LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bezorger geeft pakketje aan buurman, laat geen briefje achter

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Mirkeh
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2019 12:36

Bezorger geeft pakketje aan buurman, laat geen briefje achter

Ongelezen bericht door Mirkeh »

Gisterochtend zou er een pakketje bezorgd worden, uiteraard was ik thuis om dit in ontvangst te nemen.

Terwijl ik in de huiskamer sta zie ik de buurman van 2 huizen verderop thuis komen met de auto, terwijl de pakket postbode zijn bus parkeert om het pakketje te bezorgen.

Tot mijn grote ontsteltenis zie ik dat de buurman in discussie is met de pakket bezorger, en MIJN pakketje aanneemt en meeneemt naar zijn woning.
De bezorger rijd door ZONDER een briefje te hebben achter gelaten!

(Ik wist dat het mijn pakketje was omdat ik ondertussen via mail de bevestiging had ontvangen dat het pakketje was afgeleverd)

Meteen contact opgenomen met POST NL, zij zouden mij zo snel mogelijk terug bellen. (Binnen 2 uur)

In mijn ooghoek zie ik ongeveer een kwartier later de pakketbezorger rijden waarna ik naar buiten ben gerend om verhaal te halen. De bezorger had het pakketje aan de buurman toevertrouwd omdat deze had aangegeven het pakketje wel aan mij te geven en het verder af te handelen, ook een briefje achterlaten bleek niet nodig, aldus de buurman. De pakketbezorger is hierin mee gegaan.

Ik heb de betreffende pakketbezorger op zijn fouten gewezen, hij heeft op mijn verzoek bij de buren aangebeld en het pakketje teruggevraagd en aan mij gegeven.

Met de bezorging van het pakketje is het dus uiteindelijk goedgekomen, maar vraag me ondertussen wel af of dit wellicht vaker is gebeurd. Het huis van de buren kan wel volliggen met vermiste paketten.

Zijn er naast het verwittigen van Postnl, nog dingen die wij kunnen ondernemen om deze buren duidelijk te maken dat dit absoluut niet kan? En is dit strafbaar?
Laatst gewijzigd door Radar op 06 dec 2019 23:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast zodat deze beter bij de inhoud van het openingsbericht aansluit

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bezorger geeft pakketje aan buurman, laat geen briefje achter

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Niet uw buren de schuld geven. De PostNL bezorger is in verzuim door niet de juiste procedure te volgen. Kennelijk uit gemakzucht. U kunt dit voorkomen door de toevoeging ALLEEN HUISADRES boven uw adres. PostNL mag het dan alleen bij u bezorgen of naar een afhaalpunt brengen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bezorger geeft pakketje aan buurman, laat geen briefje achter

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Die buurman ondervangt helemaal niets. De rest van je bericht is ook onzin. Alleen Huisadres is namelijk gratis.

witte angora
Berichten: 30794
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Bezorger geeft pakketje aan buurman, laat geen briefje achter

Ongelezen bericht door witte angora »

Mirkeh schreef:
06 dec 2019 12:57
In mijn ooghoek zie ik ongeveer een kwartier later de pakketbezorger rijden waarna ik naar buiten ben gerend om verhaal te halen. De bezorger had het pakketje aan de buurman toevertrouwd omdat deze had aangegeven het pakketje wel aan mij te geven en het verder af te handelen, ook een briefje achterlaten bleek niet nodig, aldus de buurman. De pakketbezorger is hierin mee gegaan.
Heb je dit verhaal van de buurman gehoord of van de pakketbezorger?

Ik neem hier wekelijks pakjes aan van de buren. De 'vaste' bezorgers hoef ik niks te vragen, zij doen gewoon een briefje in de bus. Maar het is inderdaad een keer voorgekomen dat er een onbekende bezorger op de stoep stond, ik vroeg of hij bij de buren een briefje in de bus wilde doen, dat zou hij ook doen, maar noppes. Dus de betreffende buren konden zoeken naar hun pakje. Nu zijn er hier in de flat niet zo heel veel die overdag thuis zijn, dus de tweede bel was raak, maar toch...

Het komt inderdaad voor, ik denk uit gemakzucht, maar het kan ook nieuwigheid zijn, als iemand net begonnen is met dit werk.

Nijogeth
Berichten: 9984
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Bezorger geeft pakketje aan buurman, laat geen briefje achter

Ongelezen bericht door Nijogeth »

Zo te lezen heel weinig vertrouwen in de buurman. Wij nemen regelmatig pakketjes voor de buren aan en gaan dan in de avond zelf even langs om het af te geven.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bezorger geeft pakketje aan buurman, laat geen briefje achter

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

fonsflons schreef:
07 dec 2019 19:42
Bob Schurkjens schreef:
07 dec 2019 19:10
Die buurman ondervangt helemaal niets. De rest van je bericht is ook onzin. Alleen Huisadres is namelijk gratis.
Bij pakketten niet.
Probeer je mening eens te onderbouwen.

tttlocke
Berichten: 4051
Lid geworden op: 30 okt 2016 21:35

Re: Bezorger geeft pakketje aan buurman, laat geen briefje achter

Ongelezen bericht door tttlocke »

Bob Schurkjens schreef:
07 dec 2019 18:52
U kunt dit voorkomen door de toevoeging ALLEEN HUISADRES boven uw adres.
Of dat iets kost, of bijv. vanuit het buitenland ook zo werkt, laat ik aan anderen. Het is in ieder geval een actie voor de afzender. Dus als geadresseerde kun je het volgens mij zo niet voorkomen.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: Bezorger geeft pakketje aan buurman, laat geen briefje achter

Ongelezen bericht door grun »

Nijogeth schreef:
07 dec 2019 19:46
Zo te lezen heel weinig vertrouwen in de buurman. Wij nemen regelmatig pakketjes voor de buren aan en gaan dan in de avond zelf even langs om het af te geven.
Dat is voor mij een stap te ver. Ik wil best pakketjes aannemen voor de buren, mits er niet voor getekend hoeft te worden, maar ik ga ze niet bezorgen.

sake1987

Re: Bezorger geeft pakketje aan buurman, laat geen briefje achter

Ongelezen bericht door sake1987 »

Heb naast mijn bordje geen deur verkoper enz. Tevens een bordje post en pakketten, niet afleveren op een ander adres, mocht het na de 2 e poging niet lukken, haal ik het af bij een afhaalpunt of regel wat op het internet, dit kan vaak al na de eerste poging.
Als een website de mogelijkheid geeft, laat ik het gelijk al naar een afhaalpunt sturen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Bezorger geeft pakketje aan buurman, laat geen briefje achter

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

fonsflons schreef:
07 dec 2019 20:01
Nou, ik verstuur dagelijks zakelijk pakketten en betaal daar 30 cent extra voor via de optie in het menu.

Optie 1: normaal, onverzekerd (mag afgeleverd worden bij buren)

Optie 2: alleen huisadres (+0,30)

Optie 3: verzekerd ( handtekening voor ontvangst en daardoor automatisch alleen huisadres) kosten afhankelijk van verzekerwaarde.


Genoeg onderbouwd?
Excuses, je hebt volkomen gelijk. In het verleden heb ik als consument het advies van de klantenservice gehad om (kosteloos) Alleen Huisadres te gebruiken ter voorkoming van burenbezorging. Maar het blijkt dat ze zich daar niet aan hoeven te houden als daar niet voor betaald is door de afzender.

https://www.google.com/search?q=site%3A ... e&ie=UTF-8

Sira
Berichten: 654
Lid geworden op: 23 nov 2005 15:11

Re: Bezorger geeft pakketje aan buurman, laat geen briefje achter

Ongelezen bericht door Sira »

Wat een gedoe zeg. Terwijl je alles ziet gebeuren, ga je eerst contact opnemen met Post.nl (terwijl je niet eens de opdrachtgever bent). Waarom niet meteen naar buiten en vragen of hij een pakketje voor je heeft?

Je kunt alles zo moeilijk maken als je zelf wilt.

Gesloten