LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] STAKING OPENBAARVERVOER

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Z4 »

Dan zijn we weer precies op het oude punt beland waar deze topic mee gestart is.
Staken is een recht (nog wel) en één van de veiligste manieren om collectief je stem te laten horen.

Jammer voor de gedupeerde maar anders was er nooit iets bereikt.
Dankzij de moed en mentaliteit van de stakers wel.
De goden waren het er ook mee eens :!:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Bailey »

Ja Gemma, je kan je mond wel opentrekken hoor. En dan? Dan krijg je eerst een waarschuwing. Doe je het dan nog een keer dan krijg je een aantekening. Daarna kan je op non-actief gesteld worden en daarna volgt ontslag. Moet je dat dan maar riskeren?

Dit kan je alleen maar doen als iedereen meedoet en je krijgt nooit iedereen zo ver. De meeste zijn wat ouder en hebben een gezin en willen geen ontslag.

Zolang de top niet verandert zal er nooit wat veranderen.

Spletsj
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 jun 2008 09:36

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Spletsj »

@Gemma33,
eerst wil ik mijn waardering uitspreken voor het feit dat u scherp, soms intuïtief, maar zeker op een zeer nette manier uw weerwoord en uw mening op dit forum verkondigd. Klasse!

Maar ook wil ik u graag mededelen wanneer u meldt dat ander soort actie 'meteen' afwijzen ... etc. (citaat) Maar, nu mijn punt: om alle *andere* acties en/of middelen meteen af te wijzen omdat het *eventeel* juridisch niet mag en kan (ingrijpen rechter) is zwak, een dooddoener.
Daar beroepen jullie je op, om dan af te zien van andere acties.
Je gebruikt het als een excuus.
Of: jullie waren al van te voren "bang" voor ingrijpen van de rechter (gratis rijden)
. (einde citaat) een dooddoener is graag nuanceren.

Zoals u ook weet is het OV een dynamisch bedrijf, tenminste, dat tracht het te zijn. Niets is minder waar, want ieder jaar (of het jaar dat er een nieuwe CAO in moet gaan), blijven dezelfde punten een heet hangijzer. Dat houdt dus in dat er binnen het (totale) OV (te) vaak acties moeten worden gevoerd om een goed CAO te kunnen blijven behouden. Die vele acties die reeds gevoerd zijn hebben wel een juridisch spoor achtergelaten, oftewel uitspraken van rechters over de gevoerde acties destijds. Zo zijn de hele dag gratis vervoeren door rechters snel verboden, dus die actie kan alleen op een andere manier getracht te worden uitgevoerd. Zo zijn er meer acties door de rechters verboden, die nu dus niet meer uitgevoerd kunnen en mogen. Dus, uitproberen kan, alleen met nog niet gepleegde acties. Een aantal voorstellen die op dit forum gedaan zijn, vallen onder de reeds eerder gevoerde en verboden acties en zijn dus bij voorbaat verboden/onmogelijk. Zo wordt het aantal verschillende soorten acties steeds kleiner en komt het ultime machtsmiddel, de algehele staking, steeds eerder in beeld, tot onze spijt.

Nu hopen dat er voldoende tijd gespendeerd gaat worden voor het volgende CAO in juni 2009, zodat wij normaal ons werk kunnen blijven doen en de passagiers geen schade ondervinden.

Gemma33
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jun 2008 12:20

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Gemma33 »

@ Z4

Inderdaad, dan komen we ook weer uit op mijn standpunt.
De manier waarop jullie je doelen nastreefden: de algehele staking. Een recht dat we hebben. Ok.
Met jullie doelen ben en was ik het eens.
Dat stellen jullie centraal, mag en kan ook. Ok.
Nogmaals: goed dat jullie de doelen of het eisenpakket hebben gehaald.

