LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Als Marokkaan naar Europa verhuizen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Bakfiets
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 apr 2020 19:25

Als Marokkaan naar Europa verhuizen

Ongelezen bericht door Bakfiets »

Lastige situatie. Een goede vrienden van mij (Duitse origine en Duitse nationaliteit) is getrouwd met een Marokkaan. Hij heeft een zus (met man en kinderen) in Nederland en hij heeft een tijdje in Nederland verbleven. Helaas te lang op een verlopen visum. Nu terug in Marokko probeert bij een verblijfsvergunning voor Duitsland te krijgen (gezien zijn Duitse vrouw), maar de betrekkingen tussen Duitsland en Marokko zijn verbroken vanwege een internationaal conflict. Dat gaat 'm dus niet worden.
Nu is de insteek om opnieuw een aanvraag te doen voor Nederland. Zijn vrouw is ook voornemens om zich in Nederland te vestigen. Al een tijdje zoek ik naar de regelgeving wat hiervoor nodig is. Op de site van de IND en Rijksoverheid kom ik geen informatie tegen op gezinshereniging na. Wie heeft een insteek of tips of en hoe dit mogelijk zou kunnen worden.

Voor de sceptische onder ons, het is zeker geen schijnhuwelijk, beide partners hebben al jaren een relatie en zijn nu een jaar getrouwd.

Petra1987
Berichten: 524
Lid geworden op: 28 aug 2018 21:17

Re: Als Marokkaan naar Europa verhuizen

Ongelezen bericht door Petra1987 »

Hoi, waaruit blijkt dat de betrekkingen tussen Duitsland en Marokko zijn verbroken ?

Bakfiets
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 apr 2020 19:25

Re: Als Marokkaan naar Europa verhuizen

Ongelezen bericht door Bakfiets »

Petra1987 schreef:
01 mar 2021 22:58
Hoi, waaruit blijkt dat de betrekkingen tussen Duitsland en Marokko zijn verbroken ?
De echte reden is nog niet bekend gemaakt, maar het schijnt te gaan om het gedeelte van West Sahara. Marokko wil dat inlijven/claimen en Duitsland wil dat niet erkennen.

Lady1234
Berichten: 27089
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Als Marokkaan naar Europa verhuizen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Jaren terug werd er altijd gesproken over de Belgische route. Zoek dat eens op, wellicht is dat de oplossing.

https://www.mvv-gezinshereniging.nl/blo ... f-eu-route

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Als Marokkaan naar Europa verhuizen

Ongelezen bericht door moederslink »

breien schreef:
01 mar 2021 23:10
Misschien heeft TS iets aan deze informatie.
https://ind.nl/Familie/partner/Paginas/Partner.aspx
Lady1234 schreef:
01 mar 2021 23:56
Jaren terug werd er altijd gesproken over de Belgische route. Zoek dat eens op, wellicht is dat de oplossing.

https://www.mvv-gezinshereniging.nl/blo ... f-eu-route
Er is in dit geval geen sprake van gezinshereniging , denk ik, want daar heeft hij al op gezocht en is niet wat hij zoekt. ( hij heeft wel een zus met haar gezin in Nederland wonen ) .
Hij is Marokkaan, zij is Duitse en ze zijn getrouwd, geen kinderen begrijp ik.
Ze wonen nu beiden in Marokko? Of zij in Duitsland en hij in Marokko?
Naar Duitsland gaat dus niet, vlg hem, dus wordt het Nederland?
Waarom kan Duitsland niet? Wat heeft Duitsland te maken met west Sahara? Wat heb ik gemist?

Nijogeth
Berichten: 9957
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Als Marokkaan naar Europa verhuizen

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Een echtgenoot mag in Duitsland gewoon bij zijn echtgenote komen wonen. Dit is voor zover ik kan vinden (heb wat in het Duits gegoogled, maar vrijwel alle resultaten gaven dat aan) gewoon te doen via de officiële wegen.

