LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] STAKING OPENBAARVERVOER

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Utrecht030
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jun 2008 11:53

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Utrecht030 » 03 jun 2008 12:03

Maar jij vindt dus dat de chauffeurs wel even 17 ATV-dagen kunnen inleveren?

Nee, inleveren niet.
Maar als je er 12,6% gestaffelde loonverhoging tot 1-1-2010 én een 13e maand voor terug krijg is het niet echt inleveren....

Dan is het gewoon onwil!

DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG » 03 jun 2008 12:23

Ja ja.zit dat zo simpel..........goh dat wist ik niet mensen.dus we leveren 17 atv dagen in (( even terzijde, waar we al voor ingeleverd hebben )) en in ruil krijgen we EN een 13e maand, EN 12,6% loonsverhoging...........het moet niet gekker worden he .........en TOCH staken we ?.................zijn die buschauffeurs nu helemaal van de bus gepleurd, OF ZOU ER TOCH IETS ANDERS AAN DE HAND ZIJN ???????????nee mensen ik ben blij dat jullie het allemaal zo goed weten, zo blijf ik ook op de hoogte, ik ga nu weer gauw verder met staken, laterrrrrrsssssss !!!!

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Bailey » 03 jun 2008 14:44

Geplaatst op 03 Jun 2008 12:03 door Utrecht030
Nee, inleveren niet.
Maar als je er 12,6% gestaffelde loonverhoging tot 1-1-2010 én een 13e maand voor terug krijg is het niet echt inleveren....

Dan is het gewoon onwil!
De vraag was een simpele loonsverhoging van 3,5%. De bedrijven bieden meer, maar daarvoor mag je inleveren. Ze bieden dus 12% + een 13e maand.

Daarvoor mag je inlevern 17 ATV-dagen, je eindejaarsbonus en een kwartier lunchpauze per dag. En wat levert het dan op? Wauwww...een half procent per jaar. Nou..dan is echt vooruitgang hoor.

En weet je wat het betekent als chauffeurs langer gaan werken? Dan is er dus minder personeel nodig en vallen er dus weer ontslagen.

tilo
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jun 2008 12:01

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door tilo » 03 jun 2008 16:03

jongens,
Ik word hier heel erg moe van.....
ik laat het hierbij....
maar volgens mij is het een doodlopende straat..

Succes verder; ik hoop dat jullie er wat mee bereiken....

zo niet; don't look at me.... i didn't do it....

tilo
Berichten: 9
Lid geworden op: 01 jun 2008 12:01

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door tilo » 03 jun 2008 16:04

o ja,
En DriverG,
als er koppen gaan rollen, dan hoop ik dat jouw koppie als eerste rolt... dat gun ik jou van ganser harte, vriend.....

Zo, heb ik voor 1 keer ook even de beleefdheden gelaten voor wat ze zijn, achterlijke randdebiel....

DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG » 03 jun 2008 20:48

TILO, ...VRIEND,......jammer dat je het forum verlaat, nu zullen we toch een stukje intellect gaan missen, en valt er niets meer te lachen.
Mocht in de nabije toekomst het streekvervoer weer gaan rijden, kijk je dan wel uit, want je weet maar nooit of deze achterlijke randdebiel jou ziet, en/of je niet per ongeluk van de weg race`t, ik zal je missen !!!!, ik zal het nu met informatie van andere forumleden moeten doen hoe het nou precies zit met atv en procenten, enz enz, want tja, IKZELF als chauffeur weet het per slot van rekening niet......jammer hoor....IK MIS JE NU AL !!!

laptopje
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jun 2008 23:54

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door laptopje » 04 jun 2008 00:10

Is deze site, dit forum, bedoeld om alle frustratie van je af te schrijven en vooral veel negatieve uitingen te bezigen jegens anderen, of is dit forum opgezet om inhoudelijk te discussieren over maatschappelijke problemen, zonder je eigen ik te veel aandacht te geven.

