LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
immy
Berichten: 5
Lid geworden op: 12 jul 2005 19:06

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door immy »

Wat een kommer en kwel allemaal met dat UWV!!
Ook wij hebben het nodige meegemaakt daarmee en weten wat het is om met een gezin weken, soms maanden zonder inkomen te zitten.
Ik heb nu het heft in eigen handen genomen en ben ECHT zonder risico (het kan dus wel) voor mezelf begonnen en dat gaat goed!!! Ik kan het iedereen aanbevelen. Niks meer met een baas te maken, niks meer met het UWV te maken; NOOIT MEER!
Ons lacht het leven weer toe en als gezin kunnen we weer eens iets anders dan elke euro 2 x omdraaien. Iedereen die dat wil mag mij mailen, ik wil anderen ook best graag helpen om weer een goed leven te krijgen ZONDER zorgen. Dus mensen, zoek je een oplossing voor je probleem, laat het me weten en ik help je ermee!!

Sterkte voor diegenen die dat nodig hebben.

Erkie
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jun 2005 20:15

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door Erkie »

Over het UWV maar ook over het GAK / Cadans kan ik vele boeken open doen en ook nog eens de rekeningen tonen van de advocaat in mijn pogingen om 'mensen' te spreken te krijgen bij het UWV of een beslissing krijgen. Het zijn niets ontziende en erg langzame robots. Erger dan ambtenaren.

Je zou medelijden met me kunnen krijgen, maar doe dat niet. Helpt u niet, helpt mij niet.

Voor mij staat in ieder geval één ding vast. Als de medewerkers, maar vooral de leiding van het UWV op straat komen te staan dan hoop ik dat er voor hen geen uitkering is.

Om nog even verder te gaan, zijn bijna alle mensen zonder werk door "de conjunctuur". Het gaat nu slecht, politici hebben alleen oog voor hun eigen hachje, en erg ook: ze hebben geen visie gehad afgelopen jaren en nu nog niet. Als de economie goed draait reserves opbouwen (is niet gebeurd) als de economie slechter gaat de reserves gebruiken. Doen ze niet!

JA, wie moet je eigenlijk de "schuld" geven???
Ik hoor u graag!

Allan
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jul 2005 12:48

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door Allan »

Hoi Immy,

Ben heel blij voor je dat er toch nog een uitkomst voor je ontstaan is, enkel heb ik hier alleen wat bij toe te voegen.
Zelfstandinge onderneming: Heb eens een meeting hierover gehad en hier draad het hoofdzakelijk over Multilevel Marketing zoals bijv. Herbalife.
Werkt misschien wel goed, goede producten zeg ik geen verkeerd woord over, maar alleen als je er achter staat en geld hebt, want dit heb je natuurlijk altijd wel nodig voor de eerste start.
Hoe meer je uitgeeft, hoe meer kortingen je krijgt, hoer meer klanten hoe meer je verdient.
Trainingen zelf betalen en geen km vergoedingen.
2 obstakels:1-Bijna 80% in nl is hiervan op de hoogte, dus weinig klanten, en 2-: Helaas, ben blut ben een kale kip zonder veren!
Heeft jou job niks met Multilevel Marketing te maken, dan wil ik best wel wat meer info hierover krijgen over de start van je eigen onderneming.

Beste ron_bonanza,

Als je 53 mails voor een heel jaar kunt versturen, dan vraag ik mezelf af, waarom 53?
Min.1x Sollicitatie activiteit per week is al meer dan voldoende.
Zijn het er meer, dan hoef je nog steeds maar 1 per week te melden op je werkbriefje.

Bedrijven laten graag aan de concurenten merken dat ze nog steeds aan het uitbreiden zijn, maar in de praktijk uit dit anders!
Comerciële oftewel Spookvacatures worden zij ook wel genoemd!
Zelfs het CWI gebruiken deze termen ook!
Zolang het een werkgeversmarkt is, hebben de werklozen geen poten om op te staan dan alleen maar hopen en het juiste karakter eigenschap te gebruiken voor het vinden van een job!