Bakfiets
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 apr 2020 19:25

Re: Als Marokkaan naar Europa verhuizen

Ongelezen bericht door Bakfiets »

moederslink schreef:
02 mar 2021 00:22
Hij is Marokkaan, zij is Duitse en ze zijn getrouwd, geen kinderen begrijp ik.
Ze wonen nu beiden in Marokko? Of zij in Duitsland en hij in Marokko?
Naar Duitsland gaat dus niet, vlg hem, dus wordt het Nederland?
Waarom kan Duitsland niet? Wat heeft Duitsland te maken met west Sahara? Wat heb ik gemist?
Ze hebben (nog) geen kinderen inderdaad, maar zijn wel (voor de wet) getrouwd. Hij woont nu in Marokko en zij in Duitsland. De aanvraag voor Duitsland loopt al 19 maanden en is nu stil gelegd.
De keuze voor Nederland is er nu omdat er al familie van hem woont en hij hier ook al een tijdje verbleven is. Alleen zal zij zich hier moeten moeten vestigen en hier een baan moeten zoeken wat ik begreep van een eerder gegeven link.
Waar de exacte problemen over gaat is (nog) niet helemaal duidelijk. Gisteren kwam Hespress met het nieuws dat alle banden verbroken zijn.

Bakfiets
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 apr 2020 19:25

Re: Als Marokkaan naar Europa verhuizen

Ongelezen bericht door Bakfiets »

Nijogeth schreef:
02 mar 2021 01:01
Een echtgenoot mag in Duitsland gewoon bij zijn echtgenote komen wonen. Dit is voor zover ik kan vinden (heb wat in het Duits gegoogled, maar vrijwel alle resultaten gaven dat aan) gewoon te doen via de officiële wegen.
Maar dat loopt nu al 19 maanden en komt geen schot is.

Bakfiets
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 apr 2020 19:25

Re: Als Marokkaan naar Europa verhuizen

Ongelezen bericht door Bakfiets »

breien schreef:
02 mar 2021 07:44
Tussen Duitsland en Nederland is men vrij om te gaan en te staan waar men wil.
De vriend mag dus gewoon in Nederland vestigen.
Het enige probleem waar Duitsers in Nederland tegen aan lopen is dat de oorspronkelijke bewoners het niet op prijs stellen dat de Duitsers juichen bij ieder doelpunt van Der Mannschaft
Dat laatste heeft natuurlijk geen invloed op de keuze. En het vestigen is niet even een formuliertje invullen en deze kant op komen.

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Als Marokkaan naar Europa verhuizen

Ongelezen bericht door witte angora »

Nou... zie maar eens aan woonruimte te komen, om wat te noemen. Er is gewoon geen plek.

Kan zij dan niet naar Marokko om daar te gaan wonen?

jonis
Berichten: 2741
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Als Marokkaan naar Europa verhuizen

Ongelezen bericht door jonis »

witte angora schreef:
02 mar 2021 08:42
Nou... zie maar eens aan woonruimte te komen, om wat te noemen. Er is gewoon geen plek.
???????
Misschien waar jij zit....ik zie plek zat, keuze zat, er worden zelfs nog huizen afgebroken.

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Als Marokkaan naar Europa verhuizen

Ongelezen bericht door witte angora »

Ja, als je bereid bent een jaar of 15 op de wachtlijst te staan, dan is er plek zat.

sake1987

Re: Als Marokkaan naar Europa verhuizen

Ongelezen bericht door sake1987 »

witte angora schreef:
02 mar 2021 09:27
Ja, als je bereid bent een jaar of 15 op de wachtlijst te staan, dan is er plek zat.
Valt hier in het hoge Noorden nog wel mee en dicht bij de Duitse grens.
Maar dat meneer enige tijd in Nederland heeft gewoond, wil natuurlijk niet zeggen dat hij hier zo maar weer naar toe kan emigreren.
Hij zal ook hier een goed verhaal moeten hebben om te worden toegelaten en dat is niet mijn vrouw woont in Duitsland.

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Als Marokkaan naar Europa verhuizen

Ongelezen bericht door BL2 »

witte angora schreef:
02 mar 2021 08:42
Kan zij dan niet naar Marokko om daar te gaan wonen?
Inderdaad, die optie missen we compleet.
Waarom naar Nederland, waar beide geen enkele binding mee hebben, als het probleem schijnbaar in Duitsland en/of Marokko ligt, .

jonis
Berichten: 2741
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Als Marokkaan naar Europa verhuizen

