LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] voordeelurenkaart niet ontvangen

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
grace

voordeelurenkaart niet ontvangen

Ongelezen bericht door grace »

Op 1 november 2003 heb ik een voordeelurenkaart gekocht bij het loket; een tijdelijke voordeelurenkaart heb ik meegekregen. Op 31 december 2003 was mijn tijdelijke voordeelurenkaart afgelopen.

Mijn permanente voordeelurenkaart heb ik echter nog steeds niet ontvangen. Navraag bij het loket leverde niets op: er moet gebeld worden naar 0900 - 2021 163. Na een lang keuzemenu ("wilt u een autoverzekering? druk een 1") krijg je een bandje te horen met daarop de mededeling dat de NS problemen heeft met de productie van de kaarten en dat tussentijds gekochte kaartjes opgestuurd kunnen worden naar Utrecht. Iemand aan de telefoon krijg je niet, er zijn 9 of 10 wachtenden voor je en dan wordt de verbinding verbroken. E-mail kent de NS niet.

Ik zou nou wel eens willen weten hoe lang die productieproblemen nog gaan duren. Ik wil geen kaartjes voor de volle mep kopen en dan opsturen naar Utrecht! Ik wil gewoon een kaartje met korting kopen! :x

Wie heeft hier ook ervaring mee?

_Marty_

Re: voordeelurenkaart niet ontvangen

Ongelezen bericht door _Marty_ »

Ja hier mijn verhaal. Ik heb via Internet mijn Voordeelurenkaart automatisch verlengd een 44 euro's overgemaakt in December. Eind december verliep dus mijn kaart, maar ik had er helaas geen ontvangen. Na een paar keer te hebben gebeld (na half uur wachten) werd beloofd de kaart op te sturen.

Nou geen kaart dus. In januari nog een klachtenbrief gestuurd, en weer geen kaart.

Nu bel ik vorige week en UIT COULANCE krijg ik op 5 maart m'n voordeelurenkaart, maar geldig vanaf 23/12. UIT COULANCE anders had ik er een aan het loket moeten kopen voor 55 euros!.

11 euro meer, uit coulance ik ga weer een klacht indienen met al mijn kaartjes!

Riet Souren

Re: voordeelurenkaart niet ontvangen

Ongelezen bericht door Riet Souren »

Ook ik heb 1 november de voordeel-urenkaart gekocht in het station te Valkenburg. Tot op heden mocht ik de definitieve pas nog niet ontvangen. In januari heb ik geschreven, omdat ik weet dat, wanneer je belt, je veel te lang moet wachten en iedere minuut kost 10 eurocent.
Vorige week heb ik toch maar gebeld, omdat er in het tijdschrift Spoor staat vermeld, wanneer je de pas verliest, 11 euro moet betalen voor een nieuwe pas. Ik heb echter nog helemaal geen pas ontvangen. Een kwartier heb ik gebeld, zonder enig resultaat. 150 eurocent vond ik genoeg. Daarom ben ik maar zelf naar Valkenburg gereden. De dame aan het loket vond het vreemd, deed net alsof haar dit verhaal volledig onbekend was, en moest dus ook naar dat nummer bellen, gelukkig op kosten van de NS zelf. Ze heeft mijn brief van januari gekopieerd en ook het bewijs van 1.11.03.

Naderhand heeft ze gebeld en verteld dat de pas wel was verzonden. Dat is echt niet waar. Ik wacht af, of ik alsnog een pas ontvang.

Toevallig dat ik nu in uw programma dit probleem zie, dus ik ben niet de enige.

In afwachting,

Groetjes,

Riet Souren-Driessen

Riet Souren

Re: voordeelurenkaart niet ontvangen

Ongelezen bericht door Riet Souren »

Halo,

Vandaag mocht ik gelukkig mijn voordeelurenkaart ontvangen.
Het begeleidend schrijven was gedateerd: 8 maart 2004, de kaart had ik gekocht op 1 november 2003.
Ik hoop dat alle andere reizigers hun pas ook spoedig zullen ontvangen.
Groetjes,

Riet Souren

Blaf...