Hoi Erkie,
Ik denk dat ieder persoon die werkloos of geweest is wel een stok zoekt om te slaan.
Het heeft echt geen nut om zo te blijven denken...we trekken altijd aan het kortse eind.
In den Haag hebben ze geen draaideuren zoals bij het UWV :wink:
Is maar goed ook, want anders loopt het flink uit de hand.
En er zijn al genoeg idioten op de wereld die teveel zo denken

Blijf a.u.b. positief! :lol:

hbeelen
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jun 2005 09:53

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door hbeelen »

:twisted: :twisted: :twisted: :( In april door reintegratie begeleidende instelling (op verzoek UWV) plaatsingsplan ingediend met verzoek om onderzoek naar de mogelijkheden die ik nog kan werken.

Na diverse telefoontjes half mei de arbeidsdeskundige gesproken.

Deze had mijn dossier niet en wist dus niets, na 14 dagen belde hij mij terug en vroeg aanvullende informatie aangezien zijn dossier tot 2001 was bijgewerkt.
Zaak weer eens uitgelegd en de toezegging gekregen dat hij dit met de arts zou bespreken en ik daarna weer geinformeerd zou worden, dit alles binnen 14 dagen.

Na weer een aantal telefoontjes werd ik op 29 juni 2005 eindelijk weer eens teruggebeld door een AMBTENAAR die mijn dossier voor zich had, weer de zaak uitgelegd en deze AMBTENAAR zou het die middag met de betreffende arbeidsdeskundige bespreken en mij rond 4 uur terugbellen.

10 minuten later belt deze AMBTENAAR terug met de mededeling dat het UWV niets kan doen aangezien ik niet ziek was.
Ik heb hem toen gezegd dat ik dat belachelijk vond aangezien voorkomen moest worden dat ik mij weer ziek zou moeten melden bij een eventuele nieuwe werkgever.

In overleg met mijn begeleidster van de begeleidende instelling mij maar ziekgemeld.
BELACHELIJK ALS JE DOOR EEN HANDICAP MINDER KAN WERKEN EN KORTER DAN 5 JAAR GELEDEN EEN WAO UITKERING HEBT GEHAD DIE NA PROTEST IS INGETROKKEN OMDAT IK NIET WILDE DAT MIJN TOENMALIGE WERKGEVER (LEGER DES HEILS) EISTE DAT IK 36 UUR VOLLEDIG WERKTE EN WEL MIJN UITKERING INPIKTE.

wat is hier nu aan te doen, anders maar afwachten.

VOLGENS MIJ IS HET UWV OM DE MENSEN TE HELPEN MAAR HET LIJKT ER OP DAT OMGEKEERD IS DOORDAT DE MENSEN ZOALS IK DEZE AMBTENAREN AAN HET WERK HOUDEN EN ZO VOORKOMEN DAT ZIJ EEN UITKERING MOETEN AANVRAGEN, HOEWEL HET GOED ZOU ZIJN ALS ZIJ ZOUDEN ERVAREN HOE ZIJ ZICH TEGEN OVER HUN CLIENTEN GEDRAGEN :twisted: :twisted: :twisted: :twisted: :twisted:

annemiekeh
Berichten: 10
Lid geworden op: 20 jul 2005 10:16

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door annemiekeh »

Hoi Allen,
Allemaal herkenbaar.

Vraagje wat heb je precies gedaan in de ICT??? En wil je reizen in NL en buitenland. Ik kan niets beloven, maar je weet nooit of het aansluit.

groetjes M

Allan
Berichten: 7
Lid geworden op: 05 jul 2005 12:48

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door Allan »

Hoi Anemieke,

Heb eerst jouw email mogen ontvangen, maar ik geef jou hier toch nog even een respons op jou vraag...

Mijn werkomgeving is hoofdzakelijk:
- Technische ICT (Hardware/applicatiebeheer/randapperatuur(zoals printers-scanners-fax-foto/video etc.))
- Service/System/Field Engineer of gewoon in het bedrijf.
MBO niveau...

Regionaal of Nationaal of Internationaal is geen probleem.
Als ik maar niet hoef te verhuizen, hè! :wink:
En dit vind ik toch wel het leuke van zo'n job, hoor!

Internationaal of binnen Europa actief zijn.
Creërt een beetje vertrouwen in je, toch?!
Dan heb je echt het fijne gevoel van een waardering, verantwoording en voldoening als je werk afgerond is!

Ben als persoon nogal pro-actief en moet soms even afgeremd worden om even te pauzeren! :oops:
Verder heel flexibel in mijn werk als met mijn werkomgeving enof in omgang met mijn collega's.
Gestructureerd werken staat bij mij bovenaan en heb een hekel aan troep op bureau's enof werkplaats waar ik moet werken...!

