LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] STAKING OPENBAARVERVOER

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
laptopje
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jun 2008 23:54

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door laptopje »

In het debat is gesproken over 21 miljoen euri.

Wellicht komt in elk geval dat geld vrij. 21.000.000:13.000=1615,38 per werknemer, VOOR de aftrek van bedrijfskosten als verhoging dieselaccijns in het verleden. verhoging dieselaccijns per 1 juli + de rest van de kosten die de werkgever wel kan verzinnen. Blijft over per saldo: nwoooaaahhh. . . . . 300 euri voor de chauffeur met terugwerkende kracht vanaf 1 januari tot aan de najaarsnota, vooropgesteld dat dan de subsidiekraan definitief wordt vastgesteld. Nou, da's dan effe vlotweg 25 euro bruto per maand. Da's geen 3,5%. Afgezet tegen het overige eisenpakket zijn we er nog lang niet.

Als nu de provincies niet of nauwelijks over de brug komen dan "ist beurt" met het OV. Dan gaan er chauffeurs en bussen uit. Dan wordt het een half uur staan in de bus voor je op plaats van bestemming bent. Je hebt als passagier tenslotte betaald voor vervoer, maar niet specifiek voor een zitplaats. Dan ontstaan er weer problemen gelijk aan de NS, waar iedereen kritiek op heeft omdat men niet kan zitten.

Fijne minister van Financien, die Bos. Volgens mij had ie altijd en hoge pet op van een beter OV. Als ik alleen dat hoofd al zie.
Arrogant en machtswellustig. Aan mw. Huizinga meen ik te hebben gezien en gehoord dat zij een regeringsstandpunt moet verdedigen waar zij niet geheel achter staat.

Het feit dat ze dat niet zou kunnen siert haar. Hoe je het wend of keert. Ik zie haar niet zo snel een huis huren in Amerika op kosten van de nederlandse staat om het maar even zo uit te drukken (beeldspraak). Ik vertrouw haar op haar integriteit.

Dat zal niet zo goed vallen bij mijn collega's, maar toch hou ik dat vol. Jongens, ik heb nu eenmaal ook een christelijke achtergrond.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Hoho mannen we zijn er nog niet.........

laptopje
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jun 2008 23:54

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door laptopje »

Dat bedoel ik Maarten

Ad 56
Berichten: 130
Lid geworden op: 08 feb 2008 22:29

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Ad 56 »

Geachte forum bezoekers,

Geachte Spletsj,

Jullie allen zijn zeer goed bezig geweest ( OV chauffeurs ), om een ieder te ontzien, petje af hoor.
Maar zoals het altijd moet gaan schijnbaar, zullen er toch knopen moeten worden doorgehakt, en ik weet dat dit ook geheel is tegen de zin van de OV chauffeurs.
Maar vaak heb je geen andere middelen meer, en dan moet je wel heel erg creatief zijn, om nog wat anders te gaan bedenken.
Daarom vind ik het ook zeer slap van sommige passagiers, die schijnbaar geen enkele simpathie of wat meer begrip voor de OV chauffeurs kunnen opbrengen, dat vind ik ronduit zeer zwak.
Het zijn zij immers niet die benadeeld zijn, en zolang zij hun jaarlijkse salarisverhoging krijgen, dan zijn ze naar een ander, die al een behoorlijke tijd achter lopen op hun normale salaris verhoging en hun andere sociale zaken zoals het toekennen van o.a. beter voorzieningen als beter materiaal en rusttijden.
Nee, men wil zelfs hier aan gaan tornen, door zelfs ATV dagen, en minder rusttijden ( pauzes ).
Hier hebben alle collega's van het OV jaren lang voor gevochten, om dit alles te hebben.
Maar zo zullen er nog veel meer factoren spelen, maar daar word uiteraard niet aan gedacht, en zitten ze maar wat rond te roepen.
Het is toch immers weer eens die groep chauffeurs die weer een staken voor hun gelijk.
En ik vind daarom, dat jullie allen gewoon je poot stijf moeten houden, en gewoon door moeten gaan.
En zo zouden onderhand toch best wel eens meer mensen moeten reageren, ze hebben jullie schijnbaar echt wel nodig, dus die ontslagen en die dreiging van WW, dat kunnen ze beter achterwegen laten, want dat gaat toch niet gebeuren.

