LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Alimentatie en Verhaal

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
dijkmans
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:21

Alimentatie en Verhaal

Ongelezen bericht door dijkmans »

ik wil iets verder op allimentatie ingaan, ik betaal aan mijn ex een door de rechtbank vastgesteld bedrag, mijn ex heeft een sociale uitkering en deze dienst "verhaalt" op mij een gedeelte van deze kosten, "verhaal kosten"
Per april 2010 ben ik 12 jaar geleden gescheiden volgens de wet ben ik dan niet meer verplicht om allimentatie te betalen.
Ik heb via een gratis consult aan advocatenburo gevraagd hoe het dan zit met de betaling van de "verhaal kosten" aan de socialedienst maar zij hebben daar geen antwoord op.
Is er iemand die ervaring heeft met dit onderwerp of weet iemand hier het juiste antwoord op.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Alimentatie en Verhaal

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Als je geen allimentatie meer hoeft te betalen, vervallen dus ook de verhaalkosten.
Ik zou even bij de Soos langsgaan met de papieren waarop staat dat je per april niets meer hoeft te betalen, dan weet je het 100% zeker en kunnen zij er ook alvast rekening mee houden.
Anders moeten ze alles achteraf gaan regelen en kost het u meer tijd en geld.

dijkmans
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 mar 2007 17:21

Re: Alimentatie en Verhaal

Ongelezen bericht door dijkmans »

Dat is nou juist het punt, de socialedienst geeft mij als reactie
"wij doen hier geen mededelingen over"
Ik ben dus bang dat ze mij gewoon laten door betalen dus moet ik naar een advokaat stappen en dat gaat mij natuurlijk weer geld kosten, ik kan in de bladen ivm voorlichting wel info vinden over stoppen van het betalen van alimentatie na 12 jaar (gescheiden na juli '94) maar niets over "verhaal" van de socialedienst
Het is toch te gek dat ze daar niets over willen zeggen

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Alimentatie en Verhaal

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Dat is zeker gek en zou niet moeten kunnen.
Als ik u was zou ik proberen een afspraak te maken met de manager sociale zaken.
Dus geen werkvloerambtenaar, maar het hoofd.
Hij/zij zal misschien meer open staan voor uw verhaal.
Als u duidelijk uitlegt dat u zowel hen als uzelf extra werk wilt besparen door vooraf de dingen goed te regelen, moet hij/zij daar toch voor open staan.
Anders is een afspraak maken met de juridische afdeling van de gemeente iets, dan kunt u hen alvast melden dat uw betalingsverplichting in april afloopt en het iedereen tijd en geld zou schelen als dit op voorhand goed geregeld wordt.
Mocht dit niet lukken, wil een afspraak met de wethouder die sociale zaken in zijn takenpakket heeft zitten nog wel eens helpen.
Mijn ervaring is, dat die man/vrouw het altijd graag wil weten als je met zijn/haar medewerkers niet verder komt.
Maar het is absurd dat dit allemaal nodig is.
De sociale dienst moet u gewoon te woord staan.
Maar ik weet uit eigen ervaring hoe dat apparaat werkt, namelijk meestal maar matig.
Veel succes!

Gesloten