BusterRent borg nooit terug gestort

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
M.ak
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 jan 2023 13:08

BusterRent borg nooit terug gestort

Ongelezen bericht door M.ak »

Op 27-7-2022 hebben wij een busje gehuurd bij BusterRent we hebben het busje op 28-7-2022 netjes terug gebracht zoals afgesproken. Bij het ophalen hebben we ook €350 aan borg betaald, die borg hebben we tot de dag vandaag niet terug gekregen. We hebben op verschillende manieren geprobeerd om contact op te nemen met BusterRent maar er reageert niemand. We weten dan ook niet wat we moeten doen om alsnog onze borg terug te krijgen. Is er iemand die ons daarbij kan helpen.

riddert
Berichten: 2118
Lid geworden op: 22 okt 2010 08:52

Re: BusterRent borg nooit terug gestort

Ongelezen bericht door riddert »

Ik geloof dat ze faillissement hebben aangevraagd, als dat zo is dan kun je je melden bij de curator. Niet dat er een grote kans is dat je je Norg terug krijgt, maar dat is dan het enige wat je kunt doen.

Albert1955
Berichten: 132
Lid geworden op: 04 apr 2021 19:09

Re: BusterRent borg nooit terug gestort

Ongelezen bericht door Albert1955 »

Nou als ik zo even zoek dan zie ik dat er meerdere mensen zijn met problemen met het terugkrijgen van de borg. Het lijkt er op dat de problemen zo rond oktober 2022 zijn begonnen. KvK nr is 77844653 maar dat in combinatie met de naam/handelsnaam levert geen hit op in het Centraal Insolventie Register.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BusterRent borg nooit terug gestort

Ongelezen bericht door Moneyman »

M.ak schreef:
25 jan 2023 14:54
We weten dan ook niet wat we moeten doen om alsnog onze borg terug te krijgen. Is er iemand die ons daarbij kan helpen.
Stel ze in gebreke en schakel eventueel een deurwaarder in. Kies dan een deurwaarder ter plaatse, en vraag vooraf even of het nut heeft of dat er teveel negatieve ervaringen zijn. Er gaan al maandenlang geruchten over een mogelijk faillissement, maar iets concreets is niet te vinden.
riddert schreef:
25 jan 2023 20:28
Ik geloof dat ze faillissement hebben aangevraagd, als dat zo is dan kun je je melden bij de curator.
Dat kan pas als er daadwerkelijk een faillissement is uitgesproken.

robvdboom
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 feb 2023 16:54

Re: BusterRent borg nooit terug gestort

Ongelezen bericht door robvdboom »

Hoi,

iemand nieuws waar BusterRent is gebleven ? Heb zelf ook mijn borg niet teruggekregen en elk contact lukt niet.
Daarnaast staat er op busterrent.nl ineens een ander verhuurbedrijf..
Ik vermoed een oplichter die dit vaker doet. De politie doet er niets mee omdat het civiel is, misschien iemand die er ook een jurist op wil zetten wat mogelijk is ?

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BusterRent borg nooit terug gestort

Ongelezen bericht door Moneyman »

robvdboom schreef:
13 feb 2023 16:59
... misschien iemand die er ook een jurist op wil zetten wat mogelijk is ?
Wat houdt je tegen? Jij bent toch de gedupeerde? Moet een ander een jurist gaan betalen zodat jij mee kan liften ofzo?

robvdboom
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 feb 2023 16:54

Re: BusterRent borg nooit terug gestort

Ongelezen bericht door robvdboom »

nou wat me tegenhoudt, is dat ik contact met jurist heb gehad en het gaat mij 3000 euro kosten omdat deze oplichter het daar op aan laat komen, en 250 borg weegt daar niet tegen op. de jurist zegt laat maar gaan in nederland kan zoiemand blijven oplichten door elke keer weer nieuw bedrijf te starten , waar het op likt. politie doet ook niks omdat het civiel is

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BusterRent borg nooit terug gestort

Ongelezen bericht door Moneyman »

robvdboom schreef:
18 feb 2023 12:00
nou wat me tegenhoudt, is dat ik contact met jurist heb gehad en het gaat mij 3000 euro kosten omdat deze oplichter het daar op aan laat komen, en 250 borg weegt daar niet tegen op.
Tsja - procederen is duur. Al is dit wel een heel hoog bedrag, dat hoeft het echt niet te kosten.

Maar dan blijft nog de vraag staan: wat moet je dan met een jurist van iemand anders?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: BusterRent borg nooit terug gestort

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Indien u met uw creditcard betaald hebt neem dan contact op met uw creditcard maatschappij.

Neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering, hun kunnen een deurwaarder inschakelen. In alle andere gevallen, neem zelf contact op met een deurwaarder.

Na het uitspreken van de faillissement door de rechter kunt u contact opnemen met de curator.

robvdboom
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 feb 2023 16:54

Re: BusterRent borg nooit terug gestort

Ongelezen bericht door robvdboom »

Hoi, heeft het al iemand voor elkaar gekregen borg terug te krijgen ?

Wetgeving nederland beschermt daders en niet slachtoffers :-(
Mijn rechtbijstand kan niks doen omdat het bedrijf falliet is maar dit niet heeft aangevraagd en in feite onvindbaar is.
helaas ideal gebruikt, dus ik moet mijn verlies nemen helaas.
Enigste les is, gebruik nooit ideal je hebt niks om op te staan.

zo ben ik een 2de keer oplicht en zelfs op tijd bij ing doorgegeven maar wilde de reservering niet tegenhouden.
inmiddels van bank veranderd en ga nooit meer met ideal betalen.

lordi
Berichten: 163
Lid geworden op: 20 jan 2017 16:53

Re: BusterRent borg nooit terug gestort

Ongelezen bericht door lordi »

robvdboom schreef:
02 nov 2023 16:43
zo ben ik een 2de keer oplicht en zelfs op tijd bij ing doorgegeven maar wilde de reservering niet tegenhouden.
inmiddels van bank veranderd en ga nooit meer met ideal betalen.
Een betaling middels Ideal is onherroepelijk, logisch dat ING daar niets aan kan doen.
Geen enkele bank had dat kunnen doen.

juliomariner
Berichten: 4781
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: BusterRent borg nooit terug gestort

Ongelezen bericht door juliomariner »

Als er geen faillisement is aangevraagd zijn ze dus niet failliet.
Het zou kunnen dat bedrijf is opgeheven maar dan hoeven ze niet failliet te zijn.
Als u ze vind en u heeft nog een schuldeiser kunt u wel samen faillisement aanvragen maar of dat zinvol is?

robvdboom
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 feb 2023 16:54

Re: BusterRent borg nooit terug gestort

Ongelezen bericht door robvdboom »

hoi, technisch weet ik niet hoe het zit maar er zijn zakelijke leveranciers die heel veel geld van ze krijgen en laten me weten dat hij falliet is maar vaker boel oplicht en ontvindbaar is. zelfs zij verwachten het geld niet meer terug te zien daar de politie het niet oppakt vanwege prio.

Lady1234
Berichten: 26914
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: BusterRent borg nooit terug gestort

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ze zijn dus niet failliet.

robvdboom
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 feb 2023 16:54

Re: BusterRent borg nooit terug gestort

Ongelezen bericht door robvdboom »

ja dat is idd dan de juridische term dat ze niet failliet zijn omdat ze geen faillissement aanvragen. deze leverancier zegt hij is zoals ie eerder heeft gedaan gevlucht omdat het slecht ging met de zaak en hij geen verantwoording neemt op feit dat ie geen geld meer heeft en zijn kosten zoals aan deze leverancier niet meer kan betalen.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: BusterRent borg nooit terug gestort

Ongelezen bericht door Moneyman »

Nou, dan is de status duidelijk: je kunt fluiten naar je geld. Alleen als er daadwerkelijk een faillissement wordt uitgesproken, kan je je vordering nog indienen (en dan krijg je na verloop van veel tijd waarschijnlijk hooguit 0,0005 procent van je vordering uitbetaald).

Afschrijven en door met je leven is de beste weg.

En dan ga ik er vanuit dat je mijn eerdere tip al hebt opgevolgd, zodat je de lokale kennis hebt gebruikt.
Moneyman schreef:
26 jan 2023 09:27
...schakel eventueel een deurwaarder in. Kies dan een deurwaarder ter plaatse, en vraag vooraf even of het nut heeft of dat er teveel negatieve ervaringen zijn.

Plaats reactie