Ongelezen bericht door jonis »

witte angora schreef:
02 mar 2021 09:27
Ja, als je bereid bent een jaar of 15 op de wachtlijst te staan, dan is er plek zat.
Zoals gezegd; misschien waar jij zit.
Als ik woonruimte zoek hoef ik alleen maar in de regio te zoeken en zie ik voldoende aanbod om op te reageren....en ook in lagere prijsklasse 700,- .
Buren hebben net huis gehuurd, familie heeft net huis gehuurd....en ook alleen maar om een periode te overbruggen ivm nieuwbouw.
Plek en keuze genoeg, tenzij je natuurlijk zit te wachten op een sociale huur nieuwbouwprojekt, hand op houden bij gemeente...etc....dan duurt het misschien inderdaad wat langer.....maar 15 jaar? Nooit van gehoord in mijn regio.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Als Marokkaan naar Europa verhuizen

Ongelezen bericht door moederslink »

Bakfiets schreef:
02 mar 2021 08:26
Hij woont nu in Marokko en zij in Duitsland. De aanvraag voor Duitsland loopt al 19 maanden en is nu stil gelegd.
De keuze voor Nederland is er nu omdat er al familie van hem woont en hij hier ook al een tijdje verbleven is. Alleen zal zij zich hier moeten moeten vestigen en hier een baan moeten zoeken wat ik begreep van een eerder gegeven link.
Waarom is de aanvraag voor Duitsland stilgelegd?
Wat bedoel je met : alleen zij zal zich hier moeten vestigen en hier een baan zoeken?
Hij toch ook dan?

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Als Marokkaan naar Europa verhuizen

Ongelezen bericht door witte angora »

Dan zit je in een krimpregio, jonis. Kan het Noord-Oosten zijn, Limburg of Zeeuws-Vlaanderen; maar overal elders is het: achteraan aansluiten.

witte angora
Berichten: 30740
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Als Marokkaan naar Europa verhuizen

Ongelezen bericht door witte angora »

Bakfiets schreef:
01 mar 2021 23:05
De echte reden is nog niet bekend gemaakt, maar het schijnt te gaan om het gedeelte van West Sahara. Marokko wil dat inlijven/claimen en Duitsland wil dat niet erkennen.
Vind je het erg dat ik dat niet zo heel erg geloof? West Sahara is al jaren geleden door Marokko ingelijfd. Dat speelt al sinds de jaren 70. Waarom zou Duitsland, kennelijk als enige land in Europa, na al die jaren ineens in actie komen?

Lees eerst dit maar eens: https://nl.wikipedia.org/wiki/Westelijke_Sahara

BL2
Berichten: 4829
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Als Marokkaan naar Europa verhuizen

Ongelezen bericht door BL2 »

theodorus.k schreef:
02 mar 2021 10:49
Ik denk dat ze zelf ook wel weten waarom Marokko geen optie is, anders zat de vrouw daar allang natuurlijk bij man lief.
Zij misschien wel, maar wij nog niet. Wat is er, buiten de warme zomers, nu mis met Marokko ?

Bakfiets
Berichten: 9
Lid geworden op: 08 apr 2020 19:25

Re: Als Marokkaan naar Europa verhuizen

Ongelezen bericht door Bakfiets »

BL2 schreef:
02 mar 2021 09:58
witte angora schreef:
02 mar 2021 08:42
Kan zij dan niet naar Marokko om daar te gaan wonen?
Inderdaad, die optie missen we compleet.
Waarom naar Nederland, waar beide geen enkele binding mee hebben, als het probleem schijnbaar in Duitsland en/of Marokko ligt, .
Zij heeft niets in Marokko buiten een aantal schoonfamilieleden. De taal spreekt ze niet en werk al helemaal niet. Hij spreekt daarentegen Nederlands, heeft familie hier en heeft ook al eerder gewerkt in Nederland.

Verder vind ik het jammer dat er een ondertoon komt. Woonruimte is geen probleem, in de hoek waar ze kijken staat zat te huur. En ja, vrouw zit regelmatig bij manlief, echter door Corona is het lastig vliegen. Nu zit ze daar weer voor 2 maanden voordat ze weer terug moet voor werk.

@Moederslink, om een partner naar Nederland te halen heb je woonruimte nodig en een vast inkomen. Zij zal zich hier dan eerst moeten vestigen voordat er een aanvraag gedaan kan worden. Wat ik echter niet uit de informatie kan halen is of er ook daadwerkelijk werk in Nederland verricht moet worden. Er staat inkomen waar je belasting over betaald. Als je woonachtig bent in Nederland maar werkt in het buitenland, moet je dan wel belasting betalen in Nederland?

Gesloten