Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
H. Meijerink
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2022 07:01

Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door H. Meijerink »

Klacht.nl pretendeert klachten via hun site op te lossen. Niets is minder waar. De betrokken bedrijven kunnen naar believen een klacht aanmerken als zijnde "opgelost". en dat is meestal een pertinente leugen. Dat heb ik nu ook ervaren.
Ik heb bij mkb clickservice, alias proximedia, helaas een contract afgesloten waarbij ik met die vertegenwoordiger ( zij zochten mij op, ik heb hen nooit benaderd) in den treure heb besproken wat ik nodig was in mijn webshop. En ik gaf aan dat mijn budget niet ruim is, ik zou binnen paar maanden resultaat (inkomsten) krijgen. Op slinkse wijze is mij wijsgemaakt dat vanalles mogelijk zou moeten zijn en op basis daarvan contract aan gegaan. Blijkt later niets van dat alles waar te zijn. . De kans om het contract goed te bestuderen krijg je niet. Als het te lang duurt tijdens het bezoek van die zgn vertefenwoordiger gaat hij zogenaamd bellen. Van tevoren opgezet spelletje.Ik ben juist erg beperkt in mijn werkzaamheden in mijn eigen website. Er komt ook totaal geen resultaat. Mij met een dood vogeltje blij maken: " volgens de cijfers..." ja, die cijfers zeggen dus niks. Kunnen ook fictief zijn, verbaast mij dan ook niet!
Bij klacht.nl klacht ingediend want ja zij zouden voor een oplossing zorgen!! Nee, zij sturen jouw probleem door naar mkb Clickservice en na wat heen en weer geapp, kunnen of willen zij nog steeds niet de afspraken waarmaken, en zetten zij doodleuk op klacht.nl dat er een oplossing is, wat pertinent niet waar is! Ik heb nog nooit een oplossing van hen gehoord!En daarmee wordt doodleuk het dossier afgesloten!
Mijn vermoeden is door deze gang van zaken dat klacht.nl gewoon een onderdeel van Mkb clickservice is, en de gedupeerden op deze manier wel zeer gemakkelijk de mond kan snoeren!! En lijkt het net of zij een uiterst betrouwbaar bedrijf zijn die "echt meewerken met de klant om tot een oplossing te komen". Ik zou zsm bericht krijgen van de webafdeling wat de oplossing zou zijn mbt mijn probleem. Dat was ongeveer twee weken geleden, geen woord weer gehoord maar wel eisen dat ik betaal.
Nu hoef ik helemaal geen oplossing meer, de enigste oplossing is kappen met deze nare toestand. En zogenaamde contract ontbinden, want dit malafide bedrijf maakt mensen zeer bewust kapot.
Zijn hier meer mensen op deze manier daar de dupe van geworden?

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door sylvesterb »

H. Meijerink schreef:
27 sep 2022 07:26
Klacht.nl pretendeert klachten via hun site op te lossen. Niets is minder waar. De betrokken bedrijven kunnen naar believen een klacht aanmerken als zijnde "opgelost". en dat is meestal een pertinente leugen. Dat heb ik nu ook ervaren.
Omdat je 1 ervaring hebt concludeer je dat de status "opgelost" meestal een pertinente leugen is, dat vind ik erg kort door de bocht.
H. Meijerink schreef:
27 sep 2022 07:26
Bij klacht.nl klacht ingediend want ja zij zouden voor een oplossing zorgen!! Nee, zij sturen jouw probleem door naar mkb Clickservice....
Als je naar klacht.nl gaat zie je op hun hoofdpagina het volgende:
  • Maak uw klacht online zichtbaar
    Wij wijzen het bedrijf op uw klacht
    Het bedrijf lost uw klacht op
Nergens pretenderen ze dat ze persoonlijk jouw klacht afhandelen. Het idee van klacht.nl is dat klachten online zichtbaar zijn en bedrijven het dan zelf oplossen.
H. Meijerink schreef:
27 sep 2022 07:26
Mijn vermoeden is door deze gang van zaken dat klacht.nl gewoon een onderdeel van Mkb clickservice is, en de gedupeerden op deze manier wel zeer gemakkelijk de mond kan snoeren!!
MKB Clickservice is niet verbonden aan klacht.nl, uw vermoeden is ook gebaseerd op de verkeerde aannames. Ja bedrijven die betalen kunnen een klacht behandelen via klacht.nl, betaal je niet dan kun je ze niet behandelen, dit het verdien model van klacht.nl en veel bedrijven werken om die rede ook niet met ze samen. Maar de afhandeling ligt bij het bedrijf, deze vermelden dan de oplossing en u kunt hierop nog steeds reageren.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door sylvesterb »

