Eindafrekening HEM energie, geen geld terug?

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Sharpor
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2023 15:15

Eindafrekening HEM energie, geen geld terug?

Ongelezen bericht door Sharpor »

Na jullie uitzendingen over HEM energie heb ik mijn contract daar per 1dec jl beëindigd. Ik kreeg netjes de eindafrekening per mail waarin staat dat ik nog zo’n €700 terugkrijg.
Zelf stellen zij in hun mail dat ik dat uiterlijk 28 dec terug zou krijgen maar ik heb tot op heden nog geen cent ontvangen en ze reageren plots ook niet meer op mijn e-mails (voorheen kreeg ik dezelfde dag antwoord).
Wat kan ik doen?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Eindafrekening HEM energie, geen geld terug?

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Als eerste kunt u het beste een mail sturen. Geef HEM 14 dagen de tijd om alsnog tot betaling over te gaan. Op https://hem.nl/klantenservice/ staat de mailadres.

Hierna kunt u het beste contact opnemen met uw rechtsbijstandverzekering. Zonder rechtsbijstandverzekering kunt u naar een deurwaarder of incassobureau toe gaan. Ook kunt u naar www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... s/energie/ voor een bindend uitspraak.

Neem eventueel contact op met www.juridischloket.nl/ voor een persoonlijke advies.

Ook kunt u een melding maken bij ACM www.consuwijzer.nl/contact. Hun kunnen geen individuele zaken begeleiden, maar bij meerdere klachten kunnen hun wel een onderzoek instellen.

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Eindafrekening HEM energie, geen geld terug?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sharpor schreef:
03 jan 2023 15:21
Zelf stellen zij in hun mail dat ik dat uiterlijk 28 dec terug zou krijgen maar ik heb tot op heden nog geen cent ontvangen en ze reageren plots ook niet meer op mijn e-mails (voorheen kreeg ik dezelfde dag antwoord). Wat kan ik doen?
Ik kan me zomaar voorstellen dat de huidige week (waarin half Nederland vrij is) voor wat vertraging zorgt. Heb je hen als eens gebeld (020 – 225 99 34)?

Bekkering
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2023 11:15

Re: Eindafrekening HEM energie, geen geld terug?

Ongelezen bericht door Bekkering »

Ook wij hebben problemen met geldteruggave van HEM.
Op 21 november kregen wij een brief dat we uiterlijk 2 weken na 29 november het geld gestort zouden krijgen. Dat is dus 13 december. Het bedrag van € 190,00 zou 2 weken na 6 december overgemaakt worden. Wij hebben 3 x gebeld en 1 e-mail gestuurd. Er werd veel beloofd maar niets gestort. Daarna bij ACM klacht ingediend.
Op 27-12 contact gehad met onze rechtsbijstand verzekering, die stuurde ons een ingebrekestelling die wij in moesten vullen en aangetekend naar HEM moesten sturen. Op 28-1-23 hebben wij dat aangetekend en per e-mail verstuurd. HEM krijgt dan 2 weken de tijd om alsnog te betalen. Als wij 11-1-23 het geld nog niet binnen hebben moeten wij weer contact opnemen met de rechtsbijstandverzekering. Zij nemen dan de zaak in behandeling.
Het is allemaal erg vervelend want het gaat om een bedrag van bijna € 1.700,00.

Jet Wagenaar
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jan 2023 09:51

Re: Eindafrekening HEM energie, geen geld terug?

Ongelezen bericht door Jet Wagenaar »

Hallo,

Na uitzending van jullie Over HEM ben ik gaan zoeken naar een andere leverancier. Mijn contract heb ik per 11 november 2022 beëindigt en ben toen overgestapt. Kreeg een eindafrekening waar op staat 2 weken na 22 - 11 ik een bedrag van 2564,63 terug zou ontvangen. Daarnaast zou ik uiterlijk 2 weken na 6 dec 2022 de 190 euro krijgen. Helaas heb ik tot op heden nog geen geld ontvangen.
heb op 15 / 12 , 21 /12 , 29/12 en op 6 januari contact met HEM opgenomen . Ook heb ik op 3 januari een mail gestuurd waarop ik duidelijkheid wil over wanneer bedrag op mijn rekening staat.
Krijg iedere keer te horen dat er een storing is geweest en daardoor de uitbetalingen zijn vertraagd. Ook krijg ik te horen dat men een mail sturen op verzoek spoed uitbetaling. Dit helpt dus ook niet .
Verder heeft men een keuze menu. Ik drukt nr 4 in daar dit gaat over vragen betreffende facturen etc. Verbinding werd ineens verbroken. Opnieuw gebeld en nu nr 2 getoetst. Hier vertelde mevr. mij dat het principe niets uitmaakt want je komt bij klantenservice terecht . Beetje raar want waarom heb je dan een keuzemenu. Zelfs geeft ze aan dat ik geen reactie op de mail zal krijgen wanneer ik het op rekening krijg. Hu waarom dan advies mail te sturen naar [email protected]

Hoe nu verder

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Eindafrekening HEM energie, geen geld terug?

Ongelezen bericht door Jablan »

Jet Wagenaar schreef:
06 jan 2023 10:06
Hoe nu verder
In gebreke stellen ?

Svandelindeloof
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 feb 2023 13:14

Re: Eindafrekening HEM energie, geen geld terug?

Ongelezen bericht door Svandelindeloof »

Ook wij wachten al geruime tijd op de terugbetaling van de eindafrekening van HEM. Het gaat in totaal om een bedrag van € 3109,45. De eindafrekening is gedateerd op 07-12-2022 en we zouden uiterlijk 2 weken na 15-12-2022 ons bedrag gestort krijgen. We hebben veelvuldig contact gehad met de klantenservice en steeds wordt een nieuwe belofte gedaan. Onvoorstelbaar dat een dergelijk onbetrouwbaar bedrijf gewoon zijn gang kan blijven gaan

alfatrion
Berichten: 21883
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Eindafrekening HEM energie, geen geld terug?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Heb je geen schriftelijke machtiging, e-machtiging (via de bank) of iDIN machtiging afgegeven? Meld dan alle bedragen tot 13 maanden terug bij je bank middels een MOI melding. Dan heb je dat geld in ieder geval terug. Vervolgens geef je schriftelijk aan dat je tot verrekening over gaat.

Meer info over machtiging:
https://www.incassomachtigen.nl/machtig ... de-vragen/

Moneyman
Berichten: 29868
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Eindafrekening HEM energie, geen geld terug?

Ongelezen bericht door Moneyman »

Morganlefay schreef:
03 feb 2023 17:49
Daar is een MOI niet voor. Als ie niet klopte had er bij de eerste keer incasseren gelijk gestorneerd moeten worden en een MOI erdoorheen moeten duwen.
Onzin. Dat “moet” helemaal niet. Als zij zulke grote bedragen reclamegeld niet terugbetalen, is de MOI een prima middel.

alfatrion
Berichten: 21883
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Eindafrekening HEM energie, geen geld terug?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Morganlefay schreef:
03 feb 2023 17:49
Daar is een MOI niet voor. Als ie niet klopte had er bij de eerste keer incasseren gelijk gestorneerd moeten worden en een MOI erdoorheen moeten duwen.
Maakt niet uit. Een MOI is voor onterechte incasso's, dat zit zelfs in de naam. Een incasso is onterecht indien er onder andere geen rechtsgeldige machtiging is. De bank stort het geld van de afgelopen 13 maanden gewoon terug. Vervolgens kun je verrekenen.

Plaats reactie