LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ongelezen bericht door moederslink »

Esceha schreef:
04 aug 2019 13:19
De schuld is opgebouwd en niet betaald over de tijd dat u nog wèl voldoende inkomsten had, dus ten opzichte van die tijd is deze maatregel terecht.
het is al opgelost :wink:
Felix88 schreef:
31 jul 2019 17:31
Beste mensen,

Ik ben eruit gekomen met de belastingdienst ze gaan AKKOORD gelukkig met de regeling en ik mag de auto a.s. vrijdag weer ophalen.

Ontzettend opgelucht en grote motivatie gekregen om mijn schulden de komende maanden helemaal af te lossen.

Dus nogmaals ze zijn akkoord gegaan zonder aanbetaling van 2300 euro gelukkig. We gaan het oplossen en in de toekomst voor altijd schuldenvrij blijven bij de belastingdienst echt.

Moneyman
Berichten: 29874
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ongelezen bericht door Moneyman »

Frantic2 schreef:
31 jul 2019 08:59
ik snap de belasting wel....

Dikke schulden en dan op een afspraak verschijnen met een auto, die ook nog eens een paar 1000! euro waard moet zijn. En niet die auto willen verkopen om de schuld mee af te lossen, nee...."ik heb hem nodig voor mijn werk"....
Welk werk? Nou ik wil over een paar weken gaan werken...

Waarom niet nu? Oh, ik neem nu vakantie hoor....
Dit soort denigrerende reacties voegt niet alleen niets toe aan het topic, het is ook een nogal beperkte kijk op de realiteit. Want het vraagstuk van TS is -ondanks de evident eigen verantwoordelijkheid voor e schuld- een heel reëel vraagstuk, wat in de praktijk zeer vaak voorkomt.
Kees2850 schreef:
31 jul 2019 13:40
Mijn advies om jezelf rust te geven: bel je contactpersoon bij de belastingdienst en doe voorstel om je schuld in te lossen over periode van 1 jaar. Of als je extra geld hebt los je dit eerder af. Daarmee hoeft je auto niet geveild te worden. Lijkt me sterk dat belastingdienst niet akkoord gaat mits je verhaal waar is.
Dit is (zoals ook blijkt) in de praktijk vrijwel altijd de beste oplossing als het gaat om belastingschulden.
StevieNL81 schreef:
31 jul 2019 11:12
Theotrucker schreef:
31 jul 2019 11:02
Maar hij weet goed dat de eerste druk op de veiling van de auto ligt. En als die minder opbrengt dan de veilingkosten maakt hem dat niets uit.
Die deurwaarder neemt wel wat meer mee dan 4% rente.
Vreemd... Ik lees online :

De deurwaarder mag altijd uw auto in beslag nemen als u een vordering niet betaalt, maar de deurwaarder mag uw auto bij beslag niet altijd verkopen. Dit kan soms onrechtmatig zijn vanwege verschillende redenen. Eén reden is dat de opbrengst van de openbare verkoop van uw auto die in beslag is genomen, de kosten van het beslag op de auto en de openbare verkoopkosten niet te boven zal gaan.

MM weet wel of dit mag of niet.
Dit citaat is terecht. Deurwaarders hebben de wettelijke plicht om geen onnodige kosten te maken. Als de redelijkerwijs te verwachten opbrengst lager is dan de totale kosten, kan je de verkoop met een executiegeschil (= kort geding) voorkomen.

Maar het is wel een grijs gebied natuurlijk, want de "redelijkerwijs te verwachten verkoopopbrengst"is echt niets meer dan een natte vinger. Ik ben vaak verbaasd, zowel in positieve als in negatieve zin. Daarom is het vaak verstandig om de kosten voor dat executiegeschil niet te besteden aan de onzekere juridische procedure, maar om dat bedrag te gebruiken als aanbetaling voor de schuld.

B.D
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2019 23:18

Re: Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ongelezen bericht door B.D »

Hi, kan je aub mij een bericht sturen? Ze hebben vandaag mijn auto ook in beslag genomen! Ik wil graag weten hoe jij dit in order hebt gekregen?

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Betalen of betalingsregeling afspreken?

Lady1234
Berichten: 26927
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@B.D.

U hebt ook een schuld bij de belastingdienst?

Arizonakid
Berichten: 1100
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Belastingdienst dreigt auto in beslag te nemen

Ongelezen bericht door Arizonakid »

B.D schreef:
04 okt 2019 23:20
Hi, kan je aub mij een bericht sturen? Ze hebben vandaag mijn auto ook in beslag genomen! Ik wil graag weten hoe jij dit in order hebt gekregen?
Capelle a/d IJssel of Rotterdam?

Je weet zelf waarom de auto in beslag genomen is, en hoeveel schuld er open staat. Hoef je hier niet te delen. Je enige kans, neem contact op met de deurwaarder van de belastingdienst die de inbeslagname heeft uutgevoerd, en tref met hem een betalingsregeling. Daar staan ze echt wel voor open, als er tenminste niet al een regeling is geweest waar je je vervolgens niet aan hebt gehouden, dan geloven ze er niet meer in.

Gesloten