In elk geval is het Radar forum aangaande het streekvervoer, zo ongelofelijk platvloers, dat ik als streekbuschauffeur rode oortjes krijg. In elk geval is het duidelijk dat het publiek mij, als buschauffeur, ziet als een dom ventje die niets anders kan dan een bus besturen. Mijn psychologische kennis strekt zover dat u mij ziet als buschauffeur en mij dus niet als persoon aanvalt. U kent mij namelijk niet. Da's fijn om te weten. Da's wederzijds. Daarom blijft dit werk zo leuk. Zo denk ik namelijk ook over u:

Als ik u elke morgen, dag in dag uit, jaar in jaar uit, als een zombie op de halte zie staan om half zes 's morgens

als ik 's morgens moet wachten op de halte, omdat ik u, als klant, met een boterham in de mond de bus in zie komen, omdat u weer te laat uit uw bed bent gekropen. Stel dat ik op die zelfde manier bij u aan de balie kom; wat denkt u dan van mij?

De chauffeur wacht wel. Zo niet, dan reageert u vaak in de trend van "wat een *** zeg, die houdt nergens rekening mee. Hij ziet me aankomen!!!" Klopt; dat heeft hij u al vaker zien doen. Da's leuk om te zien, gelijk "apies kijken" in Artis.

Als u met een telefoon aan uw oor voor mij staat en met één hand uw abonnement moet zoeken, omdat u te beroerd bent uw telefoon even terzijde te leggen en mij goedemorgen wenst en op zijn minst probeert de snelheid erin te houden door uw abonnement bij de hand te hebben

Omdat u op de hoek van de straat staat te wachten tot het tijd is uit pure hufterigheid. Vertrek ik dertig seconden eerder dan dan UW klokje dan bent u boos, omdat IK te vroeg vertrek. Ik weet waar mijn knelpunten zitten en daar rijdt ik op. Van u mag ik verwachten dat u zich tijdig aanmeldt om mee te willen.

Wij zijn specialisten in non-verbale communicatie. Daarom zien we u ook staan of "erop lopen". Uw gezichtsuitdrukking en nonverbale gedrag, op of om de halte, heeft voor ons weinig geheimen, neemt u dat van mij aan. Dat leer je als je gedurende een werkdag vijfhonderd haltes aandoet.

Omdat uw tijd altijd belangrijker is dan mijn tijd, want uw klokje is beter dan onze satelliet-tijdmeting in de bus op de boordcomputer.

Omdat u het liefst met ons in gesprek gaat als u een persoonlijk probleem heeft. Neemt u van mij aan; velen van u hebben persoonlijke problemen. U vindt het fijn als wij naar u luisteren tijdens de rit. Vooral in de nachtdienst als u met een borrel op uit de kroeg komt.

De bus is altijd te laat; zelfs al rijdt hij in de spits werkelijk om de VIJF minuten. Dit conflicteert weer met mijn eerdere punt, maar verkeer is nu eenmaal dynamisch.

Velen van u werken op plaatsen waar ik ook wel eens wat van nodig heb; een bank, een callcentre, een salesmanager. Realiseert u zich eens hoe vaak ik als buschauffeur bij uw baas in de wacht wordt gezet, een nieuwe afspraak moet maken, omdat de snijmachine bij de slager om kwart voor zes al is schoongemaakt, omdat ik op basis van aftersales niet of nauwelijks respons krijg.

U, die mij dingen verwijt, verbindt mij eindeloos door per telefoon, omdat ik u 's morgens naar u werk heb gebracht. Begin ik aan het eind van UW werkdag aan MIJN tweede deel van mijn gebroken dagdienst, dan heb ik u gebracht en gehaald van uw werk en in de tussentijd, als ik thuis wat moet regelen, dan houdt U mij eindeloos in de wacht per telefoon.

Dat is de maatschappij waarin wij leven. Zo kijken wij tegen u aan, zoals u tegen ons aankijkt.

Als u dit beseft en er diep over nadenkt, voor zover dat binnen uw competentie valt, dan kom je tot de conclusie dat het een sociale maatschappij zou MOETEN zijn. Sociaal-maatschappelijk.