Goh, als ik ooit weer eens zo aan het werk mag gaan, kan ik na een jaar hard werken ook eens een keertje een uitspraak doen, van:
Phoephoe, nog even en dan lekker met vakantie!
Yihaaaaaa!!!
Momenteel is het nu zo, van...tjonge, wanneer kan ik nu weer aan het werk.... :? :(

Heb je al een beetje een beeld kunnen schetsen?

Groetjes en bedankt!

Chris
Berichten: 123
Lid geworden op: 09 okt 2003 18:58

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door Chris »

Allan ik zit met hetzelfde probleem, ben nu sinds 1 mei 2004 werkeloos, en mijn ontslag was in aug 2003 bekend gemaakt.
Sinds aug 2003 ben ik al aan het siliciteren, en heb in totaal 2 gespekken kunnen voeren(zonder resultaat met de vermeldingen die hier onder worden genoemd)
Ik zocht het werk niet alleen in de richting van ICT, maar wou best wel wat anders doen.
Nu heb ik gesoliciteerd op een baan als schoonmaker(ben je even bezig), Moet ik eerst een schoonmaak diploma halen(pfff moet niet gekker worden).
Heb gesoliciteerd in een fabriek via vedior, lopende band werk (melden ze; u heeft geen relevante werk ervaring in lopende band werk), maar krijg wel te horen van mensen die bij de desbetreffende fabriek werken dat ze mensen te kort hebben.
Soliciteer op ICT banen, resultaat meestal niet geschikt genoeg, of wat dacht je van dat mijn CV niet aansluit bij de gevraagde eisen(heb notabene 15 jaar werkervaring op verschillende gebieden).
Of wat dacht je van te weinig werkervaring, JA die heb ik ook gehad.
En dan een afspraak met het CWI, goed gesprek gehad met een mevrouw, en mijn onvrede geuit, waarop zij antwoord, er is niets voor niets 80% van de jeugd aan het werk, en dat soliciteren in deze enconomische situatie geen nut heeft(bevesteging dat er op leeftijd gediscrimineerd wordt).
En dan vermeld ze nog met en naar mijn mening met een hele dome vraag, mischien moet je een solicitatie training gaan doen, terwijl ze duidelijk vermelde dat het geen nut heeft.
Wou reageren op het zogenoemde jobstart(of hoe het beestje maar het) kreeg ik de reactie dat die alleen bestemd zijn voor de jeugd, en dat hangt bij de CWI op het bord(hoe bedoel je leeftijd discrimineren mag niet).
En zo kan ik wel heel lang doorgaan, en ja ook mijn vorige werkgever heeft een nieuw pand neergezet, en het nieuwe systeem, wat nu had moeten draaien draait niet, en het laatste nieuws wat ik hoorde, het komt er gewoon niet.
Maar omdat het een revolutionair systeem zou worden en dat onze banen kwamen te vervallen, voor een systeem wat toen destijds nog niet draaide.
Zijn er 100 mensen op straat gekomen, zodat zij nu alles kunnen invullen met uitzend krachten (wat dus ook gebeurd is).

Dus nog ff wachten en dan lopen de bedrijven te zeuren dat ze geen mensen kunnen krijgen, omdat ze die nota bene zelf uit nederland hebben verjaagd.

Ow nog een leuke vacature gezien op de vacaturebank.

Systeem beheerder.
Leeftijds eis 25 jaar met 5 jaar werkervaring met HBO+ Informatica, en in bezit van mcse.
Overige kennis diverse hardware is een pre.
Bla bla bla

Ze zoeken dus iemand van over de 30 jaar, want een HBO+ informatica opleiding duurt op zijn minst 4 jaar, en menig blijft nog zitten ook nog.
En de rest is een simpel reken sommetje.

En de regering maar zeggen dat er werk genoeg is, dat is er inderdaad wel is, maar waarvoor je niet geschikt genoeg bent omdat je te oud bent, en daarmee te duur.
Ja 2 voor 2400 euro in de maand of 1 voor 2400 euro in de maand.
De bedrijven pissen op zo'n manier wel erg ver naast de pot, en ken er nog een die naar mijn mening heel ver naast de pot pist.