Met vriendelijke groet,

Ad

DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG »

Onze regio gaat door met staken buiten de spits !!!......te beginnen morgen !!...........huh ?? spits ??,.......in het weekend ??....maar het zij zo..........tenzij vanmiddag om 16.00 een of ander accoord, dan vanavond WEER een vergadering.............zuchhhhhttt.
Ook slecht nieuws voor onze regio, geen inschrijving voor consesessie R`dam, er gaan chaufeurs over naar de misschien nieuwe vervoerder Q Buzz (( lees: de oneerlijke concurent van NS , )).......
Waar was nu die marktwerking ook al weer voor ??, om bedrijven niet te groot te maken toch ??........hoe zo een corrupt achterbaks zooitje ?? !!..........ja ja mensen die het betreft, VRIEND van Holten (( u weet wel, die met het cadeautje van 8 ton , wordt dan uw nieuwe baas )), en ALS de overheid met centjes over de brug komt, voor wie ??????......dan zijn de bonussen voor uw huidige baas al vast veilig gesteld.!!!! WE ZIJN ER NOG LANG NIET !!!!!

DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG »

Ik heb tegen mijn vrouw gezegd, haal voor het weekeind maar 3 kratten bier i.p.v 4.........we moeten een stapje terug !!! het zij zo...
Dit berichtje moest even mannen.( en vrouwen )).......sorry, even een vrolijke noot er in houden !!!!............ZUCCHHHHHHHHHHHTTTTTTTT !!!!
Laatst gewijzigd door DriverG op 13 jun 2008 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Gemma33
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jun 2008 12:20

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Gemma33 »

@ Spletsj

:arrow: Foei toch, :arrow: foei toch en nog eens :arrow: foei toch, zeker wanneer uw beroep dat van buschauffeur is.
Dan moet u zich helemaal schamen
Het gaat ook om het STADSVERVOER. Laat ik u een PAAR steden noemen waar het OV schittert door afwezigheid, en waar geen bussen rijden en anderen gedupeerd worden, met name ouderen.

Onder andere:

Enschede
Nijmegen
Zwolle
Apeldoorn
Maastricht
Almelo
Hengelo

Dat u daarvan niet op de hoogte bent vind ik gewoonweg treurig, en weinig professioneel overkomend, zeker als u staakt.

Ik ben benieuwd naar uw reactie daarop.

Dan wat actievormen om u een beetje te helpen:
- om de dag volledig staken
- staking alleen in de weekenden
- alleen 's avonds staken
- enzovoort
- bovengenoemde kan voor wat betreft tijd variëren
- stiptheidsacties
- extra service met twee buschauffeurs op de bus ipv een, één lijn komt dan te vervallen
- met een aantal streek- en of stadbussen naar Den Haag om daar je geluid te laten horen
- inschakelen van een commissie van wijzen
- ergens anders op een forum kwam het ook al naar voren: de helft van de stoelen uit de bus, rest wordt staanplaats
- bussen zwart verfen en voorzien met teksten om het publiek informeren (nu nauwelijks gebeurd)
- afwisseling van: geen kaartcontrole
- invoering van extra kaartcontrole
- afwisseling van gratis OV
- laat dames en heren politici meerijden op de bus, nodig ze uit
- maak kenbaar wie er van deze dames en/of heren wel of niet wil meerijden
- vraag support van politieke partijen
- mobiliseer bepaalde politieke partijen, SP is een zeer praktische partij
- vraag werkgevers hun zegje te doen op bepaalde lijnen, laat ze in discussie gaan met publiek
- ludiek in de bus: vraag publiek een extra bijdrage, omdat de chauffeur ook een leven heeft
- ga met een grote fooienpot naar Amsterdam, de wallen op, vraag daar een bijdrage.
Jullie zijn toch geen ****** van jullie werkgevers?
- voer onder weg een technische controle uit aan de bus
- tijdens de rit: maak de bus eens lekker schoon
- voer in de bus eens een enquete uit op bepaalde tijden
- rij op bepaalde tijden met extra bussen (laat op bepaalde lijnen, dan bussen vervallen)
- laat merken dat je het de passagier riant kunt maken, maar dat het zo niet langer kan
- mobiliseer bepaalde supermarkten en laat ze etenswaren uit delen op de bus.
Het is niet de bedoeling dat een chauffeur geen levensmiddelen meer kan kopen, vanwege zijn wrekkige loon
- blokkeer op bepaalde tijden, tijdens een korte periode, bepaalde wegen
- ludiek: laat stoere chauffeurs even met een riksja "rijden" om het publiek weer wakker te schudden
- organiseer een videobijeenkomst, met gratis OV en laat de geschiedenis van het OV zien en/of de uitbuiting/
leegloop van het OV
- laat de stoere buschauffeurs eens in hun zwembroek achter het stuur plaatsnemen.
Het is niet de bedoeling dat de buschauffeurs financieel uitgekleed worden.
- organiseer eens een dagje uit met ouderen in een woon- en of zorgcentrum
- organiseer dit op bepaalde tijden door het hele land
- laat voor een periode bepaalde haltes vervallen

