LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Plaatselijke sloperij bied voor elke nog rijdende €150,- mits compleet.

Als de kosten hoger zijn... is niet uitgesloten, heb het bij zoeken voordelige aankoop vaker meegemaakt.
Ik kocht ooit voor €220,- een 4 tal vrij nieuwe banden met leuke velgen en rest naar sloperij....
Dat is niet duur €70,- netto voor 4 velgen met vrijwel nieuwe banden, maar kreeg niets, bod was lager dan kosten!

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ongelezen bericht door Frantic2 »

Komkommertijd schreef:
31 jul 2019 11:19
Plaatselijke sloperij bied voor elke nog rijdende €150,- mits compleet.

Als de kosten hoger zijn... is niet uitgesloten, heb het bij zoeken voordelige aankoop vaker meegemaakt.
Ik kocht ooit voor €220,- een 4 tal vrij nieuwe banden met leuke velgen en rest naar sloperij....
Dat is niet duur €70,- netto voor 4 velgen met vrijwel nieuwe banden, maar kreeg niets, bod was lager dan kosten!
en waar heeft dit ook maar iets te maken met de problemen van TS?

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je hoeft echt niet om loonbeslag te vragen, als de deurwaarder/belastingdienst dat wil opleggen, zijn ze daartoe zonder te vragen ook in staat.

En de Ts heeft helemaal (nog) geen baan.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ongelezen bericht door gosewijn »

Kees.
De belastingdienst heeft zelf deurwaarders , er hier op het forum is ook een bd deurwaarder.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik ben gelukkig niet bekend met de deurwaarder van de belastingdienst, dat wil ik ook zo houden. Maar als de deurwaarder de auto in beslag heeft genomen en je de veiling heeft aangezegd, denk ik dat de gesprekken bij de belastingdienst al lang beëindigd zijn. Als die auto verkocht wordt zal hij wel een tientje meer opbrengen dan de veilingkosten. De handelaren die voor die veilingen komen bieden niet tegen elkaar op. Dat zijn meestal onderonsjes. Ze gunnen elkaar om de beurt een goede deal.
Voor de deurwaarder is die opbrengst niet belangrijk, maar de dreiging van een veiling is zijn voet tussen de deur. En hij is misschien wel genegen om dat nog eens op te schuiven. Maar alles wat hij doet kost een kapitaal waarbij de rente maar peanuts zijn.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Zodra zo’n vordering overgedragen is aan een deurwaarder, kan men beter rechtstreeks contact opnemen met die deurwaarder om nog iets proberen te regelen.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

TS is op vakantie. Na de vakantie komt het probleem vanzelf terug. Op de veiling datum wordt er aangebeld.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Een regeling treffen bij de belastingdienst is echt niet zo moeilijk en als je gewillig bent en je aan de afspraken houdt, in verhouding eenvoudig te regelen.

Maar de Ts heeft het hier al een flinke stap te ver laten gaan. En een deurwaarder van de belastingdienst heeft vergaande bevoegdheden tot het treffen van regelingen. Hier is haast geboden, dus rechtstreeks die deurwaarder benaderen voorkomt, hopelijk voor de Ts, verdere ellende, oftewel zijn auto kwijt.

De belastingdienst benaderen kost teveel tijd.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik lees dat de TS al met de BD heeft gecommuniceerd.
Zij zijn bereid tot een betalingsregeling mits hij voor 2 september € 2300 kan betalen .
Over de rest vd vordering is dan een regeling mogelijk.

Hij heeft een baan , maar heeft nu 2 weken vakantie, zo heb ik het begrepen.

@Felix 88 ....je bent zo.n 30- 31 jaar oud ...dus jong en sterk .....ga je als de wiederweerga aanmelden bij bv steigerbouw of evenementen opbouw. Zwaar werk, maar betaalt goed!
Het is nog geen 2 september , dus 1 maandje extra bikkelen ?!

En anders zonder auto? Er zijn ergere dingen....
Dit is een levensles...ik kan en zal niet oordelen over hoe je dit hebt laten versloffen .
Dan maar op de fiets of straks een brommertje kopen.
Autorijden is duur.

Charlotte68
Berichten: 74
Lid geworden op: 14 okt 2017 12:02

Re: Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ongelezen bericht door Charlotte68 »

Ik denk dat TS geen contactpersoon bij de belastingen heeft. Wie heeft die eigenlijk wel.
TS heeft een voorstel gedaan, de deurwaarder gaat hiermee niet accoord. en eist 2300 euro als aanbetaling, en dan zou TS eventueel 750 per maand af kunnen lossen. Dat er een aanbetaling wordt geeist is niet vreemd. TS heeft voor die tijd niets gedaan om te betalen. De deurwaarder gaat hem nu niet op zijn blauwe ogen geloven aangezien hij in het verleden niets heeft gedaan om iets te betalen.
Misschien kan TS geld lenen bij zijn werkgever. Hij moet echt wat geld laten zien zodat hij kan aantonen dat hij van goede wil is.

de auditu
Berichten: 774
Lid geworden op: 24 okt 2008 12:27

Re: Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ongelezen bericht door de auditu »

Arizonakid schreef:
30 jul 2019 20:27
Ten eerste, negeer komkommer, als je hem überhaupt begrijpt, die schrijft onzin zoals gewoonlijk.

Ten tweede, als je auto daadwerkelijk wordt verkocht, levert hij met een dagwaarde van 2000 euro misschien 400 euro op, wat net genoeg is om de kosten beslag en veiling te voldoen. Probeer dus om een regeling te treffen, en kijk hoeveel je kan aanbetalen, bel met de verkopende deurwaarder die je zaak behandeld, leg hem (netjes en rustig) de situatie uit en reken hem voor dat je snel kan aflossen als je je auto mag houden. Denk er om dat ze daar veel mooie verhalen horen, en meestal een tweede keer de auto in beslag nemen omdat mensen toch niet aflossen, dus ze zijn wantrouwend, maar als jij gewoon op een redelijke en nette manier je verhaal doet, zijn het gewoon mensen die je echt niet verder in de ellende willen helpen.
Toch nog een tip: probeer op de veiling de auto voor € 400 te kopen en zorg dat je niet aangehouden wordt.

Felix88
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 jul 2019 15:33

Re: Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ongelezen bericht door Felix88 »

Beste mensen,

Ik ben eruit gekomen met de belastingdienst ze gaan AKKOORD gelukkig met de regeling en ik mag de auto a.s. vrijdag weer ophalen.

Ontzettend opgelucht en grote motivatie gekregen om mijn schulden de komende maanden helemaal af te lossen.

Dus nogmaals ze zijn akkoord gegaan zonder aanbetaling van 2300 euro gelukkig. We gaan het oplossen en in de toekomst voor altijd schuldenvrij blijven bij de belastingdienst echt.

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Mooi, leuker kunnen ze het niet maken, wel makkelijker. :lol:

witte angora
Berichten: 30744
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ongelezen bericht door witte angora »

Mooi dat het gelukt is, Felix! Doe je best, dan komt het allemaal best wel goed.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ongelezen bericht door moederslink »

Goed nieuws ! Mazzel....

Leer ervan en succes!

Lady1234
Berichten: 27090
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Felix88 schreef:
31 jul 2019 17:31
Beste mensen,

Ik ben eruit gekomen met de belastingdienst ze gaan AKKOORD gelukkig met de regeling en ik mag de auto a.s. vrijdag weer ophalen.

Ontzettend opgelucht en grote motivatie gekregen om mijn schulden de komende maanden helemaal af te lossen.

Dus nogmaals ze zijn akkoord gegaan zonder aanbetaling van 2300 euro gelukkig. We gaan het oplossen en in de toekomst voor altijd schuldenvrij blijven bij de belastingdienst echt.
En elders ook aub. :lol:

Arizonakid
Berichten: 1124
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

de auditu schreef:
31 jul 2019 15:00
Arizonakid schreef:
30 jul 2019 20:27
Ten eerste, negeer komkommer, als je hem überhaupt begrijpt, die schrijft onzin zoals gewoonlijk.

Ten tweede, als je auto daadwerkelijk wordt verkocht, levert hij met een dagwaarde van 2000 euro misschien 400 euro op, wat net genoeg is om de kosten beslag en veiling te voldoen. Probeer dus om een regeling te treffen, en kijk hoeveel je kan aanbetalen, bel met de verkopende deurwaarder die je zaak behandeld, leg hem (netjes en rustig) de situatie uit en reken hem voor dat je snel kan aflossen als je je auto mag houden. Denk er om dat ze daar veel mooie verhalen horen, en meestal een tweede keer de auto in beslag nemen omdat mensen toch niet aflossen, dus ze zijn wantrouwend, maar als jij gewoon op een redelijke en nette manier je verhaal doet, zijn het gewoon mensen die je echt niet verder in de ellende willen helpen.
Toch nog een tip: probeer op de veiling de auto voor € 400 te kopen en zorg dat je niet aangehouden wordt.
Ja, en dan moet je je na aankoop bij het afrekenen legitimeren, en wordt je auto direct weer in beslag genomen. Als je het zo wil spelen, laat een kennis bieden. Maar de kans op succes is gering, de professionele opkopers houden niet van particulieren die hun handel opkopen.
En je blijft sowieso gesignaleerd als wanbetaler, dus die auto ben je bij de volgende fuik of staandehouding weer kwijt.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ongelezen bericht door kokka »

Sterker nog als je bij een controle in iemand anders zn auto rijdt, kunnen ze die auto ook gijzelen. Dat was een tijd terug bij wegmisbruikers.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Als ik de auto van Felix kocht en weer aan hem uitleende is dat risico er inderdaad.
Als ik een andere auto uitleende kom ik bij mijn verzekeraar op duurder tarief.....
en is daar wel geld voor?

Gelukkig is het met Belastingdienst geregeld en mag hij voorlopig zolang hij zich aan de afgesproken betalingsregeling houd opgelost!
Gewoon zijn eigen auto en eigen no claim korting dus frauderen hoeft niet meer!

Esceha
Berichten: 155
Lid geworden op: 17 nov 2003 21:28

Re: Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ongelezen bericht door Esceha »

De schuld is opgebouwd en niet betaald over de tijd dat u nog wèl voldoende inkomsten had, dus ten opzichte van die tijd is deze maatregel terecht.

Gesloten