LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] STAKING OPENBAARVERVOER

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG »

Oh en ehhhh Gemma, ga je vast zorgen maken over de zorgsector, want de AWBZ wordt onbetaalbaar * ZEGGEN ZE * (( heb je Bak Ellende gehoord ? )) zorgonderdelen gaan wegvallen, en andere onderdelen worden ondergbracht bij de ziektekosten verzekeraars !! (( lees : het is nu juni, en we worden vast voorbereid dat de ziektekosten premies (( de nieuwe Nederlandse melkkoe )) volgend jaar weer omhoog zullen moeten, en misschien zit er dan voor uw sector wel geen loonsverhoging in, maar God zij dank bent u creatief genoeg om daar weerstand aan te bieden...maar ga vast publieksvriendelijke acties verzinnen, voor anderen dan, want ik begrijp dat buschauffeurs door u dan niet geholpen worden.......grrrrrrr KL*** zorgsector zeg ik alvast !!!.....SNAPPIE ?????

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door kiz »

@DriverG:
Zover ik het begrijp valt er nog niks voor te leggen aan de leden zo lang de financiële onderbouwing van het onderhandelingsresultaat er niet is. Men kijkt wederom naar Huizinga die weer roept dat het niet haar zaak is.

Overigens, de CAO's voor de zorgsector zijn eind vorig jaar gesloten (V&V en TZ zijn ineengeschoven tot één CAO VVT). Wij leveren 25 uur in op ons toch al magere "verlofmandje" (wordt nu 238 uur per jaar bij een fulltime dienstverband voor de leeftijdsgroep 40-49, maar daar moeten alle feestdagen wél nog van afgeboekt worden). Heeft de voorpagina destijds gehaald als "zorg krijgt er 10% bij" (reken zelf even uit hoeveel uur we in % hebben ingeleverd). CAO is 2 jaar geldig.
Laatst gewijzigd door kiz op 13 jun 2008 20:21, 1 keer totaal gewijzigd.

Spletsj
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 jun 2008 09:36

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Spletsj »

Laten ze dat principe-akkoord online zetten, kunenn we het dit weekend over nadenken en maandag beslissen. Ben wel benieuwd, zal veel water bij de wijn gedaan zijn (anders duurt het overleg toch niet zo lang) en dat was iets wat wij niet willen en waarvoor wij staken. Onze eisen moeten toch gewoon gehonorreerd worden? Of ben ik nu helemaal de weg kwijt?

En inderdaad, HUP HOLLAND!

DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG »

@ Kiz....weet ik, maar ik wil gemma33 even wakker houden met haar gemelk
@ spletsj, nee je bent niet de weg kwijt, maar de randvoorwaarden moeten nog even berekend en bekeken worden , zeg maar de fijne kantjes, het is niet alleen een pricipe accoord van 5,5% in 1 1/2 jaar, er is meer....nog even geduld !!
EN NU VOETBAL KIJKEN........HUP HOLLAND !!!

kiz
Berichten: 2313
Lid geworden op: 11 okt 2005 21:37

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door kiz »

@DriverG:
De aftrap is pas over 10 minuten hoor :D

Overigens voel ik me persoonlijk dubbel gepakt, aangezien ik onder die ene CAO (VVT dus) val, en m'n partner onder die andere die maar niet rond wil komen (OV).
Da's 2x je de tandjes werken, daarmee nét een modaal inkomen hebben en "dus" overal de hoofdprijs betalen zonder toeslagen, tegemoetkomingen of wat dan ook.
Ik word er een beetje bitter van.

Evengoed: prettige wedstrijd :wink:

Spletsj
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 jun 2008 09:36

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Spletsj »

goedemorgen,

wat een heerlijk avondje gisteren.
Eerst redelijk goed nieuws uit 'Utrecht', daarna een knap stukje werk van het Nederlands Team. Zou dan alles toch goed komen?

DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG »

Oranje , (( en dan niet die familie uit Soest ), GEFELICITEERD !!
Gaaaaaaaapppp , ik schaam me diep, ik kwam pas om 10.15 uur m`n mandje uit rollen, ( na twee voor mij drukke weken ) maar nu dan een vrij ? weekend.
Mannen / Dames , hoe was het vanmorgen , stil ? of hele groepen JUICHENDE en BEGRIPVOLLE passagiers ??
@ spletsh , ja hoor alles komt wel goed, aan het eind van het jaar hebben we allemaal gelijk oud en nieuw !!!

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Maarten1234 »

Klinkt posi DroverG....?????

DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG »

@ allen die het betreft: hier wat leesvoer. oordeel zelf !! ik persoonlijk vindt het geen slecht resultaat !

De afspraken ten behoeve van de overbruggings - cao zijn de volgende:
1. Looptijd
De CAO heeft een looptijd van 1 ½ jaar, en loopt van 1 januari 2008 tot en met 30juni 2009.
2. Lonen
Per 1 januari 2008 worden de cao - schaallonen en de toeslagen en
toelagen ingevolge artikel 32 van de cao verhoogd met 3,5 % en vervolgens op 1 januari2009 met 2,0 %.
3. Eindejaarsuitkering
De eindejaarsuitkering (artikel 102 van de CAO) zal met ingang van 1 januari 2008 met 0,5 % worden verhoogd zodat deze 1,15 % bedraagt. De eindejaarsuitkering wordt uitbetaald in december 2008.
4. In en verkoop van ATV – dagen
In het kader van leeftijdsbewust personeelsbeleid hebben cao – partijen met betrekking tot koop en verkoop van atv - dagen voor verschillende groepen medewerkers afspraken gemaakt.
Algemene afspraken zijn:
- Per verkochte atv - dag wordt 0,41 % uitbetaald van de looncomponenten waarover de vakantietoeslag wordt berekend inclusief de vakantietoeslag.
Het verkopen van atv - dagen wordt nadrukkelijk aangemoedigd.
Het is mogelijk alle 17 atv - dagen structureel en definitief te verkopen (de werknemer kiest er vrijwillig en eenmalig voor om deze 17 atv - dagen voor altijd te verkopen). Naast de 0,41 % wordt dan jaarlijks een toeslag van 10 % betaald (0,41 % + 0,04 % = 0,45 % maal 17 = 7,65 %).
Verkochte atv - dagen worden achteraf in december uitbetaald.
Verkochte atv - dagen zijn in principe niet pensioengevend.
Als de atv - dagen niet structureel en definitief zijn verkocht, en de
werknemer wil atv – dagen verkopen, dan moet jaarlijks voor 1 oktober
worden aangegeven hoeveel atv - dagen de werknemer het volgende jaar wil verkopen.
Het kopen van vakantiedagen, zoals nu geregeld is in artikel 61 lid 9 blijft gehandhaafd, dus maximaal 7 stuks.
Per leeftijdsgroep geldt vervolgens het volgende:
Voor medewerkers jonger dan 40 jaar en voor nieuwe medewerkers in deze leeftijdsgroep geldt ter keuze:
a. een 40-urige werkweek met jaarlijks 17 atv - dagen (net als nu dus)
die op vrijwillige basis mogen worden verkocht; of
b. een 40-urige werkweek zonder atv - dagen waarbij in december de
17 atv - dagen worden uitbetaald. Deze medewerkers hebben het
recht om jaarlijks atv - dagen te kopen tot een maximum van 17 per
jaar à 0,41%.
Voor werknemers van 40 tot 50 jaar geldt een 40-urige werkweek met
jaarlijks 17 atv – dagen (net als nu dus), die mogen worden verkocht.
Voor de werknemers van 50 jaar en ouder geldt een 40-urige werkweek met jaarlijks 17 hele en 18 halve atv – dagen (net als nu dus). Ook deze werknemers krijgen de gelegenheid om de 17 hele atv – dagen te verkopen;
de 18 halve atv – dagen (artikel 20, lid 1 van de CAO) blijven onverkort van toepassing.

DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG »

EN !!!!...uiteraard, dit alles pas als er centjes uit Den Haag komen, en de decentrale overheden dit OOK nog goed verdelen, dus de druk is NOG niet van de ketel af zoals men onterecht denkt !!

