MKB Voordeelclub neemt telefoon niet op over lidmaatschap

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Hadiehans
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2022 13:24

MKB Voordeelclub neemt telefoon niet op over lidmaatschap

Ongelezen bericht door Hadiehans »

Ik denk dat ik ben [benadeeld - moderatie] door MKB voordeelclub. Ik zou een jaar lang gebruik mogen maken van hun diensten voor 90 euro. Maakte ik geen gebruik dan kreeg ik het geld terug. Nu zijn we zo ver. Nemen telefoon niet op. pand staat , volgens mij, te koop en lees op internet meerdere vergelijkbare meldingen. [harde beschuldigingen verwijderd door moderatie] Iemand ook deze ervaringen?
Laatst gewijzigd door Radar op 12 apr 2022 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel gewijzigd voor duidelijkheid

caruso
Berichten: 1170
Lid geworden op: 20 jul 2005 16:47

Re: MKB Voordeelclub neemt telefoon niet op over lidmaatschap

Ongelezen bericht door caruso »

Neem je verlies en ga in het vervolg niet in zee met vage kortingclubjes. Ervaringen van derden helpen je niet.

Opperdoes
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 jan 2023 12:33

Re: MKB Voordeelclub neemt telefoon niet op over lidmaatschap

Ongelezen bericht door Opperdoes »

Ik heb nu dezelfde slechte ervaring. Ik had het nadat ze weer afschreven in 2021 opgezegd en nu wordt anno 2023 er ijskoud een incassodreiging naar mij gestuurd in onprettige arrogante bewoordingen. Lessen voor mij zijn:
1. Ga nooit in op telefonische aanbiedingen. Gewoon gelijk afwijzen.
2. Toezeggingen schriftelijk (dus per mail) en nooit mondeling, want dan sta je zoals nu met lege handen.
En deze club vooral negeren, bij MKB Nederland hebben ze er ook last van.

Moneyman
Berichten: 29801
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: MKB Voordeelclub neemt telefoon niet op over lidmaatschap

Ongelezen bericht door Moneyman »

Opperdoes schreef:
03 jan 2023 12:41
En deze club vooral negeren, bij MKB Nederland hebben ze er ook last van.
Dat is alleen een goede tip als je dat aan de voorkant doet (en dus hun "aanbiedingen" negeert). Als je er eenmaal ingestonken bent, is het uiteraard een slecht advies.

Hazelmuis
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 jan 2023 17:23

Re: MKB Voordeelclub neemt telefoon niet op over lidmaatschap

Ongelezen bericht door Hazelmuis »

Ik heb met deze club dezelfde negatieve ervaring. Na 1 jaar (vanaf 20-2-2020 tot 20-2-2021) lid te zijn geweest heb ik me in de laatste week van januari 2021 telefonisch afgemeld en hun incasso van de tweede contributie van 90.75 euro in februari 2021 gestorneerd. Daarna niets meer vernomen, tot deze week. Nu komen ze met een nota en tevens incassobureau-dreigement tot een bedrag van 168,82 euro over de periode 20-2-2021 t/m 31-12-2022. Ze beweren dat ik me niet heb afgemeld omdat ze geen telefoon noch een e-mail van mij hebben gehad want dan hadden ze mij een bevestigingsmail gestuurd. Nu willen ze hebben dat ik deze mail (die ik niet heb) hun toestuur. Ze zeggen verder dat ze mij herhaaldelijk betalingsverzoeken hebben gestuurd, maar die heb ik nooit ontvangen want anders had ik daarop beslist gereageerd en mijn opzegging zeker per brief dan wel per e-mail bevestigd. Ik heb hun verzocht die betalingsverzoeken mij te doen toekomen. Ik heb hun tevens bericht dat het sturen van een incasso 2 jaar na datum zeer onzakelijk en onbeschoft is. Ik heb ook nog vermeld dat ik eventueel een tegenvordering kan indienen wegens de niet ontvangen restitutie van mijn contributie omdat ik geen voordeel heb behaald. Deze restitutie heb ik over de door hun genoemde perioide berekend op 2 x 75.- + 10/12 x 75.- = 212,50. Ik wacht nu op hun reactie. Als juridisch geschoolde persoon en ambtelijk ex werknemer bij gemeente en provincie, ben ik niet bang voor een zitting bij de rechtbank. Ik heb daarmee veel ervaring zowel in het kader van het privaatrecht alsook bestuursrecht.
Gelet op het kleine bedrag zou je de neiging krijgen om maar te betalen om van hun gezever af te zijn.
Wat denken jullie, zullen zij de incasso doorzetten?
Hazelmuis

Nel01
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2023 17:12

Re: MKB Voordeelclub neemt telefoon niet op over lidmaatschap

Ongelezen bericht door Nel01 »

