Geld verdwenen via Ria Money Transfer

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Radjesh 2022
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 aug 2022 14:17

Geld verdwenen via Ria Money Transfer

Ongelezen bericht door Radjesh 2022 »

Beste,
Ik ben recent opgelicht via Ria. Ik zou een auto kopen in Belgie , omdat ik binnenkort daar zou verhuizen. De verkoper had de auto online aangeboden . Zij is op dit moment in Turkije en had alles geregeld met een Belgisch transporteur om de auto voor mij te brengen. Ik moest alleen mijn adres geven en het bedrag van aankoop klaarleggen in contanten. Dit bedrag zou ik met de transporteur afrekenen.Ik had zaterdag dat bedrag al en had een app gestuurd naar de transporteur dat hij de auto kon brengen. Toen zei de transporteur dat hij al een mailtje naar de verkoper had gestuurd dat hij het geld niet contant wilt ontvangen.Ik moest het via Ria transactie kantoor doen. Ik vroeg aan hem waarom niet Western Union.Toen antwoorde de transporteur dat het niet veilig is met Western Union. Ik heb het geld overgemaakt naar de verkoper via Ria naar Turkije MAAR had wel de pincode afgeschermd.
Dit meer als een zekerheid voor mij zelf dacht ik. Toen zei de transporteur dat de verkoper meer geld wou hebben,heb ik dan de koop stop gezet en ben mijn gestorte bedrag gaan halen.Tot mijn verbazing werd ik meegedeeld dat het bedrag al was ontvangen.
Ik heb geen PINCODE van de transactie gegeven,hoe kunnen ze het geld weghalen? Ik heb Ria hoofdkantoor gebeld ,de afdeling Compliance en die zegt dat ze niks kunnen doen en werd door verbonden naar de klantenservice van Ria.Daar heb ik 6 keren meer dan een half uur aan de lijn gewacht om een medewerker te spreken,echter zonder resultaat.Ik heb ook aangifte bij de politie gedaan,maar die kunnen niks voor mij betekenen,omdat het een Belgisch bedrijf betreft.

Nevyn
Berichten: 1279
Lid geworden op: 27 jul 2016 18:15

Re: Geld verdwenen via Ria Money Transfer

Ongelezen bericht door Nevyn »

Tsja dit is al een heel oude truc, tijdje weg geweest verdwenen uit de herinneringen en weer terug.
Ben bang dat u geen auto krijgt.

Had zelf nog nooit van deze gehoord https://app.riamoneytransfer.com/nl-nl? ... .bing.com/ maar vroeger ging dit via Westrn Union.
https://www.trustpilot.com/review/www.r ... ansfer.com

BL2
Berichten: 4793
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Geld verdwenen via Ria Money Transfer

Ongelezen bericht door BL2 »

Dus een Belgische auto kopen van iemand in Turkije, contant betalen zonder deze auto ook maar gezien te hebben.
Dat lijken me al genoeg rode vlaggen, daar hoeft Ria nog geeneens voor in beeld te komen.......

Methusalah
Berichten: 1147
Lid geworden op: 19 nov 2019 10:28

Re: Geld verdwenen via Ria Money Transfer

Ongelezen bericht door Methusalah »

Je hebt het inmiddels ervaren maar je moet nooit een auto kopen dat uit een ander land moet komen. Dat is in 99% van de gevallen altijd oplichting.

Gingen er echt geen alarm bellen bij je rinkelen?

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Geld verdwenen via Ria Money Transfer

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Neem eventueel contact op met www.fraudehelpdesk.nl.

Echter ga ik vanuit dat u uw geld kwijt bent. Ik weet niet wat Ria is dus daarover kan ik niks zeggen.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geld verdwenen via Ria Money Transfer

Ongelezen bericht door juliomariner »

deze oplichting truuk is al heel oud. De kans dat u maar iets van uw geld terugziet is miniem (helaas)

Hophophop
Berichten: 259
Lid geworden op: 02 aug 2022 19:48

Re: Geld verdwenen via Ria Money Transfer

Ongelezen bericht door Hophophop »

Geld terug van de verkoper kan je wel vergeten. Die vind je niet meer terug.

Blijft nog over de money transfer service. Als ze niet volgens hun eigen voorwaarden hebben gehandeld kan je daar mogelijk je geld terugeisen. Maar dat zou je zelf toch moeten kunnen achterhalen.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geld verdwenen via Ria Money Transfer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Wat bedoelt u met pincode afgeschermd?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Geld verdwenen via Ria Money Transfer

Ongelezen bericht door Jablan »

Om het geld af te halen, moet de ontvanger een pincode opgeven, die hij/zij van de verzender krijgt.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geld verdwenen via Ria Money Transfer

Ongelezen bericht door juliomariner »

U had zelf trouwens Western Union voorgesteld?
Waarom in hemelsnaam.? Dat is de huisbank van bijna alle Nigeriaanse oplichters.
Vind het hele verhaal erg onwaarschijnlijk, zo dom kan iemand toch niet zijn. Allereerst, u koopt ongezien in België een auto van een voor u onbekend persoon die zegt in Turkije te verblijven.
De auto wordt via een transporteur geleverd die eerst het geld contant bij aflevering geld voor auto meeneemd, maar dan toch niet, transport is in een keer duurder en moet vooruit betaald worden.
Alles moet betaald worden via een of andere vage site en dan doet u ook nog het voorstel via de notoir onbetrouwbare Western Union te betalen?
Dit is toch wel een schoolvoorbeeld van 1 van de vormen van Nigeriaanse fraude. Ze zullen u daar in Nigeria dankbaar zijn voor uw donatie..

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geld verdwenen via Ria Money Transfer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

In Belgie kan je blijkbaar gewoon via het postkantoor met RiaMoney transfer betalen.

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Geld verdwenen via Ria Money Transfer

Ongelezen bericht door juliomariner »

Dat weten die oplichters ook maar je kunt toch op je klompen aanvoelen dat het verhaal van de verkoper niet klopt.

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Geld verdwenen via Ria Money Transfer

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar dat heeft volgens mij niets met Ria van doen.

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Geld verdwenen via Ria Money Transfer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

Lady1234 schreef:
16 aug 2022 21:27
In Belgie kan je blijkbaar gewoon via het postkantoor met RiaMoney transfer betalen.
Kan in veel Europese landen of online maar ontvanger heeft altijd codenummer nodig. En dat had verkoper niet gegeven schrijft hij. Zonder code kan niemand het geld ophalen in principe.
Dat is de klacht van TS.

RIA moet de gegevens, naam, paspoortnummer en telefoonnummer, hebben van de ontvanger waarmee aanklacht bij politie in Belgie gedaan kan worden.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: Geld verdwenen via Ria Money Transfer

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Was het een hele bijzondere auto omdat je m op deze manier wilde kopen?

Bezorgdeburger
Berichten: 599
Lid geworden op: 09 aug 2022 08:30

Re: Geld verdwenen via Ria Money Transfer

Ongelezen bericht door Bezorgdeburger »

PeterPeters1966 schreef:
17 aug 2022 09:15
Was het een hele bijzondere auto omdat je m op deze manier wilde kopen?
Zo bijzonder zal de auto niet geweest te zijn. Je eerste betaling via RIA mag maximaal € 1.000,-- bedragen. Bij Western Union maximaal € 2.500,-- als je al vaker geld hebt verstuurd.

Plaats reactie