https://www.klacht.nl/mkb-clickservice/ ... n-niet-na/

Hierin wordt u ook gewezen op het feit dat klacht.nl enkel de klacht doorstuurt conform wat op uw website staat. Ook is de klacht niet als "Opgelost" gezet zonder communicatie.

H. Meijerink
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2022 07:01

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door H. Meijerink »

Omdat je 1 ervaring hebt concludeer je dat de status "opgelost" meestal een pertinente leugen is, dat vind ik erg kort door de bocht.

Hoe komt u hierbij, het is een feit dat dit gebeurt, niet enkel op mijn ervaring gebaseert. Misschien zou u meer research moeten doen voor u dit commentaar levert. Tenzij u bij een van deze bedrijven wetkzaam bent, dan is uw reactie natuurlijk begrijpelijk.

H. Meijerink
Berichten: 4
Lid geworden op: 27 sep 2022 07:01

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door H. Meijerink »

Nergens pretenderen ze dat ze persoonlijk jouw klacht afhandelen. Het idee van klacht.nl is dat klachten online zichtbaar zijn en bedrijven het dan zelf oplossen.

En hierbij het volgende probleeem: het bedrijf in kwestie heeft mij tot nu toe geen enkele oplossing geboden, zij zetten op deze site doodleuk van wel, dat wordt met hoofdletters vermeld, vervolgens kan ik op deze site geen reactie meer geven OMDAT HET ITEM IS AFGESLOTEN
Nog niet duidelijk dan voor u meneer

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door Moneyman »

H. Meijerink schreef:
27 sep 2022 18:46
Omdat je 1 ervaring hebt concludeer je dat de status "opgelost" meestal een pertinente leugen is, dat vind ik erg kort door de bocht.

Hoe komt u hierbij, het is een feit dat dit gebeurt, niet enkel op mijn ervaring gebaseert. Misschien zou u meer research moeten doen voor u dit commentaar levert. Tenzij u bij een van deze bedrijven wetkzaam bent, dan is uw reactie natuurlijk begrijpelijk.
Het probleem zit ‘m toch echt in jouw aannames en jouw nalatigheid om je even in te lezen. De werkwijze van klacht.nl is l jarenlang identiek en volkomen duidelijk. Je schiet nogal gauw in de insinuaties, zowel in je openingspost als in je reacties op anderen. Het is mij wel duidelijk waar het probleem zit - en dat is niet bij klacht.nl.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

U bent een ondernemer en daarbij gelden andere regels en wetten. Op klacht.nl is een behoorlijke communicatie te volgen tussen u en mkb clickservice. Het nadeel daar is dat de waarheid ergens in het midden zou kunnen liggen. Indien u het niet eens bent met bepaalde zaken en geen contact krijgt (terwijl u zelf ook meerdere keren de telefoon niet opgenomen hebt), dan zal u daar stappen voor moeten ondernemen. Als u bewijs hebt dat er bepaalde zaken zijn afgesproken die niet zijn waargemaakt, dan zal u daarmee aan de slag moeten. Pas na een ingebrekestelling en een ultimatum zou er ontbonden kunnen worden.


sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door sylvesterb »

H. Meijerink schreef:
27 sep 2022 18:50
Nergens pretenderen ze dat ze persoonlijk jouw klacht afhandelen. Het idee van klacht.nl is dat klachten online zichtbaar zijn en bedrijven het dan zelf oplossen.

En hierbij het volgende probleeem: het bedrijf in kwestie heeft mij tot nu toe geen enkele oplossing geboden, zij zetten op deze site doodleuk van wel, dat wordt met hoofdletters vermeld, vervolgens kan ik op deze site geen reactie meer geven OMDAT HET ITEM IS AFGESLOTEN
Nog niet duidelijk dan voor u meneer
Als ik kijk op https://www.klacht.nl/mkb-clickservice/ ... n-niet-na/ zie ik nergens een reactie met hoofdletters vermeld.