Re: voordeelurenkaart niet ontvangen

Ongelezen bericht door Blaf... »

Treinen rijden toch niet op tijd

Hoezo voordeel uuren :twisted:

thea bodewes

Re: voordeelurenkaart niet ontvangen

Ongelezen bericht door thea bodewes »

Ik schrijf namens mijn schoonzus in Ierland. Omdat zij vaak in Nederland komt leek het haar een goed idee een NS voordeelurenkaart te kopen. Er werd haar aangeraden om de kaart op Schiphol te kopen omdat zij alleen via een Ned. bank of giro kon betalen. Op 3 november 2003 heeft zij op Schiphol contant betaald en kreeg een voorlopige kaart. Begin januari (rond de 3de) kwam zij weer op bezoek en kocht een kaartje met korting naar Amersfoort. Bij controle bleek de voorlopige kaart verlopen en heeft zij moeten bijbetalen. De conducteur heeft de voorlopige kaart meegenomen.Na vele uren aan de telefoon is zij naar het station in Amf gegaan maar daar konden zij haar niet helpen omdat zij de voorlopige kaart niet kon tonen. Was immers ingenomen. Zij heeft op 6 januari een brief geschreven aan NS. Daarna op 10 februari nogmaals. Tot op heden heeft zij niets gehoord. Omdat zij in Ierland woont (zij is Nederlandse) graag reactie naar mijn emailadres.

hansvanhout

Re: voordeelurenkaart niet ontvangen

Ongelezen bericht door hansvanhout »

In Augustus 2003 mijn voordeelurenkaart automatisch verlengd. Kreeg half november bericht dat deze kaart niet goed was. De magneetstrip zou niet werken als je een museum bezoekt waarbij je korting kan krijgen. Het voerzoek was de oude kaart op te sturen. Na ongeveer 3 weken had ik een nieuwe voordeeluren kaart. Dus toch wel een behoorlijke snelle service van de NS.

Oom

Re: voordeelurenkaart niet ontvangen

Ongelezen bericht door Oom »

Ook ik heb een kortingskaart aangevraagd, en wel in begin december 2003. Op 15 december kreeg ik mijn voordeelurenkaart en op 17 december had ik mijn vrijreizenkaarten toegestuurd gekregen.Maar met de betaling ging het niet helemaal juist. Moest 49 euro betalen en dat was ik ook van plan, maar ik heb nooit een acceptgirokaart gekregen. Op 8 januari kreeg ik een hele vervelende brief, met een dreigement van een boete.
Ze beweerde dat ze al diverse malen geprobeerd hadden om het geld te innen. Heb gebeld en dat duurde een eeuwigheid,en heb toen naar 10 minuten opgehangen. Heb toen een brief gestuurd, en ik moet zeggen, ook al duurde dat wel lang, dat ik telefonisch benaderd ben, en netjes te woord gestaan werd. Ook is er op een hele nette manier naar een oplossing gezocht en naar alle tevredenheid is het dan ook afgehandeld. :lol:

WINGERD

Re: voordeelurenkaart niet ontvangen

Ongelezen bericht door WINGERD »

Ik kocht de voordelenurenkaart voor een jaar via internet ns.nl binnen een week had ik de kaart in huis was een aanbieding met 10 euro korting prima toch kan ook goed gaan zie je wel.Dus niet alleen kritiek leveren...

jan molenaar

Re: voordeelurenkaart niet ontvangen

Ongelezen bericht door jan molenaar »

Ik ben al jaren gebruiker van de voordeelurenkaart. Jaarlijks wordt automatisch het bedrag afgeschreven. Eens in de zovel tijd wordt de kaart vernieuwd. Ik heb nog nooit problemen ondervonden hiermee.
Ja, ik denk dat de mensen ebven pech hebbenm dat er iets is fout gegaan. Maar om daar nu gelijk over te klagen?

