Gebeld door Van Leeuwen en Partners

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Leondonga
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 apr 2022 12:32

Gebeld door Van Leeuwen en Partners

Ongelezen bericht door Leondonga »

Beste mensen van Radar,
Sinds enige tijd wordt ik gebeld door medewerkers van van Leeuwen & Partners.
Verkopen demo accounts, waar je zelfs na schriftelijk opzeggen niet vanaf komt. Dreigen wel met incassobureaus.
Hebben jullie suggesties hoe hier mee om te gaan?
Groeten,
Leon Donga

kuklos
Berichten: 9724
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gebeld door Van Leeuwen en Partners

Ongelezen bericht door kuklos »

1) Niet op ingaan, dus geen ja zeggen tegen de verkoop.
2) "Geen interesse.". *klik* Dus na zeggen geen interesse, direct ophangen.

Maar zolang jij ze laat uitpraten en ook nog bij ze koopt, blijven ze je bellen. Want ze hebben een slachtoffer te pakken.

150747
Berichten: 231
Lid geworden op: 31 jan 2020 10:10

Re: Gebeld door Van Leeuwen en Partners

Ongelezen bericht door 150747 »

Nou ja, het Klachtenkompas staat vol met klachten.
Altijd eerst recensies bekijken.

jochemd
Berichten: 140
Lid geworden op: 17 feb 2022 20:47

Re: Gebeld door Van Leeuwen en Partners

Ongelezen bericht door jochemd »

Het hangt er een beetje van af wat je precies wil. Als het je er om gaat dat ze telkens opnieuw bellen om je een nieuw abonnement te verkopen dan zou ik een email sturen waarin je met een beroep op de AVG:
  • * inzage vraagt in al je persoonsgegevens
    * bezwaar maakt tegen direct marketing
Als ze daar geen gehoor aan geven (bijvoorbeeld door te blijven bellen of door je niet te vertellen bij wlke datahandelaar ze je telefoonnummer hebben gekocht) kan je een handhavingsverzoek indienen bij de Autoriteit Personsgegevens. De Autoriteit Persoonsgegevens is namelijk 3 maanden geleden al een onderzoek naar dit bedrijf begonnen.

Als het er om gaat dat ze dreigen met incasso dan zou ik een email sturen waarin je het bestaan van een overeenkomst betwist en hun vraagt om of te stoppen met je te benaderen of te bewijzen dat er een rechtsgeldige overeenkomst is. En natuurlijk het bovengenoemde AVG verzoek, want naar mijn ervaring zijn ze daar gevoelig voor. (Een voormalig directeur van die toko heeft al eens lopen jammeren dat de advocaat om de vragen van de Autoriteit Persoonsgegevens te beantwoorden zo duur was.)

Seinhuis
Berichten: 2359
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Gebeld door Van Leeuwen en Partners

Ongelezen bericht door Seinhuis »

In de AVG staat dat je recht hebt om vergeten te worden. Er zijn wel uitzonderingen. Op https://www.consuwijzer.nl/telefonische ... agd-bellen staan de uitzonderingen en hoe je van een aankoop (en dus betaal verplichting) af komt.

Sinds 1 juli vorig jaar mag een bedrijf je niet zomaar opbellen met een aanbieding. Hiervoor zijn wel uitzonderingen. Op www.consuwijzer.nl/meldformulier-telemarketing kan je een melding maken. ACM kan (zoals jochemd zei) een onderzoek doen naar dit bedrijf en zijn bevoegd om boetes te geven. Hoe meer meldingen, hoe meer kans is op een onderzoek en bewijslast is groter.

Indien het alleen bij bellen gaat, klik weg. (Of zeg een ogenblik geduld en leg de telefoon weg. Kijk 2 uur later of hun nog wachten).

Indien er al gedreigd wordt met incassobureau neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl/ of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies. Hun kunnen per situatie advies geven.

Havermch
Berichten: 23
Lid geworden op: 17 aug 2012 09:56

Re: Gebeld door Van Leeuwen en Partners

Ongelezen bericht door Havermch »

Vraag gelijk naar het bandje van het recht van verzet, dan kun je aangeven dat je niet meer door deze beller gebeld wil worden.
Doe ik altijd en werkt !

Hawk-Eye
Berichten: 1640
Lid geworden op: 08 jun 2005 19:46

Re: Gebeld door Van Leeuwen en Partners

Ongelezen bericht door Hawk-Eye »

blokkeer dat nummer als je door hen niet gebeld wilt worden.