Ze geven aan dat de web afdeling contact met u gaat opnemen en vermelden op een zeer nette wijze dat u de hoorn op de haak heeft gegooid in een gesprek en ondanks dat ze dus met u in gesprek probeerde te gaan gaat u naar een website op internet, dat is een keus maar zal vrijwel nooit tot een oplossing leiden.

U bent ondernemer en of u nu in de verkooppraatjes bent getrapt of niet of andere verwachtingen had is niet relevant, het gaat er nu om wat in de overeenkomst staat. Als u vind dat het bedrijf de overeenkomst niet nakomt kunt u ze in gebreke stellen via een brief en ze een redelijke termijn geven om dit te herstellen conform de overeenkomst. Doen ze dit niet dan kunt u naar de rechtbank stappen om de overeenkomst te beëindigen.

Heel eerlijk als ik de communicatie lees op klacht.nl en de manier waarop u hier communiceert, u deze vele aannames en valse beschuldigen, bent u niet erg oplossing gericht bezig. En nee ik ben niet werkzaam bij MKB Clickservice of klacht.nl. Persoonlijk vind ik klacht.nl een vorm van chantage gezien je als ondernemer enkel een klacht kan behandelen als je een betaald abonnement neemt, mijn vorige werkgever (grote internet provider) negeerde klachten op klacht.nl dan ook structureel. Op klachten op Tros Radar, Tweakers reageerde we vrijwel wel altijd, maar online je klacht gooien heeft niet altijd een beter resultaat.

tom1985
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 dec 2022 16:27

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door tom1985 »

MKB clickservice belt ook gewoon consumenten (al meerdere jaren uitgeschreven uit de KVK) Als ik ze hiermee confronteer en vraag hoe ze aan mijn gegevens komen en wat het KVK nummer van MKB clickservice is word de verbinding verbroken, als ik ze nadien terugbel verbreken ze wederom de verbinding... ze willen dus niet aangeven hoe ze aan hun telefoonnummers komen maar legaal is het in iedergeval niet!
Na veel moeite en na een telefoontje met het hoofdkantoor eindelijk iemand gesproken die mij te woord wil staan. Ze geven aan dat ze overal telefoonnummers vandaan halen, dit kan ook gewoon op straat van bedrijfsbusjes zijn of van advertenties op internet.
Dat ik al 4 jaar geen bedrijf meer heb maakt niet uit, dit word blijkbaar niet gecontroleerd, hij vond dit ook spijtig en geeft aan dat dit niet meer moet gebeuren alleen oprecht klonk dit niet.
Na doorvragen blijkt MKB clickservice inderdaad onderdeel te zijn van Proiximedia.

Kortom pas op voor deze telefonerende cowboys!

HandigeHarrie
Berichten: 1359
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Los van deze casus is het natuurlijk vreemd dat een bedrijf zelf de klacht als "opgelost" kan qualificeren; de indiener van de klacht moet logischerwijs het oordeel "opgelost" of niet geven. Maar ja, wie betaalt, bepaalt.
Een raar verdienmodel; 100 euro betalen om de klacht te kunnen reageren en zelf te kunnen bepalen of het opgelost is ... een soort van uitlokken om 100 euro te betalen want ja, anders blijft die klacht openstaan en als je dokt dan kan je er "opgelost" onder zetten.
Zou de klant degene zijn die bepaalt of het "opgelost" is, dan zou geen enkel bedrijf die 100 euro betalen om te "mogen" reageren op de klacht.

Marion Meyer
Berichten: 1
Lid geworden op: 01 feb 2023 16:44

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door Marion Meyer »

Kom net van de rechtbank, zo verdrietig van :( Heb meer dan €6000 moeten betalen aan deze partij. Lees bij iedereen hetzelfde, agressieve marketing bij kleine ondernemers die proberen het hoofd boven water te houden. Echt ongelooflijk dat een rechter ons niet beschermd tegen dit soort praktijken. Dat je op deze manier je geld wil verdienen, wat zijn dit voor mensen???? Ik hoop dat er ooit nog eens een wet komt, dat dit soort praktijken niet meer kunnen. Bij Kassa heb ik gezien dat er korte metten werd gemaakt met een soortgelijk buro. Helaas is dit voor 1 persoon dus goed afgelopen, maar helaas gaan ze gewoon weer verder.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door Moneyman »

