LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
taxikemperman
Berichten: 631
Lid geworden op: 08 jun 2005 16:51

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door taxikemperman »

Nu even doordenken .........
Als ik verhuis en ik geef mijn nieuwe adres niet door, dan krijg ik dus ook geen bericht dat er post op mijn nieuwe adres komt.
Als ik dan wel post op mijn oude adres zie, gaat er dan geen lampje branden dat je dit moet wijzigen?
Wat heb ik aan de post van de nieuwe bewoners?

StevieNL81
Berichten: 913
Lid geworden op: 04 apr 2018 16:55

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door StevieNL81 »

Of je er iets aan hebt doet er weinig toe.
Anno 2019 is dit wel slordig met alle huidige privacy regelgeving.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Natuurlijk wel email en wachtwoord.
Maar als je automatisch hebt aangeklikt werkt dat alleen maar op jou apparaat.

Pyhat
Berichten: 77
Lid geworden op: 14 jul 2017 13:58
Contacteer:

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door Pyhat »

Ik heb het trouwens een paar weken geleden als tip doorgegeven aan de autoriteit persoonsgevens, maar heb nooit meer iets van ze gehoord. Vind het zelf wel een leuke feature en hoef me nu geen zorgen te maken over mijn privacy omdat ik mijn adres heb afgemeld, (aanname is hier dat het loskoppelen daadwerkelijk heeft gewerkt) maar maak me nog wel zorgen over de privacy van anderen. PostNL moet wat mij betreft echt iets aan de communicatie doen (zorgen dat iedereen weet dat er een nieuwe checklist is voor verhuizingen), zorgen dat er een koppeling is en de nieuwe bewoners niets hoeven te doen of de feature simpelweg verwijderen. Volgens mij kunnen ze niet verwachten dat mensen de app gaan installeren/configuren en zo'n koppeling is ook lastig juist omdat onze privacy zo belangrijk is. Dan houdt het volgens mij gewoon op.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door witte angora »

Eerlijk gezegd snap ik er niks van. Wat heeft iemand nu aan foto's van post die er aan zit te komen? En wordt dat ook van mijn post gemaakt, en zo ja, wie doet er dan wat mee? Ik heb nergens geen apps, heb ook geen snertphone, dus kan hier helemaal niks mee.

Erthanax
Berichten: 9674
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vandaar o.a. ook mijn vraag hoe lang die foto's bewaard worden. Immers, alle gegevens die worden vastgelegd, worden later (ook) voor een ander doel gebruikt. Denk bv. aan de Belastingdienst die de gebruiksgegevens van parkeerapps vorderde.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Blijkbaar kunnen kinderen ook die app downloaden. Volgens mij was hier tijdje terug een boze ma, want nu kon ex op het mobieltje van het kind zien wat voor post ma kreeg.

Maar ja, in oude huizen met een gedeelde voordeur, ligt alle post vaak op de mat, kan ook iedereen zien van wie het komt.

Als de post binnen is, die in de app staat, verwijder ik ze uit de app.

Costnix
Berichten: 1081
Lid geworden op: 26 nov 2016 10:27

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door Costnix »

@theotrucker: de pakjes worden blijkbaar niet gefotografeerd. Ik zie alleen een grijs vlak.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door renewouters »

Lady1234 schreef:
23 mar 2019 17:35
Blijkbaar kunnen kinderen ook die app downloaden. Volgens mij was hier tijdje terug een boze ma, want nu kon ex op het mobieltje van het kind zien wat voor post ma kreeg.

Maar ja, in oude huizen met een gedeelde voordeur, ligt alle post vaak op de mat, kan ook iedereen zien van wie het komt.

Als de post binnen is, die in de app staat, verwijder ik ze uit de app.
Uiteraard kunnen kinderen die app downloaden. Waarom zouden ze andere wel kunnen downloaden en deze niet?

