Retourneren
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 19 feb 2014 18:32
Retourneren
Wil besteld produkt binnen gesteld termijn (7 dagen) retourneren maar krijg geen Retourlabel of retourticket.
Wel op aandringen retouradres gekregen uit Azie -CHINA met de nodige beperkingen en ondudelijkheden.
Gevraagd naar Nederlands retouradres maar wordt niet verstrekt, ook tel. contact is onmogelijk en klantenservice geeft verder
geen antwoord op onze vragen.
Dus geen terugbetaling, bestelling gedaan in Nederland en betaling via Ideal .
Betreft fa site: Lightinthebox.
Wel op aandringen retouradres gekregen uit Azie -CHINA met de nodige beperkingen en ondudelijkheden.
Gevraagd naar Nederlands retouradres maar wordt niet verstrekt, ook tel. contact is onmogelijk en klantenservice geeft verder
geen antwoord op onze vragen.
Dus geen terugbetaling, bestelling gedaan in Nederland en betaling via Ideal .
Betreft fa site: Lightinthebox.
Re: Retourneren
Voer de naam Lightinthebox eens in de zoekmachine van dit forum.
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Retourneren
Ja, fa lightinthebox staat er wel om bekend dat retourneren alleen naar China kan. Als het om serieus geld gaat adviseer ik het toch maar te retourneren naar China op hoop van zegen. Anders op marktplaats zetten, iemand anders blij mee maken en weggooien en uw verlies nemen.
Beter niet meer bestellen bij fa lightinthebox. Deze fa geeft u onvoldoende licht in de doos.
Beter niet meer bestellen bij fa lightinthebox. Deze fa geeft u onvoldoende licht in de doos.
Re: Retourneren
Voorwaarden niet gelezen zeker
Retouradres: U dient uw retourzendingen naar ons magazijn in China te sturen. Dien altijd een "Retour of Ruil" ticket in bij de Klantenservice om het retouradres te verkrijgen. Retourneer uw pakket NIET naar een adres dat is aangegeven op het verzendetiket van het ontvangen pakket. We kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden als pakketten naar het verkeerde adres worden teruggestuurd.
Terugbetalingen: De terugbetaling zal worden gedaan naar uw LightInTheBox tegoedaccount. U kunt uw Tegoed gebruiken om te betalen voor een nieuwe bestelling of het opnemen via de originele rekening/kaart waarmee u eerder betaalde. De oorspronkelijke verzendkosten en verzekering worden niet gerestitueerd.
Retouradres: U dient uw retourzendingen naar ons magazijn in China te sturen. Dien altijd een "Retour of Ruil" ticket in bij de Klantenservice om het retouradres te verkrijgen. Retourneer uw pakket NIET naar een adres dat is aangegeven op het verzendetiket van het ontvangen pakket. We kunnen niet verantwoordelijk worden gehouden als pakketten naar het verkeerde adres worden teruggestuurd.
Terugbetalingen: De terugbetaling zal worden gedaan naar uw LightInTheBox tegoedaccount. U kunt uw Tegoed gebruiken om te betalen voor een nieuwe bestelling of het opnemen via de originele rekening/kaart waarmee u eerder betaalde. De oorspronkelijke verzendkosten en verzekering worden niet gerestitueerd.
Re: Retourneren
Maar Lightinthebox is ook gewoon een Chinees bedrijf. Uiteraard moet je dan naar China retourneren. Of verwacht je dan dat er iemand dat op de fiets uit China komt halen?
-
- Berichten: 1516
- Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51
Re: Retourneren
Even (laten) verplaatsen naar een andere categorie. Dit is geen oplichting. Het bedrijf doet precies wat in de voorwaarden staat waar je bij de bestelling mee akkoord bent gegaan.en wat ze doen is niet illegaal.
kuklos
vindt dit leuk
Re: Retourneren
@vandinter,
U kunt het pakket gewoon bij een postagentschap laten frankeren en verzenden naar het aangegeven retouradres.
Werkt precies net zo als verzenden naar een Nederlands adres
U kunt het pakket gewoon bij een postagentschap laten frankeren en verzenden naar het aangegeven retouradres.
Werkt precies net zo als verzenden naar een Nederlands adres
Re: Retourneren
Welkom in de wereld van dropshipping.
Helaas zijn bedrijven niet verplicht om een Nederlandse retour adres op te geven en zijn de kosten voor de retourzending voor de consument.
Helaas zijn bedrijven niet verplicht om een Nederlandse retour adres op te geven en zijn de kosten voor de retourzending voor de consument.
-
- Berichten: 10567
- Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39
Re: Retourneren
U besteld iets bij een Chinese webshop en vind het vreemd dat u het ook weer naar China moet terug sturen? Dat lijkt mij juist iets heel logisch.
Maar gezien de hoeveelheid topics over bestellen bij dropshippers en andere buitenlandse webshops blijkt het in uw geval ook weer zo te zijn dat u eerst doet en daarna pas gaat informeren. De juiste weg is andersom. Eerst kijken waar je gaat kopen en dan een afweging maken. Bij light bestellen kan best, maar weet wel dat de Europese wet en regelgeving hier niet geld.