Omdat we allemaal alles willen hebben bestaat de sociale maatschappij dus nauwelijks meer en krijg je dit soort forums.

Omdat iedereen alles wil hebben, wil de buschauffeur 3,5% en geen 12,5% of meer. De baas wil meer arbeid voor minder geld. De chauffeur wil een prijscompensatie tegen dezelfde arbeid die al zwaar zat is.

Ons werk is van A tot Z, tot op de minuut vastgesteld. Weinigen van u zijn zo productief. Getuige het overmatig internetgedrag tijdens kantooruren, waarvan acte.

Koffiemeisje
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2008 00:06

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Koffiemeisje » 04 jun 2008 00:13

Ik heb vandaag een klacht in gediend bij Connexxion. We hebben een jaarabonnement voor mijn dochter en nu kan ze voor de zoveelte keer niet met de bus mee en moeten er extra kosten gemaakt worden voor vervoer. Daarmee zijn niet alleen wij de dupe maar ook de werkgever als we te laat komen of eerder weg moeten. Bovendien hebben we betaald voor reizen die we niet kunnen maken.

Ik stel voor dat iedere reiziger elke dag dat er niet gereisd kan worden een klacht indient via de website van de busmaatschappij. Eens kijken hoe snel ze het probleem gaan oplossen als er dagelijke bijna een half miljoen e-mailtjes binnen komen!!!

Reizigers moeten maar eens in actie komen. Morgen gaat er weer een klacht per e-mail naar de busmaatschappij.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Maarten1234 » 04 jun 2008 08:57

He we hebben een slimmie in het forum. Koffiemeisje maakt een punt.

Wij buschauffeurs zijn zoals een collega van mij zojuist aangaf VEEL MEER dan alleen buschauffeur. Velen van u (ruim 60 procent) komen niet eens door de psychologische testen en keuringen heen.

Tja dan kun je verwachten dat mensen niet verder na kunnen denken dan alleen tot wat zij daadwerkelijk zien. Ook getuigd dat van een laag denkvermogen. Immers zij worden compleet overrompeld door de stakingen en weten niet meer wat wij wel en niet kunnen regelen. IQ van een buschauffeur ligt dus hoger dan menig reiziger en dat kan kloppen. Ik maak het dagelijks ook mee.

Wij staken nog even verder. Ik word nu eens een keer niet psychisch moe en ook kan ik meer tijd besteden aan datgeen wat ik nog moet doen, want die 2 dagen vrij per week doe je weinig. Zeker als je kijkt dat je voor je vrije dag laat klaar bent (ongeveer half 2 's nachts) en na je vrije dag regelmatig weer om 5 uur 's morgens op de garage dient te zijn. Dus wat doe je op zo'n "vrije"dag... Simpel erg weinig. Heb je nu eens 2 dagen achter elkaar vrijaf dan heb je precies hetzelfde alleen van deze 2 dagen ben je er echt 1 "vrij" daar je namelijk die eerste dag al vergalt hebt aan uitrusten en uitslapen. Jammer genoeg moet je dan weer erg vroeg naar bed, want je moet namelijk de volgende dag om 4 uur 's morgens je bed uit om vervolgens om 5 uur te beginnen met werken. Er staan namelijk reizigers bij de halte die hersendood zijn en naar hun sociale werkplaats willen. En wie brengen deze hersenlozen precies de buschauffeur.

Denk daar maar eens over na als wij nog erg laat rondrijden en u allang en breed in diepe slaap ligt te ronken.

Koffiemeisje
Berichten: 6
Lid geworden op: 04 jun 2008 00:06

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Koffiemeisje » 04 jun 2008 10:00

Het probleem moet snel opgelost worden. Reizigers, hun werkgevers/huisgenoten en mede weggebruikers die nu langer in de file staan zijn de dupe van langdurige stakingen.

