Die Grenze kassa prijs:

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
ZeerPrivé
Berichten: 5446
Lid geworden op: 27 feb 2017 14:50

Re: Die Grenze kassa prijs:

Ongelezen bericht door ZeerPrivé »

16again schreef:
01 mei 2023 07:36
BL2 schreef:
30 apr 2023 20:22
Sorry, wat een ontzettend geneuzel weer.
Je koopt het voor de prijs welke de verkoper er voor wil hebben, of je koopt het niet.
Dan neuzelt de rijksoverheid mee:
Producten dienen gewoon geprijsd te zijn.
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... duct-staan
Producten zijn geprijsd! Dat kun je opmaken uit de woorden: kassa prijs is leidend.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Die Grenze kassa prijs:

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Ik kom nou ruim een jaar, ivm mijn verhuizing, bij de Plus. Ik heb daar nog geen fout geconstateerd bij de prijzen tussen het schap en de kassa.

BL2
Berichten: 4834
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Die Grenze kassa prijs:

Ongelezen bericht door BL2 »

Lady1234 schreef:
01 mei 2023 11:38
Ik kom nou ruim een jaar, ivm mijn verhuizing, bij de Plus. Ik heb daar nog geen fout geconstateerd bij de prijzen tussen het schap en de kassa.
Dit is verkapte reclame of je werkt nu ook bij de Plus ?
Zelf controleer ik nooit de kassabon, scheelt tijd en ergernis, dus ik constateer ook nooit eventuele fouten.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Die Grenze kassa prijs:

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uiteraard werk ik ook bij de Plus.😁

Nijogeth
Berichten: 9972
Lid geworden op: 28 apr 2017 19:51

Re: Die Grenze kassa prijs:

Ongelezen bericht door Nijogeth »

En KPN ook al. Het mag wel ietsjes minder, een dag heeft maar 24 uur.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Die Grenze kassa prijs:

Ongelezen bericht door witte angora »

Lady1234 schreef:
01 mei 2023 17:14
Uiteraard werk ik ook bij de Plus.😁
Ik niet. Ik werk bij de Appie. Maar aangezien er geen voorraad is om de schappen te vullen zit ik nu werkeloos thuis. Niet erg, want KPN heeft me nu nodig.

Lady1234
Berichten: 27113
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Die Grenze kassa prijs:

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Of kom naar de Plus, schappen zijn vol.😃

J. Deltoer
Berichten: 3082
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Die Grenze kassa prijs:

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

Al die forumleden die dus allemaal reclame maken voor hun baas, of nog erger, aandelen hebben, die zouden ze vanwege belangenverstrengeling wel eens een ban mogen geven. Je kan ook geen mens meer vertrouwen.

witte angora
Berichten: 30768
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Die Grenze kassa prijs:

Ongelezen bericht door witte angora »

Zeg je dat nou onder invloed van je favoriete whiskey, of juist niet? :lol:

J. Deltoer
Berichten: 3082
Lid geworden op: 30 aug 2020 12:29

Re: Die Grenze kassa prijs:

Ongelezen bericht door J. Deltoer »

witte angora schreef:
02 mei 2023 07:21
Zeg je dat nou onder invloed van je favoriete whiskey, of juist niet? :lol:
Whiskey drink ik zeer zelden, misschien een keer per jaar. Heb daarom ook niet echt een favoriet.

sterredag
Berichten: 33
Lid geworden op: 15 jan 2006 08:59

Re: Die Grenze kassa prijs:

Ongelezen bericht door sterredag »

DAT is het voordeel van contant geld. Gewoon het juiste bedrag contant op de balie leggen, product gewoon meenemen, je hebt immers betaald.

Maar ik zou zelfs nog zover gaan om met het product zo de winkel uit te lopen en als ze dan moeilijk doen zeg ik, ja wil je nu dat ik betaal of niet. Dan wel het juiste bedrag aanslaan graag.

Want die ene persoon die het product dan niet koopt, liggen ze gewoon niet wakker van.

Moneyman
Berichten: 30049
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Die Grenze kassa prijs:

Ongelezen bericht door Moneyman »

sterredag schreef:
04 jul 2023 08:37
Maar ik zou zelfs nog zover gaan om met het product zo de winkel uit te lopen en als ze dan moeilijk doen zeg ik, ja wil je nu dat ik betaal of niet. Dan wel het juiste bedrag aanslaan graag.
Nou, jij verdient een sticker :lol: Kansloos advies/ gedrag.

Lowieze
Berichten: 6590
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Die Grenze kassa prijs:

Ongelezen bericht door Lowieze »

sterredag schreef:
04 jul 2023 08:37
DAT is het voordeel van contant geld. Gewoon het juiste bedrag contant op de balie leggen, product gewoon meenemen, je hebt immers betaald.

Maar ik zou zelfs nog zover gaan om met het product zo de winkel uit te lopen en als ze dan moeilijk doen zeg ik, ja wil je nu dat ik betaal of niet. Dan wel het juiste bedrag aanslaan graag.