Ik zie het alleen maar positief en maak er dankbaar gebruik van.

c. de ruiter

Re: voordeelurenkaart niet ontvangen

Ongelezen bericht door c. de ruiter »

mijn vrouw en ik maken reeds vele jaren gebruik van de voordeeluren kaart. Verlenging op verschillende data. Natuurlijk maken ze wel eens een foutje (Wie werkt maakt fouten). Maar over verzending en betaling zijn wij uiterst tevreden. Wij reizen veel met de trein en ik ben nu 66.
0ns voordeel is groot en wij hopen het nog jaren vol te houden. Ik ben ook uiterst tevreden over de NS reisplanner via mijn computer.

theo van der horst

Re: voordeelurenkaart niet ontvangen

Ongelezen bericht door theo van der horst »

:D :D Ik maak al een aantal jaren gebruijk van deze kaart en dat geldt tevens voor mijn echtgenote. Alleen maar plezier ervan. En elk jaar op tijd verlenging. Hoop in juni mijn "ouwe lullenkaart" te krijgen!

thea bodewes

Re: voordeelurenkaart niet ontvangen

Ongelezen bericht door thea bodewes »

:cry: Betreft inzending mbt schoonzus in Ierland. Had niet het juiste emailadres ingevuld. Bij deze. Sorry sorry

grace

Re: voordeelurenkaart niet ontvangen

Ongelezen bericht door grace »

Vandaag heb ik mijn voordeelurenkaart ontvangen! :)

Vorige week was ik een dag vrij en ben ik er eens voor gaan zitten. Na ongeveer 10 minuten in de wacht te hebben gestaan, heb ik iemand van de klantenservice van de NS gesproken. Naar blijkt zijn alle aanvragen van 1 november 2003 niet doorgekomen, met een uitloop naar 10 december 2003. Op verzoek heeft de NS een duplicaat aangemaakt.

Overigens in reactie op een eerder bericht dat een tijdelijke voordeelurenkaart moest worden getoond: dit is erg vreemd. Toen ik aan de klantenservice vroeg of ik het nummer van mijn tijdelijke voordeelurenkaart moest doorgeven, antwoordde zij dat zij hier niets aan hebben en dit dus niet nodig was.

Kennelijk is het wel nodig om te bellen, want de NS signaleert niet automatisch dat de voordeelurenkaarten aangevraagd op 1 november 2003 niet zijn ontvangen. Blijven proberen dus op nummer 0900 - 2021 163.

gea
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mar 2004 19:37

Re: voordeelurenkaart niet ontvangen

Ongelezen bericht door gea »

Ruim een maand voor mijn doorlopende voordeelurenkaart eind december zou verlopen, heb ik die opgezegd. Half februari lag er een nieuwe kaart in de bus. Ik belde hier over op en men zei dat zulke administratieve foutjes meer voorkwamen. I.v.m. de feestdagen retourneerde ik beide kaarten nog eerder dan de verplichte week. Toch werd er doodleuk €49 van mijn rekening afgeschreven. Dus weer bellen (wachten en geld betalen) zei de telefoniste dat alles in orde was maar dat het door de feestdagen wel twee maanden kon duren voordat het bedrag teruggestort werd.
Eind januari kreeg ik een brief waarin werd gemeld dat ik de kaarten niet geretourneerd zou hebben en het contract dus niet ontbonden kon worden. Ik heb meteen een brief teruggestuurd, maar tot op heden is daar geen antwoord op gekomen. Nergens staat vermeld dat je de kaarten aangetekend dient op te sturen, maar ik heb er spijt van dat ik die extra kosten niet gemaakt heb. Mijn man kreeg trouwens ook gewoon een nieuwe kaart toegestuurd, maar bij hem is het bedrag niet van onze rekening afgeschreven, dus daar zijn we vanaf.
Al met al is het dus een administratieve zooi en kennelijk hebben ze bij de telefoondienst een andere computer als op kantoor. Ik voel me volkomen machteloos en dat heb ik al vaker gehad bij dit soort "logge" bedrijven, waar je als individu niets hebt in te brengen. Een beroep doen op de rechtsbijstandsverzekering gaat dan eigenlijk weer te ver.

gea
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 mar 2004 19:37

Re: voordeelurenkaart niet ontvangen

Ongelezen bericht door gea »

In het begin van de mail moet staan dat ik half december een nieuwe kaart kreeg i.p.v. half februari. Volgende keer beter lezen voordat ik iets verstuur, excuses.

