LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Taxiboeken.nl

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
renedi
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 nov 2012 16:49

Taxiboeken.nl

Ongelezen bericht door renedi »

Wie heeft ook een slechte ervaring met taxiboeken.nl. Op dinsdag 3 oktober heb ik een bus besteld met de opmerking dat er 2 rolstoelen meegaan. Dus een rolstoelbus. Op 7 oktober om 11.15 zou de taxi komen in Bodegraven. Geen rolstoelbus. Chauffeur heeft gebeld. Ik zou teruggebeld worden. Na een kwartier gebeld. Ze hadden toen pas gezien dat er een rolstoelbus gereserveerd stond. Ik kreeg te horen dat ze geen rolstoelbus hadden. De reis zou stoppen in Bodegraven volgens de dame. Ik heb erop aangedrongen om dan maar wat te gaan regelen. Om 12 30 kwam er een rolstoelbus aan. Op 9 oktober een mail gehad hierover. Het is niet mogelijk om via deze site een rolstoelbus te reserveren. Ik moest maar weten dat dit niet mogelijk was. Als er meer mensen zijn die slechte ervaringen hebben kom ermee voor de dag. Kunnen we wat gaan doen

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Taxiboeken.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Een taxi is wat anders dan een rolstoelbus. Ook buiten deze partij om kunt u niet bij elke taxicentrale aankloppen voor een rolstoelbus. Nu gaat u via een 'doorverkoopsite' een taxi bestellen in de hoop dat het goed gaat. Ik neem aan dat de bewuste personen in de rolstoel vaker op stap gaan en weten dat je niet elke willekeurige centrale kan bellen.
Overigens moet ik zeggen dat het netjes is dat ze alsnog binnen het uur een rolstoelbus hebben kunnen regelen voor u. Zelf houd dit bedrijf een tijdsbestek aan voor 1 uur voor een gewone taxi, een rolstoelbus staat normaalgesproken niet ergens stil te wachten op een spontaan ritje.
En wat wilt u eigenlijk bereiken met meer mensen die klachten hebben over dit bedrijf? Zoals bij elk bedrijf zijn er klachte te vinden, maar ook positieve verhalen. Dat u een 'slechte' ervaring had wil niet zeggen dat u het bedrijf aan de schandpaal moet nagelen en trappen na moet geven. U had een verwachtingspatroon dat normaal niet waargemaakt kan worden. Ondanks dit heeft het bedrijf het netjes opgelost voor u, klasse.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Taxiboeken.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

renedi schreef:Wie heeft ook een slechte ervaring met taxiboeken.nl. Op dinsdag 3 oktober heb ik een bus besteld met de opmerking dat er 2 rolstoelen meegaan. Dus een rolstoelbus. Op 7 oktober om 11.15 zou de taxi komen in Bodegraven. Geen rolstoelbus. Chauffeur heeft gebeld. Ik zou teruggebeld worden. Na een kwartier gebeld. Ze hadden toen pas gezien dat er een rolstoelbus gereserveerd stond. Ik kreeg te horen dat ze geen rolstoelbus hadden. De reis zou stoppen in Bodegraven volgens de dame. Ik heb erop aangedrongen om dan maar wat te gaan regelen. Om 12 30 kwam er een rolstoelbus aan. Op 9 oktober een mail gehad hierover. Het is niet mogelijk om via deze site een rolstoelbus te reserveren. Ik moest maar weten dat dit niet mogelijk was. Als er meer mensen zijn die slechte ervaringen hebben kom ermee voor de dag. Kunnen we wat gaan doen
Ik zie op de hele site nergens dat ze überhaupt een rolstoelbus hebben. Ik zie echter wel dit:
Hoeveel bagage kan ik meenemen in een taxi?
U dient er vanuit te gaan dat u wordt vervoerd in een sedan uitvoering. Dus uw bagage moet hierin passen. Ga uit van maximaal 1 koffer en 2 stuks handbagage.
1 en 1 bij elkaar optellend zou dat toch voldoende reden moeten zijn om er eens een telefoontje aan te wagen, in plaats van de gok te nemen dat het wel goed zal komen.