Dus oproep: e-mails sturen naar de busmaatschappij met je klacht over gebrekkig vervoer voor je geld. Laten zij het probleem maar oplossen - en snel!
Verder vind ik dat iedere bezoeker van het forum op moet houden met elkaar te beledigen voor hersendood en laag IQ. Dat mensen dat hebben, kunnen ze ook niet helpen. Laten we respect hebben voor elkaar en naar oplossingen zoeken. Dus als je hier komt om te beledigen, dan kun je beter wegblijven.

Maarten1234
Berichten: 1201
Lid geworden op: 07 sep 2006 04:52

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Maarten1234 » 04 jun 2008 10:26

Ik en mijn collega's beledigen niemand. Wij stellen de feiten als hoe deze zijn. Met deze acties en stakingen treffen wij altijd mensen. Dat is jammerlijk, maar niets aan te doen. Als jij ons werk zou doen dan begrijp je wat ik bedoel met hersendood en laag IQ. Ik hoor alleen maar mensen dat zij AFHANKELIJK zijn van het OV terwijl dat gelul is. Als zij verder nadenken dan zien zij dat er echt wel andere oplossingen zijn. De mens moet er in dit geval wat voor overhebben en minder tot niet lui zijn. Dat is hetgeen wat er speelt. Zij moeten niet klagen, maar doen. Dat is mijn mening en daar blijf ik bij.

Ik word een beetje moe van mensen die lopen te zeuren dat wij aan het staken zijn. Er is genoeg publiekelijk begrip. Met staken is altijd iemand het dupe en is er altijd schade op welke manier dan ook.

DriverG
Berichten: 67
Lid geworden op: 15 nov 2006 14:14

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door DriverG » 04 jun 2008 10:35

@ maarten1234, nu trap ik even op de rem hoor, want je moet niet gaan klagen over je beroep, ik neem aan dat het vervoersbedrijf waar u werkt niet bij u is wezen vragen of u kwam werken, maar dat u gesolliciteerd hebt bij het vervoerbedrijf,
Inderdaad we zijn er op getraind om met publiek om te gaan, dus laat het gemopper over je heen komen, het is nooit anders geweest, en zal nooit anders worden.
Een staking is nooit leuk, voor geen van de partijen, wij vechten voor ONZE zaak, en het publiek vecht voor hun zaak en hypocriet zijn we ALLEMAAL.
Als binnenkort de transport sector het hele land gaan ontwrichten met hun vrachtwagens dan zijn wij buschauffeurs weer uit beeld, en mopperen wij ook weer dat het een puinhoop is op de weg...LIFE GOES ON !!
Ik vraag me alleen af wanneer nu HET HELE LAND eens in opstand komt tegen de al maar stijgende brandstofprijzen !!!!!!!!!!! maar nee, we zeuren liever tegen een bedrijfsgroep die staakt voor een paar centen meer, terwijl de heren zakkenvullers er met tonnen vandaar gaan .
Nu zijn wij de gebeten hond, morgen de vrachtwagen chauffeurs, overmoregn de havenwerkers, enz enz !!!!, dus laat mensen hun claimpjes indienen, en laat ze in hun waarde

Gemma33
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jun 2008 12:20

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Gemma33 » 04 jun 2008 13:19

laptopje:

Heel leuk al die details en het is fijn om met uw wereld kennis te maken. Ik vind het ook leuk om u kennis te laten maken met mijn wereld. Zo leren we elkaar wat beter kennen. En ..... op deze manier is het altijd weer leuk en spannend om met de bus mee te gaan.
Want met de bus meegaan, dat doe je voor je plezier. Ik heb twee auto's thuis staan een is er van mijn man een BMW en ik heb nog een Suzuki Alto.

Ik betaal me blauw aan m'n abonnement voor het ov, ik kan het me permitteren. En wanneer je flink betaalt hoef je er gelukkig niets voor terug te verwachten .

Veel buschauffeurs zijn ochtends en in de middag chagrijnig. Dat kan ik vaak van hun gezichten aflezen. Zeg je goeiemiddag dan krijg je nog geen boe of bah terug. Echt leuke omgangsvormen zijn dat.