Maar gezien de hoeveelheid topics over bestellen bij dropshippers en andere buitenlandse webshops blijkt het in uw geval ook weer zo te zijn dat u eerst doet en daarna pas gaat informeren. De juiste weg is andersom. Eerst kijken waar je gaat kopen en dan een afweging maken. Bij light bestellen kan best, maar weet wel dat de Europese wet en regelgeving hier niet geld.
kuklos
vindt dit leuk
-
- Berichten: 8
- Lid geworden op: 19 feb 2014 18:32
Re: Retourneren
Waarom zijn Nederlandse wetten niet van toepassing ? Wordt tijd dat dit aangepast gaat worden.
Eerst kijken dan kopen lijkt op TURKS kijken en niet kopen.
Had niet zoveel tijd om eerst te kijken en dan te kopen, (80 jaar) ben hiermee niet opgegroeit helaas.
Duidelijker uitleg bij aankoop toont wel respect, vertrouwen etc. waarom zo onduidelijk.
Nijgonet: per fiets brengen zou kunnen als jij achterop gaat. Chinees bedrijf wist ik niet bij aankoop dom, dom, dom.(als 80 jarige) als ik alle voorwaarden heb gelezen kan ik opnieuw beginnen, toch beter de fiets nemen. Gewaarschuwd mens telt voor 2, Maar een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen.
DUIDELIJKHEID, EERLIJKHEID (duurt het langs) RESPECT en VERKOOPVERTROUWEN zijn heldere uitspraken maar bij Lightinthebox niet van toepassing, aansmeren en hopen op onjuiste beslissingen . Wees duidelijk bij Retourneren en doe niet alsof het een fluitje van een cent is (inmiddels €0
Eerst kijken dan kopen lijkt op TURKS kijken en niet kopen.
Had niet zoveel tijd om eerst te kijken en dan te kopen, (80 jaar) ben hiermee niet opgegroeit helaas.
Duidelijker uitleg bij aankoop toont wel respect, vertrouwen etc. waarom zo onduidelijk.
Nijgonet: per fiets brengen zou kunnen als jij achterop gaat. Chinees bedrijf wist ik niet bij aankoop dom, dom, dom.(als 80 jarige) als ik alle voorwaarden heb gelezen kan ik opnieuw beginnen, toch beter de fiets nemen. Gewaarschuwd mens telt voor 2, Maar een ezel stoot zich geen 2 keer aan dezelfde steen.
DUIDELIJKHEID, EERLIJKHEID (duurt het langs) RESPECT en VERKOOPVERTROUWEN zijn heldere uitspraken maar bij Lightinthebox niet van toepassing, aansmeren en hopen op onjuiste beslissingen . Wees duidelijk bij Retourneren en doe niet alsof het een fluitje van een cent is (inmiddels €0
Re: Retourneren
De verkoper heeft Chinees recht van toepassing verklaart in de algemene voorwaarden. Echter, wanneer de keuze voor Chinees recht als gevolg heeft dat de consument zijn bescherming verliest ten opzichte van -in dit geval- Nederlands recht, dan is Nederlands recht toch van toepassing.
Re: Retourneren
Dat je als 80 jarige minder vertrouwd bent met internet en de wijze van werken valt je te vergeven. Maar juist als 80 jarige moet je wel weten dat je nooit onder druk moet kopen, en dat valt je wel degelijk te verwijten dat je hier hebt gekocht als je niet zoveel tijd had om eerst te kijken.vandinther schreef: ↑07 aug 2022 15:51Had niet zoveel tijd om eerst te kijken en dan te kopen, (80 jaar) ben hiermee niet opgegroeit helaas.
Duidelijkheid? Op hun site zie ik direct rechts bovenaan staan: Verzend naar (NL Vlag) / EUR | Nederlands. Dat geeft duidelijk aan dat dit een website is die niet in Nederland zit, of op zijn minst naar meerdere landen levert.vandinther schreef: ↑07 aug 2022 15:51DUIDELIJKHEID, EERLIJKHEID (duurt het langs) RESPECT en VERKOOPVERTROUWEN zijn heldere uitspraken maar bij Lightinthebox niet van toepassing, aansmeren en hopen op onjuiste beslissingen . Wees duidelijk bij Retourneren en doe niet alsof het een fluitje van een cent is (inmiddels €0
Eerlijkheid? Hoe zijn ze oneerlijk dan?
Respect? Vul dit eens in.
Verkoopvertrouwen: idem.
Je krijgt hier tegengas omdat je feitelijk alle schuld bij de verkoper legt en daarna begint met termen als oplichting, eerlijkheid etc. Dat je als 80 jarige minder vertrouwd bent met dropshipping, internet aankopen etc. valt je te vergeven. Mits je ook de hand in eigen boezem steekt en wat minder hoog van de toren blaast.
-
- Berichten: 1545
- Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29
Re: Retourneren
Interessant. Maar wat is de haalbare route om dit af te dwingen?alfatrion schreef: ↑07 aug 2022 16:06De verkoper heeft Chinees recht van toepassing verklaart in de algemene voorwaarden. Echter, wanneer de keuze voor Chinees recht als gevolg heeft dat de consument zijn bescherming verliest ten opzichte van -in dit geval- Nederlands recht, dan is Nederlands recht toch van toepassing.
kuklos
vindt dit leuk