Slechte ervaring met mega.nl

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
Opgelicht2022278
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2022 19:35

Slechte ervaring met mega.nl

Ongelezen bericht door Opgelicht2022278 »

Op 25 april 2022, een energiecontract afgesloten via independer.nl bij mega.nl . Na veel slechte reviews te hebben gelezen, besloten om een dag later op 26 april 2022 mij te beroepen op mijn weken bedenktijd. Op 26 april mijn contract per e-mail opgezegd. Op 29 april 2022 kreeg te horen, dat het nit mogelijk was om het contract te ontbinden, daar mega.nl al begonnen was met leveren van energie ( het leveren zou pas 2 mei 2022 ingaan). Volgens mega.nl kon ik wel overstappen zonder enig probleem. Op 26 april 2022 ben ik overgestapt naar Essent. Met Essent afgesproken, dat zij per 26 april zouden gaan leveren.

Ook via independer verzoek gedaan, om het contract bij mega ongedaan te make. Mega.nl heeft Essent achter mijn rug om onterecht afgemeld zodat het per 2 mei 2022 eigen energie aan mij kon leveren. Dit is niet rechtsgeldig tot stand gekomen. Vandaag krijg ik een mail, waarin mega.nl aangeeft dat mijn contract bij hen op 2 mei 2022 is ingegaan en op 14 mei 2022 gaat eindigen. Dit heeft mega.nl zelf besloten. Na veel reviews te hebben gelezen, verwacht ik nu een torenhoge rekening welke niet klopt. Ik ga deze zaak juridisch aanvechten. Het is mijn plicht om alle burgers van Nederland te waarschuwen voor dit malafide bedrijf.

Ga alleen naar grote bedrijven.

De vele reviews over deze site zijn hier te vinden: https://nl.trustpilot.com/review/mega.be

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slechte ervaring met mega.nl

Ongelezen bericht door witte angora »

Als ik op Trustpilot kijk lees ik een hoop geschreeuw maar weinig concrete inhoud. Ja, de nota's zijn hoog, maar dat is overal. En eerlijk gezegd krijg ik het gevoel dat één enkele persoon aardig wat berichten neer heeft gezet.

Zo heel betrouwbaar is Trustpilot ook weer niet.

Overigens is er iets raars aan de hand. Normaal gesproken heb je te maken met een opzegtermijn van een maand, dit vanwege de 14 dagen bedenktijd en om een en ander in gang te kunnen zetten. Jij wil je beroepen op die 14 dagen bedenktijd, terwijl het contract per dezelfde datum in moet gaan. Ik denk niet dat dat helemaal met elkaar rijmt.

Seinhuis
Berichten: 2364
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Slechte ervaring met mega.nl

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Je kunt deze zaak voor laten komen bij www.degeschillencommissie.nl/over-ons/c ... s/energie/, hun uitspraak is bindend. De risico bestaat dat je gaat verliezen, je wilt binnen 7 dagen energie geleverd hebben maar wel gebruik maken van 14 dagen bedenktijd.

Neem contact op met je rechtsbijstandverzekering, www.juridischloket.nl of www.consumentenbond.nl/juridisch-advies voor hulp of advies.

Op www.consuwijzer.nl/kan-ik-van-de-overee ... bedenktijd staat alle regels over dit onderwerp.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Slechte ervaring met mega.nl

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

De keuze is 14 dagen wachten tot ze gaan leveren zodat u kunt herroepen, of zo snel mogelijk laten ingaan zodat u direct geleverd krijgt en daarvoor ook moet gaan betalen. Krijgt u direct geleverd en herroept u later, dan moet u gewoon betalen voor wat er afgenomen is en kan het ook even duren voordat de knoppen weer omgezet zijn.

witte angora
Berichten: 30559
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Slechte ervaring met mega.nl

Ongelezen bericht door witte angora »

Naja, ik zit het verhaal te lezen, het herlezen en nog eens te herlezen, en ik vermoed dat ik het nu ga snappen.

25 april: aanmelding bij Mega.nl
26 april: opzegging bij Mega en aanmelding bij Essent per dezelfde datum.
vrijdag 29 april: mail vanuit Meta dat er niet opgezegd kan worden omdat de levering al gestart is: dat gebeurt kennelijk op maandag 2 mei. Er zit uiteraard een weekend tussen waar er fysiek niks gedaan wordt, dus vreemd is dat niet. En 27 april was het Koningsdag, ik vermoed zo dat er die dag ook niet zo heel veel gewerkt is.
13 mei: mail dat er per 2 mei is geleverd en dat het contract per 14 mei ontbonden wordt. Daarmee is de weg voor Essent vrij per die datum, en niet per 26 april met terugwerkende kracht.

Ik blijf het vreemd vinden dat er per datum aanmelding al een wisseling van leverancier kan zijn. Dat kan in normale omstandigheden helemaal niet. En als de eerst mogelijke leveringsdatum voor Meta op 2 mei is, dan kan Essent dat niet per 26 april doen. En zeker niet met terugwerkende kracht.

Naar mijn mening heeft het bedrijf zich keurig aan de regels gehouden, en die hoge nota, die krijgt iedereen omdat de energieprijzen nu eenmaal door het dak zijn geschoten. Daar is niks onbetrouwbaars aan, en malafide is het zeker niet.

Anduril.tr
Berichten: 72
Lid geworden op: 06 mei 2015 12:35

Re: Slechte ervaring met mega.nl

Ongelezen bericht door Anduril.tr »

Mega is van oorsprong een Belgische leverancier. De ervaringen daar met Mega zijn niet best. Toezeggingen worden niet nagekomen, gewijzigde contractvormen worden tussentijds ongevraagd en ongewenst eenzijdig doorgevoerd en een rommelige administratie hebben Mega aan de rand van de afgrond gebracht.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Slechte ervaring met mega.nl

Ongelezen bericht door Dirkie »

breien schreef:
15 mei 2022 11:19
De volgorde lijkt me onhandig.
Eerst een energiecontract afsluiten en daarna reviews lezen.
Juiste volgorde volgens velen is:
- Blindelings contract afsluiten
- Reviews lezen
- Contract willen stoppen
- Topic op dit forum aanmaken

k2p
Berichten: 1191
Lid geworden op: 04 mar 2012 01:35

Re: Slechte ervaring met mega.nl

Ongelezen bericht door k2p »

Inderdaad. Ik snap niet dat deze consument zijn bedenktijd wil gebruiken om zich te bedenken. Van den zotte. Laten we hem samen lekker affikken.

{/sarcasme}

Je hebt groot gelijk, topic starter. Ik zie niks verkeerd in wat je deed. Goed dat je het aankaart. Succes.

Marlies72
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 sep 2023 20:32

Re: Slechte ervaring met mega.nl

Ongelezen bericht door Marlies72 »

Slechte ervaring met mega energie.

Ik heb zo, n slechte ervaring met mega, ik kon via het noodfonds energie geld terug krijgen. Alles ingevuld.
Uitslag noodfonds.... 3 x157, 66 terug. De maanden januari februari en maart. Dus 472.
Ik heb ik juni 236 gekregen, en waar de andere 236 is..... Geen idee, maar zeker niet bij mij. Hoop getouwtrek van noodfonds naar mega, van het kastje naar de muur.
Het is nu september en ik heb het nog niet. En nu reageren ze helemaal nergens meer op.
Voor mij nooit meer mega energie

Plaats reactie