@spletsj : als U behoefte heeft aan nog een rijtje.
Ik weet nog veel meer, maar dan "iets harder". :lol:


Met bovenstaande punten heeft het publiek hinder, maar er wordt wél gereden.
En daar gaat het om.
Nu schittert het OV door een totale afwezigheid en dupeert anderen daar mee. Over de ellende van anderen. Dat kan en mag nooit
Nogmaals: de rechter is het daar mee eens.
En het is helemaal treurig dat een leek als ik, met bovenstaande moet komen, omdat de buschauffeur blijk geeft van weinig creativiteit.
Hij geeft wel blijk van het in een zo kort mogelijke tijd binnen willen halen van een eisenpakket.
De steek die hij hierbij laat vallen is, dat hij het publiek niet goed informeert.

Sommigen denken dat het stadsvervoer (ook al is dat bv van Connexxion) gewoon rijdt.....

Blunder van de bovenste plank. Ik zou me dood schamen :oops:
Laatst gewijzigd door Gemma33 op 13 jun 2008 13:12, 1 keer totaal gewijzigd.

laptopje
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jun 2008 23:54

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door laptopje »

@Spletsj

Ik heb op dit forum ook al eens om inhoudelijke argumenten gevraagd.

Louter en alleen om de inhoudelijke discussie op gang te houden. Er komt geen inhoudelijke reactie van tegenstanders. Of ze lezen niet goed, of ze hebben alleen maar zin om te zeuren, maar ze hebben geen zin om inhoudelijk en zinnig te reageren. Misschien komt dat omdat je daar even voor moet gaan zitten en nadenken. Nu loktmijn laatste zin ook weer een reactie uit die ik NIET bedoel. :?

DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG »

Die Gemma..........ze weet het zo goed, even EEN vraagje :: weet u van wie de bussen EIGENDOM zijn ??????.....dus voor al uw suggesties ????.......DENK DAAR EENS OVER NA !!!!


Enschede
Nijmegen
Zwolle
Apeldoorn
Maastricht
Almelo
Hengelo

Die vallen dus onder het cao streekvervoer, en is derhalve GEEN stadvervoer........al rijden ze dan in een stad........DUIDELIJK?????...........zuchhhhhhttt

laptopje
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jun 2008 23:54

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door laptopje »

@Gemma33,

Mag ik je in herinnering brengen dat stakende buschauffeurs in Waterland gedurende de staking een tourfietstocht hebben gereden van Parijs naar Purmerend ten gunste van kinderkanker. Dat daarmee geld is ingezameld. Dat dat geld, de actie loopt nog steeds en al jaren, wordt gebruikt om de kinderen in ziekenhuizen op te vrolijken.

Dat de chauffeurs gedurende de staking een bezoek hebben gebracht aan het Waterlandziekenhuis, Westfries gasthuis, Ziekenhuis de heel (ZMC geloof ik) en anderen om de kinderen hun beertjes te overhandigen.