Nu mijn punt:
De *manier* waarop jullie de doelen hebben binnengehaald: dat ging me te ver.
Dat ging over de collectieve rug van anderen, met als gevolg ellende en dupering. Maatschappelijke schade.
En als je dat ook als een recht claimt, dan getuigt dat van weinig medevoelen naar anderen, maar dit terzijde.

Die manier, dus (de staking en haar effect) wijs ik af en blijf ik afwijzen.
Dat zet ik centraal, omdat je nooit over de ellende van anderen je doelen mag binnenhalen.
Dan haal je maatschappelijke, sociale bewogenheid en betrokkenheid onderuit, omdat je kiest voor puur eigen belang.
In jouw ogen moedig. In mijn ogen gebrek aan creativiteit en betrokkenheid.
Eerst zoeken naar alternatieven, uitproberen en corrigeren dat was pas moedig geweest!
En dat hebben jullie , naar mijn mening, laten liggen, jammer.
Naar mijn mening, wél te vlot gegrepen naar staking als machtsmiddel,
ook jammer.

En dat standpunt is jullie bekend.

En wat die goden er inmiddels toedoen, en of ze het er mee eens waren of zijn, weet ik niet meer precies.
Misschien vieren Donar en Wodan wel feest in hun cirkeltje, wie zal het zeggen. :P

@ Bailey

Tuurlijk, altijd je mond opendoen en je mening geving.
Van alleen maar roepen, wordt niemand wijzer. Wanneer je achter een staking kunt staan, dan kun je samen met collega's ook een bezoek brengen aan de top, bestuur, je directie of je manager(s).

Zolang de top, bestuur, directie, managers in hun hok blijven zitten verandert er niets.
Dat geldt ook voor werknemers. En natuurlijk zijn managers verantwoordelijk voor het reilen en zeilen.
Misschien denken ze, dat ze het wel héél goed doen.
En als ze het niet goed doen:
wel, haal ze uit hun droom, door te zeggen wat je er gezamenlijk van vindt en wat er anders moet.
Uiteindelijk hebben jullie dat met deze staking ook gedaan.

Gaat een manager, een groepje van 4 of 5 chauffeurs op staande voet ontslaan, omdat ze kritiek hebben op het beleid, een werkwijze, of de manier waarop een manager omgaat met zijn collega's??
Nee dus.
Heb wat meer geloof en vertrouwen in jezelf zou ik bijna zeggen.
En dat is goed bedoeld. :)
En natuurlijk snap ik, dat niemand er op uit is, om zich een conflict met "je baas" op je nek te halen.
Nooit leuk, nooit prettig. Heel menselijk
Maar gebruik het aub niet als excuus, om het eventuele conflict dan maar te laten liggen, of erger nog om het te vermijden.

Dan verandert de top nooit.

Gemma33
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jun 2008 12:20

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Gemma33 »

@ Spletsj

Voor een deel heb ik een en ander al toegelicht in m'n vorige postings.
Natuurlijk begrijp ik dat jullie niet over één nacht ijs zijn gegaan, en waar en waarom jullie ongeveer welke prioriteit hebben gelegd.
Daar wil ik begrip voor opbrengen, daar kan ik achter staan.
Ik snap het ook in koppeling met jullie eisenpakket,
ik heb nooit afgedaan aan jullie eisenpakket, of het omlaag willen halen. In tegendeel.

Maar, leg ik *mijn* accent op de *manier* om tot het eisenpakket te komen, de doelen te halen, dan kom ik ergens anders op uit.
Dan knaagt het flink en dan zeg ik na overdenking: Nee.
Had wat anders bedacht, had wat anders ingezet.
Nu krijg je van mij gebrek aan creativiteit en middelen op je bordje.
En daar ligt het spanningsveld: de koek (middelen, acties) zouden vlot op zijn. Dat voeren jullie aan. Dat snap ik ook.

