Retourneren bij Lightinthebox niet mogelijk

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Retourneren bij Lightinthebox niet mogelijk

Ongelezen bericht door Moneyman »

ZeerPrivé schreef:
08 aug 2022 12:31
Het lijkt mij heel wat simpeler om VOOR een online aankoop e.e.a. te checken i.p.v. je recht proberen te halen bij een shop in Verweggistan.
Da's sowieso de beste optie :wink:
Lady1234 schreef:
08 aug 2022 12:10
Goed, je hebt dus rechten, en om je recht te verkrijgen, moet je, waarschijnlijk, de nodige moeite doen en het kost je, waarschijnlijk, het nodige geld. Dus misschien handiger om het item op Marktplaats of zo te zetten.
Gezien de gemiddelde kostprijs bij deze webshop is dit waarschijnlijk de meest praktische oplossing.

Aygulf
Berichten: 373
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Retourneren bij Lightinthebox niet mogelijk

Ongelezen bericht door Aygulf »

vandinther schreef:
07 aug 2022 15:51
Waarom zijn Nederlandse wetten niet van toepassing ? Wordt tijd dat dit aangepast gaat worden.
Eerst kijken dan kopen lijkt op TURKS kijken en niet kopen.
Had niet zoveel tijd om eerst te kijken en dan te kopen, (80 jaar) ben hiermee niet opgegroeit helaas.
Duidelijker uitleg bij aankoop toont wel respect, vertrouwen etc. waarom zo onduidelijk.
Nijgonet: per fiets brengen zou kunnen als jij achterop gaat. Chinees bedrijf wist ik niet bij aankoop dom, dom, dom.(als 80 jarige) als ik alle voorwaarden heb gelezen kan ik opnieuw beginnen, toch beter de fiets nemen. Gewaarschuwd mens telt voor 2, Maar een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen.
DUIDELIJKHEID, EERLIJKHEID (duurt het langs) RESPECT en VERKOOPVERTROUWEN zijn heldere uitspraken maar bij Lightinthebox niet van toepassing, aansmeren en hopen op onjuiste beslissingen . Wees duidelijk bij Retourneren en doe niet alsof het een fluitje van een cent is (inmiddels €0
Ik kan niets respectloos of oneerlijks aan Light in the Box vinden. Alle mogelijke vragen zijn op de site terug te vinden met uiteraard de antwoorden. Er wordt ook duidelijk over China gesproken. Jammer ook om leeftijd als excuus te gebruiken om niet goed te lezen en dan achteraf verontwaardigd te doen.

Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Retourneren bij Lightinthebox niet mogelijk

Ongelezen bericht door Radar »

Er was een aardige persoonlijke discussie gaande tussen verschillende forumleden, deze hebben we verwijderd. Graag in de toekomst niet meer op deze manier in discussie gaan, de TS heeft hier namelijk niets aan.

Groeten,
^SA

50johanna
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2023 12:03

Re: Retourneren bij Lightinthebox niet mogelijk

Ongelezen bericht door 50johanna »

Weshops in Nederland die de consument laten retourneren naar China moeten dit wel duidelijk op hun website vermelden zodat je dit vóóraf weet. Verder moet je een duidelijk retourformulier ontvangen met een retouradres. Hebben ze deze regels niet nageleefd doe dan een melding bij de ACM zodat die ze kan aanspreken en als ze hun praktijken niet aanpassen worden ze beboet.

rwolters
Berichten: 1477
Lid geworden op: 28 sep 2022 13:32

Re: Retourneren bij Lightinthebox niet mogelijk

Ongelezen bericht door rwolters »

50johanna schreef:
24 apr 2023 22:53
Weshops in Nederland die de consument laten retourneren naar China moeten dit wel duidelijk op hun website vermelden zodat je dit vóóraf weet. Verder moet je een duidelijk retourformulier ontvangen met een retouradres. Hebben ze deze regels niet nageleefd doe dan een melding bij de ACM zodat die ze kan aanspreken en als ze hun praktijken niet aanpassen worden ze beboet.
Het is geen webshop in Nederland maar in Singapore. De ACM heeft daar niet veel te vertellen....

Plaats reactie