NS Jongerenkaart kost geen 15 euro meer maar 52

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
moederslink

Re: NS Jongerenkaart kost geen 15 euro meer maar 52

Ongelezen bericht door moederslink » 17 feb 2019 11:10

sxsx schreef:
16 feb 2019 05:52
Onlangs kwam er een mailtje langs van NS, dat de jongerenkaart geen succes is, en daarom voortaan 52 euro gaat kosten.
Als je het daar mee eens bent, hoef je niets te doen en wordt er automatisch 52 euro ge-incasseerd.
Ik vraag mij af, of het voor deze kinderen van 12 tm 17 jaar niet eerlijker is, als NS enkel 52 euro incasseert, bij schriftelijk geen bezwaar.
Dat mailtje kwam dus op het emailadres van die ' kinderen ' ?
Hoe komt de NS aan dat emailadres?
Er is een groot verschil tussen een ' kind ' van 12 en een ' kind ' van 17 en de NS weet niet hoe oud het betreffende 'kind' is natuurlijk.
Dat kan de NS niet ruiken a.d.h.v een emailadres .

Het e.e.a zal toch gecommuniceerd zijn met u als ouder door uw kind?
En met een abonnement ' an sich ' kun je verder ook niet veel, er zal toch ook OV tegoed op moeten staan of steeds gestort moeten worden en ik neem aan dat u dat als ouder doet. Het kind heeft enkel ' zakgeld ' schrijft u.

Ik begrijp het " probleem " eerlijk gezegd niet zo , er is op die mail gezet dat er een ander, € 37 duurder , abonnement komt en deze € 52 wordt dan geïncasseerd tenzij er schriftelijk bezwaar tegen wordt gemaakt.
Dan doet u dat als ouder dan toch?
Of er wordt niets gedaan en dan hebben zij dat abonnement van € 52 voor 1 jaar.
Het abonnement van die € 15 was een tijdelijke actie , het kan niet uit en stopt ......dus komt er nu een ander abonnement.

Kees2850

Ongelezen bericht door Kees2850 » 17 feb 2019 11:47

@sxsx ik begrijp het niet goed. U hebt als volwassene een voordeel treinkaart gekocht van €15,-- voor een kind van 12 jaar. Die voordeelkaart wordt niet meer verkocht. Waarom wordt dan nu automatisch die "kindervoordeelkaart" omgezet in een volwassenenvoordeelkaart? Dat mag toch niet want kinderen die nog geen 18 jaar zijn (of is dat 16 jaar bij de NS?) mogen niet zonder toestemming van de ouders deze voordeelurenkaart aanschaffen toch?

Dat u als volwassene gevraagd wordt de voordeelurenkaart om te zetten begrijp ik wel want NS wil zoveel mogelijk klanten behouden. Maar als zij dat ook doen bij 12-jarigen dan zijn ze in overtreding m.i.

Stel ik dat zo correct?

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 17 feb 2019 12:31

Maar u geeft dus een abonnement op iets aan een kind en nu wordt de prijs daarvoor veranderd en u krijgt daarover bericht. Dus u moet nu zelf maatregelen treffen.

Als u bijvoorbeeld een abonnement op de Donald Duck had gegeven en na een jaar wordt de prijs daarvoor verhoogd, moet u ook opzeggen en niet dat kind, want u bent dat abonnement aangegaan.

sxsx

Ongelezen bericht door sxsx » 17 feb 2019 13:24

Nee, het is niet super-erg. Beter is wel, dat NS vooraf beter nadenkt, omdat het gevolg van hun 'tijdelijke' actie, nu erg overlastgevend is.

Lady1234

Ongelezen bericht door Lady1234 » 17 feb 2019 13:45

Volgende keer dan maar een cadeautje geven wat geen abonnement is. Dan is het direct klaar.

Plaats reactie