Marion Meyer schreef:
01 feb 2023 16:55
Kom net van de rechtbank, zo verdrietig van :( Heb meer dan €6000 moeten betalen aan deze partij. {...}
Echt ongelooflijk dat een rechter ons niet beschermd tegen dit soort praktijken. {...}
Ik hoop dat er ooit nog eens een wet komt, dat dit soort praktijken niet meer kunnen. {...}
Klinkt beroerd. Maar zonder enige feiten zegt je verhaal niet zoveel. Ik ben wel benieuwd: heb je zelf verweer gevoerd, of had je een advocaat ingeschakeld?

Ik vraag dit omdat de wet al best heel veel bescherming biedt. Maar dan moet je wel het juiste verweer voeren...

rottweiler55
Berichten: 6
Lid geworden op: 22 aug 2023 15:06

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door rottweiler55 »

ben ook op 30 september 2022 benaderd door <verwijderd door moderator> van proximedia/mkb clickservice zouden mij kunnen helpen met mijn online webshop, van al die beloftes bleek niks van te kloppen, wou ook gelijk van alles af en geprobeerd alles te annuleren maar is niks mee gedaan, ben nu wel gedagvaard op 14 september 2023 voor een bedrag van 6500, euro inclusief voorkom kosten heb hier aangifte van gedaan op het politie bureau, en meldingen achter gelaten op verschillende site's en forums maar tot op heden weinig mee opgeschoten.

Sandervm
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 sep 2023 13:23

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door Sandervm »

Beste lezers (en radar!!),

Mkb ClickService is nog steeds actief om startende ondernemers te misleiden en ze een contract te laten tekenen. Mijn vriendin is helaas omgepraat om dit contract te tekenen, maar heeft binnen 3 dagen gelijk een aangetekende brief verstuurd dat ze spijt heeft van de keuze en geen diensten van deze partij wilt ontvangen. Ze begreep niet goed wat ze nou precies zou krijgen, maar de man beloofde allemaal mooie cijfers en benadrukte hoe belangrijk dit wel niet is. Pure manipulatie om ervoor te zorgen dat iemand tekent. Uiteraard was dit een nieuwe concept met een eenmalige kans om het contract te tekenen. Als ze het nu niet deed, ging de "deal" naar iemand anders. Zelfs een uur bedenktijd was niet mogelijk.... De man belde daarna nog terug, dat hij had gezien dat ze het contract wilde ontbinden. De man bleef aandringen dat dat niet mogelijk was en zei uiteindelijk: als je wilt procederen moet je dat zelf weten, dat gaat je alleen maar meer geld kosten (zelf niet benoemd).

Vreselijk bedrijf met als enige doel om zoveel mogelijk geld afhandig te maken van onwetende startende ondernemers.

Waarom is dit nog steeds mogelijk.....

Tot nu toe geen diensten ontvangen, maar wanhopig op zoek naar mogelijke uitwegen om de schade te beperken. Ik zie online dat ze vaak rechtzaken winnen, omdat je als ondernemer (ook startende) niet beschermt bent tegen colportage (agressieve verkoop). Aangezien we direct aangegeven hebben geen diensten te willen van deze partij, en direct een aangetekende brief hebben gestuurd, is er dan nog kans op een ontbinding of schadematiging?

Heb je tips voor onze situatie? Dan horen ze heel graag.

Met vriendelijke groet,
Sander

TwablaHL
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 feb 2020 13:29

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door TwablaHL »

MKB Clickservice heeft een paar achilleshielen.

1. Een klant die meteen na het sluiten van de overeenkomst bezwaar maakt en een beroep doet op dwaling (misleiding) zal van de kantonrechter geen gelijk krijgen, zelfs niet nadat talloze ondernemers verslag hebben gedaan van hetzelfde patroon (babbeltrucs. loze beloften en bluf :roll: ) door de jaren heen. Een beroep op misleidende handelspraktijk faalt ook, omdat dit consumentenrecht is. Reflexwerking :cry: is ook niet van toepassing. Maar wat wel werkt is de rechter vragen om de schade te matigen, want er is nog geen enkel werk verzet. Ja, er is een vertegenwoordiger op bezoek geweest. Maar dat die deze keer wel een handtekening ontfutselt heeft, is niet meer werk dan tevergeefs terug naar kantoor gaan. Bovendien stelt MKB Clickservice zelf dat ze de aanloopkosten voor hun rekening nemen.