Maar: naar mijn mening is het daarmee niet gerechtvaardigd om anderen dan maar de dupe te laten worden.
Of het als excuus te gebruiken, omdat er "niets meer zou aan acties zou zijn".
Je draagt verantwoordelijkheid voor de gemaakte keuze, ook en zeker als het ook anderen treft.

Dat u spijt aangeeft als het gaat om de staking en het gevolg voor anderen, waardeer ik daarom des te meer.
Misschien had dat meer moeten doorklinken naar "de maatschappij". Dat had de pijn misschien wat verzacht.
De bonden hebben het in ieder geval laten liggen, schoven veel het op het bordje van de werkgever. De staking kon niet anders.
Daarmee kweek je geen begrip. En dat verwijt ik de bonden dan weer.
Maar dat is een ander discussiepunt.
En het is niet mijn bedoeling om dat weer op te voeren.

Bedankt voor het compliment.
Ik ga de ramen dicht doen. Er komen donderwolken aan.
Maar onweer trekt altijd gelukkig weer voor bij :lol:

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Z4 »

@Gemma33

Alle argumenten van insiders leg je terzijde, je luisterd alleen naar je eigen argumenten en drijft daarmee door.

Een boek lezen in de vorm van "het heft in eigen handen" is leuk voor algemeenheden, niet in iets wat al compleet afgetimmerd en afgebakend is.

Daar helpt alleen een grote slopershamer tegen in figuurlijke zin dan.


De toekomst zal toch niet anders worden, staken zal in steeds meer sectoren voorkomen waardoor de gedupeerde tijdelijk op het tweede plan komen te staan.

Accepteer dat nou maar en probeer er mee te leven.

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Z4 »

En je trekt het lot van de tijdelijk gedupeerde zo aan, maar de dagelijks werksfeer waar andere in moeten werken wimpel je af, je ontkent het niet, maar je wimpelt het af.

Ik ga haast denken dat je een nevenfuctie hebt bij de o.v bedrijven
let wel denken, dat mag.

Gemma33
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jun 2008 12:20

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Gemma33 »

@ Z4

Ik luister graag naar jullie insiders. Die hebben meer know-how in huis dan ik.
Jullie insiders kwamen met een eisenpakket en dat kwam op mij heel reëel en prima over.
Er moest verandering komen: helemaal mee eens.
Zo kon het niet langer.
Daar stond en sta ik helemaal achter, dus ik sta achter die argumenten, achter jullie argumenten wel te verstaan.
(Accepteer dat nou en probeer er mee te leven.)

Ik begrijp dan niet zo goed, waarom ik met jullie argumenten, dan door zou drijven... Maar misschien bedoel je het anders.
Misschien erger je je aan mijn standpunt als het gaat om (de gevolgen
van) de staking en waarom ik dan nee zeg.

Ik zal nooit accepteren wanneer bij een staking, bij welke beroepsgroep dan ook, anderen op een onevenredige manier de dupe daarvan worden.
Nogmaals: een staking mag dan wel legaal zijn, het is nooit een geldig excuus om anderen dan maar te treffen, de dupe daarvan te laten worden, ook al wordt er dan gezegd dat dat niet de bedoeling is, of niet anders kan.
Al is het een bijzaak, dat anderen worden getroffen, dan nog.
Wie de keuze maakt, draagt ook grotendeels daarvoor de verantwoordelijkheid en mag daar op afgerekend worden.
Dat is mijn mening.
Argumenten daarvoor heb ik al eerder gegeven.
En inderdaad, dat blijf ik zeggen.
Ik zeg daarom ook tegen jou: accepteer dat nou en probeer er mee te leven.

Het boek "heft in eigen handen" ken ik niet, mocht dat bestaan.
Opkomen voor jezelf vind ik belangrijk, je mening geven ook, mocht je dat bedoelen.
Alleen maar roepen en schreeuwen, de schuld altijd bij anderen neerleggen.. wel daar heb ik moeite mee. Niet mijn stijl.

