LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Aanhoudende problemen met het UWV

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Depress
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2005 03:27

Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Depress »

Ook ik heb de pech om aan de willekeur van het UWV te zijn overgeleverd. Een aantal jaren geleden kreeg ik een depressie die mij mijn huwelijk, mijn huis en mijn baan heeft gekost. Daarvoor was ik ruim 18 jaar in dienst van Rijkswaterstaat!

In 2003 heb ik 8 maand zonder geld gezeten doordat het UWV weigerde uit te betalen. Dat had misschien nog wel langer geduurd als een maatschappelijk werker van mijn ex-werkgever daar toen niet was ingesprongen. Maar ook die heeft nog een hele tijd moeten beuken om het eindelijk voor elkaar te krijgen. Je kunt het allemaal lezen in het logboek op mijn site http://www.geocities.com/depress1999/mi ... aug03.html

Uiteindelijk heb ik die uitkering dus met terugwerkende kracht gehad, maar had wel veel extra kosten doordat ik veel aanmaningen en incassobureaus achter me aan had. De energiemaatschappij heeft me zelfs op een gegeven ogenblik afgesloten. Die extra kosten krijg ik natuurlijk niet vergoed!

Sinds september woon ik helemaal alleen. Mijn huis is nog lang niet helemaal ingericht (ik heb o.a. geen kasten en geen gordijnen) want ik heb het geld gewoon niet. Ik heb moeite rond te komen en nu krijg ik vandaag ook nog eens een brief dat ik de komende maanden gekort wordt op mijn uitkering "omdat ik niet genoeg doe om weer aan de slag te komen"!

Ik heb mijn uitkering over maart nog steeds niet binnen en heb al achterstand in betalingen. Dit was voor mij de nekslag. Ik ben al jaren aan het knokken om uit mijn depressie te komen en ben al ver gekomen. Helemaal in mijn eentje heb ik het zover gebracht, zonder professionele hulp of medicaties. Maar iedere keer als je wat hoop hebt wordt je keihard teruggetrapt, vaak door het UWV. Dus .. het bijltje erbij neergegooid. Ik ben op.

Inmiddels ben ik een paar uur verder en bedenk ik dat er veel meer mensen zijn die door het UWV geterroriseerd worden. Waarom slaan we de handen niet ineen en vechten samen terug? Als we een goede aktie op poten zetten die de aandacht van de media krijgt dan weet ik zeker dat ineens politici en organisaties ook aandacht aan ons besteden en dan wordt eindelijk het UWV aangepakt. Ik heb wel wat ideeen voor akties, heb ook ervaring met organiseren (voor mensenrechten en zo). Wie voelt er voor om voor eens en voor altijd te zorgen dat het UWV aangepakt wordt? Alleen bereik je niks, maar samen staan we sterk!

Gast

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Gast »

Het spijt me om dit allemaal te horen, het is de realiteit.

Stank voor dank van de overheid, wij belasting betalen en zodra we zelf hulp nodig hebben dan ben je een nummer, in jouw geval 18 jaar voor de overheid gewerkt.

Je moet er een rechtszaak van maken, ik neem aan dat je rechtsbijstand hebt ? Of rechtshulp kunt inroepen en ze voor de rechter brengen. Dat is de enige manier om ze aan te pakken, akties en smeken helpt nooit bij die gasten.

Anti UWV'tje

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Anti UWV'tje »

Ik las met veel belangstelling en tevens afschuw je verhaal.
Ook las ik de reactie waarin werd voorgesteld er een rechtzaak van te maken.
Leuke optie maar heeft ook totaal geen nut.
Ikzelf ben gedeeltelijk door het faillisement van mijn werkgever bij het UWV verzeild geraakt. Tevens had ik (maar dat is een lang verhaal) mijn baan bij mijn werkgever opgezegd om met diezelfde werkgever een nieuw bedrijf in de regio te beginnen.
Ik had in dit geval (onder getuigen) een mondelinge overeenkomst met mijn werkgever voor een nieuwe functie onder gelijke arbeidsvoorwaarden.
Toen bleek dat mijn werkgever belastingfraude had gepleegd en was veroordeeld tot 18 maanden en een geldsom van 2.5 miljoen euries was mijn nieuwe functie uiteraard niet meer van toepassing.
Dus melden bij het CWI, die het vervolgens doorstuurde naar het UWV.
Die stelden dat ik verwijtbaar werkeloos was.
Dus direct naar de bijstand en een bezwaarschrift indienen bij het UWV.
Tegelijkertijd heb ik een rechtzaak aangespannen tegen het UWV met verzoek tot voorlopige voorziening bij de bestuursrechter.