Dan blijkt ook dat een enkele rechter wel gehoord heeft dat de klant zich bedonderd voelt, want de toegewezen schade varieert van nul :mrgreen: tot enkele honderden euro's.

Dat leidt er weer toe dat het voor MKB Clickservice (Proximedia) een dure grap wordt om teveel teleurgestelde klanten voor de rechter te dagen. Procederen was voor Proximedia jarenlang een lucratief verdienmodel, maar als er een risico is dat de rechter de schade aanzienlijk matigt valt er niks meer te verdienen.

Het verzoek tot schadematiging kan wel vergezeld gaan van een beroep op dwaling (ook al is die op zich kansloos), want de verkopers van het bedrijf handelen als volgt. Ze bellen (doorgaans startende) ondernemers met een zogenaamd bijzonder aanbod dat slechts tijdelijk geldig is, waarbij het bedrijf alle aanloopkosten voor zijn rekening neemt. De ondernemer meent te horen dat het gratis is, maar dat woord wordt niet gebruikt. Dat telefoontje is overigens ongevraagd en sinds 2021 in strijd met de Telecomwet: aangifte doen kan bij de ACM.

Na dat telefoontje volgt een gesprek op locatie waar de ondernemer van alles beloofd wordt over het succes van de nieuw te bouwen site (landingspagina's) en de zoekreclame (Google Adwords, Google Banner Network en soms ook social media). Aan te raden is om dat gesprek op te nemen, want talloze ondernemers klagen over beloften die niet worden nagekomen. Dat is zonder geluidsopname uiteraard nooit meer te bewijzen. De verkoper toont een waslijst (de zogenaamde cascade) van aanloopkosten die allemaal worden weggestreept. Dat doen ze bij iedereen. Is een verkooptruc. Wat overblijft zijn wat eenmalige administratiekosten en een maandbedrag voor online marketingdiensten. Wie tekent, zit twee of vier jaar :o vast.

Lees dat contract voor je tekent. Lees het goed! Heb je dat niet gedaan en krijg je de volgende dag spijt? Zeg dan direct op en neem contact met mij op voor een standaard opzegbrief die reeds door tientallen ondernemers gebruikt is. Niet één daarvan heeft betaald en niet één daarvan is voor de rechter gedaagd, tot op heden.

2. Is er al een site voor je gebouwd en doen ze aan zoekreclame? Zoek taal- en spelfouten in de tekst. Kijk of het beeld of tekst niet van andere ondernemers is gekopieerd. Maak screenshots. Maak ook screenshots van de stats die ze (maandelijks) aanleveren.

In de overeenkomst staat dat ze accounts openen bij Google Ads (SEA) en Facebook (SMA) en dat de ondernemer de enige houder is van die accounts. Deze tekst verschilt van contract tot contract, maar je kan dus als ondernemer toegang eisen tot het echte Google Ads account en controleren of jouw budget besteed wordt zoals gesuggereerd is. Want de stats die MKB Clickservice toont zijn gemaakt in een ander dashboard. Eis dus toegang tot het Google Ads account (en evt het Facebook account) en gebruik een eventuele weigering voor een ingebreke-stelling. Om uiteindelijk de overeenkomst te kunnen ontbinden op basis van wanprestatie.

Ik ken nog geen enkele ondernemer die de daadwerkelijke Google Ads-data heeft gezien. Ik ken wel ondernemers die na bemoeienis van MKB Clickservice de bezoekcijfers van hun site zien afnemen. En last krijgen van wegvallende conversie. Er lijkt hier sprake van structurele wanprestatie.

Dat laatste is zeker het geval wanneer MKB Cickservice een bushalte-site bouwt met vijf landingspagina's die doorlinken naar de eigenlijke doelsite. Zo trekt de nieuwe site waarschijnlijk verkeer weg :o bij de bestaande site!!! Misschien kan een online marketing-expert deze bushalte-methode bespreken, zodat gedupeerden extra argumenten krijgen in de rechtbank.