Dan de werksfeer: daar heb ik ook al wat eerder over gezegd.
Ik twijfel of je dat gelezen hebt.
Anders zou je weten, dat ik me pal schaar achter werknemers die werken in een verziekte bedrijfssfeer, met niet of weinige deskundige managers en collega's en waar samenwerking alleen maar bestaat uit tegenwerking en klagen (om maar even wat te noemen), of waar de top het alleen voor het zeggen heeft en geen contact heeft met de
"werkvloer".

En ja, dan moet je het heft vaak ook in eigen handen nemen wil je iets veranderen.
Doe je dat niet, dan blijft het vaak bij zeuren en klagen, alleen.
Dat schiet niet op, in tegendeel.
De sfeer blijft daarentegen wel bestaan. En dat schiet helemaal niet op.

Die nevenfunctie bij het OV heb ik niet.
En denken mag altijd, doe ik ook.
Gelukkig hebben we daarvoor geen toestemming nodig. :lol:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Bailey »

Tuurlijk, altijd je mond opendoen en je mening geving.
En dus maar het risico lopen dat je ontslagen wordt? Nou, dat dacht ik dus niet!!

En ja...ook een groepje van 4 of desnoods meer mensen zouden ze ontslaan. Simpelweg omdat de werknemers in hun ogen niks zijn. Alleen snappen ze niet dat zonder die werknemers heel het bedrijf niet zou bestaan.

Gemma, je bedoelt het goed, maar zoals jij het beschrijft werkt het daar niet. Echt werkelijk waar niet.

Gemma33
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jun 2008 12:20

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Gemma33 »

Alleen, omdat je je mening geeft of je mond open doet, daarvoor word je natuurlijk niet ontslagen.
Zo werkt dat hier in dit land (nog) niet.
En de rechter is er ook nog, het arbeidsbureau of CWI ook nog, tenminste nu nog wel, als het gaat om ontslag.

En inderdaad, ik ken de sfeer binnen die OV bedrijven niet.
Dus ik heb makkelijk praten. Daarin heb je helemaal gelijk.
Als het zo is als jij zegt, dan is het diep treurig.
Dan wordt het hoog tijd om eens met een aantal werknemers en de bond met het bestuur te gaan praten.
De bond is daar ook voor.
Wanneer een bestuur of directie zo een bedrijf aanstuurt, dat er koppen rollen, als er meningen naar voren worden gebracht die ze niet aanstaan, dan zijn ze het niet waardig dat ze op die plek zitten.

En dat zou ik het bestuur, de directie, de managers laten weten, onderbouwd met het hoe en waarom.
Ik zou ook laten weten wat nodig zou zijn voor veranderingen.
Ik weet, directies en managers zijn vaak mannetjesputters, die denken, juist omdat ze op die positie zitten, dat ze gelijk hebben.
Of nog erger, dat ze het alleen voor het zeggen hebben, alles bepalend mogen optreden.
Zo werkt het ook niet.
Dat zou tegenwerking zijn en geen samenwerking of overleg.
Dat is de sfeer van zo'n 60 jaar geleden en die hebben we achter ons.
Maar nogmaals, wat dat betreft heb ik makkelijk praten.
Tuurlijk. Maar in die sfeer zou ik niet willen blijven hangen.

En ik ga eens aan het eten beginnen. De maag knort. :P

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Bailey »

Alleen, omdat je je mening geeft of je mond open doet, daarvoor word je natuurlijk niet ontslagen.
Zo werkt dat hier in dit land (nog) niet.
En de rechter is er ook nog, het arbeidsbureau of CWI ook nog, tenminste nu nog wel, als het gaat om ontslag.
Nou, zo werkt het daar wel degelijk. Ze zullen er dan alles aan doen om ervoor te zorgen dat ze op een wettelijke manier je de laan uit kunnen schoppen. Ze zullen bijvoorbeeld zeggen dat ze veel klachten over je ontvangen en dat je niet geschikt bent voor je werk. Bij dit soort grote bedrijven werkt dat zo. Open je ogen eens zou ik zeggen.
En dat zou ik het bestuur, de directie, de managers laten weten, onderbouwd met het hoe en waarom.
Ik zou ook laten weten wat nodig zou zijn voor veranderingen.
Dan moet je wel toegang hebben tot die mensen. Als chauffeur is het soms al moeilijk om je direct leidinggevende te spreken, laat staan iemand van het bestuur, directie of wie dan ook. Als gewone werknemer kom je daar gewoon niet. Het lijkt misschien allemaal zo makkelijk, maar zo is het niet.