Ik heb precies dezelfde ervaring als Hazelmuis. Ook nooit meer iets vernomen tot vorige week. Ze zeggen alles te bewaren maar ik krijg geen reactie op mijn vraag de betalingsherinneringen te sturen. Die heb ik zeker te weten nooit ontvangen. Ik kreeg vandaag weer een mail dat er nu echt betaald moet worden met nog eens 35 euro kosten er bovenop. Heb hier maar weer op gereageerd dat ik niet ga betalen als ze mij de betalingsherinneringen niet kunnen overleggen. Groet Pannenkoek

rosa59
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2023 21:26

Re: MKB Voordeelclub neemt telefoon niet op over lidmaatschap

Ongelezen bericht door rosa59 »

Ik heb exact dezelfde ervaring als Hazelmuis!!!
Wat te doen??

mcvos
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 jan 2023 14:35

Re: MKB Voordeelclub neemt telefoon niet op over lidmaatschap

Ongelezen bericht door mcvos »

Het lijkt er op dat een hoop mensen dezelfde ervaring hebben als ik: een paar jaar geleden benaderd door die MKB Voordeel Club, eringetuind, opgezegd of vergeten, jarenlang niks van ze gehoord, en nu komen ze ineens met een dure rekening zonder dat we ooit enig voordeel hebben gehad aan die club.

Dus wat moeten we hiermee doen? Weigeren te betalen en hun er maar een rechtzaak van laten maken? Moeten we samen iets ondernemen? Of hebben we geen andere keus dan betalen? [beschuldiging weggehaald door moderatie]

Mijn theorie is dat het ooit is bedacht als manier om kleine ondernemers snel wat geld uit de zak te kloppen. Vervolgens jarenlang niks mee gedaan, en sinds dit jaar hun bedrijf, of in ieder geval de lijst met slachtoffers, in handen van een nieuw iemand die hier opnieuw wat geld uit probeert te slaan.

JvdGeijn
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 jan 2023 12:31

Re: MKB Voordeelclub neemt telefoon niet op over lidmaatschap

Ongelezen bericht door JvdGeijn »

Hi, zelfde verhaal hier.
Ik weiger te betalen. Heb zelfs een bevestiging van opzegging van hen ontvangen in 2020. Maar nu ineens zeggen ze dat deze niet geldig is.

Nel01
Berichten: 2
Lid geworden op: 12 jan 2023 17:12

Re: MKB Voordeelclub neemt telefoon niet op over lidmaatschap

Ongelezen bericht door Nel01 »

Zelfde verhaal, geen bewijzen te krijgen dat ze herinneringen hebben verzonden. Behalve een opmerking dat het wel eens in de spam terecht zou zijn gekomen. Dat is absoluut niet het geval. Ik weiger te betalen. Dit kan toch echt niet, benieuwd wat een rechter hier van gaat vinden.

Wim_V
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2023 21:36

Re: MKB Voordeelclub neemt telefoon niet op over lidmaatschap

Ongelezen bericht door Wim_V »

Hetzelfde verhaal.
Ze kwamen hun beloftes niet na. Ik heb daarom ook nooit die nutteloze website kunnen gebruiken.

Nu na jaren nemen ze contact op en komen ze met het dreigement van een incassobureau.

Wat is jullie ervaring ondertussen?

Wim_V
Berichten: 2
Lid geworden op: 24 apr 2023 21:36

Re: MKB Voordeelclub neemt telefoon niet op over lidmaatschap

Ongelezen bericht door Wim_V »

Nel01 schreef:
14 feb 2023 17:34
Zelfde verhaal, geen bewijzen te krijgen dat ze herinneringen hebben verzonden. Behalve een opmerking dat het wel eens in de spam terecht zou zijn gekomen. Dat is absoluut niet het geval. Ik weiger te betalen. Dit kan toch echt niet, benieuwd wat een rechter hier van gaat vinden.
Wat is ondertussen je ervaring?

Annettt
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mei 2023 14:31

Re: MKB Voordeelclub neemt telefoon niet op over lidmaatschap

Ongelezen bericht door Annettt »

O nee!! Ze zijn ook bij mij geweest en ik heb getekend! Wat moet ik doen? Sneu dat ze misbruik maken van beginnende ondernemers.....

J. Deltoer
Berichten: 3032
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: MKB Voordeelclub neemt telefoon niet op over lidmaatschap

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Annettt schreef:
02 mei 2023 14:35
O nee!! Ze zijn ook bij mij geweest en ik heb getekend! Wat moet ik doen? Sneu dat ze misbruik maken van beginnende ondernemers.....
Onmiddelijk herroepen.
Anders opzeggen.
En nooit meer spontaan voor zaken tekenen die u niet voldoende onderzocht hebt.
En ja, die gasten interesseert maar een ding: geld. Dat mag u sneu vonden, maar als ze de shell bellen of philips, vangen ze bot, dus bellen ze u.

Plaats reactie