LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NS pakt Keuzedagen af

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
gjmv8x
Berichten: 2
Lid geworden op: 29 nov 2020 13:57

NS pakt Keuzedagen af

Ongelezen bericht door gjmv8x »

Ns mailt me 26-11-2020: De geldigheid van uw huidige Keuzedagen:
Heeft u nog een of meerdere Keuzedagen of couponcodes met een geldigheid tot en met 31 december 2020? Dan maken we u erop attent dat deze vervallen op 1 januari 2021.//
Dit geldt ook voor mijn man. Wij zijn senioren en vallen in de risicogroep: eerst mochten we niet reizen, want werkverkeer gaat voor. Nu kan het nog niet door Corona. NS pakt nu van ons 2x 7 Keuzedagen af waarvoor wij wel betaald hebben. Kan dit zomaar??

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: NS pakt Keuzedagen af

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »


crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: NS pakt Keuzedagen af

Ongelezen bericht door crazyme »

gjmv8x schreef:
29 nov 2020 14:11
Ns mailt me 26-11-2020: De geldigheid van uw huidige Keuzedagen:
Heeft u nog een of meerdere Keuzedagen of couponcodes met een geldigheid tot en met 31 december 2020? Dan maken we u erop attent dat deze vervallen op 1 januari 2021.//
Alles wat geldig is tot en met 31 december vervalt toch per 1 januari ?

Ze pakken niets af maar helpen u herinneren.

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: NS pakt Keuzedagen af

Ongelezen bericht door mahadma »

Waarom zou het niet mogen? Los van alles, is reizen nu wel zo veilig?

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: NS pakt Keuzedagen af

Ongelezen bericht door Lowieze »

Jammer inderdaad, maar iedereen levert op één of andere manier in.
Volgend jaar krijgt u weer nieuwe Keuzedagen, die u mag gebruiken wanneer u maar wilt.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: NS pakt Keuzedagen af

Ongelezen bericht door G7 »

Wij hadden hetzelfde. Hoewel wij wel gewoon een paar "gratis" keuze dagen hebben gebruikt en gereisd hebben het afgelopen jaar, hebben we nu nog zeker 3 reizen over tot het eind van het jaar. Wij hebben (extra) losse treintickets waar je ook meer voor betaald.
Je mag gewoon reizen, alleen.... het is inderdaad niet zo ontspannend als anders. Had ook al voor het aankomend jaar betaald en tickets thuis gekregen.

Daarom heb ik contact opgenomen met de klantenservice en ons abonnement laten stoppen per direct. De 3 reizen van dit jaar zijn we inderdaad kwijt en van de nieuwe krijgen we het geld terug. (excl.kosten) Ik heb ze laten weten dat wij in de toekomst wanneer het weer normaal is wel willen kijken voor een ander abonnement. Dezelfde (voordeel uren kaart) kan niet, want die wordt niet meer verkocht, dus kijk even wat tegen die tijd het voordeligst is.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: NS pakt Keuzedagen af

Ongelezen bericht door Lowieze »

G7 schreef:
29 nov 2020 17:43
Wij hadden hetzelfde. Hoewel wij wel gewoon een paar "gratis" keuze dagen hebben gebruikt en gereisd hebben het afgelopen jaar, hebben we nu nog zeker 3 reizen over tot het eind van het jaar. Wij hebben (extra) losse treintickets waar je ook meer voor betaald.
Je mag gewoon reizen, alleen.... het is inderdaad niet zo ontspannend als anders. Had ook al voor het aankomend jaar betaald en tickets thuis gekregen.

Daarom heb ik contact opgenomen met de klantenservice en ons abonnement laten stoppen per direct. De 3 reizen van dit jaar zijn we inderdaad kwijt en van de nieuwe krijgen we het geld terug. (excl.kosten) Ik heb ze laten weten dat wij in de toekomst wanneer het weer normaal is wel willen kijken voor een ander abonnement. Dezelfde (voordeel uren kaart) kan niet, want die wordt niet meer verkocht, dus kijk even wat tegen die tijd het voordeligst is.
Helaas gaan de Keuzedagen uit het assortiment per 1 januari a.s.
Alleen voor reizigers die ze nu al hebben, blijven ze nog bestaan.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: NS pakt Keuzedagen af

Ongelezen bericht door witte angora »

gjmv8x schreef:
29 nov 2020 14:11
eerst mochten we niet reizen, want werkverkeer gaat voor. Nu kan het nog niet door Corona. NS pakt nu van ons 2x 7 Keuzedagen af waarvoor wij wel betaald hebben. Kan dit zomaar??
Het eerste klopt, dat was ook de reden om mijn flex-weekend vrij abonnement een poosje in de wacht te zetten.

In hoeverre het tweede klopt, dat is iets dat ieder voor zich moet bepalen, denk ik. In mijn ervaring is het rustig genoeg, en dagjesmensen zijn alweer een aantal maanden welkom in de trein. Tot de dag van vandaag zijn er wat dat betreft geen beperkingen.

Het derde zou ik niet zo willen stellen. Veel mensen vinden het beter nog steeds voorzichtig te zijn, en dat kan en dat mag. Soms is dat inderdaad de beste keuze. Niettemin mogen de keuzedagen gewoon gebruikt worden. De NS geeft, wat hierboven al gezegd is, enkel een herinnering dat je nog een maand de tijd hebt om de resterende dagen op te maken. Dat mensen ervoor kiezen nog niet met de trein te reizen, ook al is dat weer mogelijk, maakt nog niet dat de NS iets afpakt.

Teigje
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 aug 2018 11:17

Re: NS pakt Keuzedagen af

Ongelezen bericht door Teigje »

Natuurlijk kun je gewoon met de trein, was het niet dat iedereen het advies heeft gekregen om het aantal reisbewegingen tot een minimum te beperken. En ik vind een dagje uit geen noodzakelijke reis. Dus ja, het zou logisch zijn om de dagen mee te nemen naar volgend jaar, als alles weer war rustiger is.

lentewind
Berichten: 47
Lid geworden op: 13 nov 2006 21:48

Re: NS pakt Keuzedagen af

Ongelezen bericht door lentewind »

Inderdaad ben je je keuzedagen kwijt! Ik ook 5 stuks tegoed. RIVM zegt alleen noodzakelijke reizen, geen funreisjes.
Ik heb mijn N.S. abonnement stopgezet. Voorlopig verandert er niets in Nederland.

WillyMulder
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 dec 2020 17:11

Re: NS pakt Keuzedagen af

Ongelezen bericht door WillyMulder »

Het zou de NS sieren als ze de € 3,50 die je per keuzedag hebt betaald gewoon terugstorten. Het is altijd te controleren dat je ze niet gebruikt hebt. Dat is in ons geval (2 AOW'ers) dus 2 keer 5 keuzedagen is ongeveer € 35,-
Ons abonnement loopt als jaren van 20 febr. lopende jaar tot 19 febr. het volgende jaar.

witte angora
Berichten: 30780
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: NS pakt Keuzedagen af

Ongelezen bericht door witte angora »

Waarom? Je kunt nu toch gewoon van de trein gebruik maken?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: NS pakt Keuzedagen af

Ongelezen bericht door sylvesterb »

WillyMulder schreef:
06 dec 2020 00:37
Het zou de NS sieren als ze de € 3,50 die je per keuzedag hebt betaald gewoon terugstorten. Het is altijd te controleren dat je ze niet gebruikt hebt. Dat is in ons geval (2 AOW'ers) dus 2 keer 5 keuzedagen is ongeveer € 35,-
Ons abonnement loopt als jaren van 20 febr. lopende jaar tot 19 febr. het volgende jaar.
En waarom zou de NS nog meer moeten lijden financieel omdat de overheid maatregelen afgeeft voor je eigen veiligheid?

Lady1234
Berichten: 27114
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: NS pakt Keuzedagen af

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@willymulder

U hebt nog ruim twee maanden de tijd om die dagen te gebruiken. Dus doen.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: NS pakt Keuzedagen af

Ongelezen bericht door Brahms »

gjmv8x schreef:
29 nov 2020 14:11
Nu kan het nog niet door Corona.
Het besmettingsgevaar in het OV is heel erg klein. Anders zouden alle vaste reizigers (en personeel) ook allemaal besmet zijn ondertussen. En dat is zeker niet het geval.
De keuzedagen geldigheid is al verlengd, dat kan niet door blijven gaan natuurlijk.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: NS pakt Keuzedagen af

Ongelezen bericht door Lowieze »

breien schreef:
06 dec 2020 16:41
€3.50 per keuzedag!
Dat heb ik er ook wel voor over om een dagje met de trein te kunnen reizen. Waarom is dat alleen maar beschikbaar vanaf een bepaalde leeftijd? Ik heb het nooit begrepen.
Je kunt ze alleen bestellen als je al een NS-abonnement hebt, dus dat moet je eigenlijk wel meerekenen. Als je maar heel weinig gebruik maakt van de trein, heeft het weinig zin om Keuzedagen erbij te kopen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: NS pakt Keuzedagen af

Ongelezen bericht door Radar »

Radar heeft hierover een artikel gebracht: https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/w ... euzedagen/.

Lous Reinke
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2019 12:18

Re: NS pakt Keuzedagen af

Ongelezen bericht door Lous Reinke »

Onbegrijpelijk en niet terecht van de NS.
De Overheid als aandeelhouder van de NS vraagt niet te reizen indien niet noodzakelijk .
Als men de geldigheid niet wil verlengen dan lijkt me een vergoeding op z'n plaats uiteindelijk zijn de keuzedagen betaald.
Nu vervallen bij mij 3 dagen die door mij niet opgenomen kunnen worden voor 31-12-20
Is toch een vorm van diefstal naar mijn idee.

Gesloten