LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Te korte treinen

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Te korte treinen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Vandaag maar weer eens met de trein naar school gegaan. De stoptrein zat werkelijk overvol toen hij binnenkwam en werd natuurlijk alleen maar voller.

En dan blijft er zo'n miep, die natuurlijk hoog en droog in haar prive hokje zit omroepen dat 'we vooral zo ver mogelijk de gangpaden in moeten om iedereen er in te laten'

Ja sorry hoor, het is niet de schuld van de reiziger dat die trein te kort is, vol is gewoon echt vol en dan kan er dus niemand meer bij.

jiping

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door jiping »

Bovendien leek het mij altijd zeer gevaarlijk bij een ongeluk of andere calamiteiten zo'n afgevuld gangpad.
Zonder paniek duurt het al 5 minuten voor je er dan uitgewringt bent bij een halte......

In de bus hetzelfde, als die helemaal vol zit gaat zo'n chauffeur ook gewoon schreeuwen dat iedereen moet doorlopen naar achteren terwijl het al vol is.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ja precies je moet er niet aan denken dat er wat gebeurt in de trein of bus, want dan zit je echt als ratten in de val. En kom je dan bij het station waar je wezen moet dan moet je bijna vechten om eruit te komen. Niemand is bereid om aan de kant te gaan zodat je eruit kunt.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door tienepien »

Maar mensen blijven vaak ook gewoon halverwege het gangpad staan. Of blijven op klapstoeltjes in de bus zitten, terwijl als ze gaan staan er nog twee mensen bijkunnen. Of laten hun tas op de bank naast hen staan alsof ze niet doorhebben dat het druk is etc.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

terwijl als ze gaan staan er nog twee mensen bijkunnen.
Mag ik ook nog ademhalen en een klein beetje bewegingsruimte hebben of is dat niet toegestaan?

jiping

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door jiping »

Of laten hun tas op de bank naast hen staan alsof ze niet doorhebben dat het druk is.
Dan zeg ik altijd; "kun je even die tas weghalen zodat ik ook kan zitten." 8)
Ik ben juist blij met die mensen die zo een plekje voor mij vrijhouden zolang de rest het niet vraagt. :D

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door karr-2 »

Precies Jiping, niemand die je tegenhoud om het gewoon te vragen, Meestal doen ze het ook gewoon en kun je rustug zitten.

Het inzetten van te korte treinen schijnt standaard te zijn bij de NS, anders hebben we niets meer te klagen.

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik ga juist altijd naast mensen zitten die hun tas naast hun hebben staan of aan het gangpad zitten. Gewoon omdat ik weet dat ze dat waarschijnlijk niet leuk vinden. Ik heb ook vaak mijn tas naast mij staan, maar als het echt druk wordt haal ik die gewoon weg. En ik kijk sowieso de mensen aan die instappen, ik ga niet uit het raam zitten te staren, wat mensen vaak doen om anderen te negeren.

Maar ik merk inderdaad dat veel mensen niet meer iets durven te vragen. Dan zit iemand aan het gangpad en is de plek ernaast leeg. Hij/zij schuift niet op en de bus wordt voller en voller. En niemand die vraagt of hij/zij opzij wil gaan om daar te gaan zitten. Lijkt wel of de mensen bang zijn geworden voor andere mensen.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik leg mijn tas gewoon in het bagagerek als dat aanwezig is. Dan ligt ie niemand in de weg en is de plaats naast mij leeg voor iemand anders.

Bor Komorovski
Berichten: 1718
Lid geworden op: 05 jul 2006 10:13

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door Bor Komorovski »

Je zou eens voor de grap moeten roepen dat je een bom of gifgas bij je hebt of een sarinpakketje ziet liggen op de groend, zul je zien hoe snel de trein leeg is :wink:

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door Martin1976 »

dan wordt meteen terreurcode "Oranje" afgekondigd. Geen kip die weet wat het betekent maar het klinkt wel leuk. Afgekeken van de Amerikanen... :lol:

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door Bailey »

Ik leg mijn tas gewoon in het bagagerek als dat aanwezig is. Dan ligt ie niemand in de weg en is de plaats naast mij leeg voor iemand anders.
Dat doe ik liever niet. Ik sukkel nog wel eens half in slaap en ik zou het niet leuk vinden als iemand mijn tas meeneemt.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Je zou eens voor de grap moeten roepen dat je een bom of gifgas bij je hebt of een sarinpakketje ziet liggen op de groend, zul je zien hoe snel de trein leeg is
Dan is de trein leeg, maar ik vrees dat jij dan voorlopig niet op je bestemming aan gaat komen 8)

yomusic
Berichten: 13
Lid geworden op: 07 okt 2004 17:39

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door yomusic »

Waar rijdt die overvolle trein dan ?

Jonjo
Berichten: 1485
Lid geworden op: 14 aug 2005 09:18

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door Jonjo »

Zeer waarschijnlijk op rails.

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

De overvolle trein waar ik het over had rijd op het traject Rotterdam Centraal - Delft.

Treinen zijn standaard 5 minuten of meer te laat, veel te kort en controle is er niet of nauwelijks aanwezig. En maar blijven roepen dat mensen toch vooral "zover mogelijk in de gangen moeten doorlopen"

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door Martin1976 »

inderdaad Dilbert, je voelt je af en toe sardientje in blik. Heb dat meerdere malen meegemaakt dat de trein onverantwoord vol zat, iedereen ook staande in de gangpaden. Leuk als je er dan net uit moet bij een station :?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door G7 »

Dilbert29 en Martin 1976, waarom gaan jullie niet samen carrpoolen dan? Jullie zijn best een enig stel!

Hebben ze ook geen last meer van jullie en jullie niet meer van hen.

:wink:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ik ga niet met de auto naar school, veel te onhandig en bovendien heeft mijn vriendin de auto nodig om naar haar werk te gaan.

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Te korte treinen

Ongelezen bericht door Martin1976 »

ik ga ook niet met de auto naar m'n werk en gelukkig ook niet met het OV. Ben blij dat ik daar niet afhankelijk van ben, veel te duur en de service vind ik niet op peil...

Gesloten