LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Taxiboeken.nl: taxi komt niet, geen geld terug

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
RubyBlue
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jun 2019 08:25

Taxiboeken.nl: taxi komt niet, geen geld terug

Ongelezen bericht door RubyBlue »

Ruim vooraf 2 taxi's besteld voor in de ochtend en in de middag waarbij ik vooraf heb betaald. 's Ochtends stond ik netjes voor de opgegeven tijd te wachten buiten maar na een kwartier wachten toch maar gebeld met de klantenservice. De taxi zou te laat zijn vanwege file. Best vreemd gezien op Googlemaps nergens in de buurt file staat maar ok. Weer een kwartier gewacht en opnieuw gebeld: ze weten het niet, weer het file-excuus terwijl er geen file staat en ze zouden het uitzoeken en mij meteen terugbellen. Weer een kwartier gewacht en opnieuw zelf gebeld en hen op het hart gedrukt dat ik uitsluitsel wil dat de taxi er binnen 10 minuten staat anders ga ik wat anders regelen. Wat mij dan opvalt is dat dan in de app de status nu van "Gereserveerd" naar "Taxi wordt uitgekozen" gaat. Had dat niet ruim een uur geleden gemoeten? Na nog een kwartier gewacht te hebben de taxi geannuleerd (tevens die van de middag meteen geannuleerd) en via een ander bedrijf een taxi besteld. Deze taxi stond er netjes in 10 minuten ondanks de vele beweringen van Taxiboeken.nl dat er files zouden zijn. Nadat de andere taxi weg is gereden krijg ik pas een telefoontje van Taxiboeken.nl dat de taxi er bijna is. Uitgelegd dat ik bijna 70 minuten heb staan wachten voor niks en daarom de ritten heb geannuleerd en iets anders heb geregeld. De betreffende medewerker geeft aan dat het vooraf betaalde geld binnen 3 dagen teruggeboekt zal worden. 's Avonds zie ik echter dat een taxichauffeur op mijn voicemail staat omdat deze mij 's middags zou ophalen terwijl ik deze rit 's ochtends al via de app had geannuleerd en dit ook telefonisch kenbaar had gemaakt. Nu bijna 2 weken later is er niks teruggeboekt en wordt nergens op gereageerd.

Mijn advies voor mensen die denken aan het gebruikmaken van de diensten van Taxiboeken.nl: doe dit niet. Op internet zijn meerdere reviews te vinden dat geboekte taxi's simpelweg niet komen opdagen waarbij ook sprake is van slechte klantenservice. Boek gewoon via een plaatselijk taxibedrijf: dit is even duur, sneller en een stuk betrouwbaarder.
Laatst gewijzigd door Radar op 10 jun 2019 10:44, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: titel door moderator aangepast ter verduidelijking

Lady1234
Berichten: 27102
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Taxiboeken.nl: taxi komt niet, geen geld terug

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jammer dat u zelf niet eerder naar die reviews hebt gekeken.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Taxiboeken.nl: taxi komt niet, geen geld terug

Ongelezen bericht door Costnix »

De boekingen worden uitbesteed aan taxi’s, die toevallig bij u in de buurt zijn. Ze nemen die riten aan, die voor hun het meeste opleveren.

RubyBlue
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jun 2019 08:25

Re: Taxiboeken.nl: taxi komt niet, geen geld terug

Ongelezen bericht door RubyBlue »

Lady1234 schreef:
10 jun 2019 12:02
Jammer dat u zelf niet eerder naar die reviews hebt gekeken.
Ik had van tevoren inderdaad niet te lang gekeken naar reviews waarvan de meeste die ik vond van een paar jaar geleden waren. Pas na mijn ervaring met de service heb ik meer diepgaand research gedaan en kwam ik erachter dat mijn ervaring met hen vrij standaard blijkt te zijn.
Laatst gewijzigd door RubyBlue op 10 jun 2019 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.

RubyBlue
Berichten: 3
Lid geworden op: 10 jun 2019 08:25

Re: Taxiboeken.nl: taxi komt niet, geen geld terug

Ongelezen bericht door RubyBlue »

Costnix schreef:
10 jun 2019 13:08
De boekingen worden uitbesteed aan taxi’s, die toevallig bij u in de buurt zijn. Ze nemen die riten aan, die voor hun het meeste opleveren.
Ik snap dat Taxiboeken.nl zelf geen taxi's heeft maar slechts een boekingsservice is. Het neemt echter niet weg dat wanneer je vooruit moet betalen voor een rit dat deze rit moet plaatsvinden of zij moeten het geld dan anders terugboeken. Zij, als zogenaamde professionele organisatie, konden 's ochtends geen taxi voor mij regelen terwijl ik dat zelf, nadat ik het wachten beu was, binnen 10 minuten voor elkaar kreeg. Ik las op andere sites dat ze de facturen van chauffeurs niet altijd uitbetalen waardoor chauffeurs huiverig zijn om de samenwerking met hen aan te gaan.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: Taxiboeken.nl: taxi komt niet, geen geld terug

Ongelezen bericht door Costnix »

Ik boek mijn taxi’s bij de lokale taxibedrijf. Dat is heel betrouwbaar. De keren (twee), dat er een probleem was, was een belletje naar de centrale voldoende om het op te lossen.

EdytaGr
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jul 2019 19:34

Re: Taxiboeken.nl: taxi komt niet, geen geld terug

Ongelezen bericht door EdytaGr »

Ik heb 2 x besteld en 2 x op tijd gekomen, dus ik kan geen kwade woord zeggen alleen dat het wat betreft mij goede service is! Goede service en nette chauffeurs.

Gesloten