Deze stelde mij vervolgens in het gelijk en veroordeelde het UWV tot het betalen van een voorschot van 2000 euro, op grond van een nog te starten bodemprocedure.
Je kan dus begrijpen dat ik behoorlijk in mijn nopjes was.
Vervolgens kwam er naar aanleiding van mijn bezwaarschrift bij het UWV een hoorzitting (herziening). Dit is op zich al een lachertje, want de hoorzitting wordt gevoerd door medewerkers van het UWV zelf en is dus totaal niet onafhankelijk.
Binnen twee dagen kwam de uitslag (frapant want normaal gesproken zijn ze zo vlug als dikke stront) met de mededeling dat ze er nog eens goed naar hadden gekeken en dat de enige conclusie die zij konden trekken was dat ik toch echt verwijtbaar werkeloos was en zij dus zo gewoon de conclusie van het hof aan hun laars lapte.
Dit betekend dat ik dus weer een nieuwe grondprocedure moet starten wat natuurlijk wel weer een paar centen gaat kosten.
Ik heb zelfs gespeculeerd dat het UWV het hier op aan laat komen omdat zij ervan uit gaan dat iemand zonder inkomen geen geld heeft om in beroep te gaan tegen hun conclusies. Wat als gevolg heeft dat iemand dan denkt, jammer joh......... Maar laat ik maar aan de slag gaan want de schoorsteen moet toch roken.

In mijn geval zeg ik tegen het UWV JAMMER JOH.......... IK HAD NOG WAT CENTJES ACHTER DE HAND OM JULLIE NOGMAALS IN DE RECHTZAAL TE ZIEN.
Ik heb al ten ene malen mijn gelijk gehad en sta ook in mijn gelijk, dus ga ik er maar vanuit dat ik dit keer ook wel weer mijn gelijk krijg !

Misschien naief ????? Maar toch laat ik het niet over mijn kant gaan.


Succes nederland waarin de maatschappij behoorlijk is verziekt.
Als je nog niet ziek was, werd je het wel door dit soort omstandigheden.

Gast

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Gast »

Ja leve 2005 .En het UWV heeft altijd gelijk bewijst hier maar weer.van gerechtelijke uitspraken trekken ze niks aan.
Ben ook al een half jaar bezig over uitkering dit niet klopt .Het duurt vreselijk lang eer je een reactie krijgt en dan is het antwoord onvoledig.

En klagen kan je nergens want die mensen zijn ook van het UWV.
Het enigst rest nog de ombudsman al heeft die weinig bevoegdheid als ze daar ook niet naar luisteren.

Gast

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Gast »

Inderdaad, sleep die charlatans voor de rechter al moet het 10000 keer !
En elke keer verhoog je het bedrag wat je van hun krijgt en elke keer worden ook de kosten op hun verhaald !

Ik heb zelf een spaarpotje achter de hand alleen voor de UWV.

Gast

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Gast »

als jij een spaarpotje achter de hand hebt voor de uvw heb jij ook geen uitkering meer nodig

Depress
Berichten: 3
Lid geworden op: 01 apr 2005 03:27

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Depress »

Ik wilde vandaag een rekening van de NUON (226,50) betalen. Ik heb er al een 2e herinnering voor gehad. Maar helaas ... het geld is op. Als ik niet 300 euro was gekort dan had ik die dus kunnen betalen ... en ... de komende tijd wordt het niet beter ... ik word de komende 2 maanden ook nog gekort .. dus word ik binnenkort afgesloten en sta wellicht daarna op straat ... weer een dakloze erbij dankzij dit fantastische kabinet en de UWV bloedhonden.

Gast

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Gast »

ik word de komende 2 maanden ook nog gekort quote]

Oh, zeker je niet aan de regels gehouden. Je schrijft zelf dat je niet genoeg doet om aan het werk te komen.
weer een dakloze erbij dankzij dit fantastische kabinet.
Dat heeft niks met dit kabinet te maken. JIJ werkt zelf niet mee om aan werk te komen. Dan word je gekort. Dat was onder het vorige kabinet ook al zo (en terecht!)

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door karr-2 »

Inderdaad. Als je zelf geen moeite doet om aan werk te komen, kun je niet verwachten dat ze het aan je deur komen brengen.

Het paradijs bestaat niet meer.

Gast

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Gast »

Jij wordt morgen gebanned :twisted:

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door karr-2 »

See if I care....

Gast

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Gast »

Gast 10 Apr 2005 13:20 en Karr2 kunnen weer eens niet lezen!,

Waardoor heeft deze man zijn werk verloren?