Nu raak je een heel gevoelige snaar Gemma, hoewel ik zelf niets heb kunnen doen hierin vanwege mijn vakantie.

Dat was geen image actie. dat was pure mededogen van de chauffeurs.

De KiKa actie loopt in Waterland al sinds jaar en dag.

Denk je nou echt dat wij sociaal-maatschappelijke barbaren zijn?

Zie links:

http://www.webregio.nl/5020111384406730 ... erend.aspx

http://www.kika.nl/langlopende-acties/index.php

laptopje
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jun 2008 23:54

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door laptopje »

@Gemma,

Realiseer je dat veel van jouw acties afhankelijk zijn van vergunningen en goedkeuring van Arriva.

Als Arriva zegt dat ze geen geneuzel in de bus willen, dan kun je niet zomaar van alles en iedereen gaan uitnodigen. Die bus is niet van de chauffeur hoor :o Daar zijn wettelijke bepalingen voor.

Als ik eisen stel aan mijn baas, dan kun je toch niet vragen of ie mee wil werken aan acties tegen hem notabenemet zijn eigen productiemiddelen?

Dat zijn geen wettelijke bepaalde rechte. Staken wel. Dus . . . . . . .

Kies een andere politieke partij en wijzig de wet zou ik zeggen

laptopje
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jun 2008 23:54

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door laptopje »

@gemma,

Bovendien begin ik een beetje te twijfelen aan jouw integriteit als gemma33.

twee mogelijkheden die voordehand liggen:

Of je bent echt stronteigenwijs.
In dat geval moet je je er toch eens bij neerleggen. Let wel; ik jaag je niet weg van dit forum. Is niet mijn insteek. Ik verzoek jevriendelijk te blijven in dit geval. :wink:

Of je verzamelt argumenten die we over enige tijd terugvinden in een column, krant, of één of ander discussieprogramma Radio/TV
Maak je dan kenbaar en stap een week op de bus en volg de chauffeur in zijn dagelijkse werkzaamheden.

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Z4 »

@Gemma

lijkt wel een mickey mouse voorstelling van ideeën, als de werkgever slecht wil mag er nog niet eens een aktiestiker op of aan het voertuig, HUN eigendom.

En hoe denk dat de gemiddelde passagiers reageert als het net tijdens hun rit de voertuig aan de kant wordt gezet.. zo nu even de voetjes ophoog we gaan even dweilen, ja over een uurtje gaan we weer verder!! geachte klant.

Sprookjes kan je vinden in de efteling niet irl. de huidige maatschappij.

Gemma33
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jun 2008 12:20

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Gemma33 »

@Spletsj Je zegt: "Ok, dan ben ik niet volledig ingelicht."

Je had van mij de loftrompet gekregen, wanneer je had gezegd, dat je zelf te weinig moeite had gedaan
om aan de juiste informatie te komen. De schuld aan te weinig of niet volledige informatie leg je nu op het bordje van de ander. Lekker makkelijk.
Maar, dat is de hele sfeer hier op dit forum: staking ok. Wat het gevolg ervan is, tja, dat ligt buiten onze verantwoordelijkheid, dat moet je ons niet aanrekenen. Zitten er kaboutertjes op de bus?

:arrow: @DriverG @laptopje
Ook wanneer je op de bus zit en rijdt, is en blijft de bus eigenaar van de betreffende maatschappij.
Vergunningen idem dito, lijkt me.
De maatschappijen vinden het nu ook niet leuk dat er gestaakt wordt. De bus blijft nu in de remise staan.
Omgekeerde situatie.
Er werd me gevraagd naar (actie/protest)middelen (zucht), waarbij de passagier niet of minder de dupe was.
Dat was de kernvraag.
Wel die heb ik gegeven. Om dan nieuwe punten op te voeren, om daarmee voorbij te gaan aan de gestelde vraag, is niet alleen flauw, maar doet ook geen recht aan de discussie.
Anders gezegd: je werpt een vraag op, die wordt beantwoord en tegelijkertijd word je afgestraft omdat je de vraag hebt beantwoord. Ik zeg dan: had de vraag anders gesteld, dan had ik hem ook anders kunnen beantwoorden.