Want die ene persoon die het product dan niet koopt, liggen ze gewoon niet wakker van.
Dat is een beetje, wat ze in Amerika noemen, Karen/Kevin gedrag. Laat dat alsjeblieft niet naar Nederland komen. Het is ‘en ik heb er recht op, dus mag ik me asociaal gedragen’ gedrag.

kuklos
Berichten: 9771
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Die Grenze kassa prijs:

Ongelezen bericht door kuklos »

sterredag schreef:
04 jul 2023 08:37
DAT is het voordeel van contant geld. Gewoon het juiste bedrag contant op de balie leggen, product gewoon meenemen, je hebt immers betaald.

Maar ik zou zelfs nog zover gaan om met het product zo de winkel uit te lopen en als ze dan moeilijk doen zeg ik, ja wil je nu dat ik betaal of niet. Dan wel het juiste bedrag aanslaan graag.
Geweldig idee. Not. Dan wordt de politie erbij gehaald wegens winkeldiefstal en heb je nog meer poppen aan het dansen. Misschien win je uiteindelijk, misschien. Maar de ellende die je jezelf in de tussentijd op de hals haalt, en dat voor die paar euro(cent).

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Die Grenze kassa prijs:

Ongelezen bericht door juliomariner »

Ik weet niet of Sterredag het prijspeil van die Grenze kent maar dat is extreem hard discount. Voor die euro ga je toch niet jatten?

HandigeHarrie
Berichten: 1369
Lid geworden op: 04 aug 2018 17:00

Re: Die Grenze kassa prijs:

Ongelezen bericht door HandigeHarrie »

Deze week kwam op het journaal voorbij dat bij AH "nog steeds" vaak een verkeerde prijs in de kassa zit. Daarbij komt dat er (afgezien van de grote reclameborden) zeer kleine etiketjes op de rand van de schappen staan. Kortom: ondoenlijk om steeds zelf te controleren, en je mag verwachten dat AH de zaakjes op orde heeft (lees: de goeie prijs in de kassa zet). Er is gezien het nieuwsbericht sprake van systematische fouten en dat is een kwalijke zaak.
Wat helpt is als consumentenorganisaties hier systematisch aandacht aan blijven schenken, als individu kan je dus allen signalen afgeven aan consumentenorganisaties. Stennis schoppen vinden ze ook niet leuk, maar kost veel energie.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Die Grenze kassa prijs:

Ongelezen bericht door Ivo.w »

BL2 schreef:
30 apr 2023 17:16
J. Deltoer schreef:
30 apr 2023 15:33
Dat soort schandalige briefjes hangen bij meer winkel
Weinig schandalig aan, gewoon duidelijke communicatie richting klant. Dat het Juridisch misschien niet klopt lijkt me onbelangrijk. Je wordt toch niet verplicht om er te kopen ?
Dat het juridisch niet mag, maakt dat het schandalig is.

Ivo.w
Berichten: 1754
Lid geworden op: 18 feb 2018 12:07

Re: Die Grenze kassa prijs:

Ongelezen bericht door Ivo.w »

Slechte klantenservice als ze de prijs niet aanpassen aan het schap en/of de folder.
Bij zulke bedrijven kom ik niet meer.

En ja, ik laat rustig alles bij de kassa staan als ze weigeren de prijs aan te passen. Was leuk toen ik omgereden was naar een andere supermarkt omdat daar diepvries snacks in de aanbieding waren. In de Folder "alle snacks van merk X 1+1 gratis". Met een feestje op komst wilde ik flink inslaan en gelijk de overige boodschappen doen.
Kassa sloeg de aanbieding niet aan. Bij navraag zeiden ze "ja maar dat geldt niet voor oven snacks". Die uitzondering stond niet in de advertentie en bij het schap. Ook de manager bleef volhouden dat ik de volle prijs moest betalen.

Toen ze dan vroegen of ik de snacks niet meer wilde voor de volle prijs, was mijn antwoord "inderdaad, en de rest hoef ik ook niet"

Aygulf
Berichten: 379
Lid geworden op: 03 aug 2018 16:39

Re: Die Grenze kassa prijs:

Ongelezen bericht door Aygulf »

J. Deltoer schreef:
30 apr 2023 15:33
Dat soort schandalige briefjes hangen bij meer winkel. De kassaprijs is de JUISTE prijs. Bv bij Van Cranenbroek.
Succes met je discussie. Je krijgt het echt niet mee voor de schapprijs.
Ik vind dat schandalige nog wel meevallen. Juist bij die grote graaiwinkels worden er door de klanten nogal eens prijskaartjes c.q prijsstickers verwisseld. Dat is pas echt schandalig. De enige optie voor zo'n bedrijf kan dan helaas zijn: van tevoren duidelijk aangeven dat de kassa het laatste woord heeft.

juliomariner
Berichten: 4814
Lid geworden op: 27 apr 2007 16:55

Re: Die Grenze kassa prijs:

Ongelezen bericht door juliomariner »

Wat het bij die Grenze nog verwarrender kan maken is dat ze soms 1 product uit verschillende partijen hebben liggen. De ene partij is bijna aan de datum en daarom goedkoper terwijl het product uit de langer houdbare partij duurder is. De eerste staat dan wel bij datum voordeel. (beide partijen hebben een verschillende barcode.) Goed opletten dus.

Plaats reactie