Bij Arriva hier hebben ze een tijdje terug de werknemers een enquete laten invullen. Dat ging over o.a. veiligheid en werkomstandigheden enzo. En hoewel 99% van de chauffeurs niet tevreden is met het materiaal en ze vaak slachtoffer zijn van geweld was de uitslag van de enquete positief. Niet zo raar, want er is gewoon gesjoemeld met de enquete. Arriva is een bedrijf vol criminele zakkenvullers en doen er alles aan om ervoor te zorgen dat alles 100% in orde is, maar dat is het niet. En dat kan in de huidige maatschappij gewoon hoor.

Spletsj
Berichten: 18
Lid geworden op: 05 jun 2008 09:36

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Spletsj »

We blijven in een cirkeltje rondgaan; Gemma zegt dat een algehele staking niet moet omdat er dan mensen (financieel) gedupeerd worden, de chauffeurs zeggen dat er geen andere mogelijkheid meer was dan een algehele staking, omdat de overige mogelijkheden niet (meer) mogelijk waren door juridische gevolgen, waarop Gemma weer zegt dat ze het wel begrijpt, maar een algehele staking ten stelligst afwijst, waarop de chauffeurs ..... etc..

Geen van beide kanten kan de andere kant overtuigen. Gemma snapt ons buschauffeurs, natuurlijk snappen wij buschauffeurs Gemma ook. Het is niet leuk om andere mensen te duperen om je gelijk te krijgen. Maar ook ik zal mij weer bezondigen; het kon niet meer anders. Je kan een heleboel alternatieven verzinnen (zie superwoman), maar zoals eerder uitgelegd, juridische redenen maken nagenoeg alle alternatieven onmogelijk. Nu hebben we het eerst publieksvriendelijk getracht te doen, de passagiers reden niet gratis, want dat had de rechter bij een eerdere actie reeds verboden. Nee, nu controleerden de chauffeurs geen kaartjes, wat dan weer inhoudt dat alle passagiers verantwoordelijk zijn voor hun eigen geldig plaatsbewijs. Mocht er een werkwillige controleur de bus controleren, dan had hij/zij een aardige financiele opsteker voor de werkgevers kunnen bewerkstelligen. Daarna speldenprikjes uitgedeeld door een aantal dagen helemaal plat te gaan. Hier in de Hoekse Waard zijn we steevast in colonne vanaf het Zuiplein terug naar de stalling gereden, hebben we de media opgezocht, hebben we en verrassingsbezoek aan het regiokantoor in Dordrecht gemaakt (de verantwoordelijken daar hadden er waarschijnlijk lucht van gekregen en hadden het hazenpad gekozen) en hebben we (toevallig op de dag dat de vrachtwagenchauffeurs een aantal rijkswegen blokkeerden) met een langzaamaanactie op de A29 met een 30 tal bussen nogmaals duidelijk geprobeerd te maken dat het ons ernst was. Dit alles via de media (krant, radio en TV) duidelijk naar buiten laten komen, maar zonder enige beweging vanaf de werkgevers zijde.