Even lezen allemaal...

Deze man is in een depressie gevallen die zijn weerga niet kent,

na 18 jaar bij Rijkswaterstaat werken, heeft hij zijn degelijkheid wel bewezen!,

De depressie heeft hem zijn huwelijk, huis én baan gekost!, denk niet dat hij dit voor de lol doet!, want zo wordt er hier gesuggereerd!,

Bij alle ellende die deze man ondervindt, heeft hij te maken met een stel ambtenaren, die te beroerd zijn om zijn dossiers goed te lezen!,

Na 8 maanden geen geld teer je volledig in op je centen waar hij 18 jaar voor gewerkt heeft, en dit alles buiten zijn schuld!

Nu woont hij alleen in een huis vrijwel zonder huisraad, en hij probeert krampachtig de "draad" van het leven weer op te pakken!, met alle up's en down's,

Nu zit het UWV de sodemieteren dat de man niet voldoende "solliciteerd"!, terwijl deze man stijf van de stress staat!,

Gast en Karr!, denk even na!, als je in een depressie verzeild bent, gaat het solliciteren je een stuk slechter af,

Ik neem aan dat deze man onder behandeling is gesteld van proffesionele hulp!, dit zijn dingen dat het UWV ook wel weet!,

Als er dan zo'n ambtenaar is die de pik op hem in heeft, mag dat niet op deze manier verhaald worden,

Deze man heeft na 18 jaar werk, gewoon recht op een uitkering, voor zijn levensonderhoud.

Hopelijk komt Anti UWV'tje weer snel "op de rails", want dit is geen leven voor hem.

Veel sterkte toegewenst van Jan Veenman.

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ik neem aan dat deze man onder behandeling is gesteld van proffesionele hulp!, dit zijn dingen dat het UWV ook wel weet!,
Professionele hulp heeft ie nodig dat is me wel duidelijk. Maar het is vast niet de hulp die hij claimt nodig te hebben.

Gast

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Gast »

Welke hulp dan wél Karr2?

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ehmmm, hulp om een baan te bieden, hulp om van zijn uitkering af te komen, een routebeschrijving naar het uitzendburo. Ik doe maar een suggestie.....

Gast

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Gast »

Ik denk als je in een depressie zit, dat je niet snel een baan zal vinden,

Werkgevers zijn niet zo happig op werknemers die niet goed in hun vel zitten!, vooral het geestelijke vlak is een gevaarlijk vlak voor de werkgever!,

Die heeft er namelijk de pest aan dat werknemers vaak overspannen thuiszitten, met alle problemen voor het bedrijf van dien

Zodoende zo'n werknemer graag "gelost" wordt uit het bedrijf.

anti UWV'tje

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door anti UWV'tje »

T'is weer zoals vanouds waarin bepaalde personen zich geroepen voelen om een ander op z'n vingers te tikken en te roepen...... Ach joh.... eigen schuld, je kunt ook wel weer aan het werk gaan.
Schaam je met dit soort uitspraken als je zelf nooit in zo'n depressie hebt gezeten, weet je gewoon niet waar je over l*lt.
Ik wil wel eens zien wie er vrolijk weer op zoek gaat naar werk als je ondanks het feit je jezelf altijd rot hebt gewerkt gewoon uitgesloten wordt van financiele hulp waar je nota bene nog gewoon recht op hebt.
Maar ik spreek hierbij de wens dan ook uit dat al die betweters, die er lekker warm bijzitten en niet klagen omdat ze wel een biefstukje op hun brood kunnen betalen eens zelf flink in de nesten komen dankzij ons geweldige rechtsysteem.


I REST MY CASE........

Gast

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Gast »

Ik ben al jaren aan het knokken om uit mijn depressie te komen en ben al ver gekomen. Helemaal in mijn eentje heb ik het zover gebracht, zonder professionele hulp of medicaties.
Is het niet een beetje vreemd om van jezelf te roepen dat je een depressie hebt, en (schijnbaar) professionele hulp weigert????????

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door karr-2 »

Ja maar je wilt toch ook geen professionele hulp hebben? Toe nou, dat kan betekenen dat je misschien wel beter wordt en weer aan het werk moet. Dat kan toch echt niet hoor.....

Gast

Re: Aanhoudende problemen met het UWV

Ongelezen bericht door Gast »

Van het UWV krijg je een depressie.
Wij maken onze eigen regels.

En Karr kan alleen dom ouwehoeren .
Want die weet niet wat er werkelijk aan de hand is.
Doet zelf ook weinig als kan je niet zoveel op dit forum zijn.

Gesloten