Taxiboeken.nl
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 okt 2017 19:32

Re: Taxiboeken.nl

Ongelezen bericht door Taxiboeken.nl »

Na het lezen van artikel had ik behoefte hierop te reageren en wel om de volgende reden. Laat ik voorop stellen dat ook wij fouten maken en daarvoor niet weglopen maar willen wel, zeker als men ons in het openbaar " aanvalt " , de lezer voorzien van de juiste gegevens.
Op onze website Taxiboeken.nl wordt taxivervoer overal in Nederland aangeboden. Indien men vervoer wilt reserveren kan men kiezen uit of een taxi ( 4 personen) of een bus ( 8 personen) en dus geen rolstoelbus. Dit bieden wij (nog) niet aan, wordt overigens ook nergens vermeld. Deze klager heeft een rit besteld en een bus ( 8 persoons) besteld met het tarief wat daar ook bij hoort. Iedere rolstoeler kan weten dat een rolstoelbus ook duurder is. Bij de opmerkingen heeft men wel vermeld dat er een rolstoelbus moet komen voor 2 rolstoelers plus 2 personen maar daarvoor is het opmerkingenveld niet bedoeld. ( Een volgende keer gaat men ook nog bij vemelden dat er een Touringcar moet komen voor 50 personen.........)
In het planningssysteem worden ritten geautomatiseerd overgedragen aan onze vervoerders met daarin of 4 persoons taxi of 8 persoons bus. Vandaar uit wordt het juiste voertuig aangestuurd. Echter, noch de medewerkster van het callcenter noch de vervoerder heeft de opmerking gelezen, dat had wel gemoeten. Dan hadden wij direct contact opgenomen met deze klant om hem te vertellen dat wij geen rolstoelbus kunnen leveren en betalen wij het geld direct terug. Toen men door de klager van deze " fout " op de hoogte werd gesteld zijn er allemaal collega's gebeld om te zorgen voor een rolstoelbus. Op een zaterdag is dat niet makkelijk een rolstoelbus te vinden en is erg lastig. Uiteindelijk hebben wij een rolstoelbus geregeld die rond 12.30 u bij het vertrekadres was.
Ondanks het feit dat wij nergens rolstoelbus-vervoer aanbieden hebben wij er alles aangedaan om deze mensen niet in de kou te laten staan. Daarnaast moeten wij onze vervoerder meer betalen en kost het ons simpelweg geld : dat nemen wij dan maar voor lief maar om vervolgens nog even bij TrosRadar vermeld te worden gaat mij net iets te ver om dit zo maar te accepteren.

Nijogeth
Berichten: 9971
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Taxiboeken.nl

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Volgens mij was dit voor de meeste lezers hier al wel duidelijk hoor. En een opmerkingenveld is voor dingen als 'ivm slapende kinderen, achterom lopen, poort is open' etc..

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Taxiboeken.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mooie terugkoppeling. Applaus voor de gegeven service!

mahadma
Berichten: 2540
Lid geworden op: 03 dec 2015 13:52

Re: Taxiboeken.nl

Ongelezen bericht door mahadma »

renedi, iedereen met het gegeven rolstoel gebonden weet dat je na het boeken van een dergelijke rit desnoods telefonisch MOET checken als je niet voor verrassingen wil komen te staan. U heeft het alleen vermeld op de opmerkingen, wel wat karig voor een dergelijke rit. Bovendien heeft uw gekozen bedrijf dit soort taxi's niet. En dat is ook niet te lezen op hun site. Het zou overigens zomaar kunnen dat iemand nog (eventueel) met wat hulp een paar meter kan lopen. En dus tot de bus kan rijden en dan met hulp instappen, rolstoel opvouwen en rijden.

webshopeigenaar14
Berichten: 364
Lid geworden op: 21 jun 2017 23:12

Re: Taxiboeken.nl

Ongelezen bericht door webshopeigenaar14 »

En weer verlaat een onredelijke klant het pand (*almost copyright Herman Finkers)

JvandeW
Berichten: 760
Lid geworden op: 21 jun 2017 10:47

Re: Taxiboeken.nl

Ongelezen bericht door JvandeW »

Taxiboeken.nl schreef:Deze klager heeft een rit besteld en een bus ( 8 persoons) besteld met het tarief wat daar ook bij hoort. Iedere rolstoeler kan weten dat een rolstoelbus ook duurder is. Bij de opmerkingen heeft men wel vermeld dat er een rolstoelbus moet komen voor 2 rolstoelers plus 2 personen maar daarvoor is het opmerkingenveld niet bedoeld. ( Een volgende keer gaat men ook nog bij vemelden dat er een Touringcar moet komen voor 50 personen.........)
Nette tegenreactie van het bedrijf. Dat kom je niet vaak tegen hier op het forum van Radar.

Jullie zouden eens moeten overwegen het opmerkingenveld weg te laten tijdens het bestellen. In het bedrijf waar ik voor werk hebben wij na vergelijkbare klachten ook overwogen dit te doen en uiteindelijk ook gedaan. Sindsdien komen dit soort klachten van klanten met de meest vreemde en onmogelijke eisen niet meer voor. Zeker als de zaak uitgevoerd wordt door een derde waar je als bedrijf niet garant kan staan voor het uitvoeren van opmerkingen indien ze wel nodig zouden zijn. Zoals het voorbeeld hierboven gegeven met de kinderen.

