LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] APV

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Mucha

Re: APV

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: APV

Ongelezen bericht door ZaBo »

gosewijn schreef: zal beslist juresprudentie van zijn .
Is het niet jurisprudentie ;-) ;-)

harkja
Berichten: 376
Lid geworden op: 14 jul 2015 01:18
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: APV

Ongelezen bericht door harkja »

John van Drongelen schreef:Bent U alcoholist?
Volgens mij een journalist :shock:

ZaBo
Berichten: 243
Lid geworden op: 10 mei 2017 19:59

Re: APV

Ongelezen bericht door ZaBo »

Mucha schreef:Misschien is het ook een kwestie van fatsoen om niet met een geopend biertje over straat te lopen.

Ja, maar dat is normaal toch :-( :-( dus dat fatsoen is heel ver te zoeken, zeker na een " zeer "belangrijk voetbalwedstrijdje :shock: :shock: ( waar het lijkt alsof de wereld vergaat als die verliest of die wint), waarbij mensen zichzelf in een al gehele psychose storten als hun clubje verloren of gewonnen heeft.

disclaimer: sorry voor alle voetbal liefhebbers op het forum aanwezig

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: APV

Ongelezen bericht door witte angora »

john18 schreef:APV nooit van gehoord en ook geen bord als ik mijn dorp verlaat of binnen kom die dat meld. Ik ken blijkbaar niet alle wetten en regels.
Het verbaast me niks. De meeste mensen kennen de APV niet omdat er weinig aandacht aan wordt besteed. Toch staan er wel interessante dingen in die APV. Zoals dat er voorwaarden aan evenementen worden gesteld. Een buurtbarbeque op de parkeerplaats valt daar onder; en ineens blijkt een door de wbv toegestane buurtbarbeque (van twee gezinnen die niks als overlast veroorzaken) niet te mogen onder de huidige condities, tenzij er een vergunning is verleend door de burgemeester. 'Helaas' werkt de burgemeester niet bij de wbv...

En dán is het weer wel leuk om de APV te kennen...

stofzuigertje

Re: APV

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik denk dat een protest wel eens succes kan hebben.

In mijn woonplaats bij station een duidelijk aangegeven alcohol verbod als ik kom aanlopen dus strafbaar.....
maar.... als ik per trein kom zie ik bij verlaten station alleen de achterkant van het verbod na verlaten stations gebied!
Als bij poortjes station geen bord staat, dat is tenslotte ingang alcoholvrije zone gaat U vrijuit.

De meeste gemeentes plaatsen rondom dit gebied perfecte borden maar vergeten deze NS ingang van het anti alcohol gebied.
Vooral een station waar ook veel niet bewoners komen en U kunt geen 380 gemeentes dus 380 APV' s uit Uw hoofd leren.
Er zijn vele ook grotere gemeentes waar dit niet geld.

Als er een alcohol verbod geld moet het aangegeven worden en vaak vergeten ze de NS ingang van de gemeente!
Dus terugreis ben je wel strafbaar omdat je dan via borden naar het station gaat.
Vlak voor het paaltje je biertje opdringen mag....
Een lege mag ook, zwerfvuil zomaar dumpen of flesje voor statiegeld bewaren mag!

En Alcoholvrij bier, hier gaat ook Rotterdam nog problemen mee krijgen binnenkort als de verliezer van Excelsior.....?

john18
Berichten: 1872
Lid geworden op: 17 mar 2016 19:40

Re: APV

Ongelezen bericht door john18 »

ZaBo schreef:
gosewijn schreef:Er is een Rechter geweest die heeft gezegd ,dat iedereen de wet moet kennen, flauwe kul is. Ik als Rechter weet het ook niet.
Welke zaak het was weet ik niet meer , zal beslist juresprudentie van zijn .
Ik begrijp dit niet helemaal, u bent rechter maar weet niet of uw collega heeft gezegd dat het flauwekul is, dat iedere Nederlander geacht is de wet te kennen?

Heb dit wel altijd in mijn opvoeding meegekregen en ook op school, of snap ik iets niet? ( kan hoor want snap niet altijd alles)
gosewijn is geen rechter denk ik. Hij quote denk ik wat een rechter als antwoord gaf.

Moneyman
Berichten: 30090
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: APV

Ongelezen bericht door Moneyman »

john18 schreef:
Dat zit nu juist inbegrepen in dat "wordt geacht". Het is een noodzakelijke fictie, omdat anders iedereen zegt "o ja joh? Dat wist ik niet...".
Dat weet ik. Maar ik wist niet van het bestaan van de APV en dat dat weer gemeenten regels zijn. Zo leer je weer wat :wink:
Ik doel gewoon op dat er door de agenten in dit geval wel enige coulance had kunnen zijn. Zij weten immers ook niet alle regels.
Dat laatste ben ik met je eens, al hangt dat wel van de exacte omstandigheden af.

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: APV

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Hier in Amsterdam mag je alleen op Koningsdag met 1 geopend blikje/flesje bier rondlopen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: APV

Ongelezen bericht door olaf79 »

NeoDutchio schreef:Bij elke gemeentegrens staat er een bordje dat de APV van kracht is. En de punten van de APV kunt u op internet vinden, u zou er dus van op de hoogte moeten kunnen zijn.
Dit is klinklare kolder. Ben nog NOOIT zo'n bord tegen gekomen. Het is overigens verplicht om op plekken waar een alcoholverbod geldt volgens de apv dit middels een bord en de vermelding van het apv artikel kenbaar te maken op een centrale plek in dat gebied.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: APV

Ongelezen bericht door olaf79 »

gosewijn schreef:Er is een Rechter geweest die heeft gezegd ,dat iedereen de wet moet kennen, flauwe kul is. Ik als Rechter weet het ook niet.
Welke zaak het was weet ik niet meer , zal beslist juresprudentie van zijn .
Je kunt niet elke wet kennen uiteraard, maar je kunt dit niet als argument gebruiken om dan maar die wet te mogen overtreden.

Gesloten