Vlucht geannuleerd door Turkish Airlines, na 7 maanden nog steeds geen terugbetaling

Denk je dat je bent opgelicht? Vraag hier om tips.
MarjaBvD
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jul 2022 16:36

Vlucht geannuleerd door Turkish Airlines, na 7 maanden nog steeds geen terugbetaling

Ongelezen bericht door MarjaBvD »

In december 2021 boekte ik via Vliegwinkel een vlucht met Turkish airlines om de herdenkingsdienst van mijn moeder bij te wonen.

Een paar dagen voor mijn vlucht, annuleerde Turkish airlines de vlucht en liet mij weten dat ze voorlopig niet meer naar Zuid-Afrika vliegen en dat ik mijn geld terug zou krijgen voor de vlucht. Vliegwinkel vertelde me hetzelfde. Toen ik de vlucht boekte, was een volledige terugbetaling in geval van annulering (door mij of door de luchtvaartmaatschappij) onderdeel van de deal.

Het is nu 7 maanden en tientallen telefoontjes, berichten en emails later en ik ben nog steeds niet terugbetaald.

Turkish Airlines vertelt mij dat het geld bij Vliegwinkel ligt en dat zij mij moeten terugbetalen. En Vliegwinkel vertelt me dat Turkish Airlines de terugbetaling nog niet heeft verwerkt en dat ze me niet kunnen terugbetalen voordat Turkish Airlines niet eerst hen heeft terugbetaald.

Ik heb geprobeerd om managers van beide maatschappijen te pakken te krijgen, zonder enig succes. Ik heb gepost op sociale media zonder enig succes.

Niemand lijkt in staat, bereid of bekwaam genoeg te zijn om dit probleem op te lossen.

Dit is toch geen raketwetenschap? Het zou niet zo moeilijk moeten zijn om een terugbetaling te verwerken. En klanten zouden zeker niet aan het kortste eind moeten trekken door incompetent management.

Mijn vraag: Hoe kan ik mijn geld terug krijgen zonder goed geld naar kwaad geld te gooien? Wie heeft hier ervaring mee?

Seinhuis
Berichten: 2375
Lid geworden op: 20 dec 2020 17:18

Re: Vlucht geannuleerd door Turkish Airlines, na 7 maanden nog steeds geen terugbetaling

Ongelezen bericht door Seinhuis »

Ik heb geen ervaring mee.

Maar mijn advies is om contact op te nemen met uw creditcard maatschappij om een beroep te doen op aflevering garantie. Het belangrijkste voorwaarden is dat u heeft betaald met uw creditcard.

Of neem contact op met uw rechtsbijstandverzekering.

Zonder het bovenstaande kunt u naar Vliegwinkel een ingebrekestelling sturen. U laat weten dat u hun 14 dagen krijgt om het geld aan u terug te betalen, zo niet dan gaat u naar een incassobureau om verdere stappen te ondernemen.

Op www.juridischloket.nl/voorbeeldbrieven/ ... estelling/ en www.consuwijzer.nl/voorbeeldbrieven/kan ... bedenktijd staan voorbeeldbrieven. Pas deze brief aan op uw situatie.

Indien u na 14 dagen uw geld niet terug gekregen heeft dan is de enige mogelijkheid om naar de incassobureau/, deurwaarder te gaan. Hun kunnen u verder helpen.


Voor de volgende keer, op www.consuwijzer.nl/reizen-en-accommodat ... rd-mag-dat staan uw rechten als uw vlucht is geannuleerd.

Plaats reactie