jongerenkaart kost geen 15 euro meer maar 52

Ongelezen bericht door witte angora »

Leuke discussie, maar dat abonnement geeft enkel maar recht op 40% korting in de weekenden en door de week buiten de spits. Met dat abonnement ben je er nog niet. Er zullen nog altijd kaartjes gekocht moeten worden c.q. geld op de OV-card gezet worden, zodat de jonge spruiten her en der door het land kunnen crossen.

Als 52 euro per jaar te duur is voor die guppen, en er ouderlijke toestemming nodig is, wie betaalt dat geld voor het reizen dan?

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: NS Jongerenkaart kost geen 15 euro meer maar 52

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dan als ouders wel akkoord gaan met iets van € 15,00, maar als het ineens duurder wordt, gaan praten over ouderlijke toestemming?

Die ouders moet van die € 15,00 ook geweten hebben.

witte angora
Berichten: 30743
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: NS Jongerenkaart kost geen 15 euro meer maar 52

Ongelezen bericht door witte angora »

En die ouders hebben geen idee waar hun kinderen, die met de trein weg zijn, de hele dag uithangen?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: NS Jongerenkaart kost geen 15 euro meer maar 52

Ongelezen bericht door kweenie »

Hoezo dat? Of de kinderen hun reizen wel of niet zelfstandig maken en betalen heeft toch niets te maken met of ze dat wel of niet aan de ouders doorgeven? Ik kan mij voorstellen (al zal dat bij de meeste mensen niet zo zijn) dat er kinderen zijn die in een voorstad van een grote plaats wonen en voor reizen naar school en naar vrienden in principe prima kunnen fietsen. Maar dat ze uit gemak of luiheid liever de trein nemen. En dat de ouders zeggen dat dat prima is, maar dat ze dat dan ook maar zelf voor moeten betalen.

Los daarvan, ik kan mij goed voorstellen dat zo'n kaart van 15 euro niet echt uit kan. En ik kan mij ook voorstellen dat er voor die tijd, en nu dus ook weer, veel jongeren een gewoon voordeelurenabonnement in de aanbieding kopen voor bv 29 euro. Die moeten nu ook 52 euro betalen. Is dat ook erg?

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: NS Jongerenkaart kost geen 15 euro meer maar 52

Ongelezen bericht door moederslink »

sxsx schreef:
16 feb 2019 05:52
Onlangs kwam er een mailtje langs van NS, dat de jongerenkaart geen succes is, en daarom voortaan 52 euro gaat kosten.
Als je het daar mee eens bent, hoef je niets te doen en wordt er automatisch 52 euro ge-incasseerd.
Ik vraag mij af, of het voor deze kinderen van 12 tm 17 jaar niet eerlijker is, als NS enkel 52 euro incasseert, bij schriftelijk geen bezwaar.
Dat mailtje kwam dus op het emailadres van die ' kinderen ' ?
Hoe komt de NS aan dat emailadres?
Er is een groot verschil tussen een ' kind ' van 12 en een ' kind ' van 17 en de NS weet niet hoe oud het betreffende 'kind' is natuurlijk.
Dat kan de NS niet ruiken a.d.h.v een emailadres .

Het e.e.a zal toch gecommuniceerd zijn met u als ouder door uw kind?
En met een abonnement ' an sich ' kun je verder ook niet veel, er zal toch ook OV tegoed op moeten staan of steeds gestort moeten worden en ik neem aan dat u dat als ouder doet. Het kind heeft enkel ' zakgeld ' schrijft u.

Ik begrijp het " probleem " eerlijk gezegd niet zo , er is op die mail gezet dat er een ander, € 37 duurder , abonnement komt en deze € 52 wordt dan geïncasseerd tenzij er schriftelijk bezwaar tegen wordt gemaakt.
Dan doet u dat als ouder dan toch?
Of er wordt niets gedaan en dan hebben zij dat abonnement van € 52 voor 1 jaar.
Het abonnement van die € 15 was een tijdelijke actie , het kan niet uit en stopt ......dus komt er nu een ander abonnement.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: NS Jongerenkaart kost geen 15 euro meer maar 52

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u geeft dus een abonnement op iets aan een kind en nu wordt de prijs daarvoor veranderd en u krijgt daarover bericht. Dus u moet nu zelf maatregelen treffen.

Als u bijvoorbeeld een abonnement op de Donald Duck had gegeven en na een jaar wordt de prijs daarvoor verhoogd, moet u ook opzeggen en niet dat kind, want u bent dat abonnement aangegaan.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: NS Jongerenkaart kost geen 15 euro meer maar 52

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Volgende keer dan maar een cadeautje geven wat geen abonnement is. Dan is het direct klaar.

Gesloten