Of het nu stads- en of streekvervoer is. In de genoemde steden is geen OV en wordt er gestaakt.
Die staking heeft gevolgen. Dat is jullie pakkie aan. Neem dan ook die verantwoordelijkheid.
Trouwens Deventer komt daar ook nog bij. Zucht.
Dat er intern bij jullie een verschil is tussen stad- streek, dorp en stad, in combinatie met cao is prima.
Misschien hadden jullie dit kunnen communiceren naar de pers, passagier?

Een buschauffeur van jullie was niet goed op de hoogte en nu verwijt je mij als leek gebrek aan kennis?
Je moet de boel niet omdraaien, maar weet ze wel op waarde te schatten.
Heb het dan ook over die buschauffeur.

Maar: de uitwerking van de staking op de passagier is het zelfde: geen vervoer.
Daar had ik het over... zucht.
En ... er werd me gevraagd naar actiemiddelen.


:arrow: @laptopje Het voorbeeld dat je geeft is toch prachtig, een prachtig actie/middel. Daar heb ik respect voor.
Dat zijn precies de actie/middelen die ik bedoel.
En die kun je heel, heel, lang volhouden (om uiteindelijk bij je doel te geraken)
Je blijft op de bus en strijdt voor je recht, anderen zijn niet of minder de dupe. Dat is precies wat ik bedoel.
Nu is het staking en de rest kan stikken (kort door de bocht).
Daar gaat mijn discussie over, over de gevolgen en hoe het anders kan.

Ik ben niet stronteigenwijs. Ik heb al honderd keer gezegd dat jullie moeten strijden voor jullie rechten.
De uitwerking van de staking is funest. En een staking is een middel of actie, hoe je dat ook wil betitelen.
Nogmaals: neem daar dan ook de verantwoordelijkheid voor en leg die niet op het bordje van een ander.
Actie is reactie. Ga ook op de reactie in.

Zolang ik te horen krijg dat ouderen niet naar de poli kunnen komen omdat de STADSBUS niet rijdt, omdat er een STAKING is,
vind ik dat een grote schande.

Ik red me wel.

Waar ik me zorgen om maak is, zijn al die ouderen. Daar strijd ik voor, omdat ik een sociaal-bewogen mens ben.
Wanneer chauffeurs hun eigen belang voorop zetten en daarbij de rest uit het oog verliezen of er niet over willen praten,
dan vind ik dat niet integer. Dus, dat is maar net hoe je het woord integer gebruikt....
En dan zijn we weer bij het begin, omdat mij gevraagd werd hoe ik het dan zou doen, welke middelen ik zou bedenken zonder dat anderen daarbij minder de dupe werden.
Die heb ik gegeven.
Laat het daar dan ook over gaan.

Zo dat was het voor nu even.

In ieder geval, succes. :)

Gemma33
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jun 2008 12:20

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Gemma33 »

@ Z4

Zie mijn voorgaande posting.
Er werd me gevraagd naar middelen, hoe het anders zou kunnen en om toch op de bus te blijven.
Hoe anderen dan minder de dupe zouden worden. Dat heb ik gedaan.

Dat jij het afschildert als een Mickey Mouse voorstelling.
Tuurlijk, dat kan best.
Maar ik heb wel antwoord gegeven op de vraag.
Ik heb enige moeite gedaan, een bijdrage geleverd
Dat jij een en ander veroordeelt of anders ziet, tuurlijk, dat kan best.

Maar, dat jij dan geen alternatief aanreikt of alleen maar in staat bent om een nieuwe vraag op te werpen... wel ... wat vind je daar zelf van?
Lever je daarmee een bijdrage?
Of is het spuien van kritiek, zonder argumenten veel makkelijker?

Het is fijn als mensen in sprookjes geloven en daarbij weg kunnen dromen. Niks mis mee.
Je moet echter fantasie met werkelijkheid wel kunnen blijven onderscheiden. Mee eens toch?