Maar de procedure is wel wat ingewikkelder dan het installeren van de app. Je krijgt nl. inloggegevens via de post voordat je de app kunt gebruiken.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Ik had nu ook een grijs vlak. Ook wel soms een foto gehad bij kleine zaken die als briefpost bezorgd zijn. Bij grote pakketten geen plaatjes wel barcode, afzender, afmetingen en gewicht en datum van bezorging.

renewouters
Berichten: 3493
Lid geworden op: 27 jul 2015 12:20

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door renewouters »

Pyhat schreef:
23 mar 2019 11:52

Mijn aanname was altijd dat ze een koppeling hadden met de Gemeentelijke basis administratie.
Op basis waarvan heb je deze aanname gedaan? Even logisch nadenken: het zou toch van de gekke zijn als een particulier bedrijf toegang krijgt tot de GBA. Als je dan over privacyschending begint dan is jouw wens een oneindig veel grotere privacyschending dan het probleem wat je schetst.

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Nou zo ingewikkeld is het niet. Je krijg dus een brief :lol: Met de gegevens.

Maar je hoeft blijkbaar niet volwassen te zijn om de post te kunnen bekijken.

grun
Berichten: 2175
Lid geworden op: 11 jul 2011 15:23

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door grun »

witte angora schreef:
23 mar 2019 17:05
Eerlijk gezegd snap ik er niks van. Wat heeft iemand nu aan foto's van post die er aan zit te komen? En wordt dat ook van mijn post gemaakt, en zo ja, wie doet er dan wat mee? Ik heb nergens geen apps, heb ook geen snertphone, dus kan hier helemaal niks mee.
Ik vind de app zeer handig. Vooral dat je 's morgens al bericht krijgt dat die dag iets bezorgd wordt. Dan hoef ik 's middags niet voor niks naar de brievenbus te lopen, die beneden op de begane grond zit terwijl ik boven woon.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door witte angora »

grun schreef:
23 mar 2019 18:30
witte angora schreef:
23 mar 2019 17:05
Eerlijk gezegd snap ik er niks van. Wat heeft iemand nu aan foto's van post die er aan zit te komen? En wordt dat ook van mijn post gemaakt, en zo ja, wie doet er dan wat mee? Ik heb nergens geen apps, heb ook geen snertphone, dus kan hier helemaal niks mee.
Ik vind de app zeer handig. Vooral dat je 's morgens al bericht krijgt dat die dag iets bezorgd wordt. Dan hoef ik 's middags niet voor niks naar de brievenbus te lopen, die beneden op de begane grond zit terwijl ik boven woon.
:shock:

Kan er dan niet gewoon een melding komen dat 'er vanmiddag post wordt gebracht'? Maar dan nog...

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Je loopt natuurlijk niet naar beneden voor een brief van de Postcodeloterij. :lol:


Ik moet trouwens naar boven lopen.

Ik vind het een handige app.

moederslink
Berichten: 12013
Lid geworden op: 11 jul 2014 21:30

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door moederslink »

Wat heb ik het dan , gelukkig, gemakkelijk :
ik heb ook geen smartphone en dus ook geen apps.....ik haal de post uit de bb bij het naar buiten gaan en als ik een pakje heb gemist ligt het of bij de buren of bij een afhaalpunt.
Ik wou het nog maar even zo houden.... :D

PS : Lady hoezo moet jij naar boven lopen? Bergje op? :lol:

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar dan zegt die app dat je een brief krijgt, ga je dan de hele dag bij de brievenbus zitten wachten tot hij er in ligt?

Lady1234
Berichten: 27097
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door Lady1234 »

@moederslink

De dijk op.

@witte angora

Nee, de post komt altijd om dezelfde tijd.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door kweenie »

witte angora schreef:
23 mar 2019 20:31
Maar dan zegt die app dat je een brief krijgt, ga je dan de hele dag bij de brievenbus zitten wachten tot hij er in ligt?
Het is wel handig als je weet dat er, bijvoorbeeld, een bankpas bezorgd gaat worden en je meteen kunt ingrijpen als die niet bezorgd is. Of verdwenen is... In sommige buurten wil de bezorging van de post namelijk nogal eens tegenvallen.

Keerzijde is dus dat als je vorige bewoner die app had en je als nieuwe bewoner van niets weet, de oude bewoner het ook kan zien als er iets 'interessants' wordt bezorgd. En die uit je brievenbus kan vissen.

witte angora
Berichten: 30753
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De vorige bewoners krijgen foto's van je post

Ongelezen bericht door witte angora »

Maar kunnen kwaadwillende buren dan ook foto's van mijn post krijgen als ik nergens van af weet?

Gesloten