Keepitreal2022
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 apr 2022 21:27

Re: Gebeld door Van Leeuwen en Partners

Ongelezen bericht door Keepitreal2022 »

Ik wordt al tijden door deze figuren lastig gevallen en keer op keer geef ik aan geen interesse te hebben en met rust gelaten te willen worden. Ook vraag ik iedere keer waarom zij mij zonder toestemming stalken. Deze mensen overtreden willens en wetens de wet. Maar het wordt hun wel heel makkelijk gemaakt want de toezichthouders lijken niets te doen. Hopelijk kan hier aandacht aan besteed worden in de uitzending net zoals die club van een rapper die al eerder voorbij kwam.
Laatst gewijzigd door Keepitreal2022 op 22 apr 2022 21:50, 1 keer totaal gewijzigd.

juliomariner
Berichten: 4762
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Gebeld door Van Leeuwen en Partners

Ongelezen bericht door juliomariner »

Zo gauw je hoort dat zij het zijn verbreek je gewoon de verbinding. Na een paar keer houd het vanzelf op.

Onkruid71
Berichten: 2619
Lid geworden op: 02 nov 2021 04:10

Re: Gebeld door Van Leeuwen en Partners

Ongelezen bericht door Onkruid71 »

Er zou gewoon een plek moeten zijn wat je aangiften zou moeten kunnen doen als bedrijven zich hiermee niet aan de regels houden, en dat het dan bij voldoende aanmeldingen onderzocht wordt en als nodig bestraft worden.

batoul
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2017 17:46

Re: Gebeld door Van Leeuwen en Partners

Ongelezen bericht door batoul »

Ik ben gebeld door leeuwen en partners en bedreigd dat ik moet betalen ze hebben nu ook incasso bureau ingeschakeld en staat er een bedrag van 80€ open die ik moet betalen maar waarvoor, waarom moet ik betalen voor iets wat ik niet wil of ken.ik hoop dat er snel iets aan dit oplichters gedaan wordt nooit gedacht dat ook mogelijk in NL IS.

Trieske68
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jul 2022 14:35

Re: Gebeld door Van Leeuwen en Partners

Ongelezen bericht door Trieske68 »

Vandaag is heeft mijn vader een e-mail ontvangen van van Leeuwen en Partners.
met daarin een verzoek om €49,95 via iDeal over wil maken.
Na even Google kwam ik op het bedrijf uit in Apeldoorn en heb gebeld.
Het bedrijf zegt dat mijn vader lid is geworden. Vreemd aangezien wij nog nooit van dit bedrijf gehoord hebben in de e-mail stond een dreiging als er niet betaald word sturen ze een incassobureau op hem af.
Tijdens het telefoongesprek viel de lijn weg en als je het adres opzoek kom je op een opslagloods uit .
Nu vraag ik (zijn dochter) af wat kunnen we nu het beste doen???

Jablan
Berichten: 6162
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Gebeld door Van Leeuwen en Partners

Ongelezen bericht door Jablan »

Eerst vragen om bewijs van betaald lidmaatschap (per post op te sturen) en zolang dat er niet is, niet betalen.

kuklos
Berichten: 9724
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Gebeld door Van Leeuwen en Partners

Ongelezen bericht door kuklos »

Trieske68 schreef:
15 jul 2022 14:44
Vandaag is heeft mijn vader een e-mail ontvangen van van Leeuwen en Partners.
Stuur ze maar als reply dat je een bewijs van overeenkomst wil zien en tot die tijd niets gaat doen en dat je dat incassobureau hetzelfde zal vertellen.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Gebeld door Van Leeuwen en Partners

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Onkruid71 schreef:
23 apr 2022 13:26
Er zou gewoon een plek moeten zijn wat je aangiften zou moeten kunnen doen als bedrijven zich hiermee niet aan de regels houden, en dat het dan bij voldoende aanmeldingen onderzocht wordt en als nodig bestraft worden.
Waarom weer extra regels invoeren die weer gehandhaafd moeten, als simpel de.verbinding verbreken prima werkt.

J. Deltoer
Berichten: 3031
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Gebeld door Van Leeuwen en Partners

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

PeterPeters1966 schreef:
18 jul 2022 23:19
Onkruid71 schreef:
23 apr 2022 13:26
Er zou gewoon een plek moeten zijn wat je aangiften zou moeten kunnen doen als bedrijven zich hiermee niet aan de regels houden, en dat het dan bij voldoende aanmeldingen onderzocht wordt en als nodig bestraft worden.
Waarom weer extra regels invoeren die weer gehandhaafd moeten, als simpel de.verbinding verbreken prima werkt.
Gewoon eens eens een keer bestaande regels handhaven zou ook verfrissend zijn.

Plaats reactie