De bus is door het verkeer vaak te laat. Daar kunt u nooit wat aan doen. Je mag nooit vragen waarom de bus te laat is want dan krijg je oorlog. Hij voelt zich dan op z'n teentjes getrapt.
De buschauffeur is de baas en hoeft zijn klanten niet van informatie te voorzien.

De buschauffeur is vaak heel kort van stof zeker wanneer je vraagt of je wel in de goede bus bent ingestapt. Dat kun je toch op de bordjes buiten lezen. Het maakt niet uit of je nu wel of niet bekend bent ter plaatse.

Heeft u een late dienst en de rit er opzitten dan rijdt u als een bezetene naar het eindpunt zodat u wat eerder de bus kunt weg zetten en vroeger thuis bent. U bent moe. Alleen buschauffeurs werken in continuediensten. Politie, brandweer enzo doen dat niet. Die zijn nooit moe.

Bent u wat te vroeg of heeft u even wat tijd over dan neemt u even een pauze en rookt u een sigaretje. U moet daarna wel weer flink gassen om op tijd te zijn. Gelukkig mag je in Nederland overal roken of juist niet?

Als passagier mag je vaak op een vuile stoel zitten. Zie je anderen met hun voeten op de stoel zitten, dan moet je de medepassagier daar zelf op aanspreken. De buschauffeur heeft geen achteruitkijkspiegel, overziet de bus niet, ziet niks. Zolang u niets ziet hoeft u er ook niets van te zeggen. Jullie krijgen al klappen genoeg, want de buschauffeur is altijd vriendellijk.

Het zelfde verhaaltje geldt ook voor mp3 spelers. Hij hoort niets.

Het zelfde verhaaltje geldt voor mobiele telefoons. Hij hoort en ziets niets.

De timing voor het zoeken van een plek in de bus moet je als passagier
goed onder controle hebben. Iets te laat? Je ligt languit voordat je het weet. De bus is prima in staat op vlot en goed op te trekken.

Of de routeinformatie en de halteinformatie in de bus nu wel of niet klopt is niet zo van belang. Dan loopt de passagier toch even een stukje terug. En de informatie klopt vaak niet omdat het systeem vaak kapot is of beter afgesteld moet worden.

Soms gaan we een persoonlijke gesprek aan. Altijd weer spannend. Maar gelukkig gaat u er toch over 3 jaar uit. Het zal u tijd wel duren.
Het verkeer is veel te druk. Sommige passagiers zijn nog wel vriendelijk, maar de meesten zien je niet eens zitten.
Je kunt beter op de bus zitten in het buitenland of internationaal rijden, maar ja dan ben je zolang van huis.
Ik wil wel naar u luisteren hoor, daar heb ik wel begrip voor hoor.

Even gepikt:

Dat is de maatschappij waarin wij leven. Zo kijken wij tegen u aan, zoals u tegen ons aankijkt.

Gemma33
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jun 2008 12:20

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Gemma33 » 04 jun 2008 13:49

voor maarten1234

Ik vind het fijn om te lezen, dat iedereen in Nederland net zo als wij een
auto voor de deur hebben. Het is ook fijn dat bejaarden, ook al zijn ze in de tachtig nog zelf hun auto kunnen besturen.

Hat valt me ook op dat busschauffeurs zich ook buiten de bus heel fijngevoelig kunnen uitdrukken en ook nog eens zonder vooroordelen.
Dat zullen ze wel van de passagiers hebben overgenomen. Woorden als el-uu-el, ka-u-tee getuigen echt van een rijke woordenschat, maar die korte woordjes geven niet zoveel inspanning. Je zou er lui van worden.

Of je nu wel of niet ergens de dupe van wordt, wie kan dat nu schelen, we zijn toch mensen? Gewoon goed voor jezelf opkomen want wat voor jou geldt, dat geldt toch ook voor een ander. Zoals jouw mening is, zo is dat toch ook voor een ander.
Altijd bij je mening blijven is ook heel belangrijk, daarmee toon je je erg flexibel, daarmee nuanceer je ook de onderhandelingen. Zo krijg je wel wat je wil.

