Facebook- TikTok en overige social media oplichters

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Teunbosseman
Berichten: 4314
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Facebook- TikTok en overige social media oplichters

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

fonsflons schreef:
29 dec 2021 22:08
Je hebt geen probleem met Mollie gehad. Mollie heeft gedaan wat zij moest doen. Je hebt een probleem met de verkoper gehad en legt dat nu bij een tussenstation neer. Het is nog logischer om dit probleem bij ziggo (*willekeurige isp) neer te leggen omdat ze koop gefaciliteerd hebben via hun netwerk.
Teunbosseman schreef:
29 dec 2021 20:14
Ik denk dat deze oplichter bewust voor Mollie heeft gekozen.
Nogmaals, ik snap wat je wilt doen maar bovenstaande quote geeft aan dat je echt niet begrijpt hoe de vork in de steel zit.

Man man man man wat een onzin vergelijkingen haal je erbij....pffffff nu weer internetprovider.
Wanneer wilt het nu eens doordringen dat ik alleen adviseer om nogmaals een bestelling te controleren als er ALLEEN met Mollie betaald kan worden.

Ik snap zeker en zeer goed waarom deze oplichter voor ALLEEN Mollie heeft gekozen. Of hebben alle klachten op trustpilot en meld.nu het allemaal verkeerd ? Zijn er dan wel veel.


Als ik een bestelling betaal via Paypal en je wordt opgelicht dan heb je aankoopbescherming, die had ik ook verwacht bij Mollie wat dus mijn fout is geweest.
Prima, lesgeld en geleerd.


Mijn inziens plaats ik precies wat er wordt gevraagd;
Welkom in de categorie 'oplichting' van het Radar-forum. Hier kun je terecht als je vermoedt of zelfs zeker weet dat je bent opgelicht. Je kunt vragen naar de ervaringen van andere mensen en hen waarschuwen.

Erthanax
Berichten: 8542
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Facebook- TikTok en overige social media oplichters

Ongelezen bericht door Erthanax »

En als een IDeal-betaling naar een gewone bankrekening (bv van Rabo, ING of ABN-AMRO) de enige mogelijkheid is, wat doet u dan?

Over PayPal zijn op het forum ook wel interessante topics te vinden over bevroren tegoeden en zo.

Teunbosseman
Berichten: 4314
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Facebook- TikTok en overige social media oplichters

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Lady1234 schreef:
29 dec 2021 22:11
U hebt geen probleem met Mollie, maar met de verkoper. Geen een betaalprovider biedt aankoopbescherming.

Als u die bescherming wenst, moet u met een creditcard betalen.

U beticht een bedrijf ten onrechte van foute zaken.

Euh wel eens van PayPayl gehoord ? Denk dat je je uitspraak even moet herzien :mrgreen:

Teunbosseman
Berichten: 4314
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Facebook- TikTok en overige social media oplichters

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Lady1234 schreef:
29 dec 2021 22:19
Ik koop sowieso niets van een advertentie op Facebook of tiktok. Als ik iets nodig heb, koop ik dat bij een normaal, goed bekend staand bedrijf. En als zij hun betalingen afwikkelen via Mollie, prima.

Prima, weet wel dat veel normale bedrijven adverteren op social media. Niets mis mee, recent een prima aankoop gedaan via promotie op TikTok. Mooi voordeeltje.

Teunbosseman
Berichten: 4314
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Facebook- TikTok en overige social media oplichters

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Erthanax schreef:
29 dec 2021 22:30
En als een IDeal-betaling naar een gewone bankrekening (bv van Rabo, ING of ABN-AMRO) de enige mogelijkheid is, wat doet u dan?

Over PayPal zijn op het forum ook wel interessante topics te vinden over bevroren tegoeden en zo.

Goeie, durf ik zo niet te zeggen maar mijzelf kennende als Ideal dan de enige betaalmogelijkheid is dan haak ik ook af.
Inderdaad genoeg over Paypal te vinden. Ik heb geen tegoed op PayPal staan, is gekoppeld aan creditcard.

fonsflons
Berichten: 3507
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Facebook- TikTok en overige social media oplichters

Ongelezen bericht door fonsflons »

Het kwartje wil maar niet vallen bij Teun dat het waarschuwen voor 1 merknaam van een specifieke betaalmethode wordt opgevat door een onwetend iemand als : die merknaam is gevaarlijk, terwijl de boodschap moet zijn : die betaalmethode is gevaarlijk ongeacht welke merknaam daaraan verbonden zit.