Dat je alle punten wegzet als een sprookje, moet je zelf weten.
Maar, naar mijn idee is er eerder spake van jouw onwil om er op in te gaan.
En dat is ook een manier, een sprookje.
Een sprookje dat jezelf maakt. In dit geval jammer.

In ieder geval sterkte bij het nastreven van jullie eisen. :)

laptopje
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jun 2008 23:54

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door laptopje »

@Gemma,

Ga er vanuit dat als we dit aan tafel hadden besproken de meeste, zo niet alle voorbeelden, domweg niet haalbaar zijn. Tijdens de staking KAN onze baas ons zelfs verbieden het terrein op te komen of in de bus te gaan zitten, laat staan rijden.

Alles hangt van juridische regels aan elkaar. Stakenmag en de rest niet.
Zo simpel is dat

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Z4 »

@Gemma

Nogmaals de voorbeelden die jij noemt werken mijn inziens totaal niet.
Omdat de stelling van de passagiers is zo snel mogelijk van A naar B, zeker als de oudjes waar jij zo ontzettend mee begaan bent op de poli moet verschijnen.
Geen tijd om bussen te laten uitvallen want de volgende chauffeur zal het moeten bezuren.
Schoonmaken idem dito, en wat denk je dan van de C.P die weet het dan ook niet meer, als ieder voor zichzelf is begonnen met actie's.
Staken wordt collectief besloten in samenwerking van de vakbond, en ik ben zelf geen chauffer maar kan me wel inleven en voorstellen dat jouw bijdrage van actie's nog meer wrijving zal veroorzaken bij de reizigers.
je weet het nu onderhand toch wel..acties zijn goed zolang de individu er geen last van heeft, en dat geldt zeker voor 90 % van de gebruikers die zo denken (ikke, ikke, ikke ect.), dus onuitvoerbaar.

Gevraagd is naar middelen die WEL uitvoerbaar zijn, zonder dat de reizigers daar last van zouden hebben, en zoals je ziet die kun je zelf ook niet bedenken. (vele hersenspinsels gingen jou voor)

En kom niet aan met gartis vervoer , want dat is alleen maar goed voor sommige reizgers, maar de chauffeur betaald zijn ticket. (de helft van zijn salaris wordt ingehouden)
Dit was leuk voor een tijdelijk actie maar mist in principe zijn uiteindelijk doel waar het echt om draait.

Spletsj
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 jun 2008 09:36

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Spletsj »

@Gemma,

bedankt voor de moeite die u gedaan hebt om ons van een aantal actievormen te voorzien, alleen had ik gevraagd om serieuze actievormen. Zo'n kleine 85% van de suggesties die u doet zijn niet haalbaar omdat wij chauffeurs daar derden voor in moeten schakelen. De financiele middelen hebben wij daar niet voor (o.a. daarvoor staken wij!!) en derden laten zich niet voor het karretje spannen c.q. maken kosten om onze actie's te doen slagen. Waarom gaan de passagiers dan niet massaal achter ons staan om zo Den Haag en de werkgevers te laten zien dat het OV op deze manier uitgeholt en teniet gaat? Wij krijgen nagenoeg alleen maar klachten omdat we niet rijden. Zoals eerder al gezegd, alles buiten de dienstregeling met een bus zelf organiseren staat gelijk aan schorsing of ontslag. Zeker tijdens een actieperiode. De werkgever gaat inderdaad zijn eigen middelen niet beschikbaar stellen om tegen hem te protesteren.

Verder staat daar: stiptheidsacties! Is de afgelopen periode u langs gekomen zonder hiervan iets op te merken? Wij kunnen geen stiptheidsacties doen, omdat we nu al alle zeilen bij moeten zetten om uberhaubt optijd te kunnen rijden!!

Bussen schoonmaken? Rare suggestie! Zijn wij het die de bussen zo ernstig vervuilen? Nee, dat zijn de nu klagende passagiers die alles wat ze niet meer nodig hebben achterlaten in de bus, tram, metro of trein, wanneer ze het niet lekker uitsmeren over de zitplaatsen of tegen de ramen.
Met twee chauffeurs op 1 bus, de andere bus rijdt dan niet. Wanneer we werken zijn we verplicht te doen wat de werkgever ons opdraagt (in de dienst). Doe je dit niet dan heet dat werkweigering en daar kan je voor ontslagen worden.

