LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Camera's op Tesla van buurman filmen mijn huis, is dit privacyschending?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Camera's op Tesla van buurman filmen mijn huis, is dit privacyschending?

Ongelezen bericht door Radar »

Goedemiddag allemaal,

Het duurde even, maar we hebben deze kwestie uitgezocht en er een artikel over geschreven. Dat lees je hier: https://radar.avrotros.nl/hulp-tips/hul ... n-privacy/

Alvast een fijne avond!

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Camera's op Tesla van buurman filmen mijn huis, is dit privacyschending?

Ongelezen bericht door berndv »

Interessant artikel. Ook interessant dat de woordvoerder van Tesla dus in ieder geval geen benul heeft van de techniek:
Een woordvoerder van Tesla legt uit hoe de Sentry Mode werkt. Als je deze functie inschakelt staat de auto op standby: de camera's staan wel aan, maar slaan niets op. De camera's worden actief op het moment dat de auto een bedreiging detecteert. Een bedreiging is bijvoorbeeld als iemand dicht langs de auto loopt, de auto wordt aangeraakt of wanneer er een raam wordt ingetikt. Er kunnen dan beelden tot tien minuten terug worden opgeslagen en bekeken.
Oftewel, de auto neemt wel degelijk doorlopend op, alleen worden de beelden na 10 minuten overschreven door nieuwe beelden.

Gesloten