LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Alphavista
Berichten: 238
Lid geworden op: 12 dec 2009 19:04

Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door Alphavista »

Om de rijken te ontzien mbt. de inkomensafhankelijke zorgpremie gaan VVD en PvdA nu de belastingen verhogen voor iedereen die meer dan (slechts) € 20.000 verdient. Het hoogste belastingtarief zal niet worden verhoogd.

Schande!

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door boef530 »

Tja de inkomstenbelasting gaat omhoog maar de arbeidskorting voor lage inkomens ook. Voor de hogere inkomens wordt de arbeidskorting afgeschaft dus die gaan meer betalen. Dit kabinet pakt eindelijk de hogere inkomens aan en heeft eigenlijk de verkeerde slogan gekozen "laat de rijkere ook eens meebetalen" was veel beter geweest. Wel jammer dat het nog plannen zijn en in deze vorm nooit door de eerste kamer komen. Goed betaalde senatoren keuren enkel voorstellen goed zolang hun portemonnee dicht kan blijven.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Daarbij betalen de hogere inkomens ook over het deel van hun inkomen dat in de tariefschaal valt waar de verhoging plaatsvindt het verhoogde percentage.

We zullen zien wat er van de plannen terecht komt. We weten allemaal dat we moeten inleveren om het huishoudboekje van de BV Nederland op orde te krijgen. Maar bij de VVD geldt helaas nog altijd de slogan "bezuinigen prima, als wij maar niet hoeven inleveren".

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door boef530 »

Ik vrees met grote vrezen dat dit kabinet met elk wetsvoorstel bij de eerste kamer strand, daar is geen meerderheid van PVDA en VVD. Persoonlijk denk ik dat we binnenkort weer naar de stembus moeten want het systeem van uitkleden van de kleinere inkomens is gestopt en nu zijn de hogere inkomens aan de beurt.
Ook vinden sommige politieke partijen dat belastingkosten zodanig verdeeld moeten worden dat "de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen".
Dat zegt Wikipedia over nivelleren. Tja als ik een inkomen van 70.000 of meer heb zou ik ook zwaar tegen zijn. Nu heb ik recht op arbeidskorting een zorgverzekering die 106 euro per maand doet en de hypotheek kost met de huidige aftrek ook geen drol.
Laatst gewijzigd door boef530 op 11 nov 2012 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.

zwabbertje
Berichten: 343
Lid geworden op: 01 sep 2010 00:10

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door zwabbertje »

Nivelleren is een methode om de gevolgen van de bezuinigingen evenredig te verdelen zodat de sterkste schouders de zwaarste lasten dragen. Als er geld genoeg is hoeft er niet bezuinigd te worden en ook niet genivelleerd. We voelen waarschijnlijk allemaal de gevolgen van de crisis. Ik prijs me gelukkig dat ik niet al jaren op een minimum inkomen zit en dus nog wel enige ruimte heb om wat in te leveren, niet leuk maar ik vind het bedroevend dat in een rijk land als NL mensen naar de voedselbank moeten om te overleven.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door vroem »

Het probleem wat ook de politici niet schijnen te kunnen zien is dat de echt rijken zich hier helemaal slap om lachen...want alles wat de regering nu doet zijn zaken in box 1 terwijl de echt rijken alles voornamelijk in box 3 geregeld hebben en dus niet of nauwelijks last hebben van inkomstenbelastingen die stijgen en zo.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door nevermind »

vroem schreef:Het probleem wat ook de politici niet schijnen te kunnen zien is dat de echt rijken zich hier helemaal slap om lachen...want alles wat de regering nu doet zijn zaken in box 1 terwijl de echt rijken alles voornamelijk in box 3 geregeld hebben en dus niet of nauwelijks last hebben van inkomstenbelastingen die stijgen en zo.

Dus ben jij nu aan lachen? :lol: :lol:

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door boef530 »

Ik heb een minimum inkomen uit arbeid die is toch op maandbasis 1461 bruto, maar is best te doen. Uitkeringsgerechtigden hebben een stuk minder. Het is nu de achterban van de VVD die steigert de achterban van de PVDA hoor je niet. Rutte die nu eens initiatief toont wordt door de eigen achterban keihard aangepakt. Als dit kabinet voortijdig klapt dan is de VVD einde oefening, kapot gemaakt door de eigen leden. Je kunt en mag niet tegen heilige huisjes trappen want dat is politieke schennis.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door alfatrion »

Op het moment dat de lagere inkomens moeten inleveren heet het bezuinigen en als de hogere inkomens moeten inleveren heeft het opeens nivelleren. De vorige regeringen hebben maatregelen nomen die vooral de koopkracht van de lagere inkomens raakte. Het eigen risico is alsmaar verhoogt en er zijn overal forse eigen bijdrages op ingevoegd. Je zult maar een stoornis hebben waardoor je in een uitkering zit en zorg nodig hebt.

Ieder mens heeft recht op de zorg die hij of zij nodig heeft. Uit het solidariteitsprincipe volgt dat deze kosten door ons allemaal gedragen worden. Een stimulans om niet onnodig gebruik te maken van zorg kan op zijn plaats zijn. Hieraan kan vorm gegeven worden met het eigen risico en de eigen bijdrages, maar hierin zijn we te ver doorgeschoten. En als we verder doorgaan dat wordt zorg iets waar je alleen nog gebruik van kan maken als je rijk bent.

Ik vind het jammer dat de plannen gestrand zijn, omdat ik ze vanuit een principieel standpunt wel kon waarderen. Het is een logische vervolgstap dat de twee partijen nu kijken naar belastingverhoging. De VVD heeft met de PvdA een regeerakkoord gesloten, dus beide partijen zullen water bij de wijn moeten doen. Bovendien is het ook goed om te realiseren dat de ruimte om het geld bij de lagere inkomens weg te halen de afgelopen jaren al fors is gekrompen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door ciske »

Ieder mens heeft recht op de zorg die hij of zij nodig heeft. Uit het solidariteitsprincipe volgt dat deze kosten door ons allemaal gedragen worden
Ben het dit keer eens met alfa, op de manier waarop ze de laatste tijd bezig waren, werden de mindere inkomens het hards getroffen.

Zorg moet voor elk mens nog te betalen zijn, dus ook voor de mensen met minder geld, anders krijg je dat alleen de rijke mensen nog zorg kunnen krijgen.

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door vroem »

nevermind schreef:
vroem schreef:Het probleem wat ook de politici niet schijnen te kunnen zien is dat de echt rijken zich hier helemaal slap om lachen...want alles wat de regering nu doet zijn zaken in box 1 terwijl de echt rijken alles voornamelijk in box 3 geregeld hebben en dus niet of nauwelijks last hebben van inkomstenbelastingen die stijgen en zo.

Dus ben jij nu aan lachen? :lol: :lol:
stupide reactie zeg...

boef530
Berichten: 455
Lid geworden op: 25 feb 2012 13:50

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door boef530 »

Ik persoonlijk vind de plannen om geld weg te halen daar waar het zit wel goed, de zorg was een goed plan, iedereen betaald op basis van inkomen mee aan de zorg, ter compensatie zou de hogere schijf omlaag gaan nu is dat van de baan maar nadeel is wel dat voor die groep de arbeidskorting weg valt. Dat valt voor de hogere inkomens nadelig uit.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door Emmy75 »

alfatrion schreef:Op het moment dat de lagere inkomens moeten inleveren heet het bezuinigen en als de hogere inkomens moeten inleveren heeft het opeens nivelleren.
Nee hoor nivilleren en bezuinigen heeft een totaal verschillende uitwerking en is totaal iets anders. Nivilleren heeft niets met bezuinigen te maken en bezuinigt 0,0.
Als iedereen met een hoger inkomen 100,00 euro geeft aan een minima is er genivilleerd. Het hogere inkomen heeft 100 euro minder en het lagere 100 euro meer. Maar wat is er bezuinigd ? Geen fluit. Dat is het probleem en ja daar ben ik net als vogels op tegen omdat er dan niets bezuinigd wordt. Maar dat is moeilijker te vatten. Ik denk dat de hogere inkomens donders goed vatten dat er bezuinigd moet worden, maar niet als ze keihard moeten inleveren terwijl er niets bezuinigd wordt.

Nog even doorgaan met nivillering en we zijn niet beter dan een communisme, chirurg of putjesschepper verdienen hetzelfde.

kraaienest
Berichten: 83
Lid geworden op: 11 mei 2011 23:49

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door kraaienest »

Nog even doorgaan met nivillering en we zijn niet beter dan een communisme, chirurg of putjesschepper verdienen hetzelfde
Alle Menschen werden Brüder !

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door ciske »

chirurg of putjesschepper verdienen hetzelfde.
Wat is daar mis mee? Beiden is werk.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef:
Dergelijke vragen/opmerkingen worden alleen gesteld door uitkeringsgerechtigden en minima.
:lol: Heb jij effe pech...ik werk en verdien genoeg.

Alsnog is beiden werk, de 1 heeft meer geleerd , sho what?

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door bprosman »

de 1 heeft meer geleerd , sho what?
En meestal meer verantwoordelijkheid. Maar "meer geleerd" is al een goede reden om ook meer betaald te krijgen.

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door ciske »

bprosman schreef:
de 1 heeft meer geleerd , sho what?
En meestal meer verantwoordelijkheid. Maar "meer geleerd" is al een goede reden om ook meer betaald te krijgen.

Mee eens, maar alsnog is beiden werk. :wink:

ciske
Berichten: 10820
Lid geworden op: 17 mar 2011 11:13

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door ciske »

vogels schreef:
.ik werk en verdien genoeg.
Sinds wanneer levert de hele dag op fora zitten geld op?

O, ik verdien 200.
jij krijgt zover ik hier lees, je verdiend het niet :mrgreen:


Ben je met je eigen in de war??? :lol:

Jij hebt moeite met inleveren, ik niet een groot verschil.

nevermind
Berichten: 4662
Lid geworden op: 10 sep 2011 00:27

Re: Belastingverhoging vanaf € 20.000 per jaar

Ongelezen bericht door nevermind »

vogels schreef:
.ik werk en verdien genoeg.
Sinds wanneer levert de hele dag op fora zitten geld op?

O, ik verdien 200.000,- per jaar. :mrgreen:
Boven Balkenende norm? :lol:

Gesloten