Onterechte boete van €350,- voor ingeleverde OV-fiets bij een zelfservice-stalling

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
FleurPijll
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 mar 2022 18:54

Re: Onterechte boete van €350,- voor ingeleverde OV-fiets bij een zelfservice-stalling

Ongelezen bericht door FleurPijll »

Ik heb op dit moment precies hetzelfde probleem.
13 maart heb ik een OV fiets gehuurd op Vleuten station. Hier staan 4 zelfservice boxen, hier doe je je OV-kaart in om een fiets uit de box te halen. In de avond van 13 maart heb ik deze fiets weer ingeleverd op hetzelfde station. Toen ik de box dicht deed viel het mij al op dat het rode lampje niet gelijk groen werd. Ik heb toen dubbel gecheckt of de box goed was afgesloten (als de box niet goed dicht zit hoor je een alarm). De box zat dicht dus ik ben op de trein gestapt. Drie dagen later kreeg ik een mailtje, dat ik fiets langer als 3 dagen in bezit had. Ik heb toen gelijk gebeld. De klantenservice gaf aan dat ze de boxen gingen controleren. Een week later kreeg ik een mail dat ze de fiets niet hebben gevonden en dat die nog niet verhuurd is geweest na dat ik de fiets had gehuurd. Hoe dit kan is voor mij een raadsel, want hij stond in een afgesloten box! Ik ben zeker niet van plan om €350 te betalen voor een fiets die ik netjes heb ingeleverd. Die zelfservice boxen werken sowieso voor geen meter. Ik heb ook wel is gehad dat er 3 fietsen in 1 box waren gepropt en ze er voor geen mogelijkheid meer uit kreeg.

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Onterechte boete van €350,- voor ingeleverde OV-fiets bij een zelfservice-stalling

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Monopolisten hebben geen boodschap aan klachten.... ik zou Rover benaderen, mss dat die dit probleem (in de breedte) kunnen oppakken.

eeltuin
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2023 21:39

Re: Onterechte boete van €350,- voor ingeleverde OV-fiets bij een zelfservice-stalling

Ongelezen bericht door eeltuin »

Wat het probleem aangaat betreft een ov fiets die niet ingeleverd zou zijn bij een kluis....ik zit nu met dat probleem.
Klantenservice gaat op zoek..maar ik hou m'n hart vast.

BL2
Berichten: 4791
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Onterechte boete van €350,- voor ingeleverde OV-fiets bij een zelfservice-stalling

Ongelezen bericht door BL2 »

Hier kunnen we je niet helpen, daar is de NS Community voor. Waarbij je uiteindelijk toch bij de NS klantenservice uitkomt.

Plaats reactie