Jef

Re: voordeelurenkaart niet ontvangen

Ongelezen bericht door Jef »

Bellen heeft geen nut. Het is er altijd te druk en in dat verschrikkelijke keuzemenu wordt ook nog vaak hetzelfde gevraagd.

Ik heb die k.tkaart nog steeds niet gekregen en wil hem ook niet meer!(jammer van die 49 euro maar bellen met die " klantenservice " kost nog meer geld en frustratie)

Mij zien ze daar NOOIT meer!

Ik pak de auto.

Canada

Re: voordeelurenkaart niet ontvangen

Ongelezen bericht door Canada »

Ik woon in Canada en voor ik afgelopen February naar Nederland ging vond ik uit dat ik via de internet een voordeelurenkaart kon kopen. Dit leek allemaal heel gemakkelijk ook al omdat ik nog een bankrekening heb in Nederland. Na een paar dagen was het geld van mijn rekening en dacht dat mijn kaart ook wel snel zou komen, in ieder geval voor mijn vertrek naar Nederland. Dat was half February en nu is het dus half Juni en nog steeds heb ik de kaart niet ontvangen.

Terwijl ik in Nederland was werd ik van het kastje naar de muur gestuurd, bij navragen op het station, "we weten niets, kunnen niet helpen, u moet naar Utrecht bellen." Uiteindelijk dus gebeld - heel leuk als je bij familie op bezoek bent en een half uur aan de telefoon zit te wachten tot je met iemand mag praten. O ja, heel vriendelijk, "we hebben vertraging met het versturen, stuurt u de kaartjes op enz. enz." Eind Maart heb ik een brief gestuurd waarin ik uitleg heb gevraagt en ook al maar vast de kaartjes bij ingesloten heb. Tot nu toe geen antwoord en geen terug storten van mijn teveel betaalde kosten. Twee weken geleden dus weer een brief geschreven en nu maar hopen dat ik nog eens wat hoor. De afgelopen week heeft iemand in Nederland nog weer eens voor mij gebeld en hoorde toen dat de kaart was afgestuurd en begin Maart, om de een of andere reden, weer was terug gekomen. Daarna wordt de kaart nog twee maanden vastgehouden en dan weggegooid.

Mijn ervaring met de NS is dat ze een heel slechte klantenservice hebben. Werken er wel mensen op dat kantoor? Een website is waardeloos als er geen mogelijkheid is om ergens op te reageren. Als dit de manier is waarop ze in Nederland toeristen willen aantrekken, vergeet het maar. Ik kom geregeld in Nederland en dacht dat het een fijne manier zou zijn om rond te reizen in plaats van een auto te huren. Maar als ik gedurende mijn verblijf in Nederland mijn kostbare tijd moet verknoeien met dit soort ergenis, kruip ik liever weer achter het stuur. Tot nu toe heeft deze ervaring me me alleen maar geld en tijd gekost.
Het schijnt dat ze bij de NS alleen problemen hebben met het versturen van de kaarten, maar geld innen schijnt wel vlug te kunnen.

Ik ben diep teleurgesteld met die goeie oude NS.

Intergast
Berichten: 88
Lid geworden op: 28 mei 2004 12:59

Re: voordeelurenkaart niet ontvangen

Ongelezen bericht door Intergast »

Waar woon je in Canada??????

Ben erg benieuwd,


Maple-Leaf
Lammert

aansteker

Re: voordeelurenkaart niet ontvangen

Ongelezen bericht door aansteker »

Dus Canada

Het duurt wel erg lang voordat je contact krijgt met nederland heb je daar ook al UPC

Gesloten