We hebben het geprobeerd, maar zonder resultaat. Daarom dat er bij ons niets anders meer restte dan voor onbepaalde tijd helemaal plat te gaan, hoe spijtig dat ook is. Wij buschauffeurs zitten helemaal niet te wachten op acties, wij willen gewoon werken en via onderhandelingen een goed CAO houden. Maar wanneer de werkgevers via een zielige brief met een bod van 0,0% komen, daarna met mooie getallen (12%, 20%) als zijnde loonsverhoging, maar waar je na aftrek van alles wat daarvoor ingeleverd moet worden op hooguit een 0,8% loonsverhoging uitkomt met daarnaast hele slechte arbeidvoorwaarden (roosters etc), wie is er dan schuldig aan wat er is gebeurd? Hadden wij een andere keus? Wanneer bovenstaand begrepen wordt, niet dus!

Zo, en nu is het cirkeltje wederom rond. Ook ik ben er weer ingetrapt.
Sorry!

Gemma33
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jun 2008 12:20

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Gemma33 »

@ Bailey
Ik vind je verhaal duidelijk en begrijp, dat het er bij jullie of Arriva heel anders aan toegaat. Ik neem aan dat die mening die je daar neerzet, gestoeld is op jouw ervaring (en die van anderen).
Daar zal ik dan ook niet aan tornen.
Misschien berust een en ander ook wel op vooronderstellingen ??
Ik weet het niet, maar ook daar zal ik niet aan tornen, dat wil ik ook niet.

Maar: om die mening en ervaring te gebruiken, alsof het er in *heel* Nederland *overal* en in elk bedrijf zo toegaat:
nee, dat vind ik te ver gaan.
Daarmee zadel je directies, managers, direct leidinggevenden op met wel erg veel macht en deskundigheid.
Het klinkt dan alsof je altijd bent overgeleverd aan hun grillen en nukken.
En ja, dat gebeurt soms, maar nee niet altijd en overal.

Ik heb mijn ogen juist goed open en als ik in mijn "bedrijf "goed rondkijk, dan heerst er een open sfeer.
Een sfeer van overleg, waar ongezouten kritiek gegeven mag en kan worden.
Naar boven, naar elkaar en naar beneden, om dat maar zo uit te drukken.
Met kritiek geven hou je elkaar wakker en dut je niet in.
En dan bedoel ik natuurlijk niet alleen kritiek geven op de dingen die niet goed gaan.
Dat horen we al vaak genoeg, van kindsaf aan...

Af en toe horen, wat er *goed* gaat geeft sfeer.
Dat is de kunst.
En ja, heel veel managers en leidinggevenden laten dat na.
(Niet gewend om te doen: de sporen van een calvanistische opvoeding).
In een sfeer waar je elkaar waardeert en ook kritiek geeft, is het meestal prettig werken. Dat is mijn mening en ervaring.
Natuurlijk, die sfeer komt niet uit de lucht vallen, daar moet je samen wel wat voor doen.
Daar is bereidwilligheid voor nodig, anders lukt het niet.
En natuurlijk: managers of directie mogen daar best het voortouw in nemen. Werknemers ook.

Ik vind het jammer te lezen dat het wat dat betreft bij jullie niet zo gaat of niet lukt. Het lijkt me moeilijk en lastig werken in zo'n sfeer.
Misschien werkt het zo: de een vindt bij ondervonden last op zijn pad juist een uitdaging om tot verandering te komen, terwijl de andere afhaakt en alleen maar gaat klagen in de verwijtende sfeer.

Als laatste dit: mag ik zeggen dat niet niemand een "gewone" werknemer is? Daarmee lijk je jezelf te kort te doen of op een andere trede te zetten. Maar misschien bedoel je het heel anders of had je er helemaal geen bedoeling mee. Kan ook. :shock:

Gemma33
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jun 2008 12:20

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Gemma33 »

