LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ACM pakt bemiddelingswebsites aan voor misleiding.

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ACM pakt bemiddelingswebsites aan voor misleiding.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Worden de sites huurtoeslag.nl en zorgtoeslag.nl ook aangepakt? Want dat zijn ook malafide sites.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: ACM pakt bemiddelingswebsites aan voor misleiding.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Bob Schurkjens schreef:
11 jan 2021 16:05
Worden de sites huurtoeslag.nl en zorgtoeslag.nl ook aangepakt? Want dat zijn ook malafide sites.
Niet iedere site die diensten tegen betaling verleent, terwijl je die diensten ook gratis kunt krijgen, is malafide. Denk maar eens aan alle betaalde pronosites :D

Het wordt pas malafide als er sprake is van misleiding oid. Is die er bij de twee door jou genoemde sites?

juliomariner
Berichten: 4782
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: ACM pakt bemiddelingswebsites aan voor misleiding.

Ongelezen bericht door juliomariner »

Tja die pronosites toch :mrgreen:

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ACM pakt bemiddelingswebsites aan voor misleiding.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Of het malafide sites zijn volgens de wet kan ik niet beoordelen. Wel vind ik "malafide" een lekker bekkend woord dat ik in de context van deze ACM-maatregel graag gebruik. Terecht of niet. Misschien was "perfide" meer op zijn plaats geweest. Ik heb gewoon niet zo'n hoge pet op van dit soort ondernemers. Beetje Jacobse & Van Es types volgens mij. In de variant waar je niet om kan lachen. Maar je doet er weinig aan.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: ACM pakt bemiddelingswebsites aan voor misleiding.

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

En zo gaan we nog een stapje verder met het pamperen van de burger. Zodat men nog minder zelf hoeft na te denken totdat iedereen een kasplantje is die zich het leven gewoon laat gebeuren.

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: ACM pakt bemiddelingswebsites aan voor misleiding.

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Lezen is ook moeilijk.

“Wij rekenen voor deze dienstverlening een eenmalige vergoeding van € 39,50, waarvoor wij na het stappenplan uw toestemming vragen. Wanneer u met onze voorwaarden akkoord bent gegaan, krijgen wij de aanvraag binnen in ons systeem.”

Van de site “huurtoeslag.nl”

Justmeagain
Berichten: 540
Lid geworden op: 11 aug 2019 14:49

Re: ACM pakt bemiddelingswebsites aan voor misleiding.

Ongelezen bericht door Justmeagain »

juliomariner schreef:
11 jan 2021 21:16
Tja die pronosites toch :mrgreen:
Tja dat was vroeger met een 9K6 modem veel spannender. Wij hadden al 2 bier naar binnen voordat het plaatje eindelijk zichtbaar was........... goeie ouwe tijd:-)

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: ACM pakt bemiddelingswebsites aan voor misleiding.

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Lady1234 schreef:
12 jan 2021 19:39
Lezen is ook moeilijk.

“Wij rekenen voor deze dienstverlening een eenmalige vergoeding van € 39,50, waarvoor wij na het stappenplan uw toestemming vragen. Wanneer u met onze voorwaarden akkoord bent gegaan, krijgen wij de aanvraag binnen in ons systeem.”

Van de site “huurtoeslag.nl”
Voor je het weet krijgen we hier een affaire over.

Gesloten