LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
LaDy_J
Berichten: 5
Lid geworden op: 25 okt 2005 15:19

NS

Ongelezen bericht door LaDy_J »

Cryptisch: HET IS KUNST ZONDER DE SPOORWEGEN.

Dan hou je uiteindelijk een zinnetje over, wat op de NS slaat.
Sorry dat ik het zeg, maar heb genoeg ellende meegemaakt.

Ik had vorige week een crematie en moest met de NS naar een grote plaats toe voor de kerkdienst.
Ik belde de NS en vroeg een route en tijd beschrijving.
Die heb ik gekregen en ik heb nogmaals duidelijk gevraagd of ik dat allemaal zeker zou redden om dus om 11 uur in die plaats te zijn voor de kerkdienst met aansluitend crematie.

Ik stap op tijd in de trein, en 7 minuten later op het volgende station, waar ik 5 minuten had om van de ene kant van het perron naar de andere kant te lopen en daar te wachten op de trein, rijd mijn trein weg en hoor ik van de conducteur van de trein waar ik uit stapte dat ik een uur moest wachten op de volgende en dus nooit op tijd zou zijn voor de kerkdienst.

Ik heb zelf maar ander vervoer geregeld, want het was erg belangrijk om op tijd te zijn.


Dus bij deze: NS BEDANKT :( :(

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: NS

Ongelezen bericht door karr-2 »

5 minuten om een perron over te steken? Zo groot zijn die perrons toch niet?

En als het zo belangrijk is om op tijd te komen ga ik al minimaal een uur eerder weg, dan weet ik zeker dat ik op tijd ben.

woman4life
Berichten: 319
Lid geworden op: 08 mar 2004 12:23

Re: NS

Ongelezen bericht door woman4life »

ben ik het een keer met karr eens
ik bedoel maar dan zou ik ook zeker minimaal een uur eerder weg gaan.
je weet dat de trein vertraging kan hebben.
dan loop je vanzelf het risico

klaasvd
Berichten: 160
Lid geworden op: 14 feb 2005 23:27

Re: NS

Ongelezen bericht door klaasvd »

5 minuten om een perron over te steken? Zo groot zijn die perrons toch niet?
overstap bij zwolle, is anders ook zeer kort, als je met de trein uit groningen komt en richting enschede moet.
Je moet echt rennen om die K*t trein te halen

maybe
Berichten: 439
Lid geworden op: 26 nov 2004 14:43

Re: NS

Ongelezen bericht door maybe »

Hoe kan het dan dat je er meer dan 5 minuten over gedaan hebt om een perron over te steken :?: .

Zoals Karr-2 ook al zei en ik ben het niet vaak met haar eens.. Ga de volgende keer eerder weg als je echt een belangrijk iets hebt.

Dit is mijns inziens niet een fout van de NS, maar zelf had je ook beter kunnen kijken.

DJD
Berichten: 222
Lid geworden op: 26 okt 2005 10:41

Re: NS

Ongelezen bericht door DJD »

IDD, dit zijn van die mensen die 1x met de trein gaan en dat toevallig met de trein vertraging hebben ik ga dagelijks met de trein leeuwarden-zwolle en andersom natuurlijk en zo erg ist allemaal niet

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: NS

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik houd altijd rekening met vertraging en is de boel dan eens op tijd, wat weinig voorkomt, dan is dat mooi meegenomen. Achteraf heb je daar natuurlijk niets meer aan, maar het een lesje voor de volgende keer.

Fac ut vivas !!!
Berichten: 125
Lid geworden op: 21 aug 2005 20:29

Re: NS

Ongelezen bericht door Fac ut vivas !!! »

Ik houd altijd rekening met vertraging en is de boel dan eens op tijd, wat weinig voorkomt, dan is dat mooi meegenomen. Achteraf heb je daar natuurlijk niets meer aan, maar het een lesje voor de volgende keer.
Nee lijkt me handig, ben ik altijd een half uur eerder op mijn werk.. Ik neem het risico wel.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: NS

Ongelezen bericht door karr-2 »

Dat kan, maar dan moet je dus ook de gevolgen accepteren. En niet meteen op de NS gaan schelden als je te laat bent door een vertraging.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: NS

Ongelezen bericht door NAK »

Cryptisch: HET IS KUNST ZONDER DE SPOORWEGEN.

Dan hou je uiteindelijk een zinnetje over, wat op de NS slaat.


LaDy_J,

Verbluffend dat je ondanks je woede over de NS, het zelfde bedrijf toch weer ophemelt.

Lees je cryptische zin nog maar ens goed.
En kijk daarna nog eens naar je verhaal.


