LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De Marechaussee op Schiphol

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
NeoDutchio
Berichten: 12318
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: De Marechaussee op Schiphol

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

breien schreef:
24 aug 2019 21:33
Dat zou inhouden dat al mijn vliegvakanties bij de marechaussee bekend zijn. Dat vind ik nogal een inbreuk op mijn privacy.
Het volgende dat ze dan van mij willen hebben is een uitdraai van mijn vakantiefoto's 🏖️🍧🎵🌞
Dit als bewijs of u daar ook echt heen gegaan bent. Stel je voor dat je een ticket naar Barcelona boekt en daarna met een huurauto naar zuid Frankrijk rijdt. Dat is natuurlijk niet de bedoeling he.

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: De Marechaussee op Schiphol

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Ridder stelde een vraag, maar gaf niet aan of hij nu werkelijk een belastingschuld of openstaande boetes had.....

Volgens mijn weer een weddenschap om flut artikel waar we massaal serieus op in gaan.
Maar als het wel zo is, via Flixbus naar Zaventem en dan naar Vietnam vliegen en ze controleren niets meer!

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: De Marechaussee op Schiphol

Ongelezen bericht door moederslink »

Klopt! Alleen werd de immigratiedienst er toen niet bijgehaald.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: De Marechaussee op Schiphol

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Die was toen nog niet nodig.

Erthanax
Berichten: 9678
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: De Marechaussee op Schiphol

Ongelezen bericht door Erthanax »

Als je de Nederlandse nationaliteit hebt, heb je nooit iets te maken met de IND.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: De Marechaussee op Schiphol

Ongelezen bericht door gosewijn »

Zou Ridder een vooruitziendeblik hebben gehad , dat hij nu wil vluchten .

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: De Marechaussee op Schiphol

Ongelezen bericht door moederslink »

Ik zie iets anders....dit topic van Shanita....🤔...tja....

Shanita
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 aug 2019 12:09

Re: De Marechaussee op Schiphol

Ongelezen bericht door Shanita »

Duidelijk genoeg. Hoe staat het dan met de mensen die in ons land met een verblijfsvergunning wonen. Die hebben wel te maken met ind. Wordt dan hun geval de vliegvakanties /reizen wel geregistreerd of niet?

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: De Marechaussee op Schiphol

Ongelezen bericht door grun »

Ik vermoed van wel. Mensen met een verblijfsvergunning kunnen een vreemdelingen- of een vluchtelingenpaspoort aanvragen. Daarmee mogen ze vrij reizen, behalve naar het land van herkomst. Om dat te controleren zullen de instanties dat vast ergens opslaan.

Shanita
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 aug 2019 12:09

Re: De Marechaussee op Schiphol

Ongelezen bericht door Shanita »

Heb bij de marechaussee gevraagd op hun forum en die zeiden van dat ze niet registreren. Slechts de echtheid controleren van de paspoorten en kijken of zij belastingschuldig zijn of niet.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: De Marechaussee op Schiphol

Ongelezen bericht door moederslink »

Shanita schreef:
25 aug 2019 14:04
Heb bij de marechaussee gevraagd op hun forum en die zeiden van dat ze niet registreren. Slechts de echtheid controleren van de paspoorten en kijken of zij belastingschuldig zijn of niet.
Heb je dan gevraagd naar de ' normale ' uitreizigers of heb je specifiek gevraagd naar mensen die een Nederlandse verblijfsvergunning hebben?
De ' normale ' uitreizigers worden idd niet geregistreerd.
Shanita schreef:
25 aug 2019 08:41
Duidelijk genoeg. Hoe staat het dan met de mensen die in ons land met een verblijfsvergunning wonen. Die hebben wel te maken met ind. Wordt dan hun geval de vliegvakanties /reizen wel geregistreerd of niet?

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: De Marechaussee op Schiphol

Ongelezen bericht door renewouters »

moederslink schreef:
25 aug 2019 14:14

De ' normale ' uitreizigers worden idd niet geregistreerd.
Zouden niet geregistreerd moeten worden. Maar als een paspoort wordt gescand wordt er "iets" gelogd (al was het maar voor trouble shooting voor als er ergens in het systeem iets fout gaat), dus er zijn altijd sporen van je bewegingen.

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: De Marechaussee op Schiphol

Ongelezen bericht door BL2 »

Shanita schreef:
25 aug 2019 14:04
Heb bij de marechaussee gevraagd op hun forum en die zeiden van dat ze niet registreren. Slechts de echtheid controleren van de paspoorten en kijken of zij belastingschuldig zijn of niet.
Prima, probleem ook weer opgelost. Zonder jou status en reisbestemming te weten.
Hoop dat het op jou situatie en reis ook van toepassing is, want in voorkomende gevallen doet de marechaussee natuurlijk wel iets meer.

Gesloten