Een bedrijf in friesland, zoekt een systeem/applicatie beheerder met SAP kennis, de eerste solicitatie bij dit bedrijf was op 01-08-2003 en daarna nog eens 8 keer.
De laatste solicitatie bij dit bedrijf was in jan 2005, en vermeld dat zij in de tussentijd mij een opleiding hadden kunnen geven op basis van SAP.
Want nu draaid het bedrijf al 2 jaar zonder systeem/applicatie beheerder en zonder SAP kennis, maar af te vragen wat voor rommeltje het systeem nu is.
En kom ik er tussen NOP, heb de vacature vorige week weer gezien.
Ik reageer niet meer op deze vacature, laat ze maar lekker naast de pot pissen.

Ja zo kan ik mijn hele verhaal wel gaan vertellen, maar dit is nog niet eens het topje de berg.

Dus jullie staan er niet alleen zo voor er zijn er meer dan je denkt, alleen laten die niet zo vaak van zich horen.
Wat wel jammer is.

PS ben ook 35 jaar

Mzzzl en suc6

floortje77
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 mar 2006 23:12

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door floortje77 »

Nou ik herken hier wel een hoop in wat ik lees!
Ik heb ruim 5 jaar gewerkt op een callcenter, door een reorganisatie kreeg ik ontslag via de kantonrechter dmv een zogeheten Pro Forma procedure. Dat betreft een procedure waarin alles wat sneller verloopt, toen ik daar mee akkoord ging was er geen vuiltje aan de lucht. Echter vlak daarna toen alles was geregeld bleek dat het UWV niet meer zo blij was met deze procedure en dit eens ging onderzoeken. Ik kreeg dus een brief dat ik mogelijk verwijtbaar ontslagen ben, en dat ik mogelijk geen uitkering krijg. Volgens het uwv had ik best kunnen blijven werken. ( alleen de hele afdeling is gereorganiseerd , dus zou ik alleen op een afdeling zitten ofzo???) bezwaar gemaakt noem maar op.Ik ben nou het besluit aan het afwachten maar maak me ontzettend zorgen, ik heb wel een hypotheek! ik was zo snugger om me te verzekeren tegen werkeloosheis maarrrrrr.....daar hebben ze de uitspraak van.. het UWV voor nodig...geen uitkering, geen verzekering. Het zelfde geld voor de aanvulling uitkering die ik van mijn oude werkgever zou krijgen.
ik solliciteer me suf, maar 9 van de 10 keer hoor ik helemaal niks, uitzendbureau's laten me komen met de belofte dat ze zeker werk hebben, om er vervolgens achter te komen dat het alleen een inschrijving betreft en dat ze helemaal niks hebben.spookvacature's pffff breek me de mond niet open!

tot slot , het vreemde is dat ik alleen dit gedoe heb, Mijn ex-collega's die in een ander UWV district hebben ( en precies hetzelfde traject als ik hebben doorlopen) krijgen gewoon een uitkering zonder gedoe.
ik ben zo ontzettend boos, en zo ontzettend gestrest dat ik letterlijk last van haaruitval heb. staat leuk op sollicitaties.
ik word gewoon gek gek gek van dat UWV...ik zou niet weten wat ik anders had moeten doen, ik had daar graag willen blijven werken..
afwachten maar en duimen dat ik toch een uitkering krijg!

hharteman
Berichten: 1250
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:28

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door hharteman »

Tja, de verharding van de maatschappij komt hier wel triest in beeld.
Waar is de tijd dat je 40 jaar bij 1 baas werkte en sociaal met collega's en baas omging.
Je moet vooral flexibeler zijn is het motto.
Naar mijn idee zijn de meeste mensen hier niet geschikt voor.
Je wil zekerheden want de hypotheek en de boodschappen moeten betaald worden maar door de snelle maatschappij is dit niet meer mogelijk.
Maar het is niet iets van de laatste tijd.
Een jaar of 20 terug was ik ook werkeloos geraakt en was toen 34.
Na een jaartje solliciteren had ik het wel gezien en heb van mijn hobby mijn werk gemaakt en heb free lance nog bij diverse bedrijfjes gewerkt.
Was niet mijn streven maar een baan was onvindbaar.

Inmiddels ben ik afgekeurd en loop ook bij het UWV.
Krijg maar een kleine uitkering want voor het losse werk was ik niet verzekerd (NB: was te duur).
Gelukkig verdiend mijn vrouw ook nog een paar centen en kunnen we het nog aardig redden.
Ondertussen wel mijn huis al half opgevreten dus dat moet ook maar weg binnenkort.
Inderdaad, het is een survival geworden.
We eindigen met niks, net zoals we begonnen.