Snap je het al :?: :oops: :lol:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: NS

Ongelezen bericht door Bailey »

Nee lijkt me handig, ben ik altijd een half uur eerder op mijn werk.. Ik neem het risico wel.
Als ik naar mijn werk ga doe ik het ook niet. Wel als ik een afspraak heb, dan hou ik altijd rekening met vertraging. Ik ben dan liever wat eerder dan te laat.

brendasimone
Berichten: 21
Lid geworden op: 06 apr 2005 22:55

Re: NS

Ongelezen bericht door brendasimone »

Zo'n 2 à 3x per week reis ik een gedeelte met de sprinter van uit Amsterdam naar Santpoort. Ik kom vanuit Zandvoort en moet op Haarlem overstappen en omgekeerd.
Op Bloemendaal arriveert de sprinter altijd standaard ruim een minuut nadat hij eigenlijk al weg had moeten zijn. In de sprinter zelf wordt netjes via zo'n geprogrammeerde computerstem omgeroepen wat de eerstvolgende stop is en dat 'hier kunt u overstappen op de trein naar Zandvoort...bla'. De sprinter komt echter pas aan op het moment dat de trein naar Zandvoort vertrekt, je hebt eigenlijk -1 minuut om over te stappen. Nog vervelender is alleen dat de sprinter helemaal doorrijdt tot aan de andere kant van het station. Strategisch sta je al gereed in de laatste wagon voor een sprint van een halve kilometer waar je halverwege de trein naar Zantvoort voor je neus ziet wegrijden. Helaas hij gaat maar 1x in het half uur en valt ook geregeld zomaar uit.

Omgekeerd is het ook niet echt beter. Het Zandvoorts boemeltje moet vaak wachten op een vertraagde sneltrein of intercity, de sprinter naar Uitgeest is een minuut vervroegd, dus is het weer eindeloos hollen geblazen om hem te halen. En natuurlijk weer helemaal naar de andere kant, jawel. Even logisch houden: de rest van de perrons zijn leeg.

Dat de NS impliciet werkt aan de conditie van mensen, okee, maar niet op zo'n lullige manier. Je bent namelijk wel een half uur vertraagd maar dat is niet officieel.

Ik begrijp die mensen van de logistiek niet. Het is allemaal zo onlogisch. Denken ze daar niet na ofzo? Tuurlijk snap ik dat het gaat om seinen en wissels. Maar die van Zandvoort naar Haarlem en omgekeerd pendelt,..Ik baal enorm van 3x per week nu steeds een half uur te moeten bevriezen, laat staan voor de mensen die dit elke dag hebben.

Nee, dan maar 24 kilometer heen en weer fietsen, is nog sneller ook, alleen superonveilig in het pikkedonker door de duinen. En in de winter rijden er geen extra strandtreinen...

Wat wens ik mezelf toch een autorijbewijs toe....NS en ik, geen vrienden!! En ik vind het verrot dat je via hun site niet dit soort klachten-toegankelijkheid hebt. Spijtig :(

an'tjeee
Berichten: 13
Lid geworden op: 16 jan 2006 21:17

Re: NS

Ongelezen bericht door an'tjeee »

Bij elke station is dat zo....maar in 5 minuten kun je best naar het andere kant van het station rennen hoor! (tenminste ik wel van perron 3 naar perron 18 in Utrecht)

Maar het is wel altijd zo, dat de treinen net op elkaar aansluiten, en anders mis je de trein!

Nu ik elke dag 5 uur reis op een dag, ben ik hier heel makkelijk in geworden!

Maar als je goed op de site www.9292ov.nl kijkt, zie je ook dat je dit kunt aangeven (alleen begrafenis of trouwdag ofzo ) Als je dan de trein mist, of iets anders gaat er fout, dan zorgen zij voor ander vervoer

ID?

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: NS

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Soms is de overstaptijd slechts 3 minuten, en bij een groter station kan 1 minuut vertraging dan net dat uur uitmaken. En als je niet veel met de trein reist, en je hebt bijvoorbeeld een uitdraai van internet bij je, dan verlaat je je daarop.

Als je bijvoorbeeld in Roermond vanuit het zuiden de trein naar venlo moet hebben, is het zaak om vooraan in de andere trein een plaat te zoeken, anders kun je vaak de overstap wel vergeten. Tegenwoordig geven ze het keurig aan in het rood.

Je moet het maar net weten.

Aan de andere kant: bij zoiets als een begrafenis zorg je dat je echt heel erg ruim op tijd bent, en dan liever een uur te vroeg, dan net op tijd.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: NS

Ongelezen bericht door tienepien »

En als ze de overstaptijden ruimer gaan maken, dan wordt je reistijd zoiezo langer. Stel je komt onderweg langs vier stations en bij elk station wordt er een 3 minuten ruimere marge genomen, dan ben je dus bijna een kwartier langer onderweg. ALTIJD.

Gesloten