Genoeg publiekelijk begrip? He? Snap ik niet. Wat doet dat er nou toe.? Je wilt toch krijgen waarvoor je gaat, dat is toch het allerbelangrijkste.

Nou succes er maar mee en groetjes van mij.

laptopje
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jun 2008 23:54

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door laptopje » 04 jun 2008 14:17

Koffiemeisje,

U heeft gelijk. Op veel forums, ik proef dat ook hier uit sommige inzendingen, dat de buschauffeur wordt weggezet als iemand die niets anders kan dan busrijden. Het tegendeel is waar en ik voel mij, als ik de forums lees, danig in mijn eer aangetast.

Een groot deel van onze collega's zijn middelbaar tot hoog geschoold. Een beroepskeuze heeft niet zoveel met opleiding te maken. Veel collega's komen uit het commerciele bedrijfsleven, de ICT, de bankwereld en noem maar op. Natuurlijk zijn er ook collega's die qua scholing niet verder kwamen dan LBO. So be it. Joop van den Ende heeft ook alleen maar lagere school en daar wil iedereen wel vriendjes mee zijn toch? Rijkman-Groenink is hooggeschoold en die naait iedereen een oor aan voor 6 miljoen.

De beroepskeuze van de commercielen heeft vaak te maken met het feit dat zij de commercie spuugzat zijn.

Ook ik kom uit de ICT en was eigenaar van een opleidingsinstituut ten tijde van "big booming". Om door te kunnen gaan moest ik, net als mijn toenmalige collega-bedrijven de hele bende bij elkaar gaan liegen om geld te verdienen. Zo zit ik niet in elkaar en heb mijn conclusies getrokken. Ik ben dus maatschappelijk gezien te hoog geschoold voor dit beroep, maar dat zal me een worst wezen, ik voel dat niet zo. Ik heb het naar mijn zin.

Echter, om mij telkens als uitschot te laten wegzetten gaat mij veel te ver. Dat geldt tevens vooral mijn collega's. OK, uitwassen vindt je in elk beroep dus ook onder mijn collega's, zoals dat bij u ook het geval zal zijn.

De discussie aangaande staken kun je pas goed voeren bij wederzijds respect en dat is wat ik mis.

Z4
Berichten: 115
Lid geworden op: 30 mei 2008 17:58

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Z4 » 04 jun 2008 14:51

Voor Gemma 33


Er is geen respect..treed op als een ideale schoonzoon cq modelchauffeur..wordt niet gepikt door het publiek.

kan die mp3 uit of je telefoon of wil je even de voeten van de bank halen??? klo*tzak, bek houden, rijden lu* l ..ondertussen een greep uit je geldbak...kan ook een mes in je donder krijgen

de mensen die het hard roepen om een modelchauffeur zwijgen dan als het graf, toevallig met een verrekte nek krampachtig de andere kant opgekeken....
waarom??

ook gepikt van jou weer
Dat is de maatschappij waarin wij leven....enz enz.

Gemma33
Berichten: 106
Lid geworden op: 04 jun 2008 12:20

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door Gemma33 » 04 jun 2008 15:22

laptopje

Ik heb waardering voor de buschauffeurs. Ik vind OV belangrijk, omdat het nodig is.
Het zou fijn zijn wanneer het conflict gauw opgelost wordt, zodat we weer met de bus kunnen.
Ik heb hier heel veel berichten gelezen en ik begrijp in grote lijnen wat jullie willen. Ik heb ook berichten gelezen van mensen die gedupeerd zijn door de staking. De een misschien wat meer dan de ander en hebben daar een mening over. Als je dan ziet hoe daarop soms gereageerd wordt door sommigen van jullie. Nou, foei toch.
De medaille heeft twee kanten laat het dan ook doorklinken, anders klinkt er inderdaad geen respect of medeleven in door.
Ook ik moet heel veel moeite doen om mijn kinderen naar school te krijgen. Dat gaat met pijn en moeite, kost veel geld en vanzelfsprekend
is dat allemaal niet, zoals veel chauffeurs van jullie beweren. En om de werkgevers of de politiek af te schilderen als een soort boevenbende is ook niet helemaal eerlijk. De waarheid ligt vaak in het midden, maar daar moet je dan wel naar op zoek.
En dat wou ik even zeggen.

laptopje
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jun 2008 23:54

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door laptopje » 04 jun 2008 17:22

Gemma33 en iedereen die met OV reist.

Ik zou jullie ZO graag een aantal verkeerszaken opnoemen die energie VRETEN, situaties waarin wij verzeild raken, bekneld tussen verkeer en passagiers, de klok en onze werkgever.

Verkeer, passagiers, toeristen, leuke situaties, talen leren, op allerlei andere manieren communiceren, mensen helpen, leuke en domme situaties meemaken, maar ook enge situaties de confrontatie aangaan waar u voor zou weglopen. Mensen, buschauffeur is eigenlijk een wereldvak.

Maar het vak kent zijn menselijke fysieke en mentale limieten. Begrip dat nou in Godsnaam.

ovtje
Berichten: 14
Lid geworden op: 04 jun 2008 18:25

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door ovtje » 04 jun 2008 18:59

Beste laptopje

U schreef

Een groot deel van onze collega's zijn middelbaar tot hoog geschoold. Een beroepskeuze heeft niet zoveel met opleiding te maken. Veel collega's komen uit het commerciele bedrijfsleven, de ICT, de bankwereld en noem maar op

Als men werkelijk middelbaar tot hoog opgeleid is stapt men zeker niet op de bus als chauffeur maar doet dienst als leidinggevende enz.

Voor de aardigheid heb ik google ingetik eisen buschauffeur
Ik kwam het volgende tegen bij het GVU

Functie-eisen

Om te solliciteren als buschauffeur, zijn dit in ieder geval de eisen die worden gesteld.

Minimaal LBO denk- en werkniveau
(bij voorkeur diploma)
Minimaal 21 jaar
Rijbewijs BD
Klantgerichte instelling: leuk vinden
om met mensen te werken
Goede beheersing Nederlandse taal
Lichaamslengte: minimaal: 1.65 m;
maximaal: 1.97 m.


Conclusie:
VMBO denk en werk niveau ( diploma is meegenomen)
21 jaar of ouder
Goede beheersing nederlandse taal
Altijd ja zeggen tegen klant en baas
Ouwe *** geboren voor 30 juni 1955 geen chauffeurs diploma nodig
Medium persoon geboren na 1 julie 1955 wel chauffeurs diploma nodig
Jong persoon diploma na september 2008 om de 5 jaar bijscholing verplicht

Het is maar net hoe men het bekijkt

laptopje
Berichten: 21
Lid geworden op: 03 jun 2008 23:54

Re: STAKING OPENBAARVERVOER

Ongelezen bericht door laptopje » 04 jun 2008 23:43

OVtje,

Uw houding ten aanzien van buschauffeurs is ronduit arrogant. De insteek van uw mail is beledigend en ver beneden elk niveau. Het raakt kant noch wal en bevat geen inhoudelijke argumenten ten aanzien van de problematiek aangaande dit forum.

Bij de selectie van leidinggevenden wordt gekeken naar uw sociale omgangsvormen met uw directe ondergeschikten. Wat mij betreft bent u niet de geschikte kandidaat voor dit werk. U bent dus geen leidinggevende op dit moment. Denkt uw baas hier anders over dan heeft u momenteel geen goede relatie met uw personeel. Ik schat u in als verkoper die het land afrijdt, met producten loopt te leuren om uw weekly target te halen.

Waarof niet waar. eerlijk zeggen.

Dan zou ik in plaats van uw laatste reactie een reactie van u zien die meer inhoudelijk ingaat op mijn positieve laatste mail, zodat ik u kan/mag uitleggen wat ik bedoel.

Heeft u geen vragen over mijn laatste mail dan is mijn betoog u duidelijk en begrijpt u waarom wij staken.

Vriendelijk groet,
een streekbuschauffeur

Gesloten