J.Vermeer
Berichten: 151
Lid geworden op: 12 jan 2006 20:16

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door J.Vermeer »

Het leven is hard man :lol:

mankon
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jan 2006 13:12

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door mankon »

Conclusie: er is iets goed mis in deze samenleving.
Ik kan inmiddels ook een boek schrijven.
Het wordt inderdaad steeds gekker hoor!
Fatsoen, integriteit, oprechtheid etc. wordt keihard afgestraft, dat zegt mij genoeg.
Te gek voor woorden.

evn
Berichten: 9
Lid geworden op: 10 mar 2006 22:35

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door evn »

Wij kunnen er ook wel een dik boek over schrijven, over het cwi en het uwv is zelfs zo ver gekomen dat onze dochter de controleerend geneesheer van het uwv buiten de deur heeft gewerkt omdat hij glashelder zei dat hij onze dochter niet geloofde toen ze de situatie van haar ziek zijn aan het uitleggen was terwijl we zelf hebben uit moeten zoeken waar ze haar eigen ziek moest melden ze werd van het kastje naar de muur gestuurd door het uwv ze werkte als oproep kracht zonder verdere verplichting dus wij kunnen over het cwi en uwv ook nog wel het een en ander vertellen en nog veel meer dan ik hier kan beschrijven een zooitje daar. :twisted:

mankon
Berichten: 112
Lid geworden op: 04 jan 2006 13:12

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door mankon »

Echt schandalig!
Zij pakken echt de verkeerde aan, wat uitermate irritant is.
Puur onrecht, heel frustrerend.
Ondertussen kunnen de echte oplichters onder ons gewoon hun gang gaan met hun uitgekookte praktijken.
Het spreekwoord is niet voor niets de goeden moeten lijden onder de kwaden.
Dat gaat bij de sociale dienst / cwi (allemaal 1 pot nat) wel heel erg op.

solleila
Berichten: 361
Lid geworden op: 07 sep 2005 21:26

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door solleila »

ooit gesolliciteerd via werk.nl (van cwi) op een baan via het uitzendbureau. Dus op werkbriefje UWV vermeldt dat ik gesollicteerd had. Kreeg ik een brief van het UWV Hoe ik het in mijn hoofd haalde om bij een uitzendbureau te solliciteren. Terwijl het om een vacture ging die bij werk.nl stond. Alleen was het via een uitzendbureau.

Maar dat MOCHT ik dus niet invullen op mijn werkbriefje.

Moest ik helemaal op kantoor komen om uitleg te geven. Zei die mafkees van het UWV Nee dat mag niet. Ik zeg waar staat dat? Kreeg ik een stukje tekst,waar stond dat ik niet mocht bellen of langsgaan bij een uitzendbureau,maar er stond niet in dat je niet mag schrijven naar een uitzendbureau of er een bepaalde functie is waar je naar wilt solliciteren. Door die briefjes kreeg ik vaak uitnodigingen en heb ik op die manier een baan gevonden.


Ik heb toen een klacht ingediend bij het UWV en ik ben in het gelijk gesteld. Dat schriftelijk solliciteren via een uitzendbureau wel mag.

puk48
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2005 21:44

Re: CWI-UWV-Vacatures-Solliciteren. Ben ik de enige?

Ongelezen bericht door puk48 »

Ik zou mijn werk kwijtraken. Dat wou ik natuurlijk niet. Via de werkgever kon ik naar een outplacementburo waar men zou kijken of ik bij een ander onderdeel aan de slag zou kunnen. Meteen gedaan dus.
Krijg ik te horen dat ik dus blijkbaar accoord ga met mijn ontslag en dus geen WW uitkering zal krijgen. Maar ik ging helemaal niet akkoord! Ik stopte wel met dat outplacementburo. Kreeg ik te horen dat ik dus niet alles er aan gedaan had om aan werk te komen en aan het werk te blijven. Dus zou ik geen uitkering krijgen.
Ik als de donder weer naar dat buro met als resultaat: geen werk. En voorlopig geen uitkering. Maar wel een hele mooie CV, want daar hebben we wekenlang aan gewerkt!

Gesloten