Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
kf Chan
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jun 2023 13:57

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door kf Chan »

legal schreef:
08 mei 2023 00:46
Beste mensen,

Er is op dit moment een whatsapp groep met in totaal 9 gedupeerde ondernemers. Wij zijn begonnen met de voorbereidingen voor een gerechtelijke procedure. Mochten er meerdere gedupeerde ondernemers zijn en hierin mee willen doen meld je dan even.
Hoe kan ik aansluiten bij de whatsapp groep ??
Laatst gewijzigd door Radar op 04 jun 2023 19:08, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Stonden persoonsgegevens in

kortlontje
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jun 2023 21:34

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door kortlontje »

Beste mensen,

Graag sluit ik me aan voor een gerechtelijke procedure om mijn geld terug te vorderen.
Ik heb betaald, er is een opname'dag' geweest.
En uiteraard gebeurt er nu niets meer.
Uitzending zou media mei plaatsvinden.

MariskaM
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2023 09:46

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door MariskaM »

Ook wij zijn helaas gedupeerd.
Zijn er al mensen die samen iets hebben opgestart waar wij ons bij kunnen voegen?

Hallo1606
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2023 12:05

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door Hallo1606 »

TDMG is ondertussen failliet

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat zat er natuurlijk wel in. Zaak is nu om jullie vorderingen bij de curator aan te brengen. Helaas acht ik de kans dat jullie nog wat van jullie geld terug zien behoorlijk klein.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dan rest nu slechts nog het inzetten op privé-aansprakelijkheid, zoals ik eerder al schreef.
Moneyman schreef:
31 mei 2023 14:34
TDMGCLAIM schreef:
31 mei 2023 13:43
Het kan niet zo zijn dat je grof geld verdient terwijl je daarbij wetten overtreedt, en dan bij tegenslag direct klapt en al het personeel en gedupeerde crediteuren geen cent meer krijgen en Marcel van der Torre en Dennis Huijzers alle winsten in privé hebben afgeroomd.
Mijn ervaring is dat "het kan niet zo zijn dat" vrijwel altijd wél blijkt te kunnen. Koester niet teveel hoop - en zorg voor zoveel mogelijk bewijs dat de eigenaren bewust en met opzet geld afgeroomd hebben. Als je dat goed genoeg doet, kan je wellicht privé-aansprakelijkheid voor elkaar krijgen. En dat is je enige kans.

wijallemaalop24
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2023 15:44

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door wijallemaalop24 »

We zouden ons geld terug krijgen, hoe kan ik me aansluiten bij de gedupeerden? groeten Bianca

Ik zag onderstaande bericht....

legal schreef: ↑
08 mei 2023 00:46
Beste mensen,

Er is op dit moment een whatsapp groep met in totaal 9 gedupeerde ondernemers. Wij zijn begonnen met de voorbereidingen voor een gerechtelijke procedure. Mochten er meerdere gedupeerde ondernemers zijn en hierin mee willen doen meld je dan even.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door Moneyman »

wijallemaalop24 schreef:
12 jun 2023 15:49
We zouden ons geld terug krijgen, hoe kan ik me aansluiten bij de gedupeerden? groeten Bianca
Dat heeft geen nut meer, ze zijn failliet. Meldt je bij de curator.

Marleen.d
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2023 21:52

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door Marleen.d »

Ik kan me aansluiten. Ook ik ben gedupeerd. Betaald, opname geweest en toen dit....... Wat zijn de volgende stappen? Is toch een behoorlijk bedrag voor een kleine ondernemer....

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door juliomariner »

U moet doen wat Moneyman hierboven zegt: meld u bij de curator. Moneyman is onze huisdeurwaarder dus zou ik in dit soort gevallen altijd zijn gratis adviezen volgen.
Als groep kunt u nu helemaal niets meer doen denk ik. Elke vordering wordt individueel beoordeeld door de curator. Houd er echter rekening dat er waarschijnlijk weinig meer te halen valt. De belasting UWV en banken komen eerst. Daarna pas de anderen.

Meer info onder https://radar.avrotros.nl/nieuws/item/t ... terugzien/

Hallo1606
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2023 12:05

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door Hallo1606 »

Informatie over de toegewezen curator is te vinden onder de uitspraak van de rechtbank:
https://insolventies.rechtspraak.nl/#!/ ... .1300.1.23

ymulder53
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 jun 2023 17:38

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door ymulder53 »

beste,

Hierbij wil ik me ook aanmelden als gedupeerde.
Graag wil ik ook meedoen aan de gerechtelijke procedure om het betaald bedrag voor de opnames en uitzending terug te vorderen.
Helaas zijn we misleid op de manier hoe dit verkoop praatje is ontstaan.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door juliomariner »

Het heeft geen zin meer om een procedure te starten u moet u melden bij de curator. Link in het bericht boven uw bericht.

TwablaHL
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 feb 2020 13:29

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door TwablaHL »

Heeft iemand ook overwogen om RTL aansprakelijk te stellen?

De leiding van RTL was al jaren op de hoogte van de dubieuze praktijken van Z-Works / Dutch Media Group. De redactie van RTL-Z heeft zich al ergens in 2020 beklaagd bij de bedrijfsleiding en toen zijn er afspraken gemaakt dat de verkopers van Z-Works zich niet mochten voorstellen als redactie van RTL. Daar is Z-Works echter gewoon mee doorgegaan. Ik heb screenshots van topics op Twitter en Linkedin waarin ook de hoofdredacteur van RTL-Z meldt dat de praktijken van Z-Works niet toegestaan zijn. Ik heb screenshot van mededelingen op de site van RTL waarin uitgelegd wordt waar boze ondernemers zich kunnen melden.