Tenslotte: MKB Clickservice vraagt van elke nieuwe klant tien namen en adressen van andere ondernemers, de zogenaamde aanbevelingen. Deze vergaring van persoonsgegevens is waarschijnlijk in strijd met de AVG. Aangifte kan gedaan worden bij de Autoriteit Persoonsgegevens.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door Moneyman »

Top reactie, dank!

Lady1234
Berichten: 26924
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zou het allereerste advies aan die ondernemers niet moeten zijn: NOOIT ingaan op ongevraagde telefoontjes?

TwablaHL
Berichten: 37
Lid geworden op: 26 feb 2020 13:29

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door TwablaHL »

Lady1234 schreef:
09 sep 2023 22:39
Zou het allereerste advies aan die ondernemers niet moeten zijn: NOOIT ingaan op ongevraagde telefoontjes?
Daarmee adviseer je de koe in de kont. Er wordt op ondernemersforum Higherlevel al een jaar of vijftien gewaarschuwd tegen Proximedia en diverse navolgers (SiVO Media, opgezet door ex-verkopers van Proximedia) en elke zoveel jaar denkt iemand dat je beter ondernemers vooraf kan waarschuwen dan achteraf uit de put vissen. Maar de KvK waarschuwt iedere beginner al jaren tegen acquisitiefraudeurs en dubieuze dienstverleners bij inschrijving in het handelsregister, en niemand die dat hoort. De meeste mensen beseffen pas dat ze gescamd zijn als het te laat is.

Daarom doet Proximedia (en elke andere dubieuze dienstverlener die daar genoemd ondernemersforum behandeld wordt) zijn best om topics te laten sluiten en wissen van dit soort fora. Proximedia heeft jaren geleden een dure advocaat ingehuurd om alle aandacht te laten verwijderen, maar dat was tevergeefs. Eerder al besloot de rechter dat Tros Radar een topic over Proximedia (2004) niet hoefde te verwijderen en dat zelfs woorden als boevenbende en oplichters in het verband van zo'n forum niet onrechtmatig waren.

Inmiddels is dat topic alsnog verwijderd.

Terwijl het probleem nog steeds bestaat. In België heeft het OM er in Brussel een strafzaak van gemaakt. Een honderdtal ondernemers voegden zich. Toch liet de rechtbank zich overtuigen :( dat het euvel veroorzaakt was door enkele op hol geslagen verkopers. Proximedia werd vrijgesproken.

Daar was in 2016 de nieuwe Wet strafbaarstelling Acquisitiefraude toch voor bedoeld? Tja, dat is strafrecht. Dus een ondernemer die daar bij de kantonrechter naar verwijst, krijgt een :shock: glazige blik.
Het doel van de wet is het tegengaan en zorgen dat ondernemers eenvoudig onder een overeenkomst uit kunnen komen als die via een een ‘misleidende omissie’ tot stand is gekomen. Een misleidende omissie is het weglaten of verborgen houden van belangrijke informatie bij het aangaan van een transactie waardoor het als onrechtmatig handelen kan worden aangemerkt.
Die nieuwe wet komt wel van pas om misleidende omissie bij franchisegevers aan te kaarten. Echte scammers houden vrij spel. Zelfs het fraudemeldpunt (mee opgericht door het MvJ) mag geen gegevens van scammers meer noteren, want dat is een inbreuk op hun privacy.

Dat noem ik nou jurocratie! 8)

criticus2
Berichten: 1096
Lid geworden op: 06 sep 2018 12:38

Re: Mkb clickservice (proximedia) dupeert ondernemers nog steeds, Klacht.nl fake site

Ongelezen bericht door criticus2 »

In principe is er wetgeving genoeg .
Grootste probleem is dat er nog steeds een grote categorie mensen is die zichzelf ondernemer noemt en vindt, terwijl ze zo overduidelijk dat niet zijn, juist door al te makkelijk op verkooppraatjes in te gaan, en niet even de tijd nemen voor er iets besloten wordt onderzoek te doen.
Met ruimer beschikbaar zijn van internet kom je vaker oplichters tegen. Maar tegelijkertijd is er meer info beschikbaar over die categorie.
Mensen die met dit soort bedrijven meegaan, en ingaan op ""aanbiedingen"" en ongevraagde acquisitie kunnen mi beter ophouden met ondernemen. Want ze missen dan toch wel een belangrijke eigenschap daarvoor.

Plaats reactie