ZO:................en nu een BAV.......... !!!

Spletsj
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 jun 2008 09:36

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Spletsj »

Nou DriverG, het begin is er dus.
Maar ben bang dat Den Haag er een principekwestie van zal gaan maken om geen geld te hoeven geven. Zal onderzoek na onderzoek komen met nietszeggende uitkomsten die tevens zo gedraaid gaan worden dat niemand het meer snapt en er dus niets gebeurd. Net zoals normaal dus.
Dan heb je verder nog de andere bedrijfstakken die ook geld willen zien en nu ook niets krijgen. Den Haag zal dan wel beslissen dat wanneer de een het niet krijgt, de ander ook niet.

De werkgevers zullen het met minder winst moeten gaan doen, dan wordt het weer rustig in OV-land.

DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG »

Dit was ik nog vergeten, sorry, ik ben ook maar een mens

Het uitegbreide verhaal kunnen in ieder geval connexxion chauffeurs op hun rooster site ( de perdis ) vinden in het pdf file !!!

Ziektekosten
Werkgevers zullen eenmalig een bedrag van € 262,50 bruto betalen als
tegemoetkoming in de ziektekosten van de werknemers. Voor parttimers en voor werknemers die na 1 januari 2008 in dienst zijn gekomen geldt de uitkering naar rato. Deze tegemoetkoming wordt betaald in juni 2009.

ovtje
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jun 2008 18:25

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door ovtje »

Nu zijn er al meer dan 8900 schade claims ingediend volgens teletekst van gedupeerde passagiers bij de busondernemingen. De schatting is dat het er meer dan 15.000 worden

Wie gaat dat betalen Zoetelieve Gerritje nee.

Voor treinreizigers is dit wel geregeld namelijk maximaal € 25,00 per dag voor het bus vervoer is dit echter nog niet goed geregeld

Normaal is het zodat als er door iemand schade wordt toegebracht dit verhaald wordt op de veroorzaker.
De veroorzakers zijn in deze de chauffeurs en niet de vervoersondernemingen
Het zou dan ook mogelijk moeten zijn om dit op de chauffeurs of bij de vakorganisatie van de stakers te verhalen zij hebben andere personen schade toegebracht.
De chauffeurs die niet aangesloten zijn bij een vakorganisatie zouden van deze schadevergoeding uitgesloten moeten zijn( zij wilden wel werken maar het werd hun onmogelijk gemaakt)

DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG »

@ OVTJE, eigenlijk wilde ik niet reageren op uw gezwets over
schadevergoeding ( typisch Hollander he ? ), en eigenlijk net zo erg als wij chauffeurs zijn dan, althans, volgens velen, ikke ikke ikke !!!
Maar even een vraagje : hoe komt u aan de info dat werkwilligen tegen werden gehouden ???? WIJ chaufeurs en of Bonden hebben ze geen strobreed in de weg gelegd hoor !!!! de WERKGEVERS hebben ze binnen gehouden, dus hebben die misschien wel schuld aan dat u schade geleden hebt, dus sucses met uw claim, maar wel bij de JUISTE perso(o)(nen) dan he ???? , want ja welke bus hebt u nu gemist, die van een staker, of die van een werkwillige, (( wel even dag en tijdstip vermelden graag... lol ))
En ach ja, de werkwilligen ( en ik respecteer ieder zijn/haar reden ) krijgen er dan toch maar mooi 5,5% BIJ en daar hoefden ze NIETS voor te doen, en werden door de baas ook nog 100% betaald , da`s 2 vliegen in een klap, misschien kunnen die van het EXTRA uw schadeclaim betalen !!!!!

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Z4 »

ovtje veel succes de vervoersondernemers aansprakelijk te stellen, de claims bij de buschauffeurs neer leggen is totaal kansloos.

Staken is een recht, een gevolg van een oorzaak, dus wie is in deze dan de veroorzaker???