@ Spletsj

Ik kan je redenering heel goed volgen. Vanuit jouw perspectief snap ik dat. Je maakt heel duidelijk waar jullie voor "gevochten" hebben. Daar heb ik respect voor. Immers: jullie hoeven je als beroepsgroep niet te laten wegdrukken, niet door de politiek en niet door de werkgevers.
En ja het cirkeltje. De manier waarop ....
Het blijft rond, denk ik.
De accenten die we in de cirkel hebben gezet, liggen anders.
En daarvoor hoef je wat mij betreft geen sorry te zeggen.
Verschil van mening, andere vertrekpunten, hoe je dat ook wilt benoemen.
En een en ander kan en mag verschillen van elkaar.
Toch?
Zo lang we praten voeren we geen oorlog.
(Wat mij betreft mag al het geld dat nu naar defensie gaat, naar het ov, de ouderenzorg, de politie en voedselbanken
Maar dit weer terzijde ! :lol: )
Bedankt voor je reactie.

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Z4 »

Kort gezegd kan je stellen dat de overheid zo min mogelijk geld voor het ov over heeft, misschien in de zorg is deze situatie iets minder.

Als jij elke pleister die je gebruikt in 3-voud zou moeten verantwoorden, ben je meer tijd kwijt aan papieren in vullen dan even vlug wat je eigenlijk taak is.
Maar jouw taken moet wel in de zelfde tijdslimieten afgelegd worden...patiënten zullen niet begrijpen dat dit een kwartier moet duren.
dus ook weer kritiek, terwijl jij wel beter weet.
ect ect ect. als er bezuinigd wordt, moet jij het verantwoorden ook naar de gebruikers toe, terwijl het jouw ideeën niet eens zijn.

Wees blij dat in jouw werkomgeving nog anders is...probeer eens in te denken dat dit ook heel anders kan (vroeg of laat)

DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG »

ZUCHHtttttttt....... ik ben er wel hoor, maar ik lees alleen nog maar !!!

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Z4 »

Denk dat alles al gezegd is :!:


Op naar de volgende stakingsgolf :twisted: <moet kunnen>

DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG »

En collega`s, het is eind van de maand, ik ben best nieuwsgierig wat het u gekost heeft ( globaal ), ikzelf ben een dagje vrij vandaag, maar de loonstroken moeten binnen zijn, dus o wee o wee.... :D :D , kom laat alle tegenstanders van de staking / ov eens * genieten * en geef eens een indicatie van het GROTE LEED :D :D :D
Ikzelf heb inmiddels bijna Euro 600 van de bond ontvangen, maar ben benieuwd wat ingehouden is.
Hierbij heb ik het GELUK ? gehad dat precies de 24uur stakingen in mijn verlofperiode vielen, en ik derhalve alleen de daluren stakingen heb gedaan.
Kom collega`s laat onze tegenstanders eens genieten en vertel !! zodra ik de loonstrook heb laat ik het weten !!

DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG »

ENUUHHHHHH.........GLOBAAL, en niet LIEGEN HE ????

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Bailey »

Gemma, speciaal voor jou om even te laten zien hoe ze bij de vervoersbedrijven werken:

Wij hebben a.s. zaterdag een kraamfeestje van 3 tot 6 uur. Omdat je dit soort dingen niet een half jaar van te voren kan inplannen, wisten wij dit een maand geleden. Mijn vriend wilde maar dat kon helaas niet meer. Maar hij kon wel een vroege vroege dienst krijgen, dus rond 1 of 2 uur klaar. Dat werd direct in de computer gezet. Gisteren kreeg hij zijn dienst voor zaterdag: klaar om 16.30 uur!! Nou lekkere vroege dienst dus. Dat betekent om 5 uur thuis, dan douchen en omkleden, dan zijn we er dus om iets over half 6. Gezellig hoor.

Misschien hebben ze dit gedaan omdat hij afgelopen dinsdag niet wilde overwerken. Dinsdag was zijn enige vrije dag in 8 dagen tijd. En dan bellen ze hem nog om over te werken.

Gelukkig hebben ze alweer controle gehad van het RVI, omdat de rusttijden niet worden nageleefd.

Gesloten