Op het ondernemersforum Higherlevel van de Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO) heeft lang een topic gestaan waar gedupeerde ondernemers zich konden melden. Circa 20/30 ondernemers hebben met hulp van adviezen op het forum bezwaar gemaakt tegen de overeenkomst die op misleiding en bedrog gebaseerd was. Dat bezwaar is ook ergens in 2021 voorgelegd aan RTL. RTL heeft toen aangeboden de afwikkeling van een vordering op zich te nemen. De leiding van RTL maakte echter geen einde aan de praktijken van Z-Works, hoewel de eigen redactie van RTL-Z openlijk baalde dat de reputatie zo versjacherd werd.

Wel stuurde de advocaat van Z-Works een blafbrief naar de RVO die prompt het hele topic van het forum verwijderde. Daarna dreigde deze advocaat mij persoonlijk aan te klagen voor smaad, vergezeld van een schadeclaim. Ik heb hem geantwoord dat ik dolgraag de kans zou krijgen om in de rechtbank aan te tonen dat Z-Works misleidende verkooptactieken gebruikt die we kennen van acquisitiefraudeurs en dat enkele kenmerken van oplichting hier van toepassing zijn:
  • het aannemen van een valse naam;
    het aannemen van een valse hoedanigheid;
    het toepassen van listige kunstgrepen;
    een samenweefsel van verdichtsels.
Bovendien zijn zulke uitzendingen voor zover ik kan beoordelen ook in strijd met de Mediawet, maar daar hebben andere mensen meer verstand van.

De advocaat uit de uitzending van Radar is hiervan op de hoogte. Als een andere advocaat/jurist de route naar RTL wil verkennen: neem gerust contact op. Een claim indienen bij de curator lijkt me kansloos. Dat geld is al lang weg.

cogi007
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jun 2023 15:43

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door cogi007 »

Beste allemaal ,

Ik vind het zeer vervelend om te lezen dat jullie gedupeerd zijn.
Wij zijn zelf ook opgelicht door de bestuurders van de Dutch Media Group in een andere zaken kwestie.
Zij regelde op onze naam privé , geld leningen met woekerrentes van wel 24% .

Wij hadden onze boekhouding laten regelen , waar we tot op de dag van vandaag nog cijfers van moeten krijgen over 2019 , 2020 , 2021
Zij presteerde niet naar mate hun belofte.
Ons bedrijf is afgelopen jaar failliet gegaan , en worden nu namens eens curator aansprakelijkgesteld voor de boekhouding niet op orde te hebben.

Uiteraard laten wij het hier niet bij liggen , en ze zullen wij hun aansprakelijk stellen voor de aannames van de curator.

Ik mag helaas geen persoonsinfo delen ( volgens Radar website ) over de HOOFD persoon , maar we weten allemaal wel wie dat is , maar ze opereren vanuit bedrijf GTR invest.

MVG

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door Moneyman »

cogi007 schreef:
26 jun 2023 16:31
Wij zijn zelf ook opgelicht door de bestuurders van de Dutch Media Group in een andere zaken kwestie.
Zij regelde op onze naam privé , geld leningen met woekerrentes van wel 24% .

Wij hadden onze boekhouding laten regelen , waar we tot op de dag van vandaag nog cijfers van moeten krijgen over 2019 , 2020 , 2021
Zij presteerde niet naar mate hun belofte.
Ons bedrijf is afgelopen jaar failliet gegaan , en worden nu namens eens curator aansprakelijkgesteld voor de boekhouding niet op orde te hebben.
Dat laatste lijkt me volkomen terecht. Los van de eventuele oplichting hebben jullie zelf ook niet gedaan wat je had moeten doen.

Penini
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 jun 2023 10:05

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door Penini »

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!


beste,

Hierbij wil ik me ook aanmelden als gedupeerde van de dutch media group
Graag wil ik ook meedoen aan de gerechtelijke procedure om het betaald bedrag voor de opnames en uitzending terug te vorderen.
de opnames zouden 2 mei plaatsvinden
maar heb alles betaald, en niets gekregen.
Kan ik mij ook melden bij de curator.
Wat is de link hiervan?

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door juliomariner »

De link staat in de reactie van hallo1606 hierboven. Rechtzaal zal er niet komen. U moet echt bij de curator zijn. Houd er rekening mee dat u achteraan komt bij de verdeling van het eventueel nog aanwezige kapitaal. Het personeel de belastingdirnst, UWV en eventueel banken liggen aan de eerste mem.

Hallo1606
Berichten: 3
Lid geworden op: 12 jun 2023 12:05

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door Hallo1606 »

Ook het productiehuis, Dutch Content Productions, is afgelopen dinsdag failliet verklaard. Zelfde curator als TDMG.

Ilse1!
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jul 2023 13:39

Re: Geld terug van The Dutch Media Group: houd elkaar op de hoogte!

Ongelezen bericht door Ilse1! »

Beste Allemaal,

Ik zou mij graag bij deze aan willen sluiten om ons geld terug te halen.
Belachelijk en zeer onbeschoft.
Misschien de Media benaderen?

Ik heb het totale bedrag betaald en 5 dagen voor de opname kreeg ik een mail dat er door een conflict de opnames uitgesteld werden.
Meerdere mails gestuurd en geprobeerd te bellen.
Opname heeft dus niet plaats gevonden maar ik ben wel een paar duizend euro lichter.

Ik hoor graag van jullie om evt aktie te ondernemen.

Groet,
Ilse

Plaats reactie