En indien schademogelijkheden idd gehonereerd wordt, zou jou het dan een rot zorg zijn uit welke pot het betaald wordt, of is het van belang dat het uit de lege zakken van de buschauffeurs moet komen?


hahahah wat een kolder.

Als binnenkort de goedervervoerssector een week het werk neerlegt en er lege schappen in de winkels ontstaan, ga je dan ook je bonnetjes van de resturant neerleggen bij de vrachtwagen chauffeurs want je moest toch extra kosten maken om te eten?

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door superwoman »

Zo heren en dames buschauffeurs .... jullie mogen weer aan de slag begrijp ik ! Heb je er al zin in, DriverG, om al die passagiers waarop je zoveel denigrerend kritiek hebt geuit weer onder ogen te komen ? Het is maar goed dat je op dit forum met een nickname kan werken. :lol:

Of had je al gereden in de spits ???? Het is tenminste tijd om weer te gaan werken voor je geld. Jullie zijn er op vooruit gegaan, dat is waar. Hopelijk gaan de reizigers er nu ook op vooruit. Goed materieel, en een dienstregeling waarmee je weer op een snelle en doeltreffende wijze van A naar B kan reizen zonder nodeloze overstappen. En - o ja - een vriendelijk gezicht achter het stuur van de bus graag ....

Voor het geval je je nog wil verdiepen in hoe de gedupeerde passagiers denken over jullie staking, kijk voor de grap eens op www.bussenmoetenrijden.nl dan zie je ook eens de keerzijde van de medaille. Ik hoop dat jullie nog met jezelf kunnen leven. (maar dat zal best neem ik aan, jullie buschauffeurs zijn een heel apart en egocentrisch volkje heb ik al begrepen).

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Z4 »

@superwoman


ALS je beter materieel en een goede dienstregling wilt zal je toch even zelf naar het binnenhof moeten begeven, uiteraad wel met een vriendelijk gezicht dan. :twisted:

DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG »

@ super?woman.......mijns inziens is het zo dat als je over heren en dames chauffeurs hebt , je over chauffeurs en chaufeuses hebt, maar dat zal verder wel aan uw IQ liggen.
Maar ja, heerlijk, we gaan weer *normaal * aan het werk, en ons inkomen weer verdienen, dat is beter als dat we soms HELAAS gedwongen zijn een uitkering van de bond te moeten ontvangen., en inderdaad ik heb al gereden in de spits, en gek he, 99 van de 100 reakties zijn er van mensen die er alle begrip voor hebben, dus dat zijn dan waarschijnlijk niet van die eigengereide ZUURPRUIMEN als u.
U bent voor 1 1/2 jaar verlost van mogelijke acties, maar helaas voor u is daar al een half jaar van voorbij !!
En ja, we hebben hier op het forum een nickname, NET ALS U !!!, maar ik denk dat ik ZUURPRUIMEN als u er als passagier toch gauw uit zou herkennen, ze verraden zich namelijk zelf, en het zijn meestal de types die nooit hun mond opendoen, maar ALS ze hun mond open doen, ONZIN uitslaan, of de meest stomme vragen stellen.
Ga u nu vast voorbereiden op acties van de logistieke sector (( als u weet wat dat is tenminste )), en ga vast onzinnige klaagverhaaltjes verzinnen.
Misschien is uw sector binnenkort wel aan de beurt, maar u zal dan waarschijnlijk wel een werkwillige zijn, die over de ruggen van anderen MEEPROFITEERT !!!
Het was prettig met u kennis te maken, EN...........tot volgend jaar !!!!

DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG »

Collega`s volgens mij is super?woman eigenlijk * tante Annie *, en die waren we na twee dagen ook al SPUUGZAT, alleen die kunnen we UITZETTEN !!!........ :D

superwoman
Berichten: 139
Lid geworden op: 02 dec 2007 19:45

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door superwoman »

Hallo DriverG,

Geamuseerd lees ik jouw stupide gebrul op dit forum. Inderdaad, we spreken elkaar volgend jaar wel weer, want voorlopig heb jij heel wat anders te doen vriend :roll: (werken bij voorbeeld ?????)

Gesloten