Zo kan ik ook nog wel even doorgaan om alle suggesties te ontkrachten. Nee, wij zijn niet zo dom om alternatieven te verzinnen, wij zijn zo slim om eerst hun haalbaarheid te onderzoeken zonder ze rond te strooien.

Wat betreft de vraag of er kaboutertjes op de bus zitten. Eindelijk heeft u het bij het rechte eind; er zitten kaboutertjes op de bus, want de werkgevers geloven in sprookjes.

Ik snap dat u nog een hele rij suggesties / actievormen op kan sommen, ik kan een heel boek met onzinnige voorstellen schrijven, maar dat was mijn vraag niet. Ik vroeg namelijk om een SERIEUZE vorm van actievoeren, waarbij wij kunnen behalen wat wij willen: (citaat pagina 14)".....heb ik nog geen enkele serieuze passagiervriendelijke, maar doelbehalende actievorm van hen mogen verschijnen. Waarom niet? Waarschijnlijk omdat ze er niet zijn." (einde citaat).

Ook in uw reactie kunnen we niet spreken van serieuze actievormen, doodgewoon omdat ze niet uitvoerbaar zijn.

In uw reactie aan Z4 verwijt u hem dat hij geen alternatieven aandraagt. Dit komt misschien wel omdat hij/zij weet wat de mogelijkheden zijn, of dat alle alternatieven stranden om juridische, financiele of logistieke redenen/uitsluitingen.

Maar ter geruststelling, vanaf het weekend gaat in nagenoeg heel Nederland het streekvervoer weer tijdens de spitsuren volgens dienstregeling rijden, tenzij er vandaag nog een akkoord wordt gesloten, dan gaan wij uiteraard weer volgens de normale dienstregeling rijden. Let wel op, de volledige ritten die VOOR 07:00 uur en VOOR 16:00 uur AANVANGEN, worden in zijn geheel NIET gereden, conform de uitspraak van de rechter. Daartegen worden de ritten die VOOR 09:00 uur en VOOR 19:00 uur AANVANGEN, VOLLEDIG uitgereden, conform de uitspraak van de rechter.

In ons district is besloten dat wij ons aan het besluit van de bonden houden en ik wil de collega's die toch verder 24/24u staken prijzen voor hun moed en vastberadenheid en hen veel sterkte wensen.

DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG »

Gemma schreef " @DriverG @laptopje
Ook wanneer je op de bus zit en rijdt, is en blijft de bus eigenaar van de betreffende maatschappij.
Vergunningen idem dito, lijkt me." , sorry, maar mijn iq kan hier geen kaas van maken !!!
Misschien even ter verduidelijking (( tenzij de chauffeurs in uw regio nog met paard en wagen rijden, dan zitten ze OP de bok )) , maar in de dertig jaar dat ik chauffeur mag wezen zitten ze hier links voorin IN de bus , anders is het zo koud joh !! En voor anderen hier op het forum: de EIGENAAR van de voertuigen is NIET Arriva, Veolia, of Connexxion, hebben jullie wel eens van lease maatschappijen gehoord ??, dit is zomaar een tipje van vele sluiers die ik op kan lichten hoor, maar ik ga hier niet teveel over uitwijden, ik ben misschien wel te veel ingewijd, en laten we vooral doorgaan met het elkaar bekritiseren, ik vindt het wel leuk om zo eens te lezen wat anderen DENKEN er van te weten, Er is een principe accoord, de acties gaan nog even door, het moet nog voorgelegd worden aan de leden, want DIE beslissen, en niet de bond !!!! Verder ben ik benieuwd welke actievormen u nog zou kunnen bedenken gemma33, want zoals u nu wel begrijpt (( hoop ik )) zijn de voertuigen dus niet van ?????

DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG »

Dat vergat ik even, HUP HOLLAND !!!!!

Gesloten