LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bent u de ambtenarenchaos ook zo zat?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
robin30
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2010 21:49

Bent u de ambtenarenchaos ook zo zat?

Ongelezen bericht door robin30 »

Bent u het ook zat dat u geen reactie krijgt van de gemeente op verzoeken, vragen, vergunningen enz. De traagheid en de laksheid bij het verlenen van een vergunning of het beantwoorden van een brief. Het telkens weer beslissingen nemen zonder naar de burger te luisteren. De klachten niet te beantwoorden en procedurele termijnen links te laten liggen. Op info@ambtenarenleed kunt u vragen stellen over deze zaken.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Bent u de ambtenarenchaos ook zo zat?

Ongelezen bericht door Dirkie »

:? Dat lijkt me een heel goed initiatief. :?
Nadat je vele malen tegen de muur van ambtenaren gelopen bent mag je je vraag mailen naar een weer een nieuw email adres, waar je vervolgens ook niet geholpen wordt, omdat het nu eenmaal niet de gemeente is. Zo kan je voor elk leed wel een emailadres maken, maar of het helpt ...

Mijn ervaring met mijn gemeente is gelukkig anders. Als ik iets wil weten, bel ik ze en krijg is bijna altijd meteen de juiste persoon aan de lijn en wordt er ook snel aktie ondernomen. Wij krijgen zelfs na een paar dagen een kaartje van de gemeente met daarop vermeld wat ze gedaan hebben en wat we moeten doen, als het niet naar tevredenheid opgelost is. En ik woon niet in een kleine dorp, maar in een gemeente me ruim 65.000 inwoners.

Kicoa
Berichten: 100
Lid geworden op: 08 apr 2007 23:26

Re: Bent u de ambtenarenchaos ook zo zat?

Ongelezen bericht door Kicoa »

Ik sluit me aan bij Dirkie, ook in mijn gemeente worden zaken vlot opgepakt en afgehandeld, soms zelfs te voortvarend. Hier en daar kom je wel eens een hork tegen maar die heb je overal :wink:

robin30
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 jan 2010 21:49

Re: Bent u de ambtenarenchaos ook zo zat?

Ongelezen bericht door robin30 »

Beste Kicoa en Dirkie,
Ik ben blij dat jullie gemeente een warme douche verdient. Bij mij was dit helaas anders. Ik ben door A&R adviesbureau (initiator van de website info@ambtenarenleed) als intermediar uitstekend geholpen met mijn verzoek aan de gemeente. Binnen de vaste wettelijke termijnen is de vergunning nu geregeld. De gemeente negeerde mij in 1e instantie volledig. De website is voor mensen die niet zo goed zijn in het schrijven van brieven, de weg niet precies weten of de tijd er niet voor over hebben.

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bent u de ambtenarenchaos ook zo zat?

Ongelezen bericht door witte angora »

Waarom krijg ik toch het idee dat dit topic spam bevat? Mischien dat TS dat zelf kan beantwoorden?

vroem
Berichten: 3748
Lid geworden op: 29 jun 2009 13:58

Re: Bent u de ambtenarenchaos ook zo zat?

Ongelezen bericht door vroem »

tja.. nooit zo problemen met ambtenaren gehad, maar dat komt misschien door de manier waarop je ermee omgaat..beetje stroop smeren en aai over de bol doet meestal wonderen om iets netjes en tijdig geregeld te krijgen.

Een agressieve houding werkt meestal averechts, maar dat doet het bij mij ook wanneer iemand op een dwingerige manier iets wilt bewerkstelligen, als uitzondering behandeld wilt worden etc.

Dirkie
Berichten: 2931
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Bent u de ambtenarenchaos ook zo zat?

Ongelezen bericht door Dirkie »

Robin schreef
Binnen de vaste wettelijke termijnen is de vergunning nu geregeld.
Dan is mijn conclusie dat er weer een hoop drukte gemaakt is om niks, want het dus wel binnen de wettelijke termijn :shock:

witte angora
Berichten: 30766
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bent u de ambtenarenchaos ook zo zat?

Ongelezen bericht door witte angora »

Nee, er is door TS ongeoorloofde reclame gemaakt. Daar ging het om.

Gesloten