Ga dus even na of het opmerkingenveld iets toegevoegd heeft in het verleden en weeg dit op tegen het negatieve verhaal dat jullie nu hier op Radar hebben gehad.

Ussenter
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 mei 2019 04:54

Re: Taxiboeken.nl

Ongelezen bericht door Ussenter »

Het is een oud bericht maar moest toch even reageren. Heb hier speciaal een account voor aangemaakt.

Misschien is het zo dat het onredelijk was om een rolstoelbus te vervangen omdat er niet aangegeven wordt dat dit in de mogelijkheden ligt. Maar er staat op de website ook nergens dat minder valide mensen buitengesloten worden van deelname. Dus de verwarring kan ik wel begrijpen. Om dan de klant een "klager" te noemen op dit forum vind ik ronduit asociaal.

Daarnaast vind ik dat Radar zich is moet verdiepen in taxiboeken. Het internet staat vol met hun slechter service en gedrag dat soms tegen het criminele aan ligt. Ook doen ze heel moeilijk over vergoeden van taxi's die niet komen opdagen. Zeker als die persoon een negatieve review achterlaat. (bron: https://www.facebook.com/pg/taxiboeken/ ... e_internal )

Het gaat zelfs zo ver dat dit bedrijf zelfs dreigt met mensen langs te sturen als negatieve reviews niet verwijderd worden (bron: https://nl.trustpilot.com/reviews/5cc5d ... 0a7ccb048c )

ronduit, ik kan als consument weinig sympathie opbrengen voor dit soort bedrijven. :(

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Taxiboeken.nl

Ongelezen bericht door berndv »

Ussenter schreef:
07 mei 2019 07:53
Misschien is het zo dat het onredelijk was om een rolstoelbus te vervangen omdat er niet aangegeven wordt dat dit in de mogelijkheden ligt. Maar er staat op de website ook nergens dat minder valide mensen buitengesloten worden van deelname. Dus de verwarring kan ik wel begrijpen.
Je bestelt een bus voor 8 personen en gaat er dan blindelings en gemakshalve van uit dat dit maar een rolstoelbus is? Minder valide worden niet buitengesloten, ze geven alleen nergens aan dat ze rolstoelvervoer doen.
Ussenter schreef:
07 mei 2019 07:53
Daarnaast vind ik dat Radar zich is moet verdiepen in taxiboeken. Het internet staat vol met hun slechter service en gedrag dat soms tegen het criminele aan ligt. Ook doen ze heel moeilijk over vergoeden van taxi's die niet komen opdagen. Zeker als die persoon een negatieve review achterlaat. (bron: https://www.facebook.com/pg/taxiboeken/ ... e_internal )

Het gaat zelfs zo ver dat dit bedrijf zelfs dreigt met mensen langs te sturen als negatieve reviews niet verwijderd worden (bron: https://nl.trustpilot.com/reviews/5cc5d ... 0a7ccb048c )
Zijn dit uw reviews? Want ik vind het wel heel toevallig dat 5 uur na het plaatsen op trustpilot u dit bericht hier deelt.

Tja, geen idee wat de originele klacht was, maar als dat net zo'n casus was als hier, wat maar zo zou kunnen omdat de eigenaar schijnbaar vindt dat niet het hele verhaal verteld wordt, dan is het niet raar dat het bedrijf daar niet blij van wordt. Dreigen is zeker een stap te ver, en de opmerking over het adres kan zeker wel als dreigend opgevat worden.

Maar het kan ook zijn dat ze hinten op de term "oplichting", een term die zonder daadwerkelijk bewijs van oplichting als laster en smaad beschouwd kan worden.

NeoDutchio
Berichten: 12322
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Taxiboeken.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Ussenter schreef:
07 mei 2019 07:53
Daarnaast vind ik dat Radar zich is moet verdiepen in taxiboeken. Het internet staat vol met hun slechter service en gedrag dat soms tegen het criminele aan ligt. Ook doen ze heel moeilijk over vergoeden van taxi's die niet komen opdagen. Zeker als die persoon een negatieve review achterlaat. (bron: https://www.facebook.com/pg/taxiboeken/ ... e_internal )
Kent u 1 bedrijf waar geen klachten over te vinden zijn? En dan denkt u dat een televisieprogramma aan elk bedrijf een item gaat spenderen?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: Taxiboeken.nl

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Zelf 1 ervaring met dit bedrijf en het was een goeie. Betrof taxi in Utrecht en die stond er netjes.

Gesloten