Mollie is een van de vele die exact hetzelfde bieden onder dezelfde condities. Door specifiek die naam te blijven noemen geef je de indruk dat er bij de concurrenten welke exact hetzelfde werken WEL aankoopbescherming is.

Als dit gebeurd zou zijn na een iDeal betaling via de Raboban zou je toch ook niet zeggen: Kun je alleen via de Rabobank betalen? Pas op. Dan zeg je (en dat zou correct zijn): Kun je alleen via Ideal betalen? Pas op.

Weet je eigenlijk wel precies wat de functie van een psp (payment service provider) is?
(ik wel, want heb contracten met meerdere vanuit een zakelijk oogpunt)

moederslink
Berichten: 11509
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Facebook- TikTok en overige social media oplichters

Ongelezen bericht door moederslink »

Teunbosseman schreef:
29 dec 2021 22:16
moederslink schreef:
29 dec 2021 22:05
Ik denk dat het de combinatie Facebook//Mollie is .
Ik betaal een doodenkele keer ook via Mollie en dat is altijd met bonafide bedrijven en gaat ook altijd goed.
Op FB kunnen oplichters zitten die via Mollie dan het geld binnen harken en ja ik kan me voorstellen dat Mollie daar niets mee kan doen.
Bijna, het is de combinatie Facebook ( of welke social media dan ook ) en alleen betalen via Mollie.
Dan nóg kun je Mollie niets verwijten.
Mollie werkt ook gewoon met bonafide bedrijven.
Ook via de Rabobank( als voorbeeld) kun je worden opgelicht.
En ook de Rabo doet dan niets.
Daar heb je dan ook geen garantie dat ze er in duiken.
Alleen via CC lukt dat.

Lady1234
Berichten: 23160
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Facebook- TikTok en overige social media oplichters

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar u waarschuwt voor de verkeerde. U waarschuwt niet voor oplichters op Facebook, maar voor een bedrijf wat niets met oplichting te maken heeft.

fonsflons
Berichten: 3507
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Facebook- TikTok en overige social media oplichters

Ongelezen bericht door fonsflons »

Een psp regelt het technisch verkeer tussen verschillende betaalmethoden en de verkoper.
Ik als verkoper kan met alle methode aparte contracten sluiten of deze service via een psp laten verlopen.

In het eerste geval zal ik dus via mijn bank een contract moeten sluiten om klanten iDeal te bieden, met de verschillende cc bedrijven contracten sluiten om betalen via cc aan te bieden, bij PayPal een rekening openen zodat klanten met PayPal kunnen betalen, met Apple wat regelen om applepay aan te bieden, een Belgische rekening openen om mrcash en bancontact te bieden etc etc.

Of ik sluit een contract met een psp via welke ik al die methoden kan bieden omdat de psp die afzonderlijke contracten overbodig maakt. Als iemand bij mij betaald met cc komt dat op mijn psp rekening binnen, idem met een andere betaalmethode.

Vanuit de klant maakt het niets uit of ik het contract rechtstreeks met het cc bedrijf heb of via een psp. Het cc bedrijf biedt de klant bijv. een aankoopgarantie. Maak ik daar gebruik van, dan kan de psp dat niet tegenhouden.

Kort door de bocht, de psp regelt dus alleen technisch het betaalverkeer maar kan daar niet zelf eigen regels aan verbinden.

Mollie kan niet de aankoopbescherming via cc weigeren maar zal ook geen aankoopbescherming bieden op bijv iDeal omdat daar simpelweg niet op zit.
De psp is dus een verkeersregelaar die de regels niet bepaald maar hanteert.

Stel Jan koopt iets op internet, betaald met iDeal. De verkoper heeft als psp Mollie. Jan ziet bij het afrekenen het idealscherm van Mollie, kiest daar zijn bank (Rabobank) en betaald. Nu krijgt Jan echter geen product.

Jan belt naar Mollie:ik wil mijn geld terug. Mollie zegt dan geheel terecht: dan moet je bij de verkoper of de Rabobank zijn. Wij hebben alleen het betalingsverkeer tussen de Rabobank en de verkoper mogelijk gemaakt. De rabobank zegt: iDeal betalingen zijn niet herroepbaar. De verkoper zegt: dikke neus. Dus rest Jan niets anders dan Mollie als schuldige aan te wijzen. Maar als Mollie hun klanten of contractanten gaat overrulen overtreden ze (denk ik) de wet.
Wat Mollie wel mag doen is bij voldoende bewijs het contract met een klant opzeggen en wellicht (denk ik) eventuele geparkeerde tegoeden bevriezen. Maar een oplichter houdt die tegoeden natuurlijk minimaal door zich zo vaak en snel mogelijk uit te laten betalen. En eenmaal uitbetaald kan Mollie er niet meer aan.

Toch blijft Jan boos op Mollie. Terwijl Mollie in dit geval niets fout gedaan heeft. Maar daar heeft Jan niets mee te maken en gaat online waarschuwen voor Mollie. Die Jan, dat is me er eentje.

Teunbosseman
Berichten: 4314
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Facebook- TikTok en overige social media oplichters

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Kannonnes wat een lappen tekst. Teveel om vlak voor mijn vakantie nog in detail door te lezen.

Mijn waarschuwing blijft, pas op met advertenties op Social media als Facebook en tiktok waarbij Mollie de enige betaalmogelijkheid is. Kans op oplichting.

Enkele schreven dat geen enkele betaalmogelijkheid aankoopbescherming heeft en deze zullen vermoedelijk niet bekend zijn met PayPal.

Ik ga naar Schiphol. De groeten, het beste en tot volgend jaar weer

fonsflons
Berichten: 3507
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Facebook- TikTok en overige social media oplichters

Ongelezen bericht door fonsflons »

Fijne vakantie!

NeoDutchio
Berichten: 11148
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Facebook- TikTok en overige social media oplichters

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Laatst kwam ik in een winkel waar je alleen kon pinnen. Nu bleek mijn aankoop niet goed te zijn en wil de winkelier het niet oplossen. Ik kom dus in geen enkele winkel meer waar je alleen kan pinnen.

Teunbosseman, fijne vakantie, rust goed uit, u hebt het nodig.

Teunbosseman
Berichten: 4314
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: Facebook- TikTok en overige social media oplichters

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

NeoDutchio schreef:
30 dec 2021 08:42
Laatst kwam ik in een winkel waar je alleen kon pinnen. Nu bleek mijn aankoop niet goed te zijn en wil de winkelier het niet oplossen. Ik kom dus in geen enkele winkel meer waar je alleen kan pinnen.

Teunbosseman, fijne vakantie, rust goed uit, u hebt het nodig.
Kansloze opmerking, zeg dan niks en sla dit topic verder over. Of is dit jouw ervaring 😉

Voor rust heb ik geen vakantie nodig hoor maar dank voor je bezorgdheid
Nog een uurtje en dan vliegen

fonsflons
Berichten: 3507
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Facebook- TikTok en overige social media oplichters

Ongelezen bericht door fonsflons »

Teunbosseman schreef:
30 dec 2021 06:22


Mijn waarschuwing blijft, pas op met advertenties op Social media als Facebook en tiktok waarbij Mollie de enige betaalmogelijkheid is. Kans op oplichting.

Enkele schreven dat geen enkele betaalmogelijkheid aankoopbescherming heeft en deze zullen vermoedelijk niet bekend zijn met PayPal.
Ps, Mollie is geen betaalmethode. Mollie is een psp. De kans dat de betaling met PayPal bij een winkel via Mollie verloopt (net als de cc betaling) is erg groot. Alleen zie jij dat niet omdat het achter de schermen gebeurd.

Anyway, het is duidelijk dat de grap in het 'ik snap het niet en daarom is het zo' zit. Veel plezier in Cherso!

HandigeHarrie
Berichten: 925
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Facebook- TikTok en overige social media oplichters

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

fonsflons schreef:
29 dec 2021 23:37
Een psp regelt het technisch verkeer tussen verschillende betaalmethoden en de verkoper.
Ik als verkoper kan met alle methode aparte contracten sluiten of deze service via een psp laten verlopen.

In het eerste geval zal ik dus via mijn bank een contract moeten sluiten om klanten iDeal te bieden, met de verschillende cc bedrijven contracten sluiten om betalen via cc aan te bieden, bij PayPal een rekening openen zodat klanten met PayPal kunnen betalen, met Apple wat regelen om applepay aan te bieden, een Belgische rekening openen om mrcash en bancontact te bieden etc etc.

Of ik sluit een contract met een psp via welke ik al die methoden kan bieden omdat de psp die afzonderlijke contracten overbodig maakt. Als iemand bij mij betaald met cc komt dat op mijn psp rekening binnen, idem met een andere betaalmethode.

Vanuit de klant maakt het niets uit of ik het contract rechtstreeks met het cc bedrijf heb of via een psp. Het cc bedrijf biedt de klant bijv. een aankoopgarantie. Maak ik daar gebruik van, dan kan de psp dat niet tegenhouden.

Kort door de bocht, de psp regelt dus alleen technisch het betaalverkeer maar kan daar niet zelf eigen regels aan verbinden.

Mollie kan niet de aankoopbescherming via cc weigeren maar zal ook geen aankoopbescherming bieden op bijv iDeal omdat daar simpelweg niet op zit.
De psp is dus een verkeersregelaar die de regels niet bepaald maar hanteert.

Stel Jan koopt iets op internet, betaald met iDeal. De verkoper heeft als psp Mollie. Jan ziet bij het afrekenen het idealscherm van Mollie, kiest daar zijn bank (Rabobank) en betaald. Nu krijgt Jan echter geen product.

Jan belt naar Mollie:ik wil mijn geld terug. Mollie zegt dan geheel terecht: dan moet je bij de verkoper of de Rabobank zijn. Wij hebben alleen het betalingsverkeer tussen de Rabobank en de verkoper mogelijk gemaakt. De rabobank zegt: iDeal betalingen zijn niet herroepbaar. De verkoper zegt: dikke neus. Dus rest Jan niets anders dan Mollie als schuldige aan te wijzen. Maar als Mollie hun klanten of contractanten gaat overrulen overtreden ze (denk ik) de wet.
Wat Mollie wel mag doen is bij voldoende bewijs het contract met een klant opzeggen en wellicht (denk ik) eventuele geparkeerde tegoeden bevriezen. Maar een oplichter houdt die tegoeden natuurlijk minimaal door zich zo vaak en snel mogelijk uit te laten betalen. En eenmaal uitbetaald kan Mollie er niet meer aan.

Toch blijft Jan boos op Mollie. Terwijl Mollie in dit geval niets fout gedaan heeft. Maar daar heeft Jan niets mee te maken en gaat online waarschuwen voor Mollie. Die Jan, dat is me er eentje.
Dank voor de uitgebreide uitleg; maar de psp is volgens mij pas zichtbaar na de betaling, dus online-bestelling via Mollie niet doorzetten kan denk ik niet? Wat ik inmiddels heb geleerd is dat in het bankafschrift moet staan naar wie de betaling gaat/is gegaan. Dat is in mijn ervaring niet het geval; als er alleen staat dat het naar een derdengeldrekening is gegaan van Mollie (of andere psp) dan houden ze zich niet aan de wet- en regelgeving.
Als de ontvanger niet vermeld staat, dan is de psp (Mollie of een andere) dus wel wat te verwijten. Oplichters en hun bankrekeningnummer zijn dan moeilijk te achterhalen en bij de politie te melden, een bijeffect van het betaalcircus. De politie publiceert banknummers van malafide bedrijven, maar als je een oplichter wilt melden dan moet je dat bankrekeningnummer wel weten.
https://www.politie.nl/aangifte-of-meld ... tijen.html

Techneut71
Berichten: 193
Lid geworden op: 18 apr 2017 14:48

Re: Facebook- TikTok en overige social media oplichters

Ongelezen bericht door Techneut71 »

Ik zie bij mijn IDEAL betalingen regelmatig staan Xxx via Mollie.
Ik zie dus wel naar wie de betaling gaat.
Overigens heb ik nog nooit een verkoopsite gezien waar je alleen via Mollie kan betalen. Wel alleen via IDEAL.
Maar ik koop nooit van advertenties op FB of tiktok.

fonsflons
Berichten: 3507
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Facebook- TikTok en overige social media oplichters

Ongelezen bericht door fonsflons »

Je kunt er vanuit gaan dat Psp's volledig op de hoogte zijn van de wetgeving.

Bron: wikipedia

Geldstroom
De betalingen die online worden gedaan, komen binnen bij de PSP. Vervolgens worden deze, al dan niet automatisch, naar de rekening van de klant overgeboekt. Hieraan kunnen ook kosten zijn verbonden. Alleen zogenaamde collecterende PSP's met een licentie van De Nederlandsche Bank mogen dit doen.[1] PSP's zonder zo'n licentie worden distribuerende PSP's genoemd.[2]


Mollie heeft dus een licentie van de Nederlandsche bank. Dat krijg je niet zomaar. Als 0,1% van de klanten niet geheel kosjer is zal de grootste partij er daar de meeste van hebben. Dat is de link die TS ziet. Wat TS niet ziet is dat de grootste ook vaak de veiligste is. Die heeft het grootste belang om zich aan de regels te houden omdat zij het meest te verliezen hebben.


Voor veel mensen is het principe beter te begrijpen door bijv. de parallel met SendCloud te gebruiken.
Sendcloud heeft contracten met alle vervoerders. Als een webshop zich bij SendCloud aanmeld kan deze via (een plugin op zijn webshop van) SendCloud alle vervoerders op zijn website aanbieden zonder hier afzonderlijke contracten mee aan te bieden. SendCloud regelt alleen technisch dat als een klant voor PostNL kiest, het verzendproces vanuit de webshop automatisch bij PostNL terecht komt.
Alle voorwaarden van PostNL zijn op dat moment van toepassing. SendCloud is dus puur een technisch platform om bestaande mogelijkheden te combineren. SendCloud bedenkt niet zijn eigen voorwaarden. Sendcloud zet alleen het luikje tussen de klant en PostNL open.

Wat in dit topic gebeurt is dat iemand een slechte ervaring heeft met iemand die van Mollie gebruik maakt en een link bedenkt dat het niet toevallig is dat veel oplichters gebruik maken van Mollie. Ergo: Mollie is verdacht.
Wat o.a. ik probeer duidelijk te maken (niet meer aan TS, want die snapt het heus wel al doet hij alsof dat niet zo is) is dat deze link fictie is.

De functie van waarschuwen voor oplichting is uiteraard dat er wel voor de juiste signalen gewaarschuwd moet worden. In dit topic staat Mollie volledig los van waarschuwing die TS wilt geven aan anderen. De kans is zelfs zeer groot dat TS via iDeal betaald heeft. In dat geval bepaald de keuze voor iDeal waarom het geld niet teruggehaald kan worden. Dat Mollie die betaling gefaciliteerd heeft is net zo relevant als dat (bijv.) Strato de website gehost heeft. Dat zegt niets over de betrouwbaarheid van andere websites die bij Strato gehost zijn.

99% van internetoplichting vind plaats doordat mensen niet opletten. Door goede voorlichting maak je mensen wijzer. Door slechte voorlichting stuur je ze alleen verder het bos in.
Laatst gewijzigd door fonsflons op 30 dec 2021 12:26, 1 keer totaal gewijzigd.

criticus2
Berichten: 921
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Facebook- TikTok en overige social media oplichters

Ongelezen bericht door criticus2 »

Frans Schutz schreef:
29 dec 2021 16:21
Poging tot oplichting via Facebook ?
direct nadat ik een advertentie op facebook (in een regionale groep) geplaatst had kreeg ik dit bericht. Na een paar keer beantwoord te hebben vond ik dat deze aspirant koper vreemd reageerde en ik de indruk kreeg met een oplichter te maken te hebben en de conversatie dus gestopt.
Trouwens, niet veel later kwam er nog een reactie met een soortgelijk bericht. (staat onderaan)
Dit is de conversatie:
Een contactpersoon heeft de groepsfoto gewijzigd.
Adamou
Adamou
Hallo Frans, is dit artikel nog beschikbaar?
Vandaag om 13:49
13:49
Door jou verzonden
Jazeker
Adamou
Adamou
bedankt voor je reactie, dus als ons item nog steeds beschikbaar is, zou ik graag de vaste prijs willen hebben
Door jou verzonden
Hij staat te koop voor €50,00.
Adamou
Adamou
Dus ik zou graag willen weten waar je bent, zodat ik mezelf beter kan situeren
Door jou verzonden
Hulst, Zeeuws Vlaanderen
Door jou verzonden
ps. staat allemaal in de advertentie. 😀
Adamou
Adamou
Oké, ik kom uit Philippeville, laat me weten wanneer je beschikbaar bent zodat een CHRONOPOST postbode naar je huis kan komen om je het geld hand op hand te geven en het pakket op te halen om het naar mijn huis te sturen en de verzendkosten zijn dan voor mijn rekening. Ik ben echt geïnteresseerd en zou graag een antwoord hebben.

Op welke datum ben je beschikbaar?
Adamou
Adamou
Dus geef me de volgende informatie zodat ik uw betaling snel kan doen ok

Achternaam: Voornaam
Voornaam:
E-mail adres:
Postadres:
Nummer: :
Prijs van het item:
Vandaag om 14:29
14:29
Door jou verzonden
Sorry. Op andere verkoopsite gereserveerd. gaat niet door
==============================
Laatste reactie van een andere aspirant koper (oplichter?)
Jacques heeft de groepsfoto gewijzigd.
Jacques
Jacques
Is dit nog beschikbaar?
Door jou verzonden
ja
Jacques
Jacques
wat de prijs van uw artikel?
Door jou verzonden
kijk in de advertentie
Jacques
Jacques
Nou, ik wil graag betalen met DPD EXPRESS Ik stuur je het geld contant bij je thuis, je krijgt het morgen in je brievenbus oke?
(verder niet meer op gereageerd)
---------------------------------------------
Voor mij is het duidelijk dat ik hier met oplichters te maken heb, Ik heb echter geen idee wat hun verdienmodel is.

Bedankt voor je reactie
die met een DPD betaallink herken ik. met een dpd.gmailadres ...hoe verzin je het... zou een account moeten aanmaken met mijn creditcard gegevens. Ging om een prijzig artikel, 1500,-. maar zo komen ze dus aan je creditcardgegevens.
toen ik stelde het via gewone banktransfer te willen bood ie ineens 1800 als ik het maar via de link deed.... ja daaaaag...

HandigeHarrie
Berichten: 925
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Facebook- TikTok en overige social media oplichters

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Techneut71 schreef:
30 dec 2021 12:12
Ik zie bij mijn IDEAL betalingen regelmatig staan Xxx via Mollie.
Ik zie dus wel naar wie de betaling gaat.
Overigens heb ik nog nooit een verkoopsite gezien waar je alleen via Mollie kan betalen. Wel alleen via IDEAL.
Maar ik koop nooit van advertenties op FB of tiktok.
Zie je "Mollie" staan als je het artikel aanklikt / de opdracht voor de betaling aan klikt, zodat je nog kan besluiten om deze af te breken?
In mijn bankafschrift staat alleen Derdengeldrekening DigiWallet (= betaaldienst van TargetMedia) en hun bankrekeningnummer met een rits codes, zij houden zich dus niet aan de wet . Daardoor wordt het oplichters makkelijk gemaakt om zich te verstoppen. Zij verwijzen je naar een website om te achterhalen wie de ontvanger van de betaling is. Zie de link, in de kolom links.
https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/s ... 50f527116f
en https://www.targetsupport.nl/nl
.
Laatst gewijzigd door HandigeHarrie op 30 dec 2021 12:46, 4 keer totaal gewijzigd.

fonsflons
Berichten: 3507
Lid geworden op: 10 okt 2017 19:20

Re: Facebook- TikTok en overige social media oplichters

Ongelezen bericht door fonsflons »

Nog een voorbeeld. Ik heb een online platform waarop ik (in mijn vak relevante) producten verkoop. Het is een afgeschermde omgeving voor alleen zakelijke klanten. Omdat het niet over heel veel transacties per maand gaat is het voor mij niet voordelig om met alle betaalmethoden aparte contracten af te sluiten. Dan betaal ik enerzijds de hoofdprijs en anderzijds is het niet te doen om alles goed te implementeren. Dus maak ik gebruik van MultiSafePay. Ik gebruik MSP als ServicePaymentProvider. Zij hebben een plugin die ik op mijn website gezet heb. Die kan ik op 2 manieren instellen:

1. generic gateway. De klant ziet 1 optie voor betaling: MSP. Als hij daar op klikt opent een venster waar hij vervolgens kan kiezen tussen iDeal/overboeken/CC/Paypal etc.

2. Separate diensten. De klant kan op mijn site kiezen tussen iDeal/overboeken/CC/Paypal etc.

Methode 1 en 2 werken exact hetzelfde, ze zien er alleen anders uit. Alles loopt via MultiSafePay en komt op 1 derdenrekening terecht welke 1x per week aan mij uitbetaald. Ik kan alles online in de backoffice van MultiSafePay regelen. Wil een klant zijn geld terug? Dan druk ik op de knop 'betaal terug.' MultiSafePay stort dan automatisch het geld terug via de door de klant gebruikte betaalmethode.

In de praktijk verloopt 99,9% van alle internetbetalingen via PSP's. Ook al zie je het niet. Het is gewoon veel handiger. Je complete administratie van binnenkomende geldstromen staat op 1 plek ipv 6 plekken.

Plaats reactie