LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OV-chipkaart

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Magamed
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2007 21:26

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door Magamed »

Het allermooiste is dat heel het systeem via GPS werkt. Op het moment dat dit systeem in Amerika wordt uitgeschakeld werkt dat systeem niet meer. GPS is een navigatie systeem welke van Amerika is en via Amerikaanse satelieten werkt.
Aan Maarten1234.Okeeey dan.Het allermooiste wordt dan als iemand in de bus gaat stapen met dit aparatje,dan die sisteem in de bus wordt gek toch of niet http://www.alibaba.com/catalog/11089241 ... ammer.html en als dat zo dan allemaal kunnen gratis in.

kampvuur
Berichten: 243
Lid geworden op: 09 apr 2006 13:29

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door kampvuur »

Dat apparaatje is illegaal voor E.U. klanten. Weet niet of het systeem op hol zal slaan maar waarschijnlijk is iedereen wel het instaptarief/borg kwijt ongeacht de reisafstand denk ik?

Daar zullen de overige reizigers dat zgn "gratis"" van jou heel dankbaar voor zijn.

corrie schooremans
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 mar 2007 21:12

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door corrie schooremans »

Wat ik van de chipkaart vind, hum in een woord drama, oke ik ben er met goede moed mee begonnen, ik woon in hellevoetsluis, dus ik kon het mooi proberen, oke eerste ritje aankomst spijkenisse, kon niet uitchekken was kapot, oke opladen, eerste keer wel geld van mijn chipkaart af maar stond niet op de ov kaart, oke pogind 2 weer tien euro je raad het al wel van mijn rekening niet op de ov kaart, dus mijn gadachte was oke in rotterdam dan maar, zo kan ik nog uren doorgaan, het heeft mij veel geld gekostm en eerlijk is eerlijk je mag het weer declareren maar na een stapel bonnen wat je ook nog moet invullen, ben ik weer mooi overgegaan op de strippenkaart, en mijn gedachte is ook dat half rotterdam en omstreken de ov chipkaart afgezworen hebben.
Corrie

boek
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 okt 2007 15:18

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door boek »

ik heb een jaar kaart in rotterdam als ik buiten mijn steren gaat dan blijf het poortje dicht terwijl er genoeg geld op staat. ik ben blij dat de strippenkaart nog geldig is anders zit ik vast op het peron. terug wordt er 4 euro afgeschreven poort gaat niet open 4 euro kwijt.ikweer naar de RET katoor krijg geld terug maar er wordt niet geregeld al 8x op katoor geweest er zit een fout in de softwaer. dit gebeurt bij de stations zalplaat,hoogvliet.in het centrum-nar zuidplein wekt hij prima.
ik word er zo moe van. :cry:

robmyr
Berichten: 5
Lid geworden op: 01 mar 2005 07:55

Re: OV-chipkaart

Ongelezen bericht door robmyr »

Strippenkaart moet nog zeker blijven,tot dat ALLLES en IEDEREEN(bedoel de o.v maatschappijen)helemaal klaar zijn,(en dat zal nog wel erg lang duren)want als je buiten de RET ergenanders naartoe moet,heb je hem héél erg hard nodig.Bovendien moet men per zone afrekenen,dat is het meest eerlijke,vooral in de grote steden,waar b.v. bussen hele omwegen(moeten) maken.Het is wel € 0,11 per km. :roll:

Gesloten