LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Oblomova
Berichten: 323
Lid geworden op: 28 jul 2007 19:06

NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Ongelezen bericht door Oblomova »

De kaartautomaat op station Heerhugowaard kon een nieuwe OV kaart niet activeren. Er was wel een NS medewerker die het ook tevergeefs probeerde. Resultaat: trein gemist (tevens aansluiting vervolg reis). Toen moest er dus een duurder kaartje worden gekocht met contant geld. De reiziger was een toerist die geen geschikte pinpas had. Hij had het niet gepast, maar de winkel op het station weigerde het te wisselen: lekker klant-vriendelijk die winkels op NS stations!!! Reiziger in de stress om de volgende trein te kunnen halen.

Hieraan verdient de NS dus! Het kaartje was duurder en de winkels kunnen goedkoper draaien door geen normale service aan NS reizigers te bieden.

Een e-mail klacht hierover indienen bij de NS lijkt ook al niet te lukken. Dat kan blijkbaar alleen telefonisch.

Bedankt NS voor jullie K-service!!! En daaraan te verdienen!!!

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Ongelezen bericht door bprosman »

Een e-mail klacht hierover indienen bij de NS lijkt ook al niet te lukken. Dat kan blijkbaar alleen telefonisch
Het kan dus wel :wink:

Moneyman
Berichten: 30045
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat hebben die winkels met de NS te maken? Dat ze toevallig op een NS station zitten, maakt niet dat ze ineens de sores van de NS of diens reiziger op moeten lossen.

Ik ga toch ook niet klagen bij de verhuurder van het pand waar de Albert Heijn zit als ik een pak zure melk heb gekocht?

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Ongelezen bericht door BL2 »

Oblomova schreef:De kaartautomaat op station Heerhugowaard kon een nieuwe OV kaart niet activeren. Er was wel een NS medewerker die het ook tevergeefs probeerde. Resultaat: trein gemist (tevens aansluiting vervolg reis). Toen moest er dus een duurder kaartje worden gekocht met contant geld. De reiziger was een toerist die geen geschikte pinpas had. Hij had het niet gepast, maar de winkel op het station weigerde het te wisselen: lekker klant-vriendelijk die winkels op NS stations!!! Reiziger in de stress om de volgende trein te kunnen halen.

Hieraan verdient de NS dus! Het kaartje was duurder en de winkels kunnen goedkoper draaien door geen normale service aan NS reizigers te bieden.

Een e-mail klacht hierover indienen bij de NS lijkt ook al niet te lukken. Dat kan blijkbaar alleen telefonisch.

Bedankt NS voor jullie K-service!!! En daaraan te verdienen!!!


Bij een kaartautomaat kan je aleen een klaarstaand product, welke eerder is aangevraagd laden op de OV chipkaart.
Als je dat niet juist doet, plaatst de automaat het product ook niet.

En hoeveel was de reis dan duurder ? Denk zomaar 1 (één) euro. De toeslag voor het kartonnen OV-chipkaartje.
Je kan het NS toch moeilijk aanrekenen dat een toerist een niet juiste betaalkaart bezit.
Je kan het NS toch moeilijk aanrekenen dat een winkeltje niet wil wisselen.

En kreten als K-service ben ik al meteen klaar, dat geeft wel een goed beeld van de plaatser bericht, je zal maar K-hebben !!
Laatst gewijzigd door BL2 op 28 sep 2016 08:40, 1 keer totaal gewijzigd.

Moneyman
Berichten: 30045
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Ongelezen bericht door Moneyman »

BL2 schreef:En kreten als K-service ben ik al meteen klaar, dat geeft wel een goed beeld van de plaatser bericht, je zal maar K-hebben !!
Iedere man of vrouw heeft dat, toch? :wink: De K is zo'n fijne letter, dat je daar van alles voor in kunt vullen. En tegelijk is dat ook de reden om hem (inderdaad) gewoon niet te gebruiken in dergelijke situaties. Want wat je ook invult voor die K, netjes en chique is het nooit.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Ongelezen bericht door bprosman »

En kreten als K-service ben ik al meteen klaar, dat geeft wel een goed beeld van de plaatser bericht, je zal maar K-hebben !!
Heel veel vrouwen (eigenlijk allemaal) hebben een K. Tenminste... dat verstaan wij in Den Bosch onder een K service.

Moneyman
Berichten: 30045
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Ongelezen bericht door Moneyman »

bprosman schreef:
En kreten als K-service ben ik al meteen klaar, dat geeft wel een goed beeld van de plaatser bericht, je zal maar K-hebben !!
Heel veel vrouwen (eigenlijk allemaal) hebben een K. Tenminste... dat verstaan wij in Den Bosch onder een K service.
En mannen ook - hoop ik. Veel eunuchen zullen er niet rondlopen. :wink:

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik zat al te wachten op een reactie, wat er zoal nog meer bedacht kan worden met een K. De ene K is de andere immers niet.........
Maar TS zal wel de Klantgerichte Service hebben bedoelt.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Ongelezen bericht door kweenie »

Vreemd, als iets niet helemaal naar wens loopt, dan zou ik dat toch geen Keurige service noemen. Maar fijn dat TS blijkbaar wel blij is.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Ongelezen bericht door kokka »

Als goede burger heeft ts toen natuurlijk het bedrag voor deze toerist gepint zodat deze haar contant kon betalen?

Mucha

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Ongelezen bericht door GJvdZ »

kokka schreef:Als goede burger heeft ts toen natuurlijk het bedrag voor deze toerist gepint zodat deze haar contant kon betalen?
Lijkt me wel. Alleen anderen zijn immers K-zakken.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Oblomova schreef:Hij had het niet gepast, maar de winkel op het station weigerde het te wisselen: lekker klant-vriendelijk die winkels op NS stations!!! Reiziger in de stress om de volgende trein te kunnen halen.
Deze winkels kunnen en mogen niet wisselen. Hoewel alle winkels op stations eigendom zijn van Servex (een volle NS dochteronderneming), opereren deze apart van elkaar. (zal wel een geldstroom constructie zijn of zo.. dat weet ik niet).

Dat TS het de medewerkers van de Kiosk in HHW het aanrekent hoe de hoofdkantoren zaken regelen vind ik onjuist. Dat de NS hierop aangesproken word is m.i. onterecht, deze klacht zal TS bij Servex neer moeten leggen.

(en ja, ik ben bekend met deze club - ik heb daar een aantal jaren gewerkt.)

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Ongelezen bericht door BL2 »

Sommige formules zijn eigendom van Servex, indirect dus NS, andere zeker niet.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Het winkeltje waar TS over schrijft - de Kiosk - is wel Servex. Een aantal namen zullen geen eigendom van Servex zijn (starbucks, AH) maar exploitatie op NS stations word wel door Servex gedaan, tenzij dit vrij recent is aangepast. Zou ik trouwens een goed idee vinden...

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: NS verdient aan defecte kaartautomaat en slechte service

Ongelezen bericht door BL2 »

Ik denk dat servex geen club is maar gewoon een bedrijf. Verder lijkt me het wat off topic om hier je mening te gaan geven over je oud werkgever.
Veel werknemers zijn juist trots om voor Servex te mogen werken, als onderdeel van het veel grotere NS.

Gesloten