LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Consumenten worden niet beschermd

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Caution
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jan 2021 10:56

Consumenten worden niet beschermd

Ongelezen bericht door Caution »

Onvoorstelbaar maar realiteit.

We kennen allemaal wel iemand die net als ik slachtoffer is geworden uit een vervelende aankoop. De een zit vast aan een onheilspellend contract en de ander staat vol onmacht met de handen in het haar. Hier kom je niet mee weg! En.. ik ga hier werk van maken! Wellicht voor velen een herkenbare situatie. Inmiddels zijn ook deze mensen achter de harde waarheid gekomen en daar moet wat aan gedaan worden.

Na een verbazingwekkende miskoop ben ook ik officieel gedupeerd en tuurlijk is dat vervelend. Logischerwijs gingen er per direct meerdere formele klachten uit naar diverse media en pas toen werd duidelijk dat er duizenden mensen vastlopen bij deze geld trekkende firma's met beknopt allemaal hetzelfde probleem, andere dag, andere kwestie. Worden wij überhaupt beschermd is de vraag.

Er is geen echt antwoord.
Uiteraard kun je een zaak voorleggen bij de geschillencommissie. Uiteraard geeft het juridisch-loket uitstekend advies. Uiteraard kun je aangifte doen. Het kost je vaak veel geld en tijd die je niet eens hebt en of er iets mee gedaan wordt is het tweede. Het punt is dat er te weinig of helemaal geen controle is op deze bedrijven, dat zit het hem weer in onze (verouderde) wet en regelgeving. Iedereen zwijgt en niemand kan veranderen maar dat is een andere topic.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Consumenten worden niet beschermd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Wat een onzin :lol: Kom eens uit je slachtofferrol...

Het consumentenrecht is in Nederland eerder te sterk dan te zwak. Het bewijs hiervan is in vele topics op dit forum terug te vinden. Je moet alleen wel de juiste weg bewandelen... en dat is niet "trial by media".

Gratis tip, mede gebaseerd op je andere topic: bekijk ook eens je eigen rol in het geheel en bedenk hoe het constructiever en effectiever zou kunnen...

NeoDutchio
Berichten: 12316
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Consumenten worden niet beschermd

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Tja, als u niet zegt wat er gebeurd is valt ook niet te zeggen of er wel of geen consumentenbescherming is en waar en hoe die te krijgen is.

Lady1234
Berichten: 27096
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Consumenten worden niet beschermd

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@caution

Maar waar gaat het nu over?

kuklos
Berichten: 9768
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Consumenten worden niet beschermd

Ongelezen bericht door kuklos »

Caution schreef:
07 jan 2021 13:11
De een zit vast aan een onheilspellend contract .......
Contracten dien je na te lezen voordat je deze ondertekent. En als het je niet aanstaat wat er in staat, teken dan niet. Vraag om aanpassing of koop elders.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Consumenten worden niet beschermd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Lady1234 schreef:
08 jan 2021 13:32
@caution

Maar waar gaat het nu over?
Vermoedelijk dit: computers-f37/malafide-bedrijf-budget-l ... 95781.html

(niet dat je daar nu veel wijzer van wordt...)

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Consumenten worden niet beschermd

Ongelezen bericht door Erthanax »

Van dik hout zaagt men planken. "Officieel gedupeerd" vind ik wel een mooie vondst. Ik zie het helemaal voor me, een fraaie oorkonde met veel rood en goud.

Mag ik ook een plank zagen? Nergens worden consumenten beter beschermd dan in de EU in het algemeen en in Nederland in het bijzonder.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Consumenten worden niet beschermd

Ongelezen bericht door sjohie »

Een gang geschillencommissie wordt in de voorwaarden van deze Budget Laptop club, waar het zo te lezen over gaat, gewoon genoemd, dus dat lijkt me dan een mooie, betaalbare, en laagdrempelige stap om te zetten?

rvjapio
Berichten: 1001
Lid geworden op: 17 apr 2017 18:47

Re: Consumenten worden niet beschermd

Ongelezen bericht door rvjapio »

Waartegen moet u als consument beschermd worden dan? U zelf?

Arizonakid
Berichten: 1125
Lid geworden op: 20 dec 2018 19:11

Re: Consumenten worden niet beschermd

Ongelezen bericht door Arizonakid »

Mooi verhaal, lekker kort ook. Wel